LEGO WeDo
1.Какво представлява Lego WeDo:
Lego WeDo e лесен за използване, които въвежда учениците в роботиката.
С помощта на двигател, датчици, лего части и програма на Scratch, може да се изгради лего робот или механизирана конструкция. С помощта на lego wedo се развиват уменията в науката, технологиите, инженеринга и математиката.
2.Какво представлява Scratch:
Scratch е нова среда за програмиране, която Ви позволява да създавате проекти със собствени анимирани истории, интерактивни игри, да съставяте сценарии за филми, в които играят различни актьори, да изменяте техния цвят и форма. Програмите, с които се постига това представляват блокове от разноцветни команди.
3. Компоненти
Контролер – Той се свърза към компютър с USB преход, към него се прикачат датчиците
Мотор – Моторът е главния механизъм за задвижване на нашия робот, след като прикачим мотора към контролера в програмата Scratch, ще се появят блокове, с който може да управляваме нашият мотор.
|
За колко време да работи моторът.
|
|
Пускане на мотора.
|
|
Спиране на мотора. В някой програми е нужно моторът да се пуска и спира.
|
|
Мощност на мотора
|
|
Посока на мотора, по часовниковата стрелка или обратно.
|
Сензор за разстояние – При определено разстояние от някакъв обект, работът може да извършва друго действие, било то да се движи назад или да спре.
- С този блок, роботът извършва някакво действие
Сензор за наклон(tilt) – Този сензор може да се използва за да се определи ориентацията. Може да създадем игра с герои, които да го управляваме чрез този сензор.
- Ако мърдаме сензора надолу, стойността ще бъде равна на 1. Същото се отнася и за нагоре ако е равен на 2, за дясно е равен на 3 и за ляво е равен на 4. Ако не мърдаме сензора стойността му е 0.
4. Примери:
Програма при която моторът се движи непрекъснато и си сменя посоката на всяка секунда.
Програма при която моторът се пуска при разстояние по-малко от 5 от сензора за разстояние и сменя посоката си.
5. Задачи за учениците:
1. Учениците трябва да се запознаят добре с компонентите на Lego WeDo
2. Учениците трябва да направят проста програма, която пуска и спира мотора на определено време и сменя посоката си на въртене.
3. Учениците трябва да направят програма, която при определено разстояние от сензора за разстояние, да сменя посоката си на въртене.
4. Учениците трябва да измислят програма с датчика за наклон(tilt).
Сподели с приятели: |