9 КЛАС
ГОДИШНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ ПО БЕЛ
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПОДГОТОВКА
36 СЕДМИЦИ Х 3 ЧАСА = 108 ЧАСА ГОДИШНО
|
№
седм/час
|
ТЕМА НА УРОКА
|
ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ
|
ЗАБЕЛЕЖКА
|
1
|
1
|
Входно ниво по бълг.език
|
езиков тест
|
|
2
|
Митология. Египетският мит за Сътворението
|
Митология, Сътворение
|
|
3
|
Фолклор и сказание
|
Фолклор, сказание, сага, приказка
|
|
2
|
4
|
Текстът и социокултурният контекст. Текстът и комуникативната ситуация. Текст и микротекст.
|
контекст, комуникативна ситуация микротекст текст
|
|
5
|
Митология на древна Елада.
|
епос, фолклор, митология, цикли
|
|
6
|
Основни сюжети в елинската митология- митът за Прометей.
|
Мит, митология
|
|
3
|
7
|
Правилата на езика и правилата на текста
|
правила на езика и правила на текста
|
|
8
|
Основни сюжети в елинската митология- - митът за Атридите, митът за Едип.
|
Мит, митология
|
|
9
|
Старогръцка литература - епос, лирика, драма .Старогръцки епос. Възникване и развитие. Епосът - преход от фолклор към литература.
|
Лирика, драма,епос, преход
|
|
4
|
10
|
Граматически средства за означаване на предмет и на информация за него в изречението
|
езикови средства за означаване на предмета на общуване
|
|
11
|
Омир. „Илиада” - сюжет и композиция, проекции на изображение. Хора и богове.
|
епос, сюжет, композиция, принцип на изображение
|
|
12
|
„Илиада” - Първа песен. Темата за гнева. Епически героизъм.
|
епически героизъм
|
|
5
|
13
|
Граматически средства за означаване на предмет, признак и обстоятелство с различна степен на важност
|
логическо ударение
|
|
14
|
„Илиада” - Втора песен. Бунтът на Терсит.
|
античен герой
|
|
15
|
„Илиада” - Шеста песен. Светът на войната и мира
|
война, мир
|
|
6
|
16
|
Текстообразуващи езикови средства
|
номинативна верига, тематична мрежа
|
|
17
|
„Илиада” - Осемнадесета песен - Щитът на Ахил
|
бит
|
|
18
|
„Илиада” - Двадесет и втора песен - Кулминация
|
кулминация
|
|
7
|
19
|
Грешки при изграждане на номинативната верига в текст
|
повторението като стилистичен ефект
|
|
20
|
„Илиада” - Двадесет и четвърта песен”. Образът на античния герой
|
античен герой
|
|
21
|
Подготовка за ЛИС - конспект. Темата за войната в „Илиада”. Образът на човека в „Илиада”.
|
ЛИС - тематични комплекси
|
|
8
|
22
|
Смислова цялост и членимост на текста
|
микротеми
|
|
23
24
|
ПИСМЕНА РАБОТА
|
|
|
9
|
25
|
Анализът на текстообразуващите средства в художествен текст - урок за практическа работа върху „ Илиада”
|
|
|
26
|
Поправка на писмената работа (виж част № 23;24)
|
редактиране
|
|
27
|
„Илиада” - обобщение. Темата за гнева и помирението
|
|
|
10
|
28
|
Смисълът на текста и езиковите средстава за означаваненет му - обобщителен урок
|
|
|
29
|
Антична лирика. Жанрове.Алкей. Сафо.
|
антична лирика
|
|
30
|
Възникване на старогръцката драма. Особеност. Развитие на театъра в Древна Елада.
|
старогръцка драма
|
|
11
|
31
|
Текстът и комуникативните сфери - обобщителен урок
|
социален контекст
|
|
32
|
Есхил. Трилогия.Театрален принос
|
драма трилогия
|
|
33
|
„ Прикованият Прометей” - Основен конфликт между „ висок герой” и митична сила. Митологичният архетип на културния герой.
|
конфликт, висок герой, архетип
|
|
12
|
34
|
Текстът - общуването - езикът
|
текст, общуване, език
|
|
35
|
„Прикованият Прометей” - Ход на действието. Драматургични техники.
|
ход на действието
|
|
36
|
„Прикованият Прометей” - Опозиции. Контрастни герои.
|
контрастни герои, антиподи
|
|
13
|
37
|
Преди да започнем да пишем есе
|
есе
|
|
38
|
Софокъл. Театрален принос. Трагедия на характерите.
|
трагедия, характер
|
|
39
|
Теми за дом. работа: Подготовка за ЛИС: Волята за свобода срещу силата на съдбата в „Прикованият Прометей” ; Поривът към цивилизация в трагедията; Образът на Прометей- между борческото и човешкото.
|
|
|
14
|
40
41
|
Проверка, анализ и коментар на домашната работа
(виж час№ 39)
|
|
|
42
|
Първа стъпка: Да определим темата на есето
|
тема
|
|
15
|
43
|
Втора стъпка: Да изберем предмет по темата
|
тематична област
|
|
44
|
„Едип цар” -трагедия на съдбовната обреченост
|
предопределеност
|
|
45
|
„Антигона”. Литературен ход на действието.
|
трагическа вина, трагически кофликт
|
|
16
|
46
|
Трета стъпка: Да си представим своите читатели или слушатели
|
аудитория
|
|
47
|
„ Антигона” - Трагически конфликти. Образи.
|
|
|
48
|
Еврипид - „Електра” - Власт и отговорност
|
трагически конфликт
|
|
17
|
49
|
Четвърта стъпка: Да определим целта на есето
|
цел
|
|
50
51
|
КЛАСНА РАБОТА
|
ЛИС
|
|
18
|
52
|
Пета стъпка: Планиране на есето
|
план
|
|
53
|
ПОПРАВКА НА КЛАСНА РАБОТА
|
|
|
54
|
Старогръцка литература (обобщение)
|
|
|
19
|
55
|
Писане на есе. Структура на есето. Въведение
|
въведение
|
|
56
|
Библията - религиозен и културен феномен
|
Библия
|
|
57
|
Стар завет. Митология и предхристиянство
|
стар завет, предхристиянство
|
|
20
|
58
|
Есе. Въвеждащ параграф. Формулиране на теза
|
теза
|
|
59
|
Основни старозаветни библейски сюжети. Сътворението на света.
|
библейски сюжет
|
|
60
|
Основни старозаветни библейски сюжети. Историята на Йосиф и неговите братя.
|
библейски сюжет
|
|
21
|
61
|
Есе. Параграф на изложението. Писане на подтезисно изречение
|
подтезисно изречение
|
|
62
|
Историята на Мойсей. Десетте божи заповеди
|
християнски мит
|
|
63
|
Нов завет. Произход на християнството.
|
Нов завет
|
|
22
|
64
|
Есе. Параграфи на изложението. Писане на аргументи
|
аргументи
|
|
65
|
Нов завет. Основен сюжет
|
основен сюжет
|
|
66
|
Нов завет. Евангелие от Матея. Евангелие от Йоан
|
евангелисти
|
|
23
|
67
|
Есе. Писане на заключителен параграф
|
заключение
|
|
68
|
Средновековен рицарски роман - поява, видове, представители
|
роман рицарство
|
|
69
|
Старобългарска литература. Периодизация. Жанрове.
|
старобългарска легенда, житие, похвално слово, молитва,апокриф
|
|
24
|
70
|
Общи техники при изграждане на есе
|
есе
|
|
71
|
Старобългарска литература. Особености. Поетика.
|
канон, алегоричност
|
|
72
|
Кирил и Методий- начало на староблгарската книжнина и литература.
|
културен феномен
|
|
25
|
73
|
Публично изказване на тема: „Синтез и различия между античност и християнство”.
|
публично изказване
|
|
74
|
„Пространно житие на свети Кирил”. Жанрова специфика на средновековното житие.
|
житие
|
|
75
|
„Проостранно житие на свети Кирил” - теми, образи.
|
житие
|
|
26
|
76
|
Есе на тема: „ Конфликтът като сблъсък на ценности” (писмена работа)
|
есе
|
|
77
|
Учениците на Кирил и Методий в България.
|
|
|
78
|
Подготовка за ЛИС - тематични конспекти: „ Пространното житие- агиографска идеализация”; „ Пространното житие – етикет и канон”.
|
пространно житие, агиографска идеализация, етикет, канон
|
|
27
|
79
|
Правописни и пунктуационни норми
|
правопис, пунктуация
|
|
80
81
|
ПИСМЕНА РАБОТА
|
ЛИС, теза, аргументи, изводи
|
|
28
|
82
|
ПОПРАВКА НА ПИСМЕНА РАБОТА
|
редактиранe, рецензиране
|
|
83
|
„Проглас към Евангелието”. Старобългарската поезия - песенна, декламационна
|
старобългарска поезия
|
|
84
|
„Проглас към Евангелието” - теми и образи.
|
|
|
29
|
85
|
Есе на тема: „ Словото като спасение” (подготовка за домашна работа)
|
|
|
86
|
Константин Преславски - Лирически мотиви. „Азбучна молитва”
|
акростих молитва
|
|
87
|
Подготовка за ЛИС - тематични конспекти. „Буквеното слово - най - прекият път към Бога”, „Голи без книги са всички народи”, „ Образът на света в „Азбучна молитва” .
|
|
|
30
|
88
|
Есе: „Словото като спасение” - Кой е пазителят днес?
|
есе
|
|
89
90
|
КЛАСНА РАБОТА
|
|
|
31
|
91
|
Есе на тема: „Приизванието на словото”.
|
есе
|
|
92
|
ПОПРАВКА НА КЛАСНАТА РАБОТА
|
редактиране
|
|
93
|
„За буквите” - Черноризец Храбър. Композиция. Жанр.
|
|
|
32
|
94
|
Публично изказване на тема: „ Цивилизацията на съвременния свят - знание или безверие”
|
публично изказване, цивилизация
|
|
95
|
„За буквите” - теми; идеи
|
акростих
|
|
96
|
Подготовка за ЛИС- тематични конспекти: „За буквите” - защита и възхвала на славянската писменост”.
|
ЛИС, тематичен конспект
|
|
33
|
97
|
Есе на тема: „Към кого бих се обърнал(-а) с молитвени думи”.
|
есе
|
|
98
|
ПИСМЕНА РАБОТА
|
ЛИС
съчинение,теза и аргументи
|
|
99
|
34
|
100
|
Пунктуационни норми
|
стилистична употреба на пунктуационни знаци
|
|
101
|
ПОПРАВКА НА ПИСМЕНАТА РАБОТА
|
редактиране
|
|
102
|
Презвитер Козма. „Беседа против богомилите”. Жанр. Мотиви и духовни проблеми на времето.
|
богомилска книжнина, апокриф и висока литература
|
|
35
|
103
|
Публично изказване на тема: „ Пороците на днешния свят”
|
публично изказване
|
|
104
|
Презвитер Козма - „Беседа против богомилите”. Героят като мярка за човешкото.
|
противобогомилска книжнина
|
|
105
|
„Ходене на Богородица по мъките” - Апокрифна литература. Основни теми.
|
апокриф
|
|
36
|
106
|
ГОДИШЕН ПРЕГОВОР:
Българска средновековна литература. Обобщение. Жанрови и поетически особености. Християнски универсализъм, народностно своеобразие, европейски значение.
|
християнски универсализъм
|
|
107
|
108
|