10 КЛАС
ГОДИШНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ ПО БЕЛ
36 СЕДМИЦИ Х 3 ЧАСА = 108 ЧАСА ГОДИШНО
|
СЕДМ
|
ЧАС
|
ТЕМА НА УРОКА ЧАС
|
ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ
|
ЗАБЕЛЕЖКА
|
1
|
1
|
Начален преговор - български език
|
|
|
2
|
Начален преговор - литература
|
|
|
3
|
Ренесанс. Литература на Ренесанса. Ренесансовият идеал за човека.
Хуманизмът - идеология на Ренесанса
|
ренесанс, хуманизъм, антропоцентризъм, проблематика и въздействие на литературата
|
|
2
|
4
|
Входно ниво по български език
|
езиков текст
|
|
5
|
Входно ниво по литература - интерпретативно съчинение
|
интерпретативно съчинение
|
|
6
|
3
|
7
|
Текстообразуващи езикови средства на научния текст
|
текст, текстообразуващи средства, термини
|
|
8
|
Д. Алигиери. „Божествена комедия” - християнски митологически епос
|
жанр, композиция, терцини, символ
|
|
9
|
Човешките страсти в „ Божествена комедия”. Алегорични образи
|
грях и възмездие, алегория
|
|
4
|
10
|
Жанрови разновидности на научните текстове
|
статия, монография, научно есе
|
|
11
|
Дантиевата интерпретация на мотива за пътуването
|
|
|
12
|
Мигел де Сервантес Сааведра - „Дон Кихот”. Феноменът Сервантес и неговият роман-пародия
|
роман-пародия, идентификация, симпатизиране, ирония
|
|
5
|
13
|
Анализационен прочит на научен текст
|
анализ, анализационен прочит
|
|
14
|
„Дон Кихот” - сюжет, композиция, герои. Романът „Дон Кихот” - мащабна картина на испанската действителност
|
идентификация, симпатизиране, социокултурен контекст, антипод
|
|
15
|
Героят на Сервантес в търсене на собствената идентичност. Санчо Панса - двойникът на Дон Кихот.
|
идентификация, симпатия, антипод
|
|
6
|
16
|
Употреба на езиковите средства в текста на художествената творба
|
обичайна и необичайна употреба, повторение
|
|
17
|
Урок за практическа работа на тема- интерпретативно съчинение на тема: Разумът и безумието на Дон Кихот
|
интерпретативно съчинение, теза, аргументи, доказателства
|
|
18
|
Уилям Шекспир. Творчество. Сонети
|
биография, сонет
|
|
7
|
19
|
Задължителност и свобода при употреба на езикови средства в художествен текст
|
вид, род, жанр, норма
|
|
20
|
Трагедията „Хамлет” - сюжет и композиция. Проблеми и герои в експозицията
|
трагедия на отмъщението, експозиция
|
|
21
|
Проблемът за правилния избор в трагедията „ Хамлет”
|
трагически конфликт, дилема
|
|
8
|
22
|
Анализационен прочит на художествена творба
|
анализ, анализационен прочит
|
|
23
|
Хамлет като проекция на ренесансовия култ към човека. Трагичното у героя
|
хуманизъм, мотивът за раздвоението
|
|
24
|
Трагичното в образа на Хамлет
|
трагично
|
|
9
|
25
|
Литературнокритическият текст - посредник между автора на художествената творба и читателя
|
литературна критика, текст, литературни термини
|
|
26
|
Нравствени проблеми в трагедията „Хамлет”
|
нравствена проблематика
|
|
27
|
Урок за практическа работа - интерпретативно съчинение на тема: Трагедията на ренесансовия човек в света на Елсинор (”Хамлет” – Шекспир)
|
интерпретативно съчинение, теза, аргументи, доказателства
|
|
10
|
28
|
Анализационен прочит на литературнокритически текст. Изработване речник на термините.
|
базисен речник, термини
|
|
29
|
Класицизъм. Обща характеристика на литературата на Класицизма
|
класицизъм, литературна норма
|
|
30
|
Жан-Батист Молиер и неговата класицистична комедия
|
класицистична комедия
|
|
11
|
31
|
Анлизационен прочит на литературнокритически текст. Изработване на план-тезис.
|
план-тезис
|
|
32
|
„Тартюф” - особености на фабулата, на композицията и на характерите
|
литературна проблематика
|
|
33
|
Общочовешки проблеми в комедията „Тартюф”
|
литературна проблематика
|
|
12
|
34
|
Езиковите употреби в научния и в художествения текст
|
научен текст, художествен текст
|
|
35
|
Срещата на здравия разум с фалша и лицемерието
|
морална норма
|
|
36
|
Образи в комедията
|
типизация на образи
|
|
13
|
37
|
ПОДГОТОВКА ЗА КЛАСНА РАБОТА
КЛАСНА РАБОТА №1
|
план-тезис, интерпретативно съчинеие, теза, аргументи, доказателства
|
|
38
|
39
|
14
|
40
|
Просвещение. Принципи и идеи на просвещенската култура
|
Просвещение
|
|
41
|
Даниел Дефо - „Робинзон Крузо” - творческа история, сюжет и композиция на романа.
|
творческа история, сюжет и композиция
|
|
42
|
ПОПРАВКА НА КЛАСНАТА РАБОТА
|
редактиране, рецензиране
|
|
15
|
43
|
Текстът – общуването - езикът /обобщение/
|
|
|
44
|
Проблеми и идеи в романа „Робинзон Крузо” . Себедоказването на човека в романа
|
теми, мотиви, идеи
|
|
45
|
Писмена интерпретация на проблем върху романа „Робинзон Крузо” на Даниел Дефо
|
интерпретация
|
|
16
|
46
|
Написване на интерпретацията
|
интерпретация
|
|
47
|
Романтизъм. Проблеми, сюжети и герои в литературата на Романтизма
|
Романтизъм
|
|
48
|
Александър Дюма – „Граф Монте Кристо” - основни теми и мотиви, жанрови особености
|
теми, мотиви, идеи, жанр
|
|
17
|
49
|
Есето като аргументативен тип текст
|
есе, аргументативен текст
|
|
50
|
Романтическият образ на героя в романа „Граф Монте Кристо”
|
свобода, вина, престъпление и наказание
|
|
51
|
Александър Сергеевич Пушкин - Лирика
|
Романтизъм, заточение, лирика, мотиви
|
|
18
|
52
|
Как да напишем есе с комуникативна задача информиране
|
информация
|
|
53
|
Любовта като възкръснало видение и чудо в стихотворението на А. С. Пушкин „На К…”
|
Любовна лирика, видение, дух – пазител на огнището, спомен
|
|
54
|
Социален реализъм в литературата на ХІХ век /възникване, особености, основни сюжети, герои/
|
Социален реализъм, Натурална школа
|
|
19
|
55
|
Създаване на есе на тема: „Любовта - изпитание за свободни хора”
|
есе
|
|
56
|
Оноре дьо Балзак- „Човешка комедия” /замисъл, структура/
|
творчески замисъл
|
|
57
|
Балзак- „Дядо Горио” - сюжет, композиционни особености на образната система
|
сюжет, драматургични композиционни монолози
|
|
20
|
58
|
Подходящи средства за изграждане на аргументативна верига в есе с комуникативна задача информиране
|
причина, следствие, аналогия, определение, анализ, класификация
|
|
59
|
„Трите кита” на персонажната система
|
персонажи
|
|
60
|
Мопасан – „Бел Ами” – трагедията на личността в свят, в който всичко се продава.
|
трагично, меркантилно
|
|
21
|
61
|
Н.В. Гогол . Творчество
|
Реализъм, натурална школа
Повест, реализъм, социален
|
|
62
|
Повестта „Шинел”. Проблемът за малкия човек в повестта.
|
мотив
|
|
63
|
Малък ли е малкият човек? (есе)
|
есе
|
|
22
|
64
|
Изготвяне на есе на тема: Човекът в Средновековието и в Ренесанса
|
есе с цел информиране
|
|
65
|
Модернизъм. Литература на европейския модернизъм (особености, представители)
|
Модернизъм
|
|
66
|
Шарл Бодлер- живот и творчество. „Цветята на злото” - тема и композиция
|
Модернизъм
|
|
23
|
67
|
Как да напишем есе с комуникативна задача убеждаване
|
есе, доказателства, аргументи
|
|
68
|
„Цветята на злото” - чистилище на заспали съвести. Образът на големия град
|
урбанистична тематика и образност
|
|
69
|
Българското възраждане - същност, граници, периоди; национална специфика
|
Българско възраждане
|
|
24
|
70
|
Създаване на есе с цел убеждаване
|
есе, аргументи, композиция
|
|
71
|
П. Хилендарски - първи изразител на формиращото се българско национално самосъзнание. „ История славянобългарска” - композиция
|
формиране на национално самосъзнание; домашни и чужди източници
|
|
72
|
Темата за историческото съзнание и родовата памет - роля на предисловията
|
историческо съзнание, родова памет
|
|
25
|
73
|
Подходящи средства за изграждане на аргументативна верига в есе с комуникативна цел убеждаване
|
комуникативна верига, доказателства, факти, аргументи
|
|
74
|
Българският народ в „История славянобългарска”
|
история - народ
|
|
75
|
Българите и другите народи в „История славянобългарска”
|
българите и другите
|
|
26
|
76
|
Как да напишем есе с допълнителна комуникативна задача
|
допълнителна цел, нестандартни средства
|
|
77
|
Диалогът минало - настояще - бъдеше в „История славянобългарска”
|
минало – настояще - бъдеще
|
|
78
|
„История славянобългарска” - страстен зов за национално осъзнаване
|
национално осъзнаване, полемичност
|
|
27
|
79
|
Написване на есе с допълнителна цел на тема: „Егоизмът пречи на останалите хора” или „Единство на доброто и злото у човека”
|
есе, теза, аргументи, доказателства, допълнителна цел
|
|
80
|
Песните на Чинтулов - революционен химн на Възраждането. Ключовите образи - необходим елемент във възрожденския тип художествена комуникация
|
ключов образ, възрожденски тип, комуникация
|
|
81
|
Метафоричните образи на „съня” и „пробуждането”
|
метафора, метафорични образи
|
|
28
|
82
|
Поправка на есето
|
редактиране, рецензиране
|
|
83
|
Лирическият човек на Чинтулов между Аз и Ние / индивидуално изживяване и обществено битие/
|
лирически човек
|
|
84
|
П. Р. Славейков като всеобхватна възрожденска културна фигура. Културното и литературното дело на възрожденеца
|
възрожденски човек, гражданска позиция, обществен диалог
|
|
29
|
85
|
Прецени дали знаеш и можеш
|
самооценка, тест
|
|
86
|
Диалогичност на Славейковата лирика
|
диалогичност в литертурата, градски фолклор
|
|
87
|
Любовта и природата в лириката на Славейков
|
теми, мотиви, идеи
|
|
30
|
88
|
„Изворът на Белоногата” - композиция на поемата
|
поема, композиция, диалог, конфликт
|
|
89
|
„Изворът на Белоногата” - връзка с фолклорната традиция
|
фолклорна традиция, фолклорни цитати, родно- чуждо
|
|
90
|
Урок за практическа работа - създаване на интерпретативно съчинение на тема: Образът на Гергана - въплъщение на народния идеал за съвършенство
|
интерпретативно съчинение, теза, аргументи, доказателство
|
|
31
|
91
|
Публично изказване. Езикови средства за изразяване на чувства и оценки. Езикът на тялото
|
публична комуникация „ език” на тялото
|
|
92
|
Л. Каравелов - родолюбец, борец за свобода, творец
|
биография
|
|
93
|
„Българи от старо време” на Л. Каравелов- тема, идея, сюжет
|
повест, тема, идея, сюжет
|
|
32
|
94
|
Урок за практическа работа - създаване на есе на тема: „Старостта невинаги е мъдрост”
|
есе, теза, аргументи, доказателства
|
|
95
|
Хумор и ирония при изграждане на образите в повестта „ Българи от старо време”
|
средства на комичното
|
|
96
|
Хаджи Генчо и дядо Либен. Светът на младите
|
средства на комичното
|
|
33
|
97
|
ПОДГОТОВКА ЗА КЛАСНА РАБОТА
КЛАСНА РАБОТА №2
|
план-тезис, интерпретативно съчинеие, теза, аргументи, доказателства
|
|
98
|
99
|
34
|
100
|
ПОПРАВКА НА КЛАСНАТА РАБОТА
|
редактиране, рецензиране
|
|
101
|
Конфликтът между „старото” и „новото” време в повестта „Българи от старо време”
|
конфликт
|
|
102
|
Д. Войников. „Криворазбраната цивилизация” - възрожденското разбиране за цивилизация и цивилизованост
|
комично
|
|
35
|
103
|
Дебати. Публично изказване като част от представянето на екип. Стратегии при подготовка и представяне на аргументите
|
дебати, публично изказване, аргументи
|
|
104
|
Драматургичното майсторство на Д. Войников (опозиции, образи-резоньори)
|
драматургично действие, антипод, образ резоньор
|
|
105
|
Участие в дебати на тема: Защо Модата говори толкова много за дрехата?
(Ролан Барт, „Система на модата” )
|
дебати, работа в екип
|
|
36
|
106
|
Видове аргументативни текстове
|
аргументативни текстове
|
|
107
|
Патриотичната мисия на възрожденските будители
|
будител
|
|
108
|
Ценностите на възрожденското общество
|
ценност
|
|