СРЕДНО ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНО УЧИЛИЩЕ „АНТИМ I” – Златоград
КОМПЮТЪРНА ГРАФИКА
СЪЩНОСТ НА КОМПЮТЪРНАТА ГРАФИКА
1.Работното поле на Corel Draw.
-
работно пространство – в центъра на работното поле. Всички обекти извън него не са в печатното поле.
-
лента с инструменти Standart
-
лента Property Bar /Format/
-в поле Units – различни мерни единици /см, инчове и др./
-линии водачи /Guidlines/ - за да ги използваме включваме командата Layout/Snap to Guidelines
d) цветова палитра Color palette
- ЛБ върху цвета – запълваме обекта
- ДБ върху цвета – цвят на контура
е) лента Toolbox
2. Основни графични обекти – всички чертожни инструменти са в линията Toolbox.
- фина настройка на инструмент- ДБ върху инструмента / Properties /
Options
- смяна на инструмент – кликваме върху Picktool,
3. Изчертаване на линии и криви /бутончето молив/.
а) Freehand Tool /молив/ - със задържан ляв бутон чертаем; отсечка – с еднократно кликване на двата и края
б)Bezier Tool /Безие молив/ - създаваме затворени повърхности/многоъгълници или неправилни форми/. С щраквания на мишката получаваме непрекъсната начупена линия. За да я затворим, щракваме в началната точка.
в) Artistic Media Tool – създав крива, която изглежда ръчно изработена
г) свойства на инструмент – при избора на инструмента се отваря лента със свойствата му.
- Preset – писецът може да приема различни предварително зададено форми
- Width – дебелина на самия писец
- Pressure – моливът е чувствителен на натиск
- Sprayer – спрей /по дължината на линията, която сме начертали става като напръскано със спрей с различни фигурки/
- Brush –четка /както спрея/
4. изчертаване на правоъгълник и елипса.
а) правоъгълник – Rectangle – с натиснат ЛБ от стартовата точка провлачваме до крайната
- със задържан Ctrl чертаем квадрат
- двукратно кликване върху бутона Rectangle – правоъгълникът съвпада със страницата
- от Property Bar – Angle for Rotation /градус на завъртане/, Mirror Buttons /огледален образ/, Rectangle Corner Roundnes /заобляне на ъгли/
б) елипса /Elipse/ - дъга /Arc/, отрязък /Pie/
5. Изчертаване на многоъгълници, звезди и спирали –Graph Paper Tool.
а) Polygon - павоъгълник
- Number of Points of Polygon – брой ъгли
б) Star – създаваме звезда
- Sharpness – острота/
в) Spiral Tool – спирали /симетрични и несиметрични/
г) Grapf Paper – изчертава мрвжа, на която определяме брой редове и колони
ПРОМЯНА НА ГРАФИЧНИ ОБЕКТИ
-
Огледален образ – бутон Mirror Buttons или със задържан ЛБ върху манипулаторите
-
Завъртане – с манипулаторите или Angle of Rotation
-
Групиране –Edit / Sellect All, Ungroup – разгрупиране или маркираме със задържан Shift.
-
Подреждане на обектите един спрямо друг – Arrange / Order
-
Подравняване спрямо страницата – Arrange / Align and Distribute
-
Дублиране на обект – Edit / Duplicate или Ctrl+D
-
Клониране на обект – Edit / Clone
-
Arrange / Convert to curves – превръща обекта в съвкупност от криви и работим върху всяка от тях. За да променяме отделните части на кривата, предварително маркираме сегменти от нея, разделени с възли / малки бели квадратчета/
ТЕКСТЪТ В COREL DRAW
-
Бутон Text Tool /буква А/
-
Създаване на параграфен текст – заграждаме област от работното поле, в която ще пишем текста: от Text Tool , Text / Format text – богати възможности за форматиране на параграфен текст.
-
Създаване на графичен текст Artistic.
-
Text Tool –еднократно щракваме върху работното поле.
-
При пренасяне на долен ред използваме Enter, иначе излизаме от мястото за писане. Този вид текст има по-ограничени възможности за форматиране, но е с много ефекти Text / Edit text
-
Извиване на текст по крива.
-
Въвеждаме текста
-
Избираме крива, по която ще огъваме
-
Маркираме двата обекта
-
Text / Edit text to Path
-
Посочваме посока на огъване
-
Apply
-
Изтриваме помощната крива
-
Поставяне на сянка на текст.
-
Въвеждаме текста
-
Дублираме го с Edit / Duplicate
-
Оцветяваме дубликата с друг цвят
-
Разполагаме дубликата така, че да се получи сянка – Arrange / Order to Back
-
Обработка на текст като крива
-
Въвеждаме текста
-
Shape Tool – до всеки символ се появява манипулатор, чрез който променяме буквата /ръчен кернинг/
ЕФЕКТИ
-
Добавяне на перспектива /пространствен изглед/
-
Маркираме обекта
-
Effects / Add Perspective
-
Около обекта се появява мрежа с контролни точки в 4-те ъгъла, чрез които го променяме
-
Clear Perspective – премахваме перспективата
-
Обвивка – текстът да бъде в някаква форма /хилка, сърце, топка и други/
-
Effects / Envelope и избираме в
-
Apply
-
Преливане на обекти – един образ се трансформира в друг.
-
Маркираме двата обекта
-
Effects / Blend и определяме броя на стъпките
-
Придаване на дълбочина /триизмерност/ - Effects / Extrude
-
Контури – Effects / Contour – обектът се прелива сам в себе си, като контурът се изкривява. Можем да определим вида на преливане, разстоянието между стъпките и броят им
-
Лещи – след като сме маркирали обекта избираме Effects / Lens и задаваме различни опции
-
Bitmap ефекти /растерно изображение/ - Bitmap / Convert to Bitmap – превръщаме обекта в Bitmap изображение
-
Вмъкване на изображения – File / Import / bmp, gif, jpg, png, tif
КУРСОВА РАБОТА ВЪРХУ COREL DRAW
-
Да се създаде чертеж на избрани фигури, изучавани по математика
-
Да се създаде плакат, посветен на предстоящите матури
-
Да се създаде плакат, посветен на предстоящ концерт
-
Да се вмъкне и обработи по подходящ начин снимка или друго изображение
Сподели с приятели: |