Професионална гимназия по химични технологии
" Акад. Н.Д.Зелинский" - гр.Бургас
Одобрявам:
Жулиета Ценкова
Директор
КОНСПЕКТ ПО ВГРАДЕНИ УПРАВЛЯВАЩИ СИСТЕМИ
ТЕОРИЯ - XII клас
РАЗДЕЛ I: Програмиране на мобилни устройства
1. Въведение. Същност, видове и приложение на вградените системи.
2. Мобилни устройства и мобилни операционни системи
- същност, видове и приложение на мобилните устройства;
- същност и особености на мобилните операционни системи;
- преглед на съвременните мобилни операционни системи; тенденции.
3. Въведение в програмирането с PhoneGap:
- особености на програмирането на приложения за мобилни устройства; разлики между събитията (events) в настолните компютърни системи и мобилните системи;
- програмни езици и среди за разработване на приложения за мобилни устройства;
- същност и характеристики на PhoneGap; предимства и недостатъци.
4. HTML/HTML 5. Основни тагове в HTML
5. История на HTML 5. Нови тагове в HTML 5.
6. Каскадни набори от стилове CSS/CSS3.
7. Преходи (transitions), трансформации, анимации.
8. Език за програмиране JavaScript. Типове данни в JavaScript. Условни оператори.
9. Цикли, обекти, селектори на HTML елементи в JavaScript.
10. JavaScript библиотеки - jQuery Mobile.
11. JavaScript библиотека XUI
12. Достъп до хардуера на мобилното устройство с PhoneGap:
- геолокация;
- компас;
- книга с контакти;
- памет на телефона.
РАЗДЕЛ II: Програмиране на вградени системи
1. Вградени системи. Въведение в платформата Ардуино (Arduino):
- същност и философия на Arduino; характеристики, възможности и приложение;
- хардуер на Ардуино;
- софтуер (среда за разработване - IDE) на Ардуино.
2. Основи на програмирането на Ардуино:
- структура на програмата (скицата) на Ардуино; пример на проста програма;
- синтаксис на програмния код; символи, идентификатори, коментари;
- типове данни и променливи; локални и глобални променливи;
- оператори: за присвояване; аритметични; за сравнение; логически; побитови;
- константи; директива #define.
3. Управление състоянието на изводите (pins):
- конфигуриране на извода като вход или изход;
- отчитане състоянието (HIGH или LOW) от входен цифров извод;
- отчитане стойността от входен аналогов извод;
- задаване състоянието (HIGH или LOW) на изходен цифров извод;
- задаване псевдо-аналогова стойност на изходен аналогов извод.
4. Управляващи конструкции:
- условни конструкции;
- конструкции за цикъл; прекъсване на цикъл;
- масиви; низове.
5. Функции. Вградени функции.
Вградени функции: за преобразуване на типовете; математически; специални (за пауза, за случайни числа, за изтекло време и др.).
6. Серийна (последователна) комуникация:
- въведение в серийната комуникация, сериен хардуер и софтуер; сериен протокол (Serial Message Protocol);
- изпращане на debug информация от Arduino към компютъра;
- изпращане на форматиран текст и числови данни от Arduino;
- получаване на серийни данни в Arduino;
- изпращане и получаване на двоични данни.
7. Прост цифров и аналогов вход:
- използване на ключе (switch);
- определяне колко дълго е натиснат бутон;
- четене на аналогови стойности.
8. Получаване от Arduino на вход от сензори: за наклоняване; светлина; движение;
9. Получаване от Arduino на вход от сензори: звук; температура и др.
10. Физически изход от Arduino: визуален (светодиоди или дисплей); звуков; серводвигатели; безчеткови и четкови двигатели; управление на соленоиди и релета и др.
11. Програмиране на комбинация от входни въздействия от сензори и физически изход.
Изготвил:
Иван Славин
Сподели с приятели: |