Иса кимдир? Аллах мъдър?



Дата11.01.2018
Размер117.57 Kb.
#42852
Иса кимдир? Аллах мъдър?

Инджили окудуумузда фарк едийоруз ки, Иса Месих’е бир­бирлерине терс дюшен адлар верилийор: О, хем чобан (Йух. 10:11), хем де кузудур (Йуханна 1:29). Хем курбанларъ сунан Башгьоревли (Ибранилер 7:26), хем де курбанън кендисидир (Ибранилер 10:10). Хем херкесин ефендиси (Ромалълар 14:9), хем де херкесин хизметчисидир (Ро­малълар 15:8). Кендиси ичин дийор ки, “Алфа ве Омега, бир­инджи ве сонунджу, баш ве сон бен’им.” Евет, Иса Месих инсана гьоре терс олан тарафларънъ кендисинде бирлештирийор.

Бунун ен башлъджа ьорнеи де, онун хем бир инсан тарафъ, хем де бир Танръ тарафъ олмасъ­дър. Иса’я хем ‘Инсанолу’, хем де ‘Аллахън Олу’ денилир. Бу тема­йъ араштъръркен, Иса’нън чифт кишилиини хич унутмамалъйъз.
- ‘Аллахън Олу’ сьозю не де­мектир?

Иса’я насъл Аллахън Олу ден­илебилир? Бирчок киши бу сьозю янлъш анлъйорлар. Санки Ал­лахън Олу олмасъйла, башка, икинджи бир Танръ мейдана гелмиш олуйор. Я да, ‘Аллахън каръсъ вар мъ ки, ондан бир чоджуу олсун?’ дийе сорарлар. Елбетте Инджилдеки анлам бу деилдир.

Хич унутулмасън ки, Иса Яху­дилерин арасънда яшадъ, кен­диси де Яхуди иди. Ве онларън ен башлъджа инанджъ, Танръ­нън тек олмасъдър. Хер Яхуди гюнде юч дефа ‘Аллах бирдир’ сьозюню йюксек сесле текрар­лардъ (онларън келиме-и-шеха­дети шьойле иди: ‘Шема Исраил, Адонай елохену, Адонай ехад”; тюркчеси: “Динле, ей Исраил! РАБ сенин Танръндър ве РАБ бирдир”). Иса Месих’ин кендиси биле Аллахън бир олдууну тек­рар­ладъ (Маркос 12:29; Йуханна 5:44). Онун апостолларъ да айнъ хакиката ьонем вердилер (1.Кор. 8:4; Ефес 4:6; 1.Тим 2:5; Якуп 2:19).

Айнъ заманда гьорюйоруз, насъл кишилер Иса’я Танръ де­дилер, О да онлара буну япмайъ ясак етмеди (Йух. 20:28). Кендиси ичин ‘Аллахън Олу’ сьозюню кулландъ, ве гьоктеки Танръя ‘Баба’ деди. Иса Месих билирди ки, Яхудилерин чоу буну кабул етмейе хазър деилди. ‘Бен Ал­лахън Олуйум’ дедии ичин он­лардан баскъ гьорюрдю, хатта бу себеп ичин ьолюм джезасънъ вердилер (Йуханна 5:18; Матта 26:63-66). Бир сефер, Иса Месих шьойле конушту: “Сизе чок дору бир шей сьойлейейим: Ибрахим домадан ьондже бен Вар Олан’ъм.” О ‘вар Олан’ сьозю Ески Ахит’те гечен Аллахън асъл адъ олан ‘Яхве’ сьозюнюн тюрк­чесидир. Иса ачък бир бичимде, “Ибрахим’е ве Муса’я ве Давуд’а конушан Танръ беним” дийор. Яхудилер де ону анлайъп, бу лафън юзерине Иса’я атмак ичин ташлар калдърдълар. (Йуханна 8:58). Демек, себеп йоккен ьойле бир ьоретиш чъкармак, не Иса’­нън, не де апостолларън ишине ярамаяджактъ. Инсан хер заман кендисине ярар гетирен шейлери уйдуруйор, зарар гетирен шейлери деил.

Путперест халкларън арасън­да, Танрънън оулларъ, я да къз­ларъ олдуу дюшюнджеси чок яйгъндъ. Месела Херкулес: онун, Греклерин ен бюйюк танръсъ олан Зевс’ин олу олдууну сан­ърдълар. Аллахъ бир инсана бензетирмек ичин, онун да бир аиле сахиби олмасъ геректиини дюшюндюлер. Яхудилер ьойле дюшюнджелерден чок узак иди­лер. Герчек Танръ кендини он­лара ачъкладъ. Анладълар ки, Аллах путлардан чок фарклъ. Иса Месих де кендисине ‘Аллах­ън Олу’йум деркен, о путперест­лерин анламъндан чок узактър. Путперестлер инанърдълар ки, танрълар бирбирлери иле, я да инсанларла илишкиде булунуп евлатларъ мейдана гетирдилер. Инджилин ‘Аллахън Олу’ сьозю елбетте ьойле ийренч дюшюн­джелерден чок узактър.

‘Аллахън Олу’ денилдии заман башка халкларън, башка китап­ларън не дедиклерине деил, саде Инджилин ичинде булунан ьоретише кулак вермелийиз.


1) Иса’нън башка ьонемли бир адъ ‘Аллахън Сьозю’дюр. ‘Аллах­ън Сьозю’ иле ‘Аллахън Олу’ айнъ анламда кулланълъйор (1.Йух. 1:1-3). ‘Сьоз’ аслънда, рухсал, яни матерял олмаян бир шейдир. Айнъ онун гиби, Иса Месих де бу дюняя гелмезден ьондже биле вар иди: Ен башта Сьоз вардъ, Сьоз Аллах иле бирликте иди ве о Сьоз Аллах иди. Евет, ен башта О, Аллах иле бирликте иди.” (Йуханна 1:1-2). Сонра окуйоруз: “Ве Сьоз беден олду, арамъзда отурду. Биз де Онун шанлълъънъ гьордюк.” (Йуханна 1:14).
2) Иса Месих’ин йерйюзюне гелмеси де шьойле олду: Аллах, кенди Сьозю ичин бир беден хазърладъ: “Онун ичин Месих дюняя гелиркен шьойле дийор: ‘Курбанларъ ве адакларъ исте­медин. Ама сен беним ичин бир беден хазърладън.’ (Ибр. 10:5). Аллахън хазърладъъ беден де, Мерйем адънда бир деликанлъ къздан мейдана гелди. Аллах уйгун гьордю ки, кенди сьозюню, деил бир китап бичиминде, ама бир инсан бичиминде йерйюз­юне гьондерсин. Мерйем биле шаштъ, бу иш насъл оладжак дийе. О вакът она гелен мелек билдирди ки, “Кутсал Рух сенин юзерине геледжек. “Ен йюксек Олан’ън куввети, сенин юзерине гьолге саладжак. Иште, там онун ичин доаджак евладъна ‘Кутсал’ дийеджеклер, ‘Аллахън Олу’ дийеджеклер.” (Лука 1:35). Яни, Иса’нън Танръ олмасъ, Аллахън Рух’унун Онда булунмасъна даянъйор.
3) Кимиси сорабилир ки, “Аллах насъл аджъкабилир, йорулабил­ир, хем де ьолебилир?” - Танръ олан, елбетте Иса’нън бедени деилди, ама Онда булунан Ал­лахън Руху иди. Иса’нън бедени 100% инсан бедени иди: онун ичин окуйоруз, насъл Иса Месих сусадъ, йемек йеди, йорулду, аджъ хиссетти в.с.. Ама Ондаки Рух, Танрънън кендиси иди, чюнкю Танръ рухтур (Йуханна 4:24). Иса’нън бедени сънърлъ иди; айнъ заманда ики йерде оламаздъ. Ама Ондаки рух съ­нърсъз иди. О Рух’ун кувветийле Иса бунджа муджизелер яптъ ве ен сонунда кенди кендини ьолюлерден дирилтирди (Йух. 10:18).

- Нереден емин олабилириз ки, Иса Аллахън Олудур?

1) Йукаръда гьордююмюз гиби, Иса’нън кендиси, Аллахън Олу олдууну сьойледи. Бу ьоретиш, Инджил’ин ен ьонемли парча­ларъндан биридир. Базъларън дюшюндюю гиби, папазлар ону сонрадан уйдуруп Инджил’ин ичине язмадълар. Иса Месих кендиси буну сьойледи. Садедже ‘Бен Аллахън пейгамберийим’ десейди, ве ‘Аллахън Олуйум’ демесейди, она ьолюм джезасъ верилмейеджекти.

Ве о кадар бюйюк бир сьоз кулланан киши, я делидир, я сахтекярдър, я да герчектен Аллахън олудур. Иса’нън дели олдууну сьойлейен пек кимсе йоктур. Там терси, Онун сьозлери бугюне кадар милйонларджа кишийе умут ве сонсуз яшам верийорлар. Иса’нън сахтекяр олдууну сьойлейен кишилер олмуштур. Ама ьойле олсайдъ, Иса пек беджериксиз бир сахте­кяр олурду, чюнкю фърсатъ вар­кен, кенди джанънъ куртармадъ.

Бютюн дюшюнджелери тараф­съз бир зихинле тартан киши, анлаяджак ки, Иса’нън кендиси ‘Бен Аллахън Олуйум’ деркен хакикатъ конушту, ве акла уйгун башка бир ачъклама йоктур.

2) Иса’нън заманънда яшаян­лара кесин бир испат верилди, Иса Аллахън Олудур дийе: ики дефа Аллах гьоктен сесли ола­рак конушту, ве Иса’йъ гьостер­ерек деди: “Бу беним севгили Олумдур!” (Матт 3:17 ве 17:5)

3) Иса’нън яптъъ муджизелер, гьостерийорлар Аллахън Олу’­дур. Исраил халкъндан кими ески пейгамберлер, Иса’дан ьонджеки заманларда муджизе япмъш­лардъ, ама Иса’нън муджизелери чок фарклъ: Аллах Муса’я бир денек вермишти, онунла муджизе япсън. Бьойлеликле херкес ач­ъкча гьордю ки, бу муджизелери яптъран куввет Аллахтан гели­йор, Муса’нън ичинден деил. Иляс ве Елиша, дуа едерек, ялварарак ьолю кишилери дирл­тирдилер. Ама Иса Месих, бютюн муджизелери садедже кенди кувветли сьозюйле герчеклеш­тирди. О кенди сьозюйле фъртъ­найъ ве денизи сустуруйор (Мат 8:26-27) ве ьолюлери дирилтир­ийор (Маркос 5:41).

Аслънда саде Аллахта вар куввет, муджизе япсън. О гюджю кими кишилере заман заман верирди - ама сонрадан о гюджю гене онлардан алърдъ. Факат Иса’да гьорюйоруз, о гюч Онун ичинде хер ан булунурду. Ве Аллах насъл ескиден пейгамбер­лере о гюч вердийсе, Иса Месих де айнъ онун гиби муджизе япма гюджюню кенди ьоренджилерине еманет етти (Матта 10:1,8), онлар да о муджизелери ИСА’нън ад­ъйла герчеклештирдилер (Апо 3:6 * 4:10). Кимсе Муса’нън я да Иляс’ън адъйла муджизе япма­дъ. Иса бьойлеликле о гюджюн асъл сахиби олдууну испатладъ

.

4) Иса Месих йерйюзюнде икен, садедже Аллахън япабилдии ишлери яптъ: инсанларън гюнах­ларънъ аф етти. Сана каршъ бир кьотюлюк япълдъъ заман, сен сучлу кишийи аф едебилирсин, ама сенин комшун ону япамаз. Бютюн инсанлар Аллаха каршъ гюнах ишлийорлар, инсанлара каршъ деил. Иса Месих де хер­кесин ьонюнде кишилерин гю­нахларънъ аф етти, ве бунун дору олдууну муджизе иле испатладъ (Маркос 2:7-12). Онунла гьостер­ийор ки, аслънда киме каршъ гюнах ишленилирсе, Иса Одур (яни Аллахън кендиси).



5) Ен бюйюк гювенджемиз Иса’нън дирилишинден гелийор. ЬОлдюктен сонра, Ону каялъ бир мезарън ичине койдулар, ама ючюнджю гюнде орадан дирил­мишти (бунун ичин сонраки язъйъ окуйун). Иса деди ки, “Йол ве хакикат ве яшам беним” (Йух 14:6). Хепимиз яшамъмъзъ баш­ка кишилерден алдък, ве онун девам етмеси ичин башка ма­теряллере мухтаджъз (йемек, су, хава). Хич бир шейе мухтач олмаян, яшамън кендиси олан саде Аллахтър. Иса дийор, “О яшам беним”, ве ону испатламак ичин ьолюлерден дирилийор. Бу куввет кендисинде булунурду: “Кимсе джанъмъ бенден аламаз. Бен ону кендимден веририм. Беним вар хаккъм ону верейим ве вар хаккъм ону гери алайъм.” (Йух 10:18). Бьойле япмакла артък херкес анлаябилир, Иса Аллахън Олудур дийе (Ром. 1:4).

- Базъ сорулара джевап:



1) ‘Аллахън Олу’ демек, Аллаха еш кошмак деил ми?

Егер ‘Аллахън Олу’ сьозю асъл Танръдан башка бир варлък ичин кулланълмъш олсайдъ, о вакът герчектен Аллаха еш кошмак анламъна гелирди. Ама Иса хер вакът ‘Бен Баба иле бирим’ демишти. Яни, Танрънън башка бир халийим, демиш олуйор. Кишилерин бу конуйу анламакта зорлук чекмелери, тек бир себе­бе даянъйор: Аллахъ бир матеря гиби дюшюнюйорлар. Иса’нън сачларъна, сакалъна бакъп, “Сиз Аллаха шекил верийорсунуз! Асъл Аллах гьорюнмез!” дийорлар.

Инджилин шахитлиине гьоре елбетте, Аллах Иса’нън гьорюнен тарафъ деилди. “Хич кимсе, хич бир заман Аллахъ гьормемиштир - ама Тек Доан, кендиси Аллах Олан, евет Бабанън барънда Олан, иште О Аллахъ ачъкладъ.” (Йух. 1:18) ве гене О, гьорюнмез Аллахън гьорюнтюсюдюр” (Кол 1:15). Йукаръда гьордюк ки, яшамън асъл сахиби Аллахтър ве Иса бу конуда деди: “Яшамъ верен рухтур, беденин бунда файдасъ йок. Сизе сьойледиим сьозлер - онлар рухтур, онлар яшамдър (Йуханна 6:63).” Иса кендиси херкесин диккатини кенди сьозлерине ве ишлерине чекти. Онун сьойледии сьозлери ве яптъъ ишлери Аллахъ гьос­тер­ийорлар. Онларда Аллах йер­йюзюне инип кендини инсанлара ачъкладъ. Иса’нън сьозлерине ве ишлерине бакъп Аллахън асъл табийетини гьормюш олуйоруз: Аллах рухтур (Йух 4:24), Аллах айдънлъктър (1.Йух 1:1:5) ве Аллах севгидир (1.Йух 4:8,16).
2) Иса Аллах исе ве йере индий­се, о заман гьок бош му калдъ?

Бьойле соранлар анламъйор­лар ки, Аллах рухтур. Рух хер йерде айнъ заманда вар олуйор. Аллахън Олу’нун гьоктен гелме­сини бедендже бир шей имиш гиби дюшюнюйорлар, бир киши­нин икинджи каттан биринджи ката инмеси гиби. ЬОйле олсай­дъ, елбетте гьоклер бош кала­джактъ. Ама йени япълмъш бир еви дюшюн. ЬОндже онда елек­трик йок. Факат усталар инста­ласйону битирдиктен сонра, о ев електрик сантрала баланъйор ве артък ичинде електрик вар. Ама о евин ичинде електрик вар дийе, демек деил ки, артък ондан башка хер йерде електрик битти. Иса Месих’ин йерйюзюне гелме­си де айнъ ьойле: гьоклери бош бракмадъ.



3) Иса Аллах исе, о заман киме дуа етти?

а) Дуа етмек Яхудилерин гюн­люк хаятларънън вазгечилмез бир парчасъ иди. Иса да бютюн о адетлери ве алъшканлъларънъ сюрдюрдю. Месела: йемектен ьондже дуа етти (Йух 6:10, Лука 24:30), сабах ве акшам дуасънъ яптъ (Лука 11:1), хатта хачта ьо­люркен сьойледии сьозлер, хер Яхудинин сьойледии дуаларъйдъ (Лука 23:46). Иса дуа етмесейди, халк онун сьозлерине диккат етмейеджекти.

б) Бирчок киши ичин дуа етмек, садедже Аллахтан бир шей диле­мек анламъна гелийор. Ихтиядж­ъмъз варкен, Аллаха дьоню­йоруз. Алдъктан сонра белки тешеккюр едийоруз. Ама Иса Месих ичин дуанън ьонеми бам­башка иди. О, ихтияч олдуу ичин деил, ама гьоктеки Бабасъйла вакът гечирмек истедии ичин дуа едерди. Санки Бабасъна ьозлем дуярдъ. Иса ичин дуа, садедже дилек тутмак деилди, гьоктеки бабасъйла джанлъ бир бера­берлик, бир мухаббет иди. Иса’­дан 1000 сене ьондже биле Давут, Иса хаккънда шу пейгам­берликте булунду: “Бен Рабби хер даим каршъмда гьордюм. Чюнкю О, беним са тарафъмдадър. ЬОйле ки, бен сарсълмаяйъм.” (Апо 2:25). Иса иле Бабасънън бераберлии ве балантъсъ, бизим хаятъмъзда олдуу гиби, копмадъ. Биз кими кере дуа едип Аллаха баланмая чалъшъйоруз, ондан сонра гене кенди дюнямъза чекилийоруз. Факат Иса, хер ан Бабасъйла фикир алъшвериш­инде булунурду. Дуа етмек ичин ялнъзлъа чекилдии заман , Иса буну херкесе гьостермек истеди.

в) Иса’нън йерйюзюне гелмеси-нин бир себеби, инсанлар иле Аллахън арасъна бир баалантъ курмак иди. Аллахън асъл таби­йетини инсанлара танътмак, ве айнъ заманда инсанларъ Ал­лахън ьонюнде баъшлаттърмак истеди. Бу араджълък гьоревини япабилмеси ичин, инсанларън халинден дерин оларак анла­масъ герекирди. Аллахън Олу, инсан табийетини бютюн зайъф­лъъйла юстленди. Онун ичин гюнаха каршъ, ичинде булунан Танръ кувветини кулланмак мюм­кюн деилди. Гюнахъ бир инсан оларак йенмеси лазъмдъ. О кону-да Бабасъна дуа етти. Бизим гиби гюнахлъ инсанлара ярдъм еде­билмек ичин, гюнахън кув­ветини хисседип она каршъ дур­масъ лазъмдъ. Иса, дуа едеркен, за­йъф инсанларън йерини алъ­йор, кендини онларла бир кълъ­йор. Мадем о даяндъ, биз де даяна­билириз. Артък бизим зайъфлъъ­мъзъ анлаян бир Танръ­мъз вар: “Бизим башгьоревлимиз деил ьойле бириси, хани бизим зайъф­лъкларъмъзъ анламасън, я да айнъсънъ хисетмесин. Ха­йър, О хер меселеде айнъ бизим гиби дененди - ялнъз, хич гюнах ишле­меди. (Ибранилер 4:15)”.

г) “О аслънда бир Оул иди, ве гене де чектии чекилерле сесле­мейи ьоренди.” (Ибранилер 5:8). Йерйюзюне гелиркен, Аллах табийетинден вазгечмийор, ама кими тарафларънъ ону ‘ьорт­мейе’ карар верийор. Беденсел ишлер ичин (муджизелер) кенди гюджюню кулландъ. Ама гюнаха каршъ дурабилмек ичин о гю­джюню кулланмамасъ герекирди. Вар олан гюджюню кулланмадан Шейтанъ йенмек лазъмдъ (де­ненмеси Мат 4). Лекесиз бир курбан олабилмек ичин, гюнаха каршъ даянъп зайъфлък ичинде хаятънъ теслим етмеси герек­ирди. Зенгин бир адамън чоджуу­ну дюшюнелим: онун аслънда ихтияджъ йоктур пара ичин иш­лесин. Ама фабрикасъндаки ишчилерин севгисини казанмак истерсе, ашаъ инеджек, кендини онларла бир къладжак, ве баба­сънън парасънъ хич кулланмадан кенди еллерийле ишлейеджек. Иса’нън дуа етмеси ондан кай­накланъйор: онун инсан табийети ярдъма мухтач иди.

д) Иса Месих бютюн бу денеме­лере даяндъ. Онун ичин хем курбан олду, хем де анлайъшлъ бир башгьоревлимиз олду. Тек шефаатчъ (араджъ) Одур (Ибр 7:25). О, бириси ичин дуа етти ми, о иш оладжак. Йерйюзюнде икен де, о шанлъ шефаатчълък гьор­евини кими кере пратик оларак гьостерди. (Лука 22:31-32)

е) О вакът, Аллах кенди кен­ди­не ми конушту? О бизи фазла шашъртмасън. Ески Ахит’те биле ве башка дин китапларънда гьорюйоруз, насъл Аллах кенди кендине конушйор. Месела Ин­санъ яратъркен дийор: “Биз инсан япалъм...” (санки биркач киши имиш гиби).

4) Инджилин кендисинде яз­мъйор му ки, Аллах Иса’дан бюйюктюр?

Инджили окуркен диккат етме­дик ми, шьойле бир янлъшлък япабилириз: саде биркач айет­е бакъп кесин бир фикире вармак. Факат асъл дору олан ьоретише вармак ичин Инджилин бютюню­ню гьозден гечирмек лазъм. Гюнлюк яшам­дан бир ьорнек верелим: бириси дерсе ‘Тюркийе Асядадър’ она хак вереджез. Башка бириси гелип ‘Тюркийе Аврупададър’ дерсе, она каршъ геледжеиз, ьобюр фи­кири дору гьордюк дийе. Факат азъджък географя­дан анлаян киши бил­еджек ки, хер икиси де дорудур. Инджиле бактъъмъзда, Иса’нън Аллахла бир олдууну гьостерен айетлери гьордюк (месела, Йух 10:30 ве 17:22'де ону ачъкча сьойлюйор). ЬОте яндан ‘Баба бенден бюйюк­тюр’ (Йух 14:28) ве ‘Оул кенди­синден хич бир иш япамаз, егер Бабасънъ о иши япаркен гьор­мезсе’ (Йух 5:19,30) гиби айет­лере де растлъйоруз. Кими айет­лерде Иса’нън кенди кендини дирилтиреджеини гьор­юйоруз (Йух 10:18), кими айет­лерде гене, Онун бабасъ Ону дирилтире­джеини окуйоруз (Ап. Ишл. 3:15). Гене башка айетлер­ден, Кутсал Рух’ун Ону дирил­тирдиини (Ром 1:4) анлъйоруз. Шимди, базъ айетлере бакъп, ьобюрлерини гьормемезликтен гелмек олмаз.

- Иса Месих ханги анламда бабасъ олан Танръдан ‘кючюк­тюр’?

Йукаръда гьордююмюз гиби, Иса Месих, Танрънън кендиси олдууну сьойледи. ЬОте яндан, йерйюзюнде яшаркен, хер даим ‘Баба’съндан сьоз едерди. Ама Ону айръ бир киши оларак деил де, ТEК БИР ВАРЛЪК гиби ан­латър­ърдъ. Ве кендисинден сонра йерйюзюне геледжек олан ‘Кут­сал Рух’ ичин конушту. Иса, онунла да бир олдууну сьойледи (Йух 6:63; 2.Кор 3:17-18). Демек БАБА - ИСА - Кутсал РУХ, бунлар ючю ьозде бирдир ама фарклъ гьоревлери вардър. Бу ьоретише ючлюбирлик (ески сьоз: ‘теслис’) денилир. Бу ‘ючлюк’ демек деил­дир, ама ‘ючю насъл бирдир’ дийе ачъкламая чалъшъйор. Хич бир Месих иманлъсъ, юч танръ­нън вар олдууна инанмаз; Танръ елбетте саде тектир. Ама бу бирлик, Танрънън кишилии ве ьозелликлери недир, насълдър - иште, ючлюбирлик инанджъ ону ачъкламая чалъшъйор.

Инджилде шьойле бир айет вар: “Сен инанъйорсун, Аллах бирдир. Ийи япъйорсун; кьотю рухлар да иман едийорлар, ама титремекле!” (Якуп 2:19). Евет, саде ‘Аллах бирдир, текдир’ демек хич бир шей деилдир. Яхудилер буну 4000 сене ьондже биле бютюн дюняя билдирир­дилер. Ама бу бир олан Танръ, инсанлара кендини насъл танът­ъйор, ону анламая чалъшъйоруз. Хенюз хич бир шей яратълма­мъшкен, Аллах “Инсанъ ярат­алъм” деди (Яр 1:26). О вакът киме конушарак, ‘яратАЛЪМ’ деди, неден яратАЙЪМ демеди. Танрънън бирден фазла кишилии оламасайдъ, неден ‘БИЗ’ шек­линде конушуйор? О бизи шаш­ъртмаяджак мъ, бизде янлъш фикир яратмаяджак мъ?

Аллахън Олу, Аллахън сьозю оларак дюнянън курулушундан ьондже биле вар иди (Йух 8:58). Айръджа, Онун руху да сонсуз­дур, хер даим онунла бирдир. Бунлар юч айръ танръ деил, бир танрънън юч парчасъ да деил, бунлар тек бир танрънън юч бойутудур (измерение). Насъл йерйюзюнде херханги бир матер­янън йюксеклии, узунлуу ве кал­ънлъъ вар (= юч бойут), айнъ онун гиби Танръда да юч бойут гьорюйоруз: Баба, Оул ве Рух. Бунлар сонсузлукта тамамен бирлик ве севги ичинде девам едерди.

Ама заман долунджа (Гал 4:4), Аллахън Сьозю (я да Аллах­ън Олу) карар верди, йерйюзюне инип беден аларак инсанларън арасънда яшасън. Бу карар, зорла олмадъ, гьонюллю бир алчалма иди. “Онун ичин Месих дюняя гелиркен шьойле дийор: “Курбанларъ ве адакларъ исте­медин. Ама сен беним ичин бир беден хазърладън. Якълан адаклар ве гюнах ичин кесилен курбанлардан хошланмадън. О вакът дедим ки, (ве Китап’та бенден ичин язъйор) ‘Ей Аллах­ъм, иште гелдим, сенин истедии­ни йерине гетирейим!’” (Ибрани­лер 10:5-7). Ве буна бензер оларак Фил 2:6-7 дийор ки: “О, Аллах ьозюне сахипти, ама гене де дюшюнмеди, Аллахла айнъ олмак ен бюйюк шейдир дийе. Ама кендини дьоктю, демек кьоле ьозюню алдъ ве Онун бензейиши инсанларън бензе­йиши олду.” Иса Месих’ин йер­йюзюнде икен дуа етмеси, Баба­съндан ярдъм етмеси ве Баба­сънъ даха бюйюк оларак гьос­термеси бундан илери гелийор. Йерйюзюнде яшаркен, О кендини Бабасъндан ашаъ кълдъ, она итаат етти, кендисинде вар олан гючлерини кулланмадан гюнахъ йенмейе карар верди.

Айнъ шекилде Кутсал Рух да кендини гьонюллю оларак ашаъ кълдъ, кендини Иса Месих’е баалъ кълдъ. Иса деди ки, “О бени шанлаяджак. Чюнкю беним не­йим варса, О ондан алъп сизе билдиреджек.” (Йух 16:14). Бьой­леликле Инджилде Танрънън кишилиини гьостерен чок ьонем­ли бир пренсип гьорюйоруз: Аллах кенди бюйюклююню къс­канч бир диктатор гиби коллаян бир варлък деилдир. Хайър, Инджилде гьостерилен Танръ о кадар бюйюк ки, кендинден емин олуп, кендини ашаъ кълабилир, гьонюллю оларак хизмет еде­билир. Иса’нън кенди сьозлери иле: “Инсанолу гелмеди, Она хизмет етсинлер дийе. Хайър, О гелди, кендиси хизмет етсин ве бирчок киши ичин джанънъ вер­син бир куртулма фиятъ гиби.” (Матта 20:28)



Евет, гьордюк ки, Инджил’е гьоре, Иса хем 100% инсан, хем де 100% Танръдър. Онун ики табийети яняна булунуйор. Йер­йюзюндеки гьоревини битир­диктен сонра, гелдии йерине текрар дьондю. Шимди бютюн куввет, кудрет Онун елиндедир.





Каталог: ders
ders -> Само Мъжете ли могат да бъдат Лидери? / 25 Януари 2002 г. Insert paragraphs
ders -> Атанас'ън Иман Билдиргеси
ders -> Севгили евладъм
ders -> Канун ве Антлашма
ders -> Инджил ичин сьозлюк ве конкорданс Абба
ders -> Топлулук насъл саалам оладжак?
ders -> Ве биз хепимиз печесиз йюзле Раб’бин йюджелиини гьоререк йюджелик юстюне йюджеликле О’на бензер олмак юзере деиштирилийоруз. Бу да Рух олан Раб сайесинде олуйор кор. 3: 18)
ders -> Иса Месихин бензетмелери
ders -> Иса Месих насъл дирилди?
ders -> 2. кону: Топлумсал баскълар (груп баскъларъ)


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница