Основни направления в изкуството на XX век



страница1/3
Дата05.08.2022
Размер30.33 Kb.
#114888
  1   2   3
тема
Свързани:
tema1

Основни направления в изкуството на XX век
Това, което прави тези движения подобни, е обединяващата характеристика, която отхвърля всички традиционни форми на изкуството, което ги прави модерни в рамките на собствения си смисъл. Основополагащото движение на модерното изкуство е импресионизмът, като той е първото направление, което се противопоставя на традиц
Фовизъм
Фовизмът е първото същниско авангардно движение, което възниква около 1905 г. То е характерно с неговите деформации, силни стилизации, чисти, ярки цветове и условните декоративни форми. Основоположници на това направление са Матис, Дерен, Брак и др.
Водещият на движението е Анри Матис, който навлиза в този стил, след като експериментира с различни постимпресионистични подходи. Матис отхвърля традиционното изобразяване на триизмерно пространство и вместо това търси ново пространство в картината, дефинирано от движението на цвета. Известни негови творби са "Жена с шапка" и "Зелената ивица".
Друг голям фовист е Андре Дерен. Той превежда всеки тон от пейзажа в чист цвят, който прилага с къси, силни движения на четката. Фовистите са повлияни от изкуството на незападните култури, като африканското изкуство.
Експресионизъм
Експресионизмът възниква през 1905 г. в Германия. Той е прешестван на Пол Гоген и Винсент Ван Гог, но експресионисткото движение се появява в предвоенна Германия. Появяват се две групи, наречени "Ди Брюке" (Мост) и "Синият конник", които дефинират това движение като част от модерното изкуство.
"Ди Брюке" е създадена през 1905 г. и съществува като една от интегралните групи в експресионизма. Основана от художника Ернст Лудвиг Кирхнер, групата използва фигурални изкривявания, първична простота на изобразяване и изразително използване на цвят в своите творби.
Втората основна група „Синият конник“, е основана от Василий Кандински в Мюнхен през 1911 г. и е съсредоточена около потенциала на чистата абстракция в изкуството. Кандински също така твърди, че абстракцията предлага пълнота, която простото представяне не може.
Експресионизмът е направление, в което художникът се стреми да изобрази не обективната реалност, а по-скоро субективните емоции и реакции, които предметите и събитията предизвикват в човека. Художникът постига тази цел чрез изкривяване, преувеличение и фантазия и в приложението на формални елементи. Детайлите се опростяват, колоритът често е тъмен. Подборът на цветове се използва като форма на изразно средство, освен, че цвета е естетически, той е и разказвателен.


Сподели с приятели:
  1   2   3




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница