Маршрута започва от Санта Мария Новела, църквата на Домениканите, които са във Флоренция от 1219 година също както Францисканците



Дата19.06.2017
Размер75.94 Kb.
Маршрута започва от Санта Мария Новела, църквата на Домениканите, които са във Флоренция от 1219 година също както Францисканците. Църквата Санта Кроче е превърната в пантеон на известните личности, Санта Мария Новела пленява с фасадата си, създадена от Леон Батиста Алберти . Тук е съхранено безценното разпятие от Джото, създадено за главния олтар на църквата, което бележи отделянето на италиянското изкуство от византииското и началото на развитието на западноевропейското изкуство.

Света Троица от Мазачо, призната за първата живописна творба, която следва принципите на математическата перспектива на Брунелески.

Брунелески, създател на първият купол в Европа след палеохристиянските базилики в древен Рим, купола на флорентинската катедрала. Тук, като скулптор с известното Разпятие Христово, което е предизвикало заслуженото възхищение на Донатело.

Изключителната художествена стоиност, която притежават, стенописите в централния параклис(капела), са безценен разказ за обичаите, нравите и историята на възрожденското общество. Наситени са с портрети на флорентиски личности от 15в, включително от семеиството на Медичите и автопортрети на художника, Доменико Гирландайо и негови помощници.

Стенописната декорация на параклиса на семейство Барди от основоположника на сиенската живописна школа Дучо ди Буонинсеня, на семейство Строци от Мантуа от братя Орканя, на семейство Строци от Филипино Липи и на семейство Гади от Алесандро Алори. Посредством тези стенописи проследяваме развитието на флорентинската живопис от13в. от Джото, преминавайки през готическата естетика, Възраждането, до Зрялото Възраждане и маниеризма характерен за края на 16в.

Църковния двор със забележителната архитектура, обединяваща традиционния средновековен двор с възрожденското редуване на колони поддържащи кръгли арки и стенописите от Паоло Учело.

Църквата Свети Панкрацио е типичен представител на романската архитектура. Забележителен е възрожденският портален вход в класически стил, изработен от Леон Батиста Алберти, адна от ключовите личности на Флорентинското Възраждане, за параклиса (капелата) на богатото семеиство Ручелаи.

Палацо Ручелаи е един от най красивите възрожденски частни домове във Флоренция и значителна крачка в развитието на архитектурата. Каменната пейка по продължение на цялата сграда, символ на гостоприемството през 15в. По улица дела Виня Нуова, осеяна с антични сгради, се излиза на палацо Строци, домът на богатите банкери Строци. Сградата представя типичния за флорентинското възраждане, стил по образец на домът на Медичите, поръчан от Козимо Старши. Домът Строци очарова не само естетически, но и с историята си, построен от Филипо Строци за неговата възлюблена Клариса, дъщеря на Лоренцо Великолепни, въпреки отдавна съществуващият контраст и конфликт между цемейство Строци и Медичите.

По улица Торнабуони, търговски център, където се намират бутиците на Гучи, Версаче, Пучи, Макс Мара и много други, се излиза на площад Света Троица, където се открива панорама на историческия флорентински дом от 13 до края на 15в. който включва палацо Ферагамо и магазина Ферагамо. Отсреща се намира църквата Света Троица и моста Света Троица, разрушен през 1944г. при оттеглянето на немските войски и възстановен с оригиналните камъни, намерени в река Арно, включително скулптурните алегории на сезоните от Пиетро Франкавила, Качини и Ландини създадени в края на 16 и началото на 17в.

По улица деле Терме, откриваме откъде започва италиянското възраждане.

Стария Мост (Понте Векио). По Стария Мост минава уникалният коридор на Вазари, който свързва Палацо Векио, където се е намирала градската администрация с Палацо Пити, дворецът на херцозите от семейството на Медичите, превърнат в картинна галерия.

В Палацо Векио и до днес се помещава кметството на Флоренция. Палацо Векио, площад Република, новият пазар със статуята на Глиган отливка от древногръцка скулптура, направена от Пиетро Така, и религиозният център на града са част от клсическата обиколка.



Посещението на Палацо Даванцати или Музеят на средновековния флорентински дом е безплатно., но се изисква резервация, която дава възможността да бъде посетен третия етаж, където се съхраняват редки предмети от бита на 13 и 14в и произведения на живописта и скулптурата като например картина от Джовани да Сер Джовани, брат на Мазачо, която представя една от разпространените средновековни игри , подобна на криеница, от същият художник са вдъхновените от Франческо Петрарка алегорични картини, Триумф на Любовта, на Смъртта, на Известността и на Вечността.Резервацията е също безплатна.

Иинтересната и запазена е фасадата от 14в, обединяваща средновековния си облик с възрожденски елементи. Уникален вътрешен двор с тераси на трите етажа с колони, поддържащи арки. Капителите на колоните на първия етаж представляват портрети на личности от семейство Даванцати. В двора се съхраняват релефи от остъклена теракота, старата камина,средновековен гардероб за оръжие.



На първия етаж е запазена и оригинална баня. Атмосфера на стаите с декоративни стенописи имитиращи завеси, арки, в които са нарисувани гербовете на семеиствата, с които семейство Даванцати е било икономически или семейно обвързано, папагали кацнали на декоративни клони, също от 14в, са съхранени мебели от средновековна тоскана, килими, керамика, ковчежета , скринове и други предмети от бита и произведения на изкуството.


Барджело

Барджело е един от най-важните в света музеи на скулптурата. Намира се в така наречената сграда Барджело, която е един от най-старите архитектурни паметници на града (1255г.), включваща още по-старата средновековна кула наречена Волоняна. Строгостта на вътрешния двор е омекотена от портика с кръгли арки, готическите прозорци и терасите с арки, поддържани от колони. По стените са запазени релефните гербове на античните квартали и общини. По характерната външна възрожденска стълба се излиза на терасата на втория етаж, където са изложени скулпторни творби от Джамболоня, ученик на Микеланджело представляващи птици и животни, създадени за една от вилите на Медичите. На първия етаж е разположена залата, която съхранява безценни произведения от Микеланджело например известната мраморна статуя на Бакхус, релефният медальон Богородица с Младенеца и Св. Йоан Кръстител и др. Творчеството на неговите съвременници и ученици, както и произведенията на Бенвенуто Челини, предизвиквакщи възхищение с виртуозната и рафинирана разработка.

В музея са представени скулпторни творби от готическото изкуство до барока от Сиенският скулптор Тино ди Камаино, до Бернини. Това дава възможност за цялостно проследяване на развитието на скулптурата от средновековието. От скованите и малко схематични скулптурни изображения до вътрешното напрежение на образите от Възраждането, сила и движение в творбите на Микеланджело и неговите последователи и театралността на бароковата скулптура. Залата посветена на творчеството на Донатело, един от основоположниците на Италиянския ренесанс в скулптурата, създател на несравнимият хор за катедралата, съхранен в музея на катедралата. Започвайки от бронзовата статуя на Давид, поръчана от Медичите,флорентинският лъв, чието копие се намира на площад Синьория пред Двореца и други негови творби на цялостното му творчество, свързано с меценатството на Медичите и по-конкретно с Козимо Старши, дядо на Лоренцо Великолепни, който е в основата на създаването на финансовата мощ на семейството и започва да събира безценната колекция.

Основна част от музейната колекция са двата бронзови релефа от Брунелески и Гиберти, основни конкуренти в конкурса за втората врата на Батистерия обявен през 1401г, чрез които се разбулва тайната на Флорентинското Възраждане.

Музеят предлага богата колекция от типично флорентинските теракотни релефни изображения заляти със стъклена паста в бяло и светло синьо, имитиращи мраморни релефи, от ателието на Лука Дела Робия, от когото е другият хор за катедралата, съхранен в музея на катедралата,също така колекция от изключително редки монети и медали, колекция от ислямско изкуство, майолика и произведения от слонова кост.

В момента има изложба, посветена на творчеството на бароковият скулптор Джан Лоренцо Бернини, озаглавена Живият мрамор


Продължителност на посещението – 2 часа

Цена на билета – 4 евро, до 25 години – 3 евро

Цена на билета, когато има допълнителна изложба – 7 евро, до 25 години – 3,50

Резервация – 3 евро

Безплатни са билетите за европейските граждани до 18 и над 65 години
Галерия на Академията




Галерията на Академията може да се нарече един истински музей на Микеланджело. Тука се съхранява оригиналният мраморен Давид чието копие се намира на площад Синьория, пред Стария дворец, четири от общо шестте Роби, предназначени за гробницата на папа Юлий II, Свети Матео и Палестринската Пиета. Творбите на Микеланджело са представени заедно с живописни творби от негови съвременници, което помага за създаване на цялостна представа за артистичната панорама на епохата.

Галерията представя също така голяма колекция от живописни творби от 13 до 19в, колекция от византийски и руски икони и колекция от музикални инструменти, принадлежали на колекциите на Медичите.



Галерията се намира в античната сграда на болницата Св. Матео, в близост до площад Сан Марко с музея на бившия манастир Сан Марко. В залите, освен на изложените творби, можем да се любуваме на богато украсените със стенописи тавани и стени. Началото на колекцията е поставено от Пиетро Леополдо ди Аусбурго Лорена, с цел да събере модели за учениците в художествената Академия. Академията е основана от Микеланджело с декрет на КозимоI и чиято емблема е символът, които използуван него.

В първата зала са експонирани произведения от края на 15 и началото на 16в., които въвеждат в панорамата на искуството във времето на Микеланджело. За отбелязване са картините от Ботичели, Перуджино, Джовани да Сан Джовани, брат на Мазачо, Филипино Липи, син на Филипо Липи, Лоренцо ди Креди. В центъра на залата е разположен огромният модел за Отвличането на събинянките от Джамболоня, ученик на Микеланджело.

Оригиналната скулпторна композиция се намира в откритата трибуна (лоджа) на площад Синьория.

Следва галерия на творбите на Микеланджело, където се проследява творчеството му от Давид, създаден от 1501 до 1504г до последното му произведение, така наречената Пиета от Палестрина. Известните Роби, опитващи се да се освободят от камъка, свидетелстват вътрешната сила и напрежение на творческия път на най-великият скулптор на всички времена. Давид е експониран във така наречената Трибуна, зала построена специално за тази творба.

Музеят притежава и колекция от скулптурни произведения на първите професори по скулптура в академията, като Фоджини, Пампалони и Бартолини, работили по много от гробниците в Санта Кроче и чиито скулпторни работи могат да се видят по улиците и площадите на града.

На втория етаж е разположена колекцията от икони (във фоайето) и колекцията от живописни произведения от 13 и 14 век от флорентински автори. За отбелязване са картините на Буонагуида, една от най-старите запазени живописни работи, Тадео Гади и Бернардо Дади, ученици на Джото, Аньоло Гади, също ученик на Джото, Лоренцо Монако, основен представител на готическия стил, Джовани да Милано. На последните двама художника бяха посветени изложби миналата и по-миналата година, които предизвикаха световен интерес.

От огромен интерес е и колекцията от музикални инструменти, която включва една цигулка Страдивариус, клавичембали, едно от първите пиана и други, принадлежали на семейството на Медичите

В музея често правят допълнителни изложби, с които представят определен автор или художествен период. В момента има изложба на Роберт Маплеторп, фотограф, озаглаена Перфекност във формата и вдъхновена от творчеството на Микеланджело


Продължителност на посещението – 2 часа

цена на билетите – 10 евро, до 25 години – 5 евро



резервацията е задължителна – 4 евро


База данных защищена авторским правом ©obuch.info 2016
отнасят до администрацията

    Начална страница