Или те или ние !



Дата09.04.2018
Размер173.85 Kb.
#65400
Слава на Исус Христос!

ИЛИ ТЕ - ИЛИ НИЕ !”


1. Началото на Принципа

- Бунтът в небето – на мястото на Божия Син



Р.П.стр.152 - “Някога Сатана бе уважаван в небето ангел, първият след Христос. Лицето му, както и лицата на другите ангели, бе нежно и излъчваше щастие. Челото му бе високо и широко, израз на голяма интелигентност. Фигурата му бе съвършена; обноските - благородни и величествени. Но когато Бог каза на Сина Си: “Да създадем човека по нашия образ, по наше подобие”, Сатана прояви ревност към Исус. Пожела и към него да се обърнат за съвет относно сътворението на човека и понеже това не стана, се изпълни със завист, ревност и омраза. Неговата голяма мечта бе да притежава най-високата почест след Бога в небето.

До това време в цялото небе имаше ред, хармония и пълно подчинение под управлението на Бога. Най-голям грях бе бунтът срещу Неговата заповед и воля. И сега, като че цялото небе бе обхванато от смут и вълнение. Ангелите се разделиха на групи и начело на всяка стоеше един по-висш ангел. Сатана обладан от амбицията да възвиси себе си и нежелаещ да се подчинява на авторитета на Исус, подстрекаваше против управлението на Бога. Някои ангели съчувстваха на разбунтувалия се Сатана, а други силно оспорваха дължимата почит на Бога и мъдростта Му в даване върховната власт на Своя Син. Настана раздор сред ангелите. Сатана и сим­патизантите му се стремяха да реформират Божието уп­равление. Те искаха да проникнат в Неговата неизследима мъдрост и да схванат намерението Му във възвишаването на Исус и надаряването Му с такава неограничена мощ и власт. И се разбунтуваха против властта на Сина. Небесните множества бяха призовани да се явят пред Отца, за да бъде разгледан всеки случай. Бе решено Сатана и всички разбунтували се с него ангели да бъдат прогонени от небето. Тогава в небето започна война, в която участваха ангели. Сатана искаше да победи Божия Син и всички, които се подчиняваха на Неговата воля. Но добрите и верни ангели надвиха и Сатана и неговите последователи бяха изгонени от небето.

След като Луцифер и падналите с него ангели бяха изключени от небето и той разбра, че завинаги бе изгубил своята чистота и слава, се разкая и пожела отново да бъде възстановен в небето. Беше готов да заеме предишното си място или каквото и да му определяха. Но не, небето не трябваше да се излага на опасност. То би могло да се поквари, ако Сатана бъдеше върнат, защото грехът се зароди в него и семето на бунта бе в него. И той, и последователите му плакаха и молеха да бъдат приети пак в Божието благоволение. Но техният грях - омразата, гнева и ревността им - бе тъй голям, че Бог не можеше да го заличи. Грехът трябваше да остане, за да получи своето крайно наказание.

След като Сатана осъзна напълно, че няма никаква възможност да бъде върнат в Божието благоволение, злобата и гневът му се проявиха. Посъветва се с ангелите си и заедно съставиха план срещу Божието управление. Когато Адам и Ева бяха поставени в красивата градина, Сатана намисли да ги унищожи.”

- В Едем – Бит.3:10 - Докладът в Писанията е ясен. Отначало Адам и Ева намираха удоволствие да разговарят лице в лице с Бога. На другият ден, след греховното непослушание, те избягаха от Божието лице. Това бе същият Бог, Творец и същите физически Адам и Ева. Промяната бе настанала в мисленето на човека. Основата за тази промяна се намира в софистиката на змията, на която Адам и Ева се довериха. Те повярваха, че ще бъдат като Бога и в това се крият самите корени на греха.

Очевидно няма начин, по който човекът да бъде като Бога, освен ако се отърве от Бога т.е. да го убие. Логиката в това е ясна – предложението на Сатана, на практика означаваше, че предлага на Адам и Ева, перспективата да се отърват от Бога – и те приеха предложението. Адам и Ева едва ли са разбирали дълбините и края на принципа, който са последвали, но това не промени факта, че когато човекът в ума си се съгласи с предложението на злия, човекът стана убиец.

За да разберат ясно последиците на своя избор, Исус слезе при Адам и го помоли да отнеме живота на едно творение – едно агне, със собствената си ръка. Защо, с каква цел?



П.Пр.гл.4 – “Бог установи жертвоприношенията да напомнят постоянно на човека за неговия грях, като знак на позкаяние и изповядване на вярата му в обещания Спасител. Те бяха предназначени да отпечатат в ума на падналите хора тържествената истина, че грехът причинява смърт. За Адам принасянето на първата жертва беше изключително мъчителна церемония. Ръката му трябваше да се вдигне, за да отнеме живот, който само Бог можеше да даде. Той за първи път видя смърт и разбра, че ако бе останал послушен на Бога, нямаше да има смърт нито за човек, нито за животно. Когато закла невинната жертва, Адам потрепери при мисълта, че неговият грях ще пролее кръвта на невинния Божи Агнец. Тази сцена му даде по-дълбока и по-жива представа за величината на престъплението му, което не можеше да се изкупи с нищо друго, освен със смъртта на Божия Син. Удивляваше се на Безкрайната Доброта, която щеше да даде такъв откуп, за да спаси виновния. Звезда на надежда блесна в мрака, освети мрачното и страшно бъдеще и утеши Адам в горчивото му нещастие.”

Адам разбра онова що не разбираше – непослушанието спрямо Бога в крайна сметка е всъщност желанието… да убиеш Бога! Грехът на човека иска смърт – смъртта на Бога.



Лука.18:8 Да прехвърли доверието, което е от вяра в Бога, към вяра в самия себе си – за човека означава да извършва своята си воля докато се срещне лице в лице с Христос и… го убие!

В.Б.гл.34 - “ще бъдете като Бога - бе заявил - да познавате доброто и злото” (Бит. 3:5). Спиритизмът учи, “че човекът е творение, което се развива постоянно, че предназначението му е да се развива към Божественост от раждането чак до вечността”.

Така на мястото на праведността и съвършенството на безкрайния Бог - истинския обект на поклонение, на мястото на справедливостта на Неговия закон - истинския образец, към който трябва да се стреми човекът, Сатана поставя като единствен обект за почитание, като единствено мерило за съд или образец за характер греховното, заблуждаващо се човешко естество. Това е наистина развитие, само че не нагоре, а надолу.

Както интелектуален, така и духовен закон е, че ние се променяме чрез гледане. Умът постепенно се нагажда към интересуващите го предмети. Пригажда се към онова, което е свикнал да почита и обича. Човек никога не се издига по-високо от собствения си образец на чистота или доброта, или към истина. Ако личното му “аз” е неговият най-висш идеал, никога няма да постигне нещо по-възвишено. Напротив, постоянно ще пада по-ниско и по-ниско. Единствено Божията благодат има сила да го възвиси. Оставен на себе си, неизбежно ще слиза надолу.

На отдаващите се на страстите си, на обичащите удоволствията, на сластолюбивите натури спиритизмът не се представя с такава фина маска, както на по-изтънчените и интелектуалните. В неговите по-груби форми те намират хармонията на наклонностите си. Сатана изучава всеки признак на човешка слабост, отбелязва си греховете, които всеки човек е склонен да извършва, и след това осигурява обстоятелства, благоприятстващи склонността към злото. Изкушава хората да отиват до крайност в онова, което само по себе си е законно, като ги кара чрез невъздържание да намаляват физическите, умствените и моралните си сили. Той е погубил и погубва хиляди чрез отдаване на страстите, като по този начин човешкото естество заприличва на животинско. Когато хората по такъв начин биват подведени да повярват, че желанието е най-висшият закон, че свободата е разпуснатост и че човекът е отговорен единствено пред себе си, кой може да се чуди защо се ширят покварата и нравственият упадък? Хиляди и хиляди приемат жадно учения, подсигуряващи им свободата да слушат единствено на подтика на плътското си сърце. Желанието, страстта хващат юздите на себеконтрола, животинските наклонности подчиняват силите на ума и душата и Сатана, ликуващ, завлича в мрежата си много хора, изповядващи, че са Христови последователи.”

Днес много малко хора разбират ужасният принцип, който следват в живота си на грях. Имаме доказателства, че и Израилевият народ наистина не разбираше тази истина. Да виждат в смъртта на всяка жертва – корена на първия грях – да бъдат като Бога т.е. да бъдат Бога – това бе далеч над тяхното обичайно мислене.



Йоан.7:19,20; 8:37-48 Исус нямаше бяс но им казваше истината – истината, която Адам узна – грехът е желанието да вършиш какво си искаш и когато се срещнеш с Бога, с Христос, да го убиеш, защото така ти изнася по- добре! Така избягваш отговорността, за това, което вършиш!

- Искате да ме убиете – им казва Исус – това е принципът, който следва живота ви!

- Ти имаш бяс – кой иска да те убие?!

Пак минава време и Исус желаейки да проумеят своето собствено състояние, което явно не разбират, им казва притча: Мат.21:33-43,45,46

Сега разбират ясно – тези, които искат да убият Сина на земеделеца – са те – стопаните на лозето Му, Израил. При това откровение – бликва желание за покаяние ли? Не! Ярост, че сами са произнесли присъда над самите себе си! Искат да го хванат и… елиминират – точно както им казва Исус, но ги е страх от народа.

– Идва момент, когато принципът “Или Той или ние” излиза наяве. Възкресението на Лазар. Посред бял ден Исус, пред погледа на стотици очевидци, възкресява и изважда от гроба човек, който от 4-ри дни е бил мъртъв.



Как реагират на това свещениците – Йоан.11:45-48,53

Ж.Ис.гл.59 “Садукеите, макар и да не бяха благосклонни към Христос, не бяха така озлобени против Него като фарисеите. Омразата им не бе толкова силна. Но сега също се обезпокоиха. Те не вярваха във възкресението на мъртвите. Като уж творяха така наречената наука, доказваха, че мъртвото тяло е невъзможно да бъде възвърнато към живот. Но няколкото думи на Христос съкрушиха теорията им. Те бяха изложени като невежи и в Писанията, и относно Божията сила. Не виждаха възможност да отстранят създаденото в народа впечатление от това чудо. Как да откъснат хората от Този, Който успя да отнеме от гроба неговия мъртвец? Бяха разпространени лъжливи сведения, но чудото не можеше да се отрече и не знаеха как да противодействат на впечатлението от него. Досега садукеите не бяха подкрепили плана за унищожението на Христос, но след възкресението на Лазар решиха, че безстрашните Му укори против тях можеше да бъдат възпрени само чрез смъртта Му.

Фарисеите вярваха във възкресението и за тях извършеното чудо бе доказателство, че Месия е дошъл. Но те винаги се бяха противопоставяли на Христовото дело. Мразеха Го още отначало, защото бе изложил техните лицемерни претенции. Бе разкъсал воала на досадните ритуали, под които скриваха моралната си извратеност. Чистата религия, на която Той поучаваше, бе осъдила техните празни претенции за набожност. Жадуваха да отмъстят заради ясните Му укори. Бяха се опитали да Го предизвикат да каже или да извърши нещо, което да им даде случай да Го осъдят. Няколко пъти правиха опит да Го убият с камъни, но Той се бе отдалечавал тихо и се бе изгубвал от погледа им.

И така свещениците, управниците и старейшините се събраха на съвет и решиха да смълчат Извършителя на чудодейни дела, удивяващи всички. Фарисеите и садукеите сега бяха по-единни, откогато и да било преди. Разделени дотогава, те се обединиха в съпротивата си спрямо Христос.

Колко малко бе оценил Той тяхната правда. Представил бе праведност далеч по-велика, задължителна за всички, които искат да бъдат Божии чада. Не обръщайки внимание на техните форми и церемонии, Той окуражаваше грешниците да отиват направо при Бога като при милостив Баща и да споделят с Него своите нужди. Така, според тяхното мнение, Той беше отстранил свещеничеството. Бе отказал да признае идеологията на равинските училища, бе изложил злите навици на свещениците и непоправимо бе уязвил тяхното влияние. Бе нарушил максимите и традициите им, заявявайки, че макар и стриктно да се придържат към ритуалния закон, заобикалят закона на Бога.

Всичко това Сатана им напомни сега. Внуши им, че за да поддържат своя авторитет, трябва да предадат Исус на смърт. И те последваха съвета му. Фактът, че може да изгубят властта, която притежават, мислеха те, бе достатъчна причина да вземат решението. С изключение на няколко души, не осмелили се да изкажат мнение, Синедрионът прие думите на Каяфа като думи от Бога. Съветът се успокои. Спорът секна. Решиха да предадат Исус на смърт при първата благоприятна възможност. Отхвърляйки доказателството за божествеността на Исус, тези свещеници и управници се заключиха в непрогледна тъмнина. Те бяха ръководени напълно от Сатана, който ги тласкаше към ръба на вечната пропаст. Така бяха измамени, че дори бяха доволни от себе си. Виждаха се като патриоти, опитващи се да спасят своя народ.”

Искате да ме убиете! Вие не осъзнавате даже, че във вас има вражда против Мен, до такава степен, че искате да ме ликвидирате – им каза Исус. Малко по- късно те стигат до решението - Или Той или ние!

Принципът е така дълбоко скрит, че само Бог в Своето провидение може да го предизвика да напусне своето латентно състояние и да се изяви наяве.

Кога този принцип се изявява в живота ни? Лука.11:44-54

Докато не бъдат засегнати личните ни интереси.

- за Ирод – когато му съобщиха, че се е родил Юдейският цар – ами той какъв беше, с толкова кръв – не!

- за свещениците - Лазар, но и други от гроба ще излязат и ще свидетелстват за машинациите им!

- за фарисеите – Светът отиде след него! – народната любов им взема!

- за садукеите – изложи ги, защото те учеха, че не е възможно възкресение на тялото.

- за Юда – когато Исус му каза – Оставете я, (за Мария), защо й досаждате? И след това я похвали. Изобличението спрямо Юда смути сърцето му и той реши да си отмъсти. Отиде и го предаде. Личната му изгода бе съсипана – парите от Марииното скъпо миро нямаше да паднат в ръцете му. Сърцето му завидя, че не той, а Исус получи подаръка, достоен за земен монарх, а на него нищо не дадоха.Затова отиде продаде Исус за пари.

- за Петър – когато Му казаха - и ти беше с Исуса Галилеянина – с две думи и теб сега ще съдим.

- за Пилат – Ж.Ис.гл.77

Всеки, който прави себе си цар - продължиха те - е противник на кесаря!” Това засягаше слабото място на Пилат. Той не се ползваше с доверието на римската власт и знаеше, че едно такова донесение би го погубило. Бе уверен, че ако осуети плановете на евреите, яростта им ще се излее върху него. Те щяха да опитат всичко, за да си отмъстят. Това се потвърждаваше от настойчивостта, с която изискваха живота на Този, Когото мразеха безпричинно.

След това той каза на Исус: “Прости ми за тази постъпка. Не мога да те избавя.” И след като пак предаде Исус на бичуване, остави Го да бъде разпнат.

Пилат силно желаеше да избави Исус. Но разбра, че не може да стори това и същевременно да запази своята служба и чест. За да не загуби властта си, предпочете да пожертва невинен живот. Колко много хора, за да избягнат загуби или страдания, жертват принципа по същия начин! Съвестта и дългът посочват един път, а личният интерес - друг. Човешката мисъл клони към погрешна посока, така че този, който прави компромиси със злото, бива завлечен в гъстия мрак на виновността.

Пилат отстъпи пред исканията на тълпата. За да не рискува поста си, той предаде Исус да бъде разпънат. Но въпреки всичките си предпазни мерки, по-късно му се случи точно това, от което се плашеше. Впоследствие почестите му бяха отнети и той бе изхвърлен от високия си пост, измъчван от угризенията на съвестта и от наранената си гордост. Не много време след разпятието той завърши своя живот.”

И се стигна до убийството на Христос – разпнаха Го. И когато Го разпъваха – Христос им подсказва, че дори и тогава – не знаят какво правят – убиват Божия Син, убиват Него – Бога на Вселената!


2. Развитието на Принципа в земната история.

- Каин с/у Авел – Бит.4:8

- с/у верните Божии – Евр.11:36-38

Прочетете гл.5 и 6 от кн. В.Б.– за Уиклиф, Хус и Йероним

Папистите не успяха да осъществят волята си с Уиклиф през живота му и омразата им остана незадоволена, докато тялото му почиваше спокойно в гроба. Съгласно декрета на Констанския събор след повече от 40 години от смъртта му костите му бяха изровени, изгорени и прахът хвърлен в близкия поток.”

Когато тялото на Хус бе унищожено напълно, събраха пепелта заедно с пръстта под нея и я хвърлиха в Рейн, и така тя бе занесена далеч в океана”. Така “преследвачите му си въобразяваха, че са изкоренили проповядваните от него истини.”

Когато огънят довърши делото си, пепелта на мъченика бе събрана заедно с пръстта под нея и като тази на Хус бе хвърлена в Рейн.”

Действието на този принцип никога не е преставал, откакто Адам и Ева съгрешиха!

“Или те или ние!”

- спорта


- конкуренцията

- търговията

- политиката

- на пътя – както и в живота



Ж.Ис.гл.79 “Христос казва: "Всички, които мразят Мене, обичат смъртта" (Еф. 4:18; Пр. 8:36). Бог ни дава живот за известно време, за да можем да развием своя характер, да разкрием принципите си. Щом извършим това, ние получаваме последиците на своя избор.

Чрез живот на бунт Сатана и всички, присъединили се към него, се поставят в такова несъгласие с Бога, че самото присъствие на Христос се оказва за тях унищожаващ огън. Славата на Този, Който е любов, ще ги погуби.”

Ако принципът оживее – ние само явяваме действието му – отричаме се от Христос.

Ако се възпре – отиваме към загуби, към смърт, заради Христос!

Принцип обратен на любовта – 1Кор.13:5

Невъзможно е да се обясни произходът и да се посочи причината за съществуването на греха. И все пак, може да се разбере достатъчно както за произхода, така и за крайната му участ, изявяващи напълно справедливостта и добротата на Бога в цялостното Му отношение към злото. В Свещеното писание няма нищо по-ясно от учението, че Бог в никакъв случай не е бил отговорен за навлизането на греха във вселената; че никакво произволно оттегляне на Божествената благодат, никакво несъвършенство на Божественото управление не са дали повод за възникването на бунт. Грехът е натрапен и за него не може да се посочи причина. Той е тайнствен, необясним; да го извиняваме, означава да го защитаваме. Ако бихме могли да оправдаем някак появата или причината за съществуването му, би престанал да бъде грях. Единствената му дефиниция е дадена в Божието слово: той е “престъпване на закона”, действието на принцип, противопоставящ се на великия закон на любовта - основата на Божественото управление.”
3. Принципът изявен и унищожен в края на времето.

- “Север” против “Юг” – Дан.11:40- (от вестник “Монитор”, 9.04.04)

- Пс.2:1-5 Унищожението на земята е духовно и физическо. И наистина то е резултат от “разгневяване” на народите на Бога - една странна асоциация, внушена вече чрез самата дума “гневен”. Тя е извлечена от Псалм 2, който описва характера на Месия, когато се завръща, за да си възвърне притежанието на Своето царство (Псалм 2:5). От друга страна, нашия пасаж говори за разгневяване на народите. Народите, претендиращи, че земята е тяхна, се излагат на гнева на законния собственик на земята, Бог. Понеже са отхвърлили Бога като Господар на тази земя и са заели Неговото място, народите са унищожили земята. И отново наблюдаваме същата нетолерантност и потисничество, които винаги са характеризирали озурпатора. Хората се избиват един друг понеже са забравили Бога. Отхвърлянето на абсолютния и трансцендентен Бог неизбежно води до кръстоносните походи, до инквизицията и до фашизма на фанатиците и националистите. Ето защо Божият съд (наказание) над народите спасява земята.

- “неделните закони” –



В.Б.гл.35 – “И нека да се запомни, хвалбата на Рим е, че никога не се променя. Принципите на Григорий VIII и Инокентий III са все още принципи на римокатолическата църква и само ако би имала власт, би ги приложила на практика и сега с такава енергия, както ги прилагаше в миналите столетия. Протестантите малко съзнават какво вършат, когато в делото за възвеличаване на неделята предлагат да се приеме помощта на Рим. Докато са заети с постигането на намеренията си, Рим цели наново да установи своята власт, за да си възвърне загубеното господство. Нека веднъж бъде установен в Съединените щати принципът, че църквата може да използва или контролира държавната власт; че съблюдаването на религиозните нареждания може да бъде налагано чрез светските закони; накратко - че авторитетът на църква и държава трябва да господства над съвестта - и триумфът на Рим в страната е осигурен.

Божието слово е предупредило за надвисналата опасност; само да не се обърне внимание на това, протестантският свят веднага ще научи какви са всъщност целите на Рим, само че тогава ще бъде твърде късно да се освободи от примките му. Мощта на Рим нараства мълчаливо. Ученията му влияят в законодателните събрания, в църквите и в сърцата на хората. Той гради високи и масивни постройки, в чиито тайни кътчета ще се повторят неговите предишни преследвания. Крадешком и незабелязано укрепва силите си, за да върви напред към постигане на целите си, когато ще дойде времето да нанесе удара. Всичко, което желае е, да спечели удобна позиция; и това вече му се дава. Скоро ще видим и ще почувстваме какво представлява целта на Рим. Всеки, повярвал и послушал Божието слово, ще си навлече хули и преследване.”

- “смъртният указ” –



СПДн.стр.203,4 - “Ар­гу­мен­ти, из­пол­з­ва­ни про­тив Бо­жия на­род”

Ви­дях, че че­ти­ри­те ан­ге­ла ще за­дър­жат че­ти­ри­те вет­ро­ве, до­ка­то Исус прик­лю­чи де­ло­то Си в не­бес­но­то све­ти­ли­ще, и пос­ле ще дойдат се­дем­те пос­ле­до­ва­тел­ни яз­ви. Яз­ви­те ще на­със­кат неп­ра­вед­ни­те про­тив пра­вед­ни­те, за­що­то ще мис­лят, че ние сме при­чи­на­та Бо­жи­ите съд­би да дойдат над тях и че ако ни пре­мах­нат от зе­мя­та, яз­ви­те ще спрат” (“Опит­нос­ти и ви­де­ния”).

Ко­га­то ан­ге­лът на ми­лос­т­та свие кри­ла­та си и се от­тег­ли, Са­та­на ще вър­ши ло­ши­те си де­ла, ко­ито та­ка дъл­го е коп­нял да пра­ви. Бу­ри и ура­га­ни, вой­ни и кръ­воп­ро­ли­тия ­ в то­ва той на­ми­ра нас­ла­да и та­ка съ­би­ра жет­ва­та си. Ще бъ­дат заб­лу­де­ни мно­го хо­ра, ко­ито ще за­явя­ват, че те­зи бед­с­т­вия са ре­зул­тат от не­съб­лю­да­ва­не­то на пър­вия ден на сед­ми­ца­та. От ам­во­ни­те на офи­ци­ал­ни­те цър­к­ви ще се чу­ват из­каз­ва­ния, че све­тът е на­ка­зан, за­що­то не­де­ля­та не е по­чи­та­на та­ка, как­то би тряб­ва­ло” (Ри­вю енд Хе­рълд, 17 ок­том­в­ри 1901 г.)

Ще се каз­ва, че мал­ци­на­та, ко­ито се про­ти­во­пос­та­вят на цър­ков­на­та ин­с­ти­ту­ция и на дър­жав­ния за­кон, не тряб­ва да бъ­дат тър­пе­ни и че е по-доб­ре те да стра­дат, от­кол­ко­то це­ли на­ро­ди да из­пад­нат в без­ре­дие и без­за­ко­ние. Съ­щи­ят ар­гу­мент бе­ше от­п­ра­вен пре­ди 18 сто­ле­тия към Хрис­тос от “на­чал­ни­ци­те на на­ро­да”. Ар­гу­мен­тът ще бъ­де при­ет за убе­ди­те­лен” (“Ве­ли­ка­та бор­ба”).

- атаката с/у Новият Ерусалим – В.Б.

В последното голямо усилие да детронира Христос, да унищожи народа Му и да завладее Божия град архиизмамникът е демаскиран изцяло. Свързалите се с него виждат пълното поражение на делото му, а Христовите последователи и верните ангели - обхвата, на неговите машинации срещу Божието управление. Сатана става обект на всеобщо отвращение.



Сам вижда, че самоволният му бунт го е направил негоден за небето. Упражнявал е силите си за война срещу Бога; чистотата, мирът и хармонията в небето биха били за него върховно мъчение. Сега обаче всичките му обвинения срещу Божията милост и справедливост са смълчани. Укорът, който се стараеше да хвърли върху Йехова, пада изцяло върху него самия. И Сатана се прекланя пред Бога и признава справедливостта на присъдата си.

Всеки въпрос относно истината и заблудата сега е изяснен. Резултатите от бунта, плодовете от отстраняването на Божествените предписания са показани пред очите на всички разумни създания. Управлението на Сатана в контраст с Божието управление е представено ясно пред цялата вселена. Той е осъден от собствените си действия. Божията мъдрост, справедливост и доброта са защитени. Става ясно, че всички Божии постъпки във великата борба са били извършени в името на вечното благо на Неговия народ и за доброто на сътворените от Него светове.

Пред вселената е била ясно показана великата жертва, направена от Отца и от Сина за човека. Дошъл е часът, когато Христос заема положението, което Му принадлежи по право и бива прославен над власти и сили и над всяко име. Точно за тази радост, която Му бе представена - че може да доведе много синове в слава, Той претърпя кръста и презря срама. И колкото и невъобразимо големи да бяха скръбта и срамът, все пак над тях са радостта и славата. Поглежда изкупените, обновени по Неговия образ. Всяко сърце носи съвършения отпечатък на Божественото, всяко лице отразява образа на Царя. Христос вижда в изкупените резултата от труда на душата Си и е напълно задоволен. Тогава с глас, достигащ до събраните множества - праведни и неправедни, заявява: “Вижте откупа на Моята кръв! За тях страдах Аз; за тях умрях, за да живеят вечно в Моето присъствие!”

Макар че е бил принуден да признае Божията справедливост и да се преклони пред върховенството на Христос, характерът на Сатана си остава непроменен. Духът на бунт избликва отново като мощен поток. Разярен, той решава да не се отказва от великата борба. Последната отчаяна битка с Царя на небето настава. Втурва се между последователите си, опитва се да ги настърви за незабавна ожесточена битка. Но от неизброимите милиони, подведени към бунт, сега няма нито един, признаващ неговото върховенство. Властта му е приключила. Неправедните изживяват същата омраза към Бога, но разбират, че положението им е безнадеждно, че не могат да устоят срещу Йехова. Гневът им пламва срещу Сатана и срещу всички, измамили ги в качеството си на негови инструменти. С демонски бяс се надигат те срещу тях.”…
Защо ви говоря всичко това – защото се променяме. Бог ни променя. Тихо и сигурно Св.Дух работи в нас и ни променя. Нови схващания и мисли нахлуват в съзнанието ни. Светлината от Божието слово ни разкрива истината в нейната още по- голяма пълнота и дълбочина. Бог променя основния принцип на нашия живот – полага в нас любовта Си, записва закона Си в сърцата ни. Как точно преминаваме от смърт към живот никой не знае, никой не вижда! Но Този, Който е започнал доброто дело в нас работи. Криза след криза, изживяваме в нашето естество по пътя на своето преобразяване. Но едно е сигурно – ако не се съпротивляваме на Св.Дух - Бог ще прекрати действието на този принцип веднъж за винаги в живота ни. И нашето свидетелство ще е промяната в нас и с нас – действието в живота ни на друг принцип – този на любовта.
1Йоан.3:2,3

СПДн.стр.213 “Бит­ка­та про­тив се­бе­за­лъг­ва­не­то”

Пос­то­ян­на­та бор­ба про­тив плът­с­кия ум не би­ва да за­ми­ра. Ние тряб­ва да бъ­дем под­к­ре­пя­ни от об­но­вя­ва­що­то вли­яние на Бо­жи­ята бла­го­дат, ко­ято ще на­соч­ва ума ни на­го­ре и ще го учи да раз­миш­ля­ва вър­ху чис­ти и свя­ти не­ща” (“Сви­де­тел­с­т­ва”, т. 2).

До­то­га­ва, до­ка­то ца­ру­ва Са­та­на, тряб­ва са­ми да се бо­рим и да по­беж­да­ва­ме най-чес­то из­ку­ша­ва­щи­те ни гре­хо­ве. До­ка­то сме жи­ви, не ще има пре­дел, кой­то да мо­жем да дос­тиг­нем и да ка­жем: “Пос­тиг­нах цел­та си”. Ос­ве­ще­ни­ето е ре­зул­тат от пос­лу­ша­ние, про­явя­ва­но през це­лия жи­вот” (“Де­яния на апос­то­ли­те”).

Ние мо­же да съз­да­дем в мис­ли­те си не­ре­ален свят или да съз­да­дем кар­ти­на­та на иде­ал­на цър­к­ва, къ­де­то Са­та­на не под­буж­да към зло; но съ­вър­шен­с­т­во­то съ­щес­т­ву­ва са­мо в на­ше­то въ­об­ра­же­ние” (Ри­вю енд Хе­рълд, 8 ав­густ 1893 г.).



Ко­га­то пра­вед­ни­те по­лу­чат нет­лен­ни те­ла, ня­ма да ос­та­нат на зе­мя­та ­ ще бъ­дат взе­ти на не­бе­то. До­ка­то за то­зи жи­вот гре­хът е оп­рос­тен, пос­ле­ди­ци­те от не­го не са на­пъл­но из­ли­че­ни. При Вто­ро­то Си ид­ва­не Хрис­тос ще “про­ме­ни на­ше­то греш­но тя­ло и ще го офор­ми по по­до­бие на Не­го­во­то слав­но тя­ло” (“Из­б­ра­ни вес­ти”, т. 2).






Каталог: MEDIA%20SET -> Propovedi -> p-r%20Kr.%20Karev%20! -> My%20Themes
My%20Themes -> Годините са отбелязани по Съвременния календар, работещ с грешката на Дионисий Екзигус!
My%20Themes -> Пътят, и истината, и животът
My%20Themes -> Книгата "Свидетелства към църквата", том 9-ти, ст."Последната криза", писана от религиозната писателка Елена Вайт през 1909г намираме следния цитат: "
My%20Themes -> Фактите около възкресението
My%20Themes -> Пътеката на живота
My%20Themes -> Хронологията на живота на исус христос според четирите евангелия
My%20Themes -> Хронологията на живота на исус христос според четирите евангелия”
My%20Themes -> Адвентното движение


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница