Милиони измамени от един мит



Дата27.10.2018
Размер57.5 Kb.
#101876
Милиони измамени от един мит

1 Не допускайте това да се случи и с вас

2 Митовете се приемат лесно за истина, стига да са били в обръщение дълго време. В около 350 г.пр.Хр. великият гръцки философ Аристотел заявил, че паякът има шест крака.

3 През следващите 20 века всички вярвали, че паякът има шест крака. Никой не си направил труда да ги преброи.

Ето че се появил Ламарк, известният биолог и естествоизпитател. Внимателно преброил краката на паяка. Познайте колко намерил. Точно осем! Митът, преподаван като истина векове наред, бил унищожен само защото Ламарк си направил труда да преброи.

4 Възможно ли е някои религиозни митове да са се промъкнали в християнската църква?

Милиони хора се покланят на Бога в първия ден от седмицата и вярват, че това е библейският почивен ден. В последната тема открихме, че седмият ден от седмицата, събота, е Божият истински почивен ден.

Точно както учебниците цели 2000 години са преподавали погрешно, че паякът има шест крака, така милиони хора са приели мита за почивния ден.

5 В последната тема научихме, че Бог ни е дал специален ден от седмицата – почивния ден, в който да Му се покланяме и да си спомняме за делото Му на наш Създател.

6 Когато погледнем какво става по света, откриваме, че много хора – всъщност повечето хора – не се покланят на Бога в седмия ден.

7 Защо става така? Дали Бог е променил деня? Дали някой друг го е променил? Защо толкова много хора спазват друг ден - например неделята, като Божи ден, а не седмия ден, събота?

8 Библията ни казва, че в закона Си Бог е дал на всички нас един много особен знак:

9 Йезекиил. 20:12, 20: “Дадох им и съботите Си да бъдат знак между Мен и тях,

10 Йезекиил. 20:12, 20: за да познаят, че Аз, Господ, ги освещавам...”

11 “Освещавайте още и съботите Ми и нека бъдат знак между Мен и вас,

12 за да познаете, че Аз, Господ, съм ваш Бог” (Йезекиил 20:12, 20).

13 (Видео: 4 секунди)

От начало до край Библията свидетелства, че Бог е установил съботния ден и той е седмият ден от седмицата. На нито едно място в Библията Бог не намеква, че е променил деня за поклонение и почивка – знак между Него и народа Му.

14 (Видео: 10 сек)

Да спрем за момент на това, което открихме в тези вести, след като проучихме Божието слово.

Когато приключи със сътворението на планетата Земя и човека, Бог създаде съботата

15 в седмия ден от първата седмица и за цялата човешка история като паметник на Своето творение.

16 Когато написа закона Си на планината Синай, Бог вложи съботната заповед в сърцевината на Декалога.

17 Текст: Второзаконие 4:2

Що се отнася до заповедите, Бог чрез Мойсей каза на народа Си, че не трябва да отнемат или да прибавят нищо към тях.

“Да не прибавите нещо към наредбите, които ви заповядвам, нито да отнемете от тях,

18 за да пазите заповедите на Господа вашия Бог, които ви заповядвам.” (Второзаконие 4:2).

19 Текст: Псалм 89:34

“Няма да наруша завета Си, нито ще променя това, което излязло от устните Ми” (Псалм 89:34).

20 Сам Исус каза на хората по време на Планинската проповед, че не е дошъл да отмени Божия закон, а да го изпълни!

21 Текст: Матей 5:17-19

Забележете Исусовите думи: “Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците? Не съм дошъл да разруша, но да изпълня.

22 Защото истина ви казвам: Докато премине небето и земята,

23 нито една йота, нито една чертица от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.

24 И така, който наруши една от тези най-малки заповеди и научи така човеците,

25 най-малък ще се нарече в небесното царство...” (Матей 5:17-19).

26 Сам Исус показа с живота Си, че желае да почита деня, осветен от Него и от Отца Му.

27 Текст: Лука 4:16

“И дойде в Назарет, където беше отгледан, и по обичая Си

28 влезе в синагогата в събота и се изправи да чете” (Лука 4:16).

29 Исус не само спазваше съботата, но очакваше от последователите Си да почитат съботния ден след смъртта Му.

30 Говорейки за бягството им от Ерусалим малко преди унищожението на града през 70 г.сл.Хр., Исус заяви:

31 Текст: Матей 24:20

“И се молете да не се случи бягането през зимата или в съботен ден.”

32 Дори ако Библията бе единственият ни източник на информация, ние бихме могли да определим кой ден е седмият, т.е. събота.

Евангелието на Лука прави преглед на събитията от седмицата на разпятието. След като Христос умря на кръста в петък, Библията прави следния коментар:

33 Текст: Лука 23:54-56; 24:1

“И това беше денят на Приготовлението и съботата настъпваше.”

34 “А жените, които бяха дошли с Него от Галилея, вървяха отзад и видяха гроба и как беше положено тялото Му.”

35 “И като се върнаха, приготвиха аромати и миро; и в съботата си почиваха според заповедта.”

39 Видео: 4 сек

Макар че пише тези думи много години след разпятието, Лука все още нарича неделята %първия ден от седмицата, а седмия ден – събота. Библейският доклад прави явна разлика между тези два дни.

40 Апостолите продължават да се покланят на Бога и да проповядват в седмия ден, събота, много години след разпятието.

41 Текст: деяния 13:14, 42, 44

Библията разказва как Павел и спътниците му посетили Антиохия. “И в съботния ден влязоха в синагогата и седнаха” (Деяния 13:14).

42 По-късно “когато си излизаха от юдейската синагога, езичниците ги молиха да им се проповядват тези думи и следващата събота” (Деяния 13:42, 44).

Апостол Павел имаше обичай да се покланя на Бога в синагогата всяка събота:

45 Текст: Деяния 18:4

“И всяка събота той разискваше в синагогата с юдеи и гърци и се стараеше да ги убеждава” (деяния 18:4).

От тези библейски факти лесно може да се види, че няма никакво доказателство Христос и апостолите Му да са променили деня на богослужение.

46 Текст: Псалм 89:34

Бог заявява: “Няма да наруша завета Си, нито ще променя това, което е излязло от устните Ми” (Псалм 89:34).

47 Католическият кардинал Джеймс Гибънс пише: “Можете да прочетете Библията от Битие до Откровение и няма да намерите нито ред, заповядващ освещаването на неделята.

48 Свещеното писание налага спазването на съботния ден” (Вярата на нашите отци, стр. 111, 112).

49 Методистът Гловис Г. Чапел стига до същото заключение: “Спазването на първия ден вместо седмия не се основава на някаква заповед.

50 няма библейски доклад Христос или учениците Му да са спазвали някакъв друг ден или да са наставлявали другите да го правят! Тогава сигурно ще си зададете въпроса: Откъде се е появило спазването на неделята?

52 Сократ Сколастикус, историк от пети век, твърди: “Почти всички църкви по света празнуват светите тайнства [Господната вечеря] всяка седмица в съботния ден,

53 въпреки това християните от Александрия и Рим поради някаква древна традиция, са престанали да го правят” (Църковна история, цитирана от С.Б.Хайнс, “От събота към неделя”, стр. 35).

54 Нарастващата враждебност на римляните към евреите, както и конфликтът между евреи и християни, насърчили създаването на жлъчна антиеврейска литература, която на свой ред създала силни антиеврейски настроения в цялата Римска империя. Християните ставали все по-нетърпими към опитите да бъдат отъждествявани с евреите. Тъй като спазването на съботата ги уеднаквявало с евреите, много християни започнали да отхвърлят задължителния й характер.

55 “Има солидни доводи, че спазването на неделния ден било въведено във връзка с празнуването на Великденската неделя

56 като опит да се покаже на римските власти, че християните се различават от евреите” (Църковна история, цитирана от С.Б.Хайнс, “От събота към неделя”, стр. 35)

57 Като имаме предвид тези факти, лесно е да разберем защо християните, живеещи в столицата на Римската империя, били първите в нарушаването на съботното поклонение.

58 Тези християни, които до скоро били езичници, нямали твърдо основани навици в спазването на съботата както еврейските християни, които вече практикували спазването на съботния ден.

59 Но защо са предпочели неделята, а не някой друг ден от седмицата? Хубав въпрос! Езичниците в Римската империя се покланяли на слънцето и празнували неделята като Деня на слънцето.

60 Римските императори дори се представяли като слънчеви богове. Поставяли знака на слънцето върху монетите и сградите си и изисквали поклонение от своите поданици.

61 Векове наред неделята била празнувана не като свят ден, а като празник. След това започнали да спазват и двата дни като святи.

62 В Апостолските наредби, гл. 23, четем следното: “Въпреки нападките апостолската църква стояла твърда и чиста, но когато се появили християни второ и трето поколение,

63 се появяват свидетелства за компромиси и отстъпничество.”

64 Този стремеж към компромиси бил затвърден от първия граждански неделен закон, провъзгласен на 7 март 321 г. от Римския император Константин.

65 Докато все още бил езичник, Константин постановил: “В почитаемия ден на слънцето нека магистратите и хората в градовете да почиват и всички работилници да бъдат затворени.

66 В провинцията, обаче, заетите със земеделие, могат свободно и законно да продължат да работят” (История на християнската църква, издание 102 г., том. 3, стр. 380).

67 Следващата стъпка в християнизирането на неделното поклонение била предприета от църквата в Рим по време на Лаодикийския събор. Там бил създаден първият религиозен закон за спазване на неделята.

68 “В 325 г. Силвестър, епископ на Рим, променил името на първия ден и го нарекъл господния ден” (Църковна история, стр. 739).

По време на Лаодикийския събор, проведен в 364 г., бил приет следния закон:

69 “Християните не бива да юдействат [да спазват съботата] и да стоят без работа в събота,... но да работят в този ден;

70 Господният ден трябва да бъде особено почитан и тъй като са християни, ако е възможно,

71 да не работят в този ден” (История на църковните събори, том. 2, стр. 316).

72 Въпреки това християните продължили да спазват съботата и през шестия век. Затова папа Григорий изобличил

73 “Като пророци на антихриста онези, които продължават да твърдят, че не бива да се работи в седмия ден” (Законът на неделята, цитиран в С.Б.Хайнс, “От събота към неделя, стр. 43).

74 (Видео: 7 сек)

Имайте предвид, че Библията не е била достъпна за всички хора, както е сега.

75 Векове минали и настъпила протестантската реформация, която поставила под въпрос много от ритуалите и традициите, изместили ученията на Божието Слово.

76 Повикът на Реформацията бил: “Библията и единствено Библията като правила за вяра.”

77 Мнозина като Хус и Йероним заплатили за верността си към Библията със смърт чрез изгаряне на клада!

78 Съботната истина останала покрита под вековните пластове на преданията.

79 Хората приемали това, което се предавало от поколение на поколение, без да се замислят дали е истина или измислица.

Векове наред хората повечето хора вярвали, че Земята е център на вселената. Вярвали, че слънцето и всички планети се въртят около земята. Дошъл обаче моментът, когато Коперник изобличил заблудите на това вековно предание, което нямало никакви научни основания. Да се вярва дълго време в дадено нещо, не означава, че то е вярно.

Как била променена съботата? Чуйте следните изказвания на католически автори, чиято църква била първа в подмяната на съботата с неделя.

80 “Повече от хиляда години преди появата на протестантите католическата църква посредством възложената й от Бога мисия

81 променила почивния ден от събота в неделя” (Християнския почивен ден, стр. 16).

82 В катехизиса на новоповярвалия четем:

83 “Въпрос: Кой е почивният ден?

84 Отговор: Съботата е почивният ден.

85 Въпрос: Защо спазваме неделята вместо съботата?

86 Отговор:... защото католическата църква е прехвърлила святостта на съботата върху неделята.”

Тази промяна била въведена от Лаодикийския събор в 336 г.сл.Хр. Библията не поддържа становището, че преданието е основа на църковните учения.

87 Спомняте ли какъв въпрос зададе Исус на религиозните водачи?

88 Текст: Матей 15:3, 9

Той попита: “Защо и вие заради вашето предание престъпвате Божията заповед?”

89 След това заяви: “Обаче напразно Ми се кланят, като преподават за поучение човешки заповеди” (Матей 15:3, 9).

90 Разбирате ли каква е същността на проблема?

Дали да следваме Христос и Библията или човешки предания.

91 Цитирахме голям брой учени и исторически трудове. Ето и някои изказвания от нашето съвремие по въпроса за почивния ден.

92 Прави впечатление следното изказване: “Именно католическата църква е решила, че неделята ще бъде денят за богослужение за християните в памет на възкресението” (Карл Кийтинг, “Католицизъм и фундаментализъм””, 1988 г., стр. 38).

93 Списание “Католическа църква Света Екатерина” от 21 май 1995 г.: “Може би най-смелото нещо, най-революционната промяна, извършена някога от църквата, е била осъществена през първи век. Святият ден

94 съботата, бил променен от събота в неделя... не поради някакви наредби в Писанието, а защото църквата осъзнала властта си...

95 Логично е хората, които смятат, че Писанието трябва да е единствен авторитет, да станат адвентисти от седмия ден и да спазват съботата свято.”

96 В пророчеството от Даниил 7 гл. Бог разкрива на Даниил, че “малкият рог от Дан. 7:21, 25,

97 Текст: Даниил 7:25

“... ще замисли да промени времена и закони.” Съвсем ясно предсказание, че една земна религиозна власт ще се опита да промени Божия закон. Има само една заповед от десетте, в която се говори за време – съботната заповед.

98 Римската църквата замислила да направи това, но днес Бог е същият както във времето, когато създал небето и Земята. Той не е променил учредения от него празник в Едем.

99 Дадено ни е следното описание на онези, които ще бъдат готови да посрещнат Исус при завръщането Му в слава:

100 Текст: Откровение 14:12

“Тук е нужно търпението на светиите, на тези, които пазят Божиите заповеди и вярата в Исус” (Откровение 14:12)

101 Съвсем очевидно е, че тези, които имат вяра в Исус, ще спазват заповедите Му от любов към Бога.

102 Да, Бог иска от нас да си СПОМНЯМЕ, че е наш Творец, като спазваме святия Му ден. Да изпълняваме това, което Той ни е казал, означава да Му бъдем верни. Когато човек спазва определен от хората свят почивен ден, това означава, че се подчинява на човешки предания. Бог има какво да ни каже за човешките предания:

103 Текст: Марко 7:6, 7

“Този народ Ме почита с устните си, но сърцето им стои далеч от Мен.

104 Обаче напразно Ме почитат, като преподават за поучение човешки заповеди” (Марко 7:6, 7).

105 Текст: Марко 7:9

“Вие осуетявате Божията заповед, за да спазвате своето предание” (Марко 7:9).

106 Текст 7:6

Исус каза: “Сърцето им стои далеч от Мен.”

Виждате, че става въпрос за сърцето. За спазване от любов.

107 Текст: 1Йоаново 5:3

Библията заявява: “Това е любов към Бога: да пазим Неговите заповеди; а заповедите Му не са тежки” (1Йоаново 5:3).

108 Текст: Матей 7:21

Исус каза: “Не всеки, който ми казва: Господи! Господи!, ще влезе в небесното царство,

109 но който върши волята на Моя Отец, Който е на небесата.

110 Не тези, които казват, че са Божии, а хората, които вършат онова, което Бог им е казал, ще бъдат посрещнати в Божието царство.

111 Когато спазваме съботния ден, ние не спазваме Божията заповед за себе си, а отваряме живота си за прекрасни благословения.

112 Ако прекарваме този особен ден всяка седмица в размишления за нашия Творец и Му се покланяме, ние започваме да Го опознаваме все по-добре.

113 Въпреки забързания ритъм и ежедневния стрес Бог ни кани да отделим един ден от седмицата, за да си почиваме.

114 Приятели, нека да си изясним този въпрос.



От една страна имаме истината, а от друга – преданието. От една страна – Библията, а от друга страна – човешки учения. От една страна имаме Божията заповед, а от друга страна – човешки доктрини. От една страна имаме съботата, а от друга – неделята.

Не е въпрос само за деня, а за това кой е твой господар. Би ли желал да вземеш решение да предадеш живота си и да следваш Божията истина, а не човешки предания? Докато се молим, защо не кажеш на Исус, че желаеш да Го следваш?


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница