Давидовата скиния 1999, Уилям Х. Хопър



страница1/5
Дата01.02.2018
Размер0.8 Mb.
#53185
  1   2   3   4   5
Давидовата скиния
1999, Уилям Х. Хопър
Превод: Емил Енчев

 

 



Глава първа
Амос 9:11-12

11 „В оня ден ще въздигна падналата Давидова скиния, и ще заградя проломите й; ще въздигна развалините й, и ще я съградя пак както в древните дни,

12 За да завладеят останалите от Едом и всичките народи, които се наричаха с името ми,” казва Господ, който прави това.
Деяния 15:16-17

16 ‘След това ще се върна. И пак ще въздигна падналата Давидова скиния, и пак ще издигна развалините й, и ще я изправя;

17 3а да потърсят Господа останалите от човеците, и всичките народи, които се наричат с името ми,’ казва Господ, който прави да е известно това от века.
Ние като християни живеем в невероятно време. Ние живеем в края на времената. Сигурен съм, че ранната църква мислеше, че второто пришествие щеше да бъде по времето на техния живот на земята. Ние заем след преценка на събитията, че това не се случи. Много други са мислили, че краят се е виждал по тяхното време. Божието слово казва, че всяко слово трябва  да се изпълни преди Той да дойде отново. Кога ще бъде това? Само Отец знае.

Всички изглежда са съгласни, че Бог излива Духа Си върху всяка плът в това време. Ако Той наистина излива Духа Си, тогава трябва също да погледнем какво друго събитие на последното време ще се случи.

Четох, че стиховете цитирани по-горе се отнасят за възстановяването на Дома на Давид и че скинията на Давид е Дома на Давид. Казва се, че църквата е дома на Давид. Вярвам, че има един аспект на Давидовата скиния, който често е пропускан без значение от това какво мисли някой, че е Давидовата скиния.

Ние трябва да вземем думите, които четем, за да разберем какво казват или иначе защо да ги използваме? Ние можем да одухотворим дадено писание и да намерим различни други писания, които „пасват” на одухотворяването на даден пасаж и да дойдем със страхотно откровение. Понякога е напълно ясно, че писанието не е буквално. Един пример за това е когато писанието говори за Божията ръка. Ние знаем, че Той е дух и следователно няма телесна ръка като нашите. Ние знаем, че Той няма телесни крила, въпреки че писанието говори за Неговите криле.

Обаче, има писания, които означават точно това, което казват. Аз твърдо вярвам, че ако един стих в писанието се разбира и не нарушава главната насока на Библията когато се взема буквално, ние трябва да го приемем ‘така както е’. Защо не одухотворяваме „не убивай”? Ние не го правим. Това не навежда на мисълта, че един пасаж не може да има и буквално и духовно приложение.

В Амос 9:11 и Деяния 15:16, използваната дума е ‘скиния’. Думата ‘скиния’ и в еврейския и в гръцкия се отнася за временно обиталище, палатка или колиба. В писанието, когато се споменава дома на Давид, думата не е скиния, а ‘дом’. ‘Дом’ на еврейски е ‘обиталище’ и никъде в дефинициите не се споменава да е ‘временен’ или ‘подвижен’. Очевидно дом и скиния не са едно и също нещо.

Ако приемем, че църквата е Давидовата Скиния, ние трябва да осъзнаем, че Исус обитава в Соята църква. Ако една скиния е временно обиталище, тогава следва, че обитаването на Неговата църква от Исус е временно. Всички знаем, че това не е така. Това е против главното съдържание на Библията. Писанието казва:
2 Царе 7:13-17

13 „Той ще построи дом за името Ми; и Аз ще утвърдя престола на царството му до века.

14 „Аз ще му бъда Отец, и той ще Ми бъде син: ако стори беззаконие, ще го накажа с тояга каквато е за мъже и с биения каквито са за човешкия род;

15 „но Моята милост няма да го остави, както я отнех от Саул, когото отмахнах от пред тебе.

16 „И домът ти и царството ти ще се утвърдят пред тебе до века.”

17 И Натан говори на Давид точно според тия думи и напълно според това видение.


Ако горното е истина, как домът на Давид трябва да бъде възстановен.? Ако това е царство и трон, който е вечен, тогава той ще бъде и НИКОГА няма да престане. Домът на Давид не е това, което ще бъде възстановено, СКИНИЯТА на Давид е, която ще бъде възстановена. Някой може да спори, че този пасаж се отнася за Исус. Стих 14 казва „ако стори беззаконие”. Всички знаем, че Исус не стори и няма да стори беззаконие. Всички знаем, че Давид стори беззаконие и Бог въпреки това му показа благосклонност и не махна милостта Си от него.

Ако църквата наистина е Давидовата Скиния, тогава със сигурност според писанието, ранната църква беше в последните дни. Ако това е истина, какво можем да кажем за последните 2,000 години?

Намерението ми не е да споря дали църквата е или не е домът на Давид, но по-скоро да покажа, че Давидовата скиния е това, което ще бъде възстановено в тези последни дни. Църквата на Исус беше установена когато Той дойде, не когато Давид опъна палатката в Сион. Църквата беше установена когато Исус дойде, а не възстановена.

И така какво беше и какво е Давидовата скиния? Давидовата скиния беше палатка опъната на планината Сион в Ерусалим. Тя беше и е мястото, което Бог избра да обитава. Място, където избрана група от хора хвалеха и се покланяха на Бог без прекъсване за 33 години.


Псалм 132:13-14

13 Защото Господ избра Сион, Благоволи да обитава в него.

14 „Това, каза Той, Ми е покой до века: Тук ще обитавам, защото го пожелах.
Пишейки това намерението ми не е да се ровя в образци и сенки, но по-скоро просто да разгледам скинията и какво се случваше там. Важно е да разгледаме защо Бог я установи и защо иска да я възстанови.

В Давидовата скиния, се практикуваше пророческа музика и хваление 24 часа всеки ден. Дали Домът на Давид или скинията на Давид ще бъде възстановена, ние трябва да осъзнаем, че всичко, което беше включено там ще бъде възстановено. Това ще включва музиката, тъй като музиката беше действително това, което отдели Давидовата Скиния. Музикалните аспекти са, които ще разглеждаме в тази книга.

Глава втора
Деяния 15:16 казва, че скинията на Давид ще бъде възстановена така че останалата част от човечеството да потърси Господа. Не се казва ‘така че Господ да потърси Своите хора.’ Това е, за да може човечеството да потърси Господа. Има нещо относно Давидовата скиния, което ще позволи или ще накара хората да търсят Господа. Този стих говори за евангелизиране, но не непременно този тип евангелизиране на ‘приближаване и проповядване’. Това е Святия Дух, който ще обитава в музиката, в хваленията в Давидовата скиния, който ще привлича хората към Него.
Какво се случваше в Давидовата скиния? Имаше непрестанно хваление, пророческо пеене и поклонение в Давидовата скиния, което траеше 33 години. Мислите ли, че беше съвпадение, че Исус живя 33 години? 33 е числото на обещание. Как знаем, че имаше пророческа музика в скинията? Ако четете книгата Псалми, ще откриете пророчества в нея. Ще откриете Исус предсказан.
1 Летописи 16:4

4 И определи известни левити, да служат пред Господния ковчег, да възпоменават, да благодарят и да хвалят Господ Израилевия Бог:


Думата ‘възпоменавам’ на еврейски е да ‘документирам’. Защо Давид назначи писари? Защото песните щяха да бъдат нови песни. Писаря буквално следваше музиканта (през по-голямата част Давид беше, който правеше това в книгата Псалми) и когато излизаше нова песен, писарят я записваше. После Давид дава инструкции за използването на инструментите. В някои случаи ние откриваме, че дори бяха давани инструкции за типа или стила музика, който да се свири.

Защо Давид дава инструкции относно специфичните инструменти и вида музика използвани за да се интерпретира песента?

Днешния бизнесмен разбира светлината, цвета и звука, и ефектите, които те могат да имат върху някой човек. Цвета (светлината) и звука (светлината) са елементи използвани, за да ви накарат да купувате. Били ли сте някога в магазин и гледате всички ярки цветове и чувате музиката течаща като фон? Ако започнете да обръщате внимание когато влизате в някое заведение, вие ще започнете да откривате, че всяко си има ‘атмосфера.

Някои магазини, като за дрехи например, в които се продават кожени стоки, ще се опитат да ви убедят, че кожата се равнява на разкош. Ще откриете топли тонове или цветове в декорирането на магазина за кожени стоки. Вероятно ще чуете успокояваща музика за фон. Тази комбинация от топли тонове и успокояваща музика гори за разкош. Разкоша ни прави да се чувстваме добре, нали? Това се тълкува да си купим кожени дрехи и да се обградим в разкош’. Това ще ви направи да се чувствате добре.


            Ако собственика на магазина иска да се прицели в клиенти на специфична възраст, той може да избере позната музика, за да убеди младежите например, че кожата и техният начин на живот вървят заедно (все още държейки топлите тонове в цветовете и декора). Просто си представете за момент, че сте в магазин, в който се продават кожени палта. Целия магазин е в сини и студени цветове. Тези студени тонове предизвикват чувство на студенина. Това чувство на студенина е противно на идеята, че палтото е, за да ви държи топло. Вероятно не е добър избор на цвят, защото човек купува палто, за да му е топло.

Помислете си за места като някои от големите електронни магазини, които продават системи за домашно кино, стерео и скъпи приспособления, за да увеличат звука в нашите домове. Вие сте обградени от ярки цветове и пулсираща музика. Това ви кара да се чувствате възбудени. ‘Уоу!’ е чувството когато влизате в магазина. Да направите голяма финансова покупка като система за домашно кино не е малко нещо. Това включва кредит за повечето хора, а кой наистина иска още една сметка? Ако останете в ‘уоу!’ средата за малко, цвета и звука постепенно ще докарат объркване в ума ви.

Вие се опитвате да вземете решение и всичкия този ‘боклук’ влиза през вратата на очите ви, вратата на ушите ви и вратата на ума ви. Ако продавачите си знаят работата и вноската изглежда малка, вие вероятно ще отиде напред и ще направите покупка. Ако вместо това, изберете да напуснете магазина и отидете на тихо място за да обмислите това, вие няма да бъдете толкова бързи да се ангажирате с още един дълг.
            Всичко това има връзка с Давидовата скиния и защо определени инструменти и музикални стилове бяха избирани за всяка песен. Когато Бог каза „да бъде светлина”, Той също създаде и звука в същото време. Светлината и звука са една и съща субстанция на различни честоти. Ако увеличите честотата на светлината тя скоро ще престане да бъде видима. Това е защото Бог е определил нашите очи да вземат само определен спектър на светлината. Ние не виждаме всичката светлина, която съществува.
            Ако забавите светлината, ще откриете, че повече не можете да я виждате. Когато става по-бавна и по-бавна, тя влиза в спектъра на радио и телевизионните предавания. Забавете вълните повече, и те влизат в нашата аудио сфера. Вълните могат да бъдат достатъчно бавни, така че ние повече да не можем да ги чуваме. Само защото не ги чуваме не означава, че те не съществуват. Всичкия звук не е ограничен до нашия обсег на чуване. Животните могат да чуват звуци, които ние не можем.

Идеята тука е, че звука и светлината имат едни и същи свойства. Единствената разлика е в честотата на вълните.

Какво общо има това с Давидовата скиния? Музиката основно е звук състоящ се от математически модели. Ние не трябва да гледаме далеч, за да осъзнаем ,че Бог е математически гений. Той използва числа в творението и в Своето Слово. Той е автора на музиката.

Божието слово казва, че Бог е светлина. То също казва, че  Бог е любов. Също казва, че Бог е Дух. Ние виждаме, че Бог може да бъде неща или че Той има много атрибути. Музиката е изразяване на Бог. Сатана също изразява себе си с музика, бивайки имитатор.

Интересното нещо относно инструменталната музика е, че вие не можете да я заглушите с ума си. Тя няма думи. Когато чувате музика, вие не можете да направите нищо с нея освен да я чуете. Музиката може и ще предизвиква чувства в хората.

Откривали ли сте някога, че звука на цигулки могат да предизвикат сълзи когато гледате филм? Едва сте се отърсили от тъжната част, когато идват цигулките. Тогава, сълзите ви започват да текат!

Знаете ли, че рок музиката може да повиши кръвното ви налягане? Музиката има въздействие върху нас и ние не можем да го спрем. За да блокираме идеи и чувства, ние трябва да имаме думи преди да преработим това, което чуваме и или да го приемем умствено или да го отхвърлим. Това може да изглежда малко съмнително, но ние мислим с думи и без думи вие не можете да мислите. Следователно, инструменталната музика задминава ума и отива право в духа.

Бог създаде музиката и Той знае много добре какво прави тя и за какво е тя. Помислете за това, тези от вас, които сте музиканти: когато свирите на вашия инструмент в хваление и поклонение пред Бог, това има въздействие върху Него!


            Помислете за някой филм, който сте гледали, или си представете сцена в някой филм. Нека да изберем някой очевиден пример. В тази сцена, ние виждаме армия на коне влизаща в битка. Каква музика ще свири за фон? Ще бъде мощна с барабани и рогове и възбуждаща и шумна. Музиката пасва на сцената.

Тя ще ви накара да очаквате нещо да се случи. Тя може да предизвика възбуда в духа ви. Какво би станало, ако режисьора е решил да използва нежна приспивна песен като фон? Вероятно, ще почувствате, че това въобще не е на място? Това обикновено ще подбуди погрешно чувство за сцената.

Обаче, това зависи от това какво послание режисьора се опитва да изпрати в сцената. Ако режисьора се опитва да ви доведе до място на бълнуване или състояние на сън, това може да бъде подходящо. Може би главния герой във филма е бил ранен. Приспивната песен ще ви премести от сцената, или ще постави ‘зрителната’ ви част като фон. Тогава вероятно можете да чуете разказа на главния герой спомнящ си за някой в къщи докато умира.

Музиката поставя атмосферата за сцената и играе съществена роля в това общото послание да бъде обрисувано. Изкарайте музиката от някой филм, и ще забележите разликата.

Бог познава тази сила в музиката, защото в края на краищата, Той я е създал. В книгата Псалми, Божието Слово излиза. Музиката, която се свири трябва да усили ‘тона’ или посланието дадено в Божието Слово.

Музиката има своята работа в подбуждане на чувства. Друг начин да се обясни това е, че музиката подготвя сърцето за Словото. Има различни видове музика в писанието и ние ще се разровим в това в по-нататъшна глава. Забележете, обаче, в този момент, че режисьора на филма разбира това понятие, което Бог е поставил. Също и търговците. То е използвано за пълна полза във филмите и рекламите.

Сатана също има знание за това. Той използва военна музика, за да вкара своите лъжи, своето послание на разрушение. Той познава силата в музиката. Когато хората казват, че рок музиката е от дявола, те са отчасти прави. Използвана в съюз със злото намерение на неговите думи и дух, тя е зло.

Същия военен звук използван в съюз с Божието Слово и чист дух е библейско. Това ще бъде ясно показано в следваща глава.

Нещо за запомняне: Понеже сатана използва нещо, не означава, че ние не можем да го използваме. Трябва ли да спрем да се молим и да говорим на Бог защото  езичниците се молят и говорят на своите богове? Военната музика е библейска и сатана я е извратил. Това не ни пречи да я използваме в нейната чиста форма.
Глава трета

           

Нека да разгледаме някои дефиниции. Колко пъти сте чували хора да казват, че „поклонението е било велико в еди коя си църква”? Или, можете да чуете, че поклонението не е било толкова добро в друга църква.

Как може поклонение да бъде добро или лошо? Ние или се покланяме или не. Аз казвам, че поклонение с половин сърце не е поклонение въобще! Ако, като поклонник, казвам, че поклонението не е било добро, тогава съм казал, че не съм се покланял добре. В края на краищата, аз съм, който се покланя. Хвалебствения тим не прави това за мен. Те не могат да го правят. Ако поклонението ще бъде добро, тогава аз трябва да се покланям. Това зависи от мен. Поклонението трябва да бъде ‘добро’ навсякъде, където отивам, защото аз съм там. Аз отивам на църква с цел да се поклоня. ТОВА НЕ ЗАВИСИ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА НЯКОЙ ДРУГ. ПОКЛОНЕНИЕТО НЕ Е ИЗПЪЛНЕНИЕ.


            Какво точно е поклонението? Има много описания за него, но писанието ясно ни казва:

Йоан 4:23

23 „Но идва часът, и дошъл е вече, когато истинските поклонници ще се покланят на Отец в дух и истина; защото Отец търси такива да Му се покланят. (NKJ)
Забележете тука, че се казва „ИСТИНСКИ ПОКЛОННИЦИ”. Всичко друго не е истинско поклонение. Как се покланяме? Според горното писание, в дух и истина. Има ли я музиката някъде в това? Има ли го падането на пода някъде в това? Не. Има изразявания на поклонение. Има действия, които идват понеже ние се покланяме. Поклонението несъмнено е духовно нещо.

Ето част от една история, с която всички сме запознати:


Матей 14:31-33

31 И веднага Исус простря ръката Си и го хвана, и му каза, „: маловерецо, защо се усъмни?

32 И когато се качиха в лодката, вятърът спря.

33 Тогава тези, които бяха в лодката дойдоха и Му се поклониха, казвайки, „Наистина Ти Си Божият Син.” (NKJ)

Забележете в стих 33, тези в лодката дойдоха и Му се поклониха. Те нямаха бенд. Те нямаха хор. Не се казва, че те се наведоха ниско. Те не чакаха да стигнат брега. Не се казва, че Му пяха. Не се казва, че танцуваха. Не се казва, че удряха в ритъм греблата...

Казва ни се, че те казаха: „наистина ти си Божият Син”. Те изповядаха с устата си това, което вярваха в сърцето си. Те Го качиха на трона в тяхното сърце. Това е поклонение. Това е нашата духовна позиция пред Бог. Ние трябва да можем да се покланяме както тях в лодката него ден. Всичко друго ще дойде, ако можем да се покланяме.


            Разгледайте Новозаветната дума за поклонение:

  1. проскунео

(прос-коо-не’-о);
            От 4314 и вероятно производна от 2965 (означаваща да целуна, както куче лиже ръката на господаря си); да се умилквам или да се навеждам, тоест (буквално или фигуративно) да се простра в почит пред някой (да правя реверанс пред някой, да обожавам):
            KJV – поклонение

Да целувам, както куче лиже ръката на господаря си. Не говори ли това за взаимоотношение? За позициониране? Думата проскунео е извлечена от две думи. ‘Прос’, означаваща  ‘близък’, и ‘коун’ означаваща ‘куче’.


Йоан 1:1

1 В началото бе Словото, и Словото бе с Бог, и Словото беше Бог. (NKJ)


Думата ‘с’ в този стих е ‘прос’, което означава ‘близък’. Словото (Исус) беше близо до Бога. Ние трябва да бъдем ‘близко’ до Бог, нали?

Какво да кажем за думата, ‘коун’? Разгледайте вярното куче. То спи в горещия следобед и господаря му казва, „Тука, момче!” Какво е първото нещо, което кучето прави? То отваря очите си и слага вниманието си на господаря си. Дори от дълбок сън, то е в своята природа да се фокусира на господаря си. Ние трябва да се фокусираме на Бог по всяко време. Ако Той ни повика, дори и да спим, ние трябва да обърнем вниманието си към Него. Кучето е най-добрия приятел на ‘човека’. То е верно на господаря си. То би умряло защитавайки господаря си. То също знае КОЙ е господар.


            Това, което виждам тука е картина на това, което трябва да правим, или как се покланяме. Ние трябва да се покланяме в дух и в истина. Това поклонение е да позиционираме себе си, осъзнавайки Божието място и нашето място. То е да Го поставим на трона на нашето сърце с нашия фокус „близо до” Него.
            Това няма нищо общо с физическата активност. Представете си човек лежащ на земята. Кажете ми дали можете да разпознаете той дали се покланя от своята физическа позиция или не? Лежи ли той проснат пред Бог, или просто си почива?
            Хвалението винаги е физическа активност. Според самата си дефиниция, то включва физическа активност. Изучаването на думата в Библията ще разкрие, че има много форми на хваление. Всички включват физическа активност. Аз ще се разровя само в седем основни еврейски дефиниции за хваление в това изучаване. Помнете докато ги четете, че ВИЧКИ включват физически движения на тялото.

  1. 1984 халал (haw-lal’);

основен корен; да бъда прозрачен (произлиза от звук, но обикновено от цвят); да светя; от тук следва да правя шоу, да се хваля; и така да бъда (шумно) безразсъден; да говоря екзалтирано; каузативно, да празнувам; също така да изглеждам безсмислен: (безсмислен е да правя да изгледам глупав или смешен.

KJV – (правя) хвалба (собственото аз), празнувам, хваля (занимавам се, правя), глупав, слава, [светлина], (правя се, преструвам се на) луд (срещу), давам в брак, [пея, достоен за] хвала, бушуване, прославен, светя.

2 Летописи 5:13-14 – пример (думата хвала на еврейски тука всъщност е халал)

2) 3034 яда (yaw-daw’);

основен корен; използвана само като нарицателно от 3027; буквално, да използвам (т. е. да протегна) ръка; физически, да хвърля (камък, стрела) по или на разстояние; особено да почитам или да се покланям (с протегнати ръце); усилено, да оплаквам (чрез извиване на ръцете:

KJV – хвърлям, (правя) изповед, хвала, изстрел, (давам) благодарение.


            Битие 29:35 – пример

  1. 8426 тода (toe-daw’);

от 3034; прилично, протягане на ръката, т. е. (чрез въвличане) деклариране, или (обикновено) обожание; специфично, хор от поклонници:

KJV – изповед (жертва на) хвала, благодарност (даване, жертване).


            Исус Навин 7:19 – пример

  1. 2167 замар (zaw-mar’);

основен корен [вероятно идентична с 2168 чрез идеята на удряне с пръстите]; подходящо, да докосна струните или част от музикален инструмент, т. е. да свиря на него; да правя музика, в акомпанимент с глас; оттук да празнувам в песен и музика:

KJV – давам хвала, пея хваления, псалми.

Съдии 5:3 – пример


  1. 8416 техила (the-hee=law’);

от 1984; възхвала; специфично (конкретно) химн:

KJV – хваление.



  1. да възхвалявам означава  да хваля силно.

Псалм 22:3 – пример

  1. 8605 тефила (tef-eel-law’);

от 6419; ходатайство, молба; като естествена последица от химн:

KJV – молитва.

Псалм 4:1 – пример


  1. 7623 шабак (shaw-bakh’);

основен корен; всъщност, да говоря на висок глас, т. е. (специфично) гръмогласно; образно, да успокоявам (като чрез думи):

KJV – хваля, слава, съдържам, хваление, успокоявам, триумф.

Псалм 117:1 – пример

Всяка една от горните дефиниции ясно говорят за физическа активност. Нека да погледнем това, което наричаме поклонение в църквата днес. Ние знаем, че повечето църкви имат някакъв вид тим за хваление и поклонение. Музикантите обикновено водят в общо поклонение като свирят на своите инструменти и ни водят в песен.

Свиренето на инструмент и пеенето е библейската дефиниция за ‘замар’, което е преведено да ‘хваля’ на нашия език.

2167 замар (zaw-mar’);

основен корен [вероятно идентифициран с 2168 чрез идеята за удряне с пръстите]; всъщност, да докосвам струните или част от музикален инструмент, т. е. да свиря на него; да правя музика, акомпанирана от гласа; оттук следва да празнувам в песен и музика:

KJV – давам хвала, пее хваления, псалми.

Така че тогава, когато свирим на нашите инструменти и пеем ние правим „замар”. Ние действително хвалим Бог. Качеството на музиката няма нищо общо с качеството на поклонението, защото музиката не е поклонението.

Поклонението се прави в дух и истина. Хвалението идва защото се покланяме на Бог. Ние някак си сме позволили на развитието на нашия език да промени значението на думата поклонение. Ние действително сме решили, че поклонението е хваление когато то не е, според Библейските дефиниции. Ние трябва да се занимаваме с Библейската дефиниция. Трябва да усещаме изменението на езика, което често променя дефинициите.

Вижте един пример на това, което казвам:
Евреи 11:1

1 Сега вярата е субстанцията от неща, за които се надяваме, доказателството за невидимите неща. (NKJ)


Всички ние сме много запознати с този стих. Надежда, днес, има различно значение. Ако се надявам да спечеля лотарията, това означава, че аз искам го направя наистина, очаквам го, но не мога да бъда сигурен, че ще спечеля – АЗ СЕ НАДЯВАМ, че ще спечеля.

В горния стих, надежда означава да очаквам или да се доверявам. В религиозен смисъл, това означава да чакам за спасение с радост и увереност. С други думи, надежда в Библията е да се знае със сигурност. Надежда днес е да желаеш много силно. Това са изцяло две различни неща.

Ние можем да си играем със семантики през целия ден. Семантиките могат да бъдат примка или капан. Ние трябва, обаче, да разбираме това, което казваме. Ние можем да използваме думата поклонение за свирене на инструмент и пеене, и това е ок. В американския език, една дума може да има различни значения и това е ок. Ние трябва обаче, знаем значението, което имаме предвид.

Можете ли да намерите стих в Библията, който казва, че можем да се покланяме както ни се вижда подходящо? Че имаме право да се покланяме по наш собствен начин? Вероятно няма да можете да намерите този стих, защото това е конституционно право дадено от Правителството на Съединените Щати за неговите граждани. Това не е библейско право. Ние нямаме законопроект от права в Библията, ние имаме Бог – и Неговата воля трябва да бъде нашата воля. Той ясно е разпрострял как трябва да се покланяме, и че Той желае нашето поклонение. Той също е заповядал да Го хвалим. Той е установил в Библията как и защо.

Ние ще се разровим по-надълбоко във всичко това. Всички ние трябва да помним, че когато използваме дума като поклонение или надежда, ние трябва да бъдем сигурни, че разбираме кое значение се прилага и не се объркват.

Псалм 149 говори за това защо ние хвалим. То е повече от това да се чувстваме добре. То е повече от това да служим на Бог. Това са някои от причините, но има повече.


Псалм 149:7-9

7 За да отдават възмездие на народите и наказание на племената,

8 За да вържат царете им с вериги, и благородните им с железни окови, -

9 За да извършат над тях написания съд! Тая чест принадлежи на всички Негови


светии. Алилуя. (NKJ)
Бог иска да извърши Своята цел чрез нас, използвайки ни. Това е ясно в цялото писание. Когато Го хвалим, ние извършваме воюване в Духа. Ние отблъскваме врага. Ние извършваме неща в Духа. Забележете, че писанието казва, че това е чест да се хвали нашия Бог!

От тази точка, ние ще започнем да копаем в това, което правим когато хвалим. Ние ще погледнем на това как трябва да отиваме за това, и някои от причините, поради които правим това.



Каталог: Knigi%20-%20TFM
Knigi%20-%20TFM -> 50 Нобелови лауреати и други велики учени за вярата си в Бога”
Knigi%20-%20TFM -> Ако животните можеха да говорят
Knigi%20-%20TFM -> Аллах моят Отец? Или пътят ми от Корана до Библията Билкис Шейх Издава Мисионерско сдружение «Мисия за България»
Knigi%20-%20TFM -> Ние искаме само твоята душа
Knigi%20-%20TFM -> Калифорнийски млекар, който е основател на Интернационалното Общение на бизнесмените, вярващи в Пълното Евангелие
Knigi%20-%20TFM -> Божиите генерали
Knigi%20-%20TFM -> Разкрити мистерии от книгата "Данаил" Емерсон
Knigi%20-%20TFM -> Бизнес по магарешки питър Брискоу
Knigi%20-%20TFM -> Книга първо на многото верни членове на Metro Christian Fellowship в Канзас Сити, чиято страст за Исус е


Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница