Помазанието І пастор Бени Хин



страница1/5
Дата26.10.2017
Размер0.62 Mb.
#33206
  1   2   3   4   5


Помазанието - І
пастор Бени Хин

І част

Виждате ли, хора, посланието тази сутрин? Бог иска народ, който да ходи в помазанието. Той вече е уморен от всичко, което не е помазанието. Омръзнали са Му програмите! Господ иска Неговият народ да има това, което е реално. Толкова е объркващо да видите дяволското царство да има повече сила от Божието Царство! Така се ядосвам, като видя някой обладан от демони да вижда в своя живот повече свръхестествени проявления на ада, отколкото един, който е пълен с Духа и няма никакви проявления на Небето. Бог иска хората Му да познават Неговата сила. Вижте какво казва псалмистът. Псалм 92:10, това е уникален стих: Моят рог. Думата рог тук е еврейската дума авторитет. Моят рог Ти ще въздигнеш като рога на див вол. Но моят авторитет Ти ще въздигнеш като силата, втората дума за рог тук означава сила. Буквалният превод казва: Моят авторитет Ти ще въздигнеш като силата на дивия вол. И тогава Той казва, харесва ми това: Аз ще бъда помазан с прясно миро! Това не е в сегашно, а в бъдеще време. Той каза: Аз ще… Той изповядва нещо, което ще се случи в бъдещето. Това е декларация на вяра: Ще бъда помазан с прясно миро. Вдигнете си ръцете и кажете: Аз ще бъда помазан с прясно миро. Божието Слово казва това за нас. Веднъж, когато помазанието дойде в твоя живот, седем неща ще се случат в него. Всички са в 92 Псалм, нека да продължим да четем от 11 стих. След като каза: Ще бъда помазан с прясно миро, Той каза: И окото ми също ще види желанието ми върху онези, които ме причакват. Тоест очите ми ще се отворят и ще видят духовни неща. Помазанието отваря очите на слепите. Говорим духовно, не физически. Второ, той каза: Ушите ми ще чуят за възмездието на злодейците, които се вдигат против мене. Бог ще отвори духовните уши на Своите хора чрез помазанието. Трето, казва се: Праведният ще цъфти като палмата.

Палмата може да живее в пустинята. Осъзнавате ли, че палмата има огромни корени, които могат да търсят водата и като я намерят, да бъдат все още живи, докато всички други биха умрели. Защо? Защото палмата има корени, с които да намери дълбоката вода. Бог казва, че помазанието прави хората Му като палми, които ще живеят в пустинята, ще оцелеят и ще бъдат плодоносни, ще цъфтят. Четвърто, Той каза: Ще расте като кедър в Ливан. Дърветата кедър имат много, много дълъг живот. Четвъртото обещание е че помазанието ще ви даде дълъг живот на тази земя и естествено, духовно обещание е че вие ще живеете дълго с Бог. Вашата връзка с Бог няма да бъде кратка, а дълга, вечна връзка. Първо, ще отвори очите ви. Второ - ушите ви. Трето, ще бъдете като палма. Четвърто, ще живеете дълго. Продължава се тук и се казва обещание номер 5: Ще бъдат насадени в дома Господен, ще цъфтят в дворовете на нашия Бог. Цъфтят тук означава изобилно благословени. Бог изобилно ще ви благослови чрез помазанието. Шесто: Ще бъдат плодоносни и в дълбока старост и ще бъдат сочни и зелени.

Шестото благословение: Ще давате плод. Никога няма да има време във вашия живот, когато да няма плод. Винаги ще имате плод! Седмо, последно: За да възвестят, че е праведен Господ, Моята канара, у Когото няма неправда. Седмото обещание е: Бог ще се открие чрез вашия живот към други хора, за да покаже, че Бог е Праведен. Чрез вас Бог ще покаже Своята правда, Своята Слава, Своя Дух, Своята Сила на света, защото се казва, че вие ще кажете на неправедните, че няма неправда у Него! Седем уникални благословения и обещания чрез помазанието. Сега, църквата на Исус Христос се нуждае от помазанието много. Защо? Защото църквата днес е вързана, много вързана. Нека да говорим честно! Нека да говорим истината! Нека да не скрием нищо и да казваме, че нещо се случва, когато не се случва. Нека да бъдем честни пред Бог. Колко от вас на това място са гладни за реалността на силата на Бог във вашия живот? Колко са се уморили от пророчества, които не са от Святия Дух и не са помазани? На колко са им омръзнали езиците, които са празни от Божията сила? Колко са се изморили от знамения, но без сила? Сенки, но без същественост. Няма помазание. Програми, но Бог не е в тях. Исая казва, запишете си го. Исая 10:27 Хомотът ще бъде унищожен! Хомотът ще бъде унищожен, поради помазанието. Кажете го след мен: Хомотът ще бъде унищожен, поради помазанието. Дяволският хомот върху вашия живот ще бъде унищожен, ако Божието помазание наистина е върху вас. Нека ви кажа още малко за това. Има три помазания, за които Библията говори. Запишете си ги. Има помазанието на прокажения, Левит 14 глава. Има свещеническото помазание, Изход 30 глава. И има царското помазание, І Царе 16 глава. Ще ви ги дам отново.

Номер едно, помазанието на прокажения. Това е бремето в Левит 14 глава, когато прокаженият беше извън стана на Израел и Бог беше казал на свещениците, че той трябва да излезе от стана и да приложи кръв седем пъти на живота си. След това да се върне в храма и да приложи миро. Всеки новороден вярващ е преживял помазанието на прокажения. Помазанието на прокажения се отнася за спасението. Проказата е символ на греха. Неизлечимата болест на греха е като неизлечимата болест на проказата. В тези дни тя беше неизлечима. Единственото лечение беше кръвта на агнето. Единственото лечение днес е Кръвта на Исус Христос. Никой не може да изчисти греха ти, освен Кръвта. И Кръвта се прилагаше на прокажения, и след това те прилагаха миро. Всеки вярващ има това помазание на прокажения - баптисти, методисти, лютерани, католици. Ако те са спасени, те са получили първото помазание. Не смейте да казвате, че те нямат Святия Дух! Определено Го имат. Ти не можеш да бъдеш спасен без Святия Дух. Не казвайте, че католиците, които сега са се спасили, нямат Святия Дух. Не смейте да казвате, че лютеран, който не говори на езици, няма Святия Дух, ако е спасен.

Ти не можеш да бъдеш спасен без Святия Дух! Всички имат първото помазание - помазанието на прокажения. Но след това продължаваме като вярващи във второто помазание, което се нарича свещеническото помазание. Сега, имам новини за вас. По мое мнение, 70 до 80 процента от Тялото на Христос въобще не знаят за какво става дума и повечето от тях не са стигнали там. И нямат никаква идея как да го получат. Много от нас не са го получили, но си мислят, че са. Защото свещеническото помазание идва в единство. Псалм 133 казва: Колко е добро и угодно да живеят братя в единодушие. После се казва, че то е като онова скъпоценно миро на главата, което слизаше по брадата, на Аароновата брада. Това е свещеническото помазание, то се отнася за служба в Царството на Бог. Всички сме наречени свещеници. Повечето от нас имат само титлата, но много от нас са вътре и функционират под тази титла. Алелуя!

За да имате свещеническо помазание, трябва да бъдете свързани с Тялото на Христос. Няма такова нещо като частно свещеническо помазание. То не идва в частност, то идва в единство, когато ние функционираме в тялото на Христос като едно тяло. В деня Петдесятница те бяха в Горницата и тогава Святият Дух дойде, и тогава те, свещениците на Бог, 120-те, излязоха и послужиха на хората и 3000 бяха спасени. Имам новини за вас. Свещеническото помазание се отнася за проповядване на Евангелието на не спасените, служене на обладаните, служене на наранените. Не можете да го получите само веднъж, то е всекидневно помазание. Свещениците бяха помазвани всеки ден, това не беше еднократно, а всекидневно преживяване.

Помазанието на прокажения се случва веднъж. Те са спасени, доведени в стана. Помнете, че в Стария Завет те имат сянката, ние имаме съществеността, те имат модела, а ние имаме преживяването. Слушате ли всичко това? Ако ме слушате, кажете Амин. Те имат сянката, ние - съществеността. Те имат модела на нещата, ние имаме преживяването. Те помазваха свещениците с миро, ние сме помазани с мирото на Святия Дух. Това е всекидневно преживяване. Свещениците трябваше да бъдат помазвани постоянно, за да служат, за да се покланят на Бог. Това помазание е, което носи интимност, общение със Святия Дух, и повече от това, в него е откровението за Бог.

Помазанието на прокажения ви пази далеч от откровението, свещеническото ви вкарва в откровение. Затова казвам, че някои християни не знаят за какво говоря, защото те нямат откровение. Те слушат от хората, но Божият глас не го чуват. Не че Той не им говори. Винаги Той говори, но техните уши са тъпи в слушане. Исус каза: Моите овце чуват. Кажете: Моите овце чуват. Ако сте Негова овца, вие трябва да слушате и да чувате Божия глас всеки ден. Това е нещо, което не става само веднъж, но е постоянно. Ако не чувате гласа на Бог има нещо не наред с вашето слушане, защото Библията казва: Който има уши да слуша, нека да слуша това, което Духът има да каже. Това трябва да се отнася за духовно ухо, което да чува.

Третото помазание е царското помазание. То дойде върху Давид в І Царе 16 глава. Може да си отидете вкъщи и да прочетете тези Писания. Левит 14:18 - помазанието на прокажения, Изход 30:25-30 - свещеническото помазание и І Царе 16:12-13 - царското помазание. Библията казва, че Божието желание е Бог да ни даде дух на мъдрост и откровение, за да можем да Го познаем. Светии, време е тази молитва да бъде изпълнена в тялото на Христос. Ние трябва да имаме откровение от Небето, трябва да можем да кажем, да разпознаем истинското от фалшивото, помазания от непомазания. Сега ще кажа някои тежки неща тук, но Бог ми каза да ги кажа и аз ще ги кажа с риск да загубя някои от вас. Аз не се страхувам да говоря истината. Слушайте!

Второто помазание е наше, както и третото е наше, но нека да поговоря малко за второто. Второто помазание е това, което ви довежда в присъствието на Бог, тогава започвате да Го усещате, да Го чувствате, да Го познавате. Това е времето, когато Неговото присъствие идва. Много от вас знаят за какво говоря. Това е второто помазание, когато сълзи се стичат по очите ви по време на поклонение. Хора, тези, които само са били спасени, не са усещали докосването на Святия Дух и не знаят за какво става дума. Те ви питат: Защо плачете, когато плачете и се чудят да не би да сте на погребение. Виждат, че сте освободени във възхищение и поклонение и си казват: Какво имат? Те наистина са помазани с първото помазание и са спасени, но вие вече се наслаждавате на второто помазание и се наслаждавате на Небето тук, на земята. Те ще се наслаждават, когато отидат там, а вие се наслаждавате, когато сте тук. Това е, което второто помазание ви дава. Второто помазание може да бъде загубено, понеже се получава всекидневно. Понеже е всекидневно, може да бъде загубено. Докато помазанието на прокажения е нещо, което става веднъж. Ти не можеш да го загубиш, освен ако не излезеш от там със свободната си воля, ако умишлено загубиш спасението си. Бог иначе никога няма да те пусне, ако ти не пуснеш Него. Чухте ли? Но второто помазание може да се загуби, когато грехът влезе в сърцето ви.

Аз съм бил в много църкви през последните четиринайсет години. Няма да обиждам никой, но много малко хора си спомням, които са били освободени в това помазание. За много от тях ми е трябвало доста време да мога да ги науча как да влизат в него и често съм се чудел: Нещо не е наред, но какво? Може да е това, че пастирът не го позволява да бъде освободено. И в най-много от случаите пастирът е наистина този, който е гладен. Те не биха ме поканили, ако не са гладни. Чувате ли ме? За тези четиринайсет години съм имал само един случай с един пастор, който наистина не ме искаше и ме беше поканил заради натиска от събранието. И Бог не се движеше там, защото няма начин да се движи, когато пастирът не иска. Във всяка друга църква, в която съм отишъл, аз съм работил с пастири, които наистина обичат Бог. Но когато не съм усещал този поток, съм се чудил, и след това откривах. Много пъти задавах въпроси, някои пъти Бог ми показваше, че почти 98 % членовете на управителния съвет са тези, които са задържали Святия Дух. Управителният съвет е контролирал цялата църква и буквално е трябвало Бог по някакъв чудотворен начин да се задвижи, за да може да ги накара да повярват. Управителният съвет е бил блокажът. Светии на Бог, аз викам: Господи, възстанови помазанието в Своите хора! Върху моя живот. Аз искам още, възстанови го! Помазанието е, което кара демоните да се прекланят. Ще ви кажа нещо. Царското помазание е най-мощното от всички помазания, това е помазанието, което ви дава авторитет над дявола. Ще ви кажа нещо за това помазание.

Царското помазание издига човека на едно много високо място на авторитет пред Бог, това е помазанието, което ви дава такава сила, че една дума от вашите устни ще кара демоните да бягат. Сега, хора, слушайте! Ще разтърся малко перата ви, но това е добре. Не е библейско да ви отнеме цял ден да гоните демон. Покажете ми едно място, където на Исус Му трябваше дори един час! На учениците им трябваше. Имаше една случка, когато половин ден се опитваха да изгонят демона и така и не успяха, но не и Исус. Той дойде и каза: Вие, пълни с неверие, толкова време Съм бил с вас, за да ви покажа как да гоните демони и все още не можете. Исус каза: Ако Аз чрез пръста на Бог. Той им казваше: Не го правете без помазанието!

Някои демони, каза Исус, излизат само чрез пост и молитва. Но познавате ли, че когато Той се върна, Той вече беше готов? Той не трябваше в момента да започне да пости. Той просто каза: Излез! И той излезе. Това ме притесняваше толкова много, когато виждах една бедна душа да се опитва да се освободи, когато цяла група стои отгоре върху нея и се моли в продължение на цял ден, и след това трябва да се връща пак. И аз питах Бог: Защо?! И Бог ми каза: Защото те не са се задвижили в третото помазание. Само във второто. Исус имаше третото, учениците - второто. Той иска ние да се задвижим в по-високото помазание. Слушате ли? По-висшето помазание ви дава моментални резултати. По-висшето помазание! Вие казвате: Излез! И те излизат в момента. Това не е голяма битка, но веднага! Сега, моля разберете ме! Ако знаете пътищата на Духа, ще разберете това, което ви говоря. Никой с помазанието на прокажения не може да гони демони. Тези със свещеническото помазание могат да го направят, но действат на различно ниво. Ако демонът е слаб, ще излезе по-бързо, обаче ако е силен, много трудно. Колко от вас са виждали това да се случва? Вдигнете си ръката! Това не е библейско, понеже, вижте, като кажа, че не е библейско, нямам предвид, че не е в Библията. Имам предвид, че не е Божието най-добро. Какво не е? Най-доброто на Бог. Така че, когато казвам, че не е библейско, вие трябва да ме разберете. Нямам предвид, че не е в Библията, но че Исус не го е правил. Искам да го правя по начина, по който Исус го е правил, а не по който учениците. На учениците им трябваше половин ден, а на Исус Му трябваше една секунда. Колко от вас предпочитат начина на Исус пред начина на учениците? Вдигнете си ръцете.

Какво се случи на деня Петдесятница, обаче? Какво стана, когато те получиха царското помазание? На тях също не им трябваше вече половин ден. Павел каза: Излез! И демонът излезе. Слушате ли ме? Сега, нещо за маслото, за помазанието, за мирото. Ще се върна в тези три помазания, защото някои от вас, чудесни хора, които се занимават с демони, може да не го разбирате. Царското помазание се взема много трудно. Кажете след мен: Помазанието на прокажения идва чрез приемане на Исус. Свещеническото помазание идва чрез общение с Исус. Царското помазание идва чрез слушане на Исус. Вижте, когато вие сте спасени, получавате помазанието на прокажения. Когато вие общувате с тялото на Христос, вие получавате свещеническото помазание, но когато чуете Рема Словото на Бог, който казва: Така казва Бог в сърцето ви, тогава получавате царското помазание. Давид чу Рема Словото, не Логос Словото. Логос няма да ви даде никакво помазание, но Рема думите са тези, които ви дават царското помазание. Давид чу Рема Словото и Го прие. Помазанието на прокажения се случва веднъж, свещеническото помазание всекидневно, така е и царското помазание. Ще кажеш: Чакай малко, Давид беше помазан само веднъж. Не, не беше! Той беше помазван постоянно, защото той каза: Ти помазваш главата ми с миро и чашата ми се прелива. Вижте, той беше помазан наистина веднъж от Самуил, но всекидневно от Бог. Запишете тези неща.

Помазанието е като масло. Първо, маслото се изпарява, ако не се допълва в съда ново масло. Трябва да допълвате постоянно ново масло в съда си. Много вярващи днес действат със старо помазание и не знаят, че то вече си е отишло, изпарило се е. Помазанието се изпарява както масло. Ако оставите маслото само, без да го пипате, след четири години то се изпарява напълно. В естествения свят съдът ще бъде празен, без никакво масло, след четири години.

Второ, маслото изтича, ако има дупка. Маслото ще намери дупката и ще излезе, ще се оттече, ще се отцеди. Какво е дупката? Библията казва: Не давайте място на дявола! В Ефесяни 4 глава. Думата място там е гръцката дума прозорец, или авеню. Не давайте авеню на дявола, не му давайте дупки! Защото когато има дупки във вашия живот: на горчивина, на непростителност, на самосъжаление, когато тези дупки са във вашия живот, ето кога маслото ще се отцеди от вас. Колкото бързо се е напълнило, толкова и бързо ще излезе от вас. Ще ви кажа и още нещо. Първо, маслото се изпарява, второ, то се отцежда, оттича се. Трето, ако нямате дупки във вас, въпреки че можете да останете пълни, механиците казват. Сигурен съм, че механиците ще го разберат. Колко механици има тук? Те ми казват, че когато маслото е прясно, свежо, то има гъстота, плътност. Така ли е? И те казват, че когато маслото е гъсто, тогава то е добро за смазване на машините и тогава машините работят нормално. Но също така те ми казват, че на всеки три до пет хиляди мили, маслото трябва да се сменя, защото когато то се употребява, то оредява, разрежда се и загубва гъстотата, плътността и свежестта си. Чувството се изменя и цветът му се изменя. И ако го оставите в машината, то може да я разруши. То се износва, изхабява се. Силата, която е в гъстотата, в свежестта и в плътността, излиза от него.

Много от нас в Бог действат със старо помазание. Въпреки че е пълно и че не се е оттекло, маслото е загубило гъстотата си, плътността си. Загубило е силата си, свежестта си, заминало си е. Станало е износено. Разредило се е. Много християни действат с такова загубено помазание. Програмите няма да оправят нещата. То си е заминало. Много църкви се наричат духовно изпълнени, но няма нищо. Те си вдигат ръцете, и пляскат, и викат, и пеят на езици, но го няма помазанието. Няма нищо по-лошо от човек, който си мисли, че е жив, когато умира. Най-лошата смърт е, когато умирате и си мислите, че все още сте живи. Мъртвата харизматична църква е най-лошото нещо от всички мъртви църкви, защото всичко, което имат е само тресенето, но без сила в него. Не се съблазнявайте, но съм виждал проповедници, които се молят и се тресат по този начин, като те не знаят, че когато Святият Дух е слизал на Асуза стрийт, Той е давал на хората да го правят. Сега обаче те имат само движението, но Бог вече Го няма там. Те са запазили разтърсването, но Този, който ги разтърсва, Го няма. Евреите се молят на Стената на плача по този начин. Клатят се. Хората се чудят защо. Ще ви кажа нещо. Когато вие се молите, примерно и Святият Дух дойде, усещали ли сте такъв полъх, поклащане? Това е Святият Дух върху вас. Виждате ли, те също по същия начин се поклащат. Това не е нещо плътско, Бог го прави, но сега Бог Го няма, а те продължават да го правят само като движение.

Имат остатъка, символа, но нямат силата. Форма, но без сила! Тимотей казва: Имат вид на благочестие, но лишено от силата му. Слушайте ме. Изморен съм от това да виждам тялото на Христос без сила. Имам предвид да пеем Алелуя без никаква сила, е болест! Не смейте да пророкувате, освен ако Бог не е върху вас! Чувал съм много пророчества, които Бог никога не е изговарял. Повечето от пророчествата в тази църква не са от Бог. Мога да ви кажа сега. Защо? Защото съм ги забравил. Имам предвид, ако вие забравите, Бог никога не е говорил. Библията казва: Пророчеството е за назидание, увещание и утеха. И всички тези действат с паметта.

Как ще бъдеш утешен, много ми е интересно, когато забравиш това, което е казано? Как мога аз да бъда утешен другата седмица, когато забравя какво е казано? Но ви казвам, има четири пророчества, които съм чувал през последните четири години и половина, които си спомням. Колко? Четири! Помня ги, защото Бог беше в тях. Едно от тях беше, когато една жена започна да пее пророчеството си. Спомням си го. Спомням си думите й. Сега, мога да ви кажа още много неща. Не искам да обърквам никой тук. Казвам ви истината. Омръзна ми да крия това, което не е истина. Ако ние го нямаме, нека да се върнем и да го вземем. Нека се върнем и го вземем. Защо ми казваш, че го имаш, когато го нямаш? Защо ми казваш, че имаш помазание, когато нямаш? По-добре да имам църква, която е като див кон, на който трябва да казвам: Ей, ей, чакай! Отколкото да имам мъртъв козел, на който нищо да не мога да кажа. Искам църква, която е толкова жива, че да кажа: Ей, ей, чакай! Спрете малко! Но не искам мъртво муле, на което да казвам: Хайде, ставай, муле! Колко от вас искат да бъдат див кон, а не мъртво муле?



Псалм 92:10 ни казва, че помазанието ни прави като див вол. Някога били ли сте в една стая с див вол? Това е уникално! Знаете ли, на родеото в Канада, аз съм виждал тези неща. Те са толкова диви, диви са дори когато са вързани. Бог казва: Помазанието те прави като див вол! Колко искат да бъдат диви волове за Исус. Псалм 92:10 казва това: Ти ще издигнеш моя авторитет като дивия вол и ще ме помажеш с прясно миро. Знаете ли, аз виждам апостолите като диви волове, които излизат и печелят света за Исус. Сега, нещо друго за мирото, за маслото. Запишете си го. Първо, то се изпарява. Второ, то се оттича. Трето, трябва да е гъсто. И четвърто, то има мирис, ухание, когато е свежо, който е уникален, но смърди, като не е прясно. Когато маслото стане лошо, няма нищо по-лошо от изгнилото маслинено масло, особено маслиненото олио. Някога мирисали ли сте такова нещо? Направо ви кара да повърнете. Ужасен мирис! Вярвам, че има мирис, аромат за Божиите хора, които са пълни с Духа. Имам предвид, вярвам, че можете да помиришете Духа и да помиришете плътта. Бог ни е дал пет естествени сетива. Вярвам, че Той ни е дал и пет свръхестествени. Ние имаме виждане, чуване, мирис и вкус, всичките тези неща ги имаме и в духовния свят. Можеш да виждаш в Духа, да чуваш в Духа, да помирисваш в Духа, да усетиш, да вкусиш. Писано е: Вкусете и вижте, че Бог е добър! Всяко сетиво от естественото, има сетиво и в духовната област. Тези, които са с прясно миро, можете да ги усетите. Можете да усетите Исус в тях. Знаете ли какво казва песента на Соломон? Че Исус ухае на смирна. Вярвайте ми, аз буквално съм помирисвал присъствието на Бог. Влизал съм в събрание, където съм усещал това помазание. Колко от вас са помирисвали това нещо? И не е било в духовния човек, просто сте го усетили, помирисали сте го. Но не ви говоря за това, говоря ви за свръхестествено помирисване. Моля обърнете с мен на І Царе 10 глава, прочетете с мен 6 стих, хайде, Дейв: Тогава ще дойде Господния Дух върху теб, ти ще пророкуваш заедно с тях и ще се промениш в друг човек. Слушайте това, хора! Помазанието ви обръща в друг човек. Усещам това помазание днес. Помазанието ви обръща в друго човешко същество, когато то дойде върху вас, вие ставате силни, смели, умът ви става чист. Духът ви става чувствителен. Вие сте наясно с невидимия свят около вас чрез помазанието. Саул беше помазан и стана друг човек. Сега погледнете трагедията. Вижте трагедията във ІІ Царе 1:21, Дейв, нека да изчакаме докато всички стигнат там. Помислете за това. Ето един човек, който беше променен чрез помазанието, Бог го използваше, за да убие стотици хиляди филистимци. Той стана цар на Израел. Обърна се в друг човек след помазанието. Вижте сега какво се случи във ІІ Царе 1:21, Дейв, ще прочетеш ли това?


Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница