Отговорен редактор



страница1/6
Дата01.02.2018
Размер0.51 Mb.
#53200
  1   2   3   4   5   6

благодат,бр.3,2013г


Благодат

Християнско тримесечно списание за търсещи читатели

Издава, отпечатва и разпространява

Християнски център за хора с увреждания „Благодат"

Брой 3 (45) есен 2013

Отговорен редактор:

Стефка Стойчева – Пловдив



Редакционен съвет:

Иво Фердинандов – Годеч

Илияна Киркова – Враца

Мукадер Яшарова – София

Негослав Събев – Трявна

Николай Георгиев – Самоков

Павлина Тачева – Сандански

Използваните стихове от Библията са от издание 1938 г. и превод от New international version.

Издава се на брайл, аудио, електронен вариант и на шрифт, подходящ за зрително затруднени.

Коректор на брайловото издание:

Керанка Милушева



Коректор и предпечат за уголемен шрифт:

Мария Костова



Технически редактор:

Здравко Лекишев



Четец на аудиоварианта:

Мария Костова



Аудиообработка:

Джеваатин Мустафа

Контакти на координатора за София, Мукадер Яшарова:

Тел.: 02/827-09-85, GSM: 0898-48-39-43



Адрес на редакцията:

Пловдив 4006 ул. Ландос 24

Пощенска кутия 11

Тел./факс: 032/28-11-37,

GSM: 0898-54-71-16

E-mail: stefka@gracebg.org

Web: www.gracebg.org

С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е

С няколко думи………………………………………....4

България не подминавай Бог…………………….…...5

Негослав Събев

Всички ще отговаряме пред Бог……………………..13

Библейски личности

Кратко животописание на Йосиф………………..…..18

Йосиф…………………………………………………..…22

Джон Бивиър

Прегърни някого днес………………………………….38

Неизвестен автор

Виновен ли е Бог………………………………………..41

Мария Костова

„Малка школа за молитвата“…………………………..44

Уле Халесби

Да познаваш Бог – това променя всичко……….……51

Данаил Танев

Свръхестествено е !..................................................57

ТВ предаване

Страна за ходатайство………………………………..…71

Саудитска Арабия

За да можем да издаваме списание „Благодат” и да разпространяваме християнска литература, ние се нуждаем от вашата подкрепа.

Благодарим на всички, които подкрепят с молитви, труд и финансови средства Божието дело. Господ ще ви възнагради богато.

Който има желание да подкрепи служение Благодат с финансови средства да се свърже с нас чрез посочените в началото телефони и електронен адрес.

Слава да бъде на нашия Господ Исус Христос! Той е главният Редактор на списанието и Ръководител на служението ни. Алелуя!

"А Бог на надеждата да ви изпълни с пълна радост и мир във вярването, тъй щото чрез силата на Светия Дух да се преумножава надеждата ви." (Римл. 15:13)


С няколко думи

Здравейте приятели!


Радвам се да ви представя новия брой на нашето списание.

Предвид обстановката в нашата страна и това, че не можем да останем безучастни, с няколко материала, насочваме вниманието ви към корените на злото, от което произхождат всички бъркотии.

Продължаваме публикуването на статии даващи информация за живота и делата на най-известните библейски личности. И в този брой ще намерите материали, които да са полезни за обогатяването на духовния ви живот. Искаме да насочим вниманието ви и към хората, които живеят в заблудата на исляма и свидетелства на хора, които са излезли от тази заблуда чрез личната си среща с Исус Христос. Нека да ги благословим и да се молим за тях и за всички, които все още не са Го познали и приели като свой спасител и Господ на живота си.

Стефка Стойчева


България – не подминавай Бог

Живеем в интересни времена. Искаме или не, сме участници по един или друг начин в събитията. Някой беше казал: „Пази, Боже, да живееш в интересно време“. Може да нямаме избор от какъв исторически период да сме част, но имаме правото и възможността да творим историята.

Времената са съдбовни за бъдещето на нашата страна. Обществено-политическите и социално-икономическите условия изведоха хората на протест срещу нечестието в управлението, не заради самия протест, а поради изключително отрицателното влияние и всестранно и дълбоко проникване на корупцията в институциите и поради ред процеси, водещи до ограбването на цял един народ. Стигна се до изкривеното разбиране, че богатство не се трупа с честен труд. За съжаление сякаш всичко около нас крещи в подкрепа на това становище.

В момента софийските булеварди и улици са изпълнени с протестиращи. Не се знае каква ще е ситуацията по времето, в което тези редове ще преминават пред теб, уважаеми читателю. Надяваме се, че страната ни ще остане в мир и под Божията закрила поради Неговата милост и молитвите на църквата.

Периодът на издаване на списанието ни не позволява своевременното отразяване и коментар на събитията от деня и в известен смисъл някои от споделените тук размисли може да са не съвсем актуални, когато достигнат до вас. В България има достатъчно други информационни източници, които да отразяват актуалните събития от обществения живот и да ни заливат с коментари от различни гледни точки. Основната мисия на „Благодат“ е Божието слово да достигне до тези, които никога не са го чули и чрез него да утвърди тези, които са го приели. Чрез списанието се стремим да излагаме вечните истини, които могат да изградят у нас стабилен характер, устоите на праведен живот и да ни послужат във време на нужда.

Все пак ще си позволя да коментирам сегашното състояние в страната ни от, ако мога така да я нарека, духовна гледна точка.

Моето лично вярване е, че състоянието на една държава е в пряка връзка със състоянието на църквата. Когато една църква е силна, действена и стои стабилно върху библейските истини, тогава и държавата е просперираща. Това разбира се, не е задължително и на всяка цена вярно за всеки конкретен случай, но можем да почерпим информация за горното твърдение от реалността. Успехът на западния свят до голяма степен се дължи на утвърдените в тамошното общество християнски ценности. За голямо съжаление като цяло църквата в тези страни се е превърнала в поредната замираща институция, клуб по интереси с пасивна позиция, а храмовете – в сгради с културно-исторически забележителности. Ако не се осъзнаем на време, и ние ще стигнем до подобна незавидна констатация за нашата страна. Поради тази инертност и отслабено влияние в обществото навлизат и печелят популярност безброй лъжливи учения и извратени разбирания по широк кръг въпроси. Наскоро в САЩ върховният съд отмени закон, който на федерално ниво установява брака като съюз между мъж и жена, което открива пътя за повсеместното узаконяване на еднополовите бракове в страната. Ние знаем, че Бог счита това за мерзост, но когато този, който трябва да отстоява истината не е така силен, както би трябвало да бъде, лъжата и нечестието вземат превес.

Как църквата би могла да противостои на тази мрачна картина? Бог е поверил на нас, вярващите, да се молим за управляващите, които и да са те (I Тим. 2:1). Този стих е написан във време на едни от най-жестоките гонения срещу християните в Римската империя, при това от един от най-преследваните водачи в ранната църква. Въпреки жестокостите на императорите, християнството процъфтяваше докато Рим се превърна в християнски. Това се случи благодарение на молитвите на християните за властта, но и поради тяхното устояване и дела. Проблемът на съвременното християнство донякъде е породен от разбирането, че само трябва да се молим. Молитвата е основен стълб на християнския живот и общуването със Създателя, но освен молитвата е нужно и действие. Посланието на Яков ни казва, че вяра без дела е мъртва (Яков 2:20). Еклисиаст говори, че има време за всичко под слънцето. Има време за говорене и време да се мълчи (Екл.3:1-7).

Последните две десетилетия показаха, че сякаш във време на гонение българските християни са по-устойчиви и активни. Когато медийната кампания от средата на 90-те срещу протестантските църкви отслабна и замря, те сякаш се отпуснаха, започнаха да наблягат върху църковните постройки, позамря проповядването на добрата вест, вътрешните служения придобиха по-голямо значение, проповедите започнаха да излъчват вяли и блудкави послания, молитвите се превърнаха в хленчения и келнерски поръчки. Сякаш църквата сама се е свряла в миша дупка и се изолира от обществото ни и процесите в него.

Време е да се върнем към истинските основи. Молитвата ни да е пламенна и искрена, да е насочена към търсенето първо на Божието царство и неговата правда с разбирането, че всичко останало ще ни се прибави. Проповедите би трябвало да прогласяват и поучават Божиите истини, а не човешки мъдрувания и учения. Богослуженията наистина трябва да са служение на Бога, а християнското ни общуване да се раздели с функциите на махленски клюкарник.

Гласът на църквата трябва да се чува в обществото. Това обаче няма как да се случи докато църквата си стои в сегашната апатия и в удобните си сгради и зали, не и докато не спре с вътрешните си боричкания и раздори и докато връзката й с Бога не се възроди и не стане жива и силна. Ние сме изгубили влиянието си в обществото, защото сме изгубили влиянието на Господа. Ушите ни са оглушели и очите ни ослепели не само за Бога, но и за болките и нуждите на света отвъд стените на църковните храмове. Истината е паднала на площада и отново трябва да бъде издигната (Исая 59:1-14). Църквата не може да стои встрани от обществените въпроси и трябва да има мнение по тях. И тук не става дума за намеса в политиката в смисъла на сливане на църква и държава, а за издигане на истината и справедливостта. Когато хората са по площадите и искат справедливост, със сигурност някой не си е свършил добре работата и това не са само институциите и политиците. В подобна ситуация си задавам въпроса защо т.нар. невярващи първи започнаха да правят нещо реално по въпроса? Дали отново децата на тоя век не се оказват по-остроумни от просветените чрез светлината (Лука 16:8). Не искам да бъда неправилно разбран. Не всички църкви и вярващи са охладнели или не правят нищо. Истинският проблем се крие в това, че мнозинството от нас или не правим нищо, или го правим вяло, меланхолично, без израз на заинтересованост. Да, казваме, че църквата не трябва да се меси в политиката, но когато нечестивият началства, праведните въздишат (Пр. 29:2). Ако църквата не възпита децата в старомодните, според някои, морал и ценности, от кого очакваме възпитание? От осакатената ни образователна система и от съвременната попкултура ли? Кой разбира по-добре от истинския християнин, че най-горен в йерархията е всъщност този, който слугува на всички и който отдава живота си за другите? Къде, ако не в църквата, има разбирането, че без ясно виждане за бъдещето няма как да има развитие и напредък?

Необходимо е ясно да изразяваме съгласието си или несъгласието си с определени актове и решения, когато се отнася до морала и бъдещето на нацията ни. Например срещу някои неприемливи за родителите християни разпоредби в законопроекта на „Закон за детето“ бяха организирани протести, на които според присъствал там пастор на една от големите софийски църкви са дошли хора на брой по-малък от присъстващите на богослужение в сряда вечер.

Притчи 28:1 казва, че праведните са смели като млад лъв. Тогава се чудя защо ни липсват смели лъвски постъпки? И ако праведният се крие, тогава не бива да се учудваме, че нечестието взима връх, защото бездействието на добрия осигурява успеха на злото. Свободата означава и отговорност. Ние сме благодарни, че в България днес не заплащаме, поне засега, избора на вероизповедание с живота си. Свободата обаче ни дава и правото да изразяваме гражданската си позиция свободно. Може би е дошло времето да се молим повече, да помагаме на нуждаещите се още повече, да измъкваме от ямата онези, които политат в нея, да изявим Този, който даде живота си за нас, да следваме Неговия пример и да не мълчим.

Негослав Събев


На вниманието ви представяме материали, които ще ни насочат да воюваме в небесни места срещу силите на тъмнината.



Всички ще отговаряме пред Бог.
***

Теодор Остин-Спаркс (1888-1971),



английски пастор – евангелист, автор на книги
"Може би мислите, че дяволът ще възпрепятства вашите добри дела? Ни най-малко. Точно обратното. Той ще направи всичко възможно, за да ви накара да работите за Господа и ще ви отвлече в последната минута, която бихте могли да посветите на молитва. Него малко го вълнува, че ние сме постоянно ангажирани с делото на Бога, за да проповядваме десет пъти седмично, напускайки събранието само за това, за да направим най-необходимото. Той отлично знае, че работа за Господа, която не е основана на молитвен, духовен, победоносен живот не дава добри резултати в бъдеще и няма да служи за Божия слава. Повтарям още веднъж: малко го е грижа нашата ревност. Дайте на Господа всичките си сили, но ако оставите настрана молитвата, няма да получите нищо добро. Един от най-коварните капани на Сатана - това е така да ни занимае с делата на Бога, че приведеният в безпорядък молитвен живот да тегли мизерно съществуване...”
***

Ана Греъм
Гледахте ли в Ърли Шоу интервюто на Ана Греъм за терористичната атака на 11 септември, когато Джейн Клейсън я попита: "Как можа Бог да допусне да се случи такова нещо?". Ана Греъм даде изключително дълбок и проницателен отговор. 
Тя каза: "Вярвам, че Бог е дълбоко наскърбен от това, което стана, както и самите ние сме, но дълги години ние казвахме на Бог да се махне от училищата ни, да се махне от правителството ни, да се махне от живота ни. И като Джентълмен, какъвто е, мисля, че Той тихо си отиде. Как можем да очакваме Бог да ни даде благословението Си и защитата Си, ако искаме от Него да ни остави на мира?"

Нека помислим! Мисля, че се започна, когато Маделин Мърей О'Хеър (тя загина - тялото й беше намерено наскоро) протестираше, че не иска никой да се моли из нашите училища. И ние казахме: "Добре".

След това, някой каза, че не е нужно да четем Библията в училищата - Библията, която казва: "Не убивай! Не кради! Обичай ближния си както себе си!". И ние казахме: "Добре."

След това д-р Бенджамин Спок каза, че не бива да наказваме децата си, когато грешат, защото чувството им за човешко достойнство ще се накърни и можем да им създадем комплекс за малоценност. (Синът на д-р Спок се самоуби. - Бел. Ред. Впоследствие слухът за самоубийството му се оказва лъжлив, но това не отменя Истините в интервюто.) И ние си казахме: "Един специалист знае какво говори." И отговорихме: "Добре!"

След това някой умен член на директорски борд на някакво училище каза: "Понеже момчетата са си момчета, дайте да им дадем достатъчно презервативи, че да могат да си правят кефа, както им се иска, но да не умират от СПИН. И няма да сме длъжни да казваме за това на родителите." И ние казахме: "Добре."

След това някой каза: "Нека дъщерите ни ако искат, да си махат бебетата, като забременеят, и нека са свободни да не казват за това на родителите си." И ние казахме: "Добре."

След това някой каза, че е по-добре учителите и възпитателите да не наказват учениците в училищата и колежите, и директорите на учебни заведения им забраниха да докосват който и да е ученик, независимо от поведението му, защото "не искаме да си създаваме лошо име и да ни дават под съд". И ние казахме: "Добре!" (Има голяма разлика между побой и възпитание!)

След това някой от управляващите по върховете каза, че няма значение какво правиш насаме, стига на работа да правиш това, за което ти плащат. И съгласявайки се с него, ние казахме, че няма значение за никого (включително за президента) какво върши скришно, стига иначе да си върши работата, и икономиката да е добре.

След това някой каза: "Хайде да печатаме списания със снимки на голи жени и да ги наречем благотворно и разумно оценяване на красотата на женското тяло." И ние казахме: "Добре!"

След това някой друг взе това "благотворно" начинание и направи още една крачка, като започна да публикува снимки на голи деца, и още една – като ги пусна в Интернет. И ние казахме: "Добре, човекът си има право на свобода на словото."

След това развлекателната индустрия каза: "Нека правим телевизионни шоута и филми, пълни с простащина, насилие и извратен секс. И хайде да записваме песни и да пишем текстове, които говорят за изнасилвания, наркотици, убийства, самоубийства и сатанизъм." И ние казахме: "Ами, това си е само развлекателен бизнес, шоу, нищо повече. Със сигурност няма странични ефекти и никой не го взима насериозно, така че – карайте нататък!"

Днес се питаме защо децата ни нямат съвест, защо не различават добро от зло, защо не им "пука", като убиват случайни хора, собствените си съученици, самите себе си. Може би, ако помислим достатъчно дълго и достатъчно дълбоко, ще се досетим защо. Мисля, че това има нещо общо с:

"ЖЪНЕМ ТОВА, КОЕТО СМЕ ПОСЕЛИ".

След това се появи ученикът, който написа: "Мили Боже, защо не запази малкото момиче, което се самоуби в класната стая? Искрено Твой – загрижен съученик". И отговорът: "Скъпи ученико, Мен не ме пускат в училище. Искрено твой – Бог."

Интересно е как лесно хората изхвърлят Бог в боклука и после се чудят защо светът отива към пъкъла. Интересно е как вярваме на всяка дума във вестниците, но не вярваме на това, което пише в Библията.

Интересно е как всеки иска да отиде в рая, стига само да няма нужда да вярва, мисли, говори и върши каквото и да е, което Библията казва.

Интересно е как казваме: "Аз вярвам в Бога", но вършим това, което прави сатана, който между другото, също "вярва" в Бога!

Интересно е колко лесно съдим, но никога не се оставяме ние да бъдем съдени.

Интересно е как пускаме мръсни картинки по електронната поща и те се разпространяват за секунди като огън сред сухи тръни, но ако вземеш да изпратиш нещо, което говори за Бога, хората не се и замислят да го разпространят.

Интересно е как похотливото, просташкото, вулгарното и неприличното минават свободно през киберпространството, а обществени дискусии на тема Бог всячески се потискат и в училище, и на работното място.

Интересно как някой е така "изпълнен с Христос" в неделя, но е абсолютно "невидим християнин" през цялото останало време.

Още ли ви е смешно?!

Интересно как като се замислите да препратите това съобщение, няма да го изпратите на много хора, защото не знаете в какво вярват, а особено – какво ще си помислят за вас. И как може много повече да съм загрижен за това какво мислят другите за мен, отколкото какво мисли Бог за мен?

Размишлявате ли все още?


Каталог: spisanie
spisanie -> Отговорен редактор: Стефка Стойчева – Пловдив Редакционен съвет
spisanie -> Отговорен редактор: Стефка Стойчева – Пловдив Редакционен съвет
spisanie -> Благодат християнско тримесечно списание за търсещи читатели Лято 2007 Брой 2 (20)
spisanie -> Отговорен редактор: Стефка Стойчева – Пловдив Редакционен съвет
spisanie -> Отговорен редактор
spisanie -> Отговорен редактор
spisanie -> Наредба държавно първенство 2017 г. Деца, юноши, девойки, младежи
spisanie -> Отговорен редактор
spisanie -> Толерантност, приятелство, красота Организационен етап


Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница