Прераждане и превъплъщение



страница1/4
Дата12.09.2017
Размер0.68 Mb.
#30033
  1   2   3   4


Ал. К. Кръстников


ПРЕРАЖДАНЕ
И

ПРЕВЪПЛЪЩЕНИЕ
/ Окултно – мистична студия /

Трето издание на Обществото за психични издирвания и духознание


2013година


 

Окултно- психичното учение затова е добро, че не обръща внимание върху произхода на злото, а го лекува.”

Ал. Кръстников
Останал апос­толски пример за изключителен морал и духовна извисе­ност, Кръстников създава уникален религиозен мироглед, който обединява доктрината и практиката на източнопра­вославната църква, вярата в прераждането и превъплъще­нието, изучаването на Кабала, което е оригинален принос в богатата интернационална духовност.


ПРЕРАЖДАНЕ И ПРЕВЪПЛЪЩЕНИЕ

/Окултно-мистична студия /



§ 1

Неотдавна в пресата /”Витлиемска звезда” г0д.IX. бр.23/ се яви съобщение за следния интересен случай :-Белград 18.V.1930 г.-Въпреки опроверженията , знае се следното :

Преди няколко дни югославската кралица Мария се намирала на един балкон в летния дворец в Дедине , държейки в ръцете си по-младия ,две и половина годишен принц Томислав.Детето неочаквано се изтръгнало от ръцете на майка си и полетяло надолу от балкона.За щастие принцът бил хванат от войника , който бил на пост под балкона. Крал Александър отпуснал на войника награда от 30.000 динара,освободил го веднага от военна служба и му определил доживотна пенсия.

Щастието на войника, сиреч материалната доживотна издръжка, която е необходима за един земен човешки живот, изглежда да е дошла нему от нeвиделица.Без труд , без мъка и особено старание,той става вече богат,осигурен с прехрана , жилище и облекло, почтен и известен. С какво особено е заслужил това прекомерно кралско внимание? - С едно случайно по съвпадение добро. Ала дали е то случайно , или се дължи на причини , криещи се в кармата / закона за възмездието / на войника? Окултни наши проучвания / ако обичате, приемете ги за верни / разкриват ,че в миналия си живот този войник имал добро сърце.През тоя си живот войникът,като човек изобщо, бил също така добър. Наистина, ние виждаме неговата доброта-спасява кралското дете-,…но да не би да е това користно желание , да се покаже твърде усърден пред началството си?

Нашите философски размишления при тоя и много други случаи , ни навеждат на мисълта , че в природата няма нищо случайно.Целият свят - видим и невидим , изучен и неизучен - има своя дълбок смисъл , има предназначена и разумна цел . Механичното схващане не може да обясни много въпроси на живота . Дори да приемем ,че в органичния живот , тъй наречената цел е особена последица на биологични условия , последните не са случайни , а целесходни . Понеже мнозина не могат да узнаят дълбокото начало в развоя на света , нито в развоя на нашата земна кора , те казват :”тука всичко е случайност”!

Общия закон за свързаността на проявите , за връзките между причинността и субстанцията , за отношенията между необходимостта и Божествения творчески Дух , ни убеждава , че всяко нещо си има причина.
§ 2

Човешката душа е безсмъртна , сиреч не се ограничава между едно раждане и смърт .” Всяка душа е безсмъртна , - казва окултния мистичен писател Алберт Велики/Албертус Магнус/ ,- в силата на своята общност с боговете”.


Средновековен немски натуралист, философ, теолог, алхимик и астролог, Алберт фон Болщет - известен като Алберт Велики. Монах със странна и интересна биография и живот. Той е считан за един от създателите на "Голем"-/ Същество направено от нежива материя и одухотворено от човек -Изкуствения човек - homunculus/. Ученика на Алберт Велики,Св. Тома Аквински избягал от него, след като една от куклите, която стояла в ъгъла на стаята внезапно протегна ръка към него и заговорила с човешки глас. За това пише сам Тома Аквински. Алберт на Велики, прави някои забележителни открития, в т. ч, изобретява и логаритмитеНорберт Винер, бащата на кибернетиката, го смята за един от бащите на съвременната кибернетика. Книгата от Алберт Велики "Оракули" е достигнала до нашето време. Сега тя е под заглавието "Алхимични загадки”. Книгата дава информация за алхимия и редица предсказания почти до 24 век. В „Оракули” няма точно посочване на датата на събитията.


Нас ни интересува окултната страна на въпроса , свързана с духовните закони.Тия факти, що излагаме тука , могат от всеки , като Тома Близнец , да се проверят.

Св. апостол Тома - от Дванадесетте апостоли, родом от Галатия, не бил с другите апостоли, когато възкръсналият Господ се явил. Поискал и той да се увери лично във възкресението и това станало на осмия ден (Иоан. 20:27-28). Проповядвал в Парта, Мидия и Индия. В един град обърнал във вярата царица Мигдония и сестра й Терциада. Хвърлен в тъмница, в огнена пещ - на нажежена желязна скара, останал невредим. Поведен да бъде умъртвен вън от града, след него следвали новоповярвалите Азан и Сафот, висши сановници. Апостолът ги благословил: Сафот поставил за свещеник, Азан - за дякон. Прободен с копие - починал. Мощите му били пренесени в Месопотамия, на гроба му ставали чудеса.

Ние разбираме ,че Душата е индивидуална и безсмъртна . Нейният живот не се ограничава с това , което на обикновен език наричаме „рождение „ и „ гроб” . Смъртта и безсмъртието в своите външни взаимоотношения са два противоположни полюса и като такива ,са

Алфа и Омега на цикличното съществуване и представят „утро „ и „вечер” на всяка фаза от безкрайното творение Божие въз външните планове на проявеното Битие . Така, животът и смъртта образуват великата спирална Ос на времето.

Ето няколко афоризми за смъртта:

* „Смъртта не може да е лоша , понеже е всеобща”- Фридрих Шилер

* „Животът е едно неопровержимо задължение и смъртта една неопровержима нужда” . – Хелмут Ценкер писател/Драконът Мартин/

*„Всеки изяжда смъртта с първата лъжица” - Винклер

* „ Доказателство е за човека , че той с желанието си към живота се запътва към смъртта” - Шаукал

* „ Смъртта причинена от старост е най-естествена и най-рядка.”-Зондеренер

* „Всяка причина за естествената смърт е болестта, безразлично дали я чувства човек или не.”-Кант

* „ Сънят е една част от смъртта,която н ие заемаме постепенно.Той ни служи за подновяване и запазване живота след уморителния ден.”-Шопенхауер

* „За съжаление ние не знаем предварително изхода от една болест, за да можем, с надежда да спасим болния.Ние трябва да го изложим на известни мъчения.Да би знаел човек,че болестта ще води към лош край , всеки би могъл да облекчи последните часове на умиращия.”-А. Мол

* „Смъртта е достатъчно близка и не трябва да се страхува от живота”-Ницше
В Религиозен смисъл , смъртта означава противното на Христовото учение - езичество и невежество ; в космичен смисъл , означава унищожаване на всеки физически свят ; в морално отношение смъртта е белег на отчаяние , падение и греховност ;… ала смърт , в строгия смисъл на думата , Няма…:Атемите /тия малки слънчеви системи/ са безсмъртни , вечни и неразрушими . Какво нещо е смъртта тогава? - Промяна на условията , при което живота на мислещата единица се запазва.

Ние не можем да извикаме ,заедно с Плиний Млади /древноримски политик, писател и оратор/ :”Няма вече богове,това е последна вечна нощ-свършек на света „. / Вж. описанието му за загиването градовете Херкулан , Помпей преди 19 века от изригване на Везувий /


Плиний Млади




79 г. — Изригва вулканът Везувий; градовете Помпей, Херкулан и Стабий са погребани под вулканична пепел и хиляди хора загиват. (някои учени смятат, че това става на 24 октомври

§ 3 Ние защитаваме една висша форма на положителното вярване.И това здраво обосновано вярване не е само метафизично; то е основано на добре проучени факти от делничния живот.Голямо множество учени и философи споделят нашето убеждение.Още четири века пр.Хр.Платон трябва да се счита за един от най-видните представители на окултно-мистичното учение.Според Платон, тялото е смъртно,






Платон (427 г. пр.н.е. — 345 г. пр.н.е.) е древногръцки философ-идеалист.

От него

  • Бог е в самите нас.

  • В любовната аритметика едно плюс едно е равно на две, а две минус едно е равно на нула.

  • В основата на всяка мъдрост е търпението.

  • Всички се намират във война с всички, както в обществения, така и в частния живот, и всеки сам със себе си.

  • Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат правилно, а лошите винаги ще намерят как да ги заобиколят.

  • Добър човек е този, който се отплаща на другия с добро.

  • Дребните цели създават дребни личности.

  • Душата с всички сили трябва да се стреми към истината.

  • Животът е само един миг между две вечности.

  • Книгата е ням учител.

  • Който сам не се убеди, никой не може да го убеди

  • Мъдрецът говори когато има да каже нещо, а глупакът - за да каже нещо.

  • Наблюдавай един човек как се забавлява по време на игра и ще научиш повече за него, отколкото ако разговаряш с него цяла година.

  • Не притуряй към огъня огън.

  • Невежи са само тези, които са решили да си останат такива.

  • Недобросъвестните оратори се опитват да изкарат лошото добро.

  • Никой не е станал добър човек случайно.

  • Помощта е препятствие за съществуващото или възможното зло.

  • При сблъсъка с любовта всеки става поет.

  • Пълното невежество не е най-голямата злина; по-лошо е натрупването на недобре усвоени знания.

  • Само мъртвите са виждали края на войната.

  • Хора, които са прекалено умни, за да се занимават с политика, са наказани да бъдат управлявани от глупаци.

  • Честта се състои в това, да се стремим към най-доброто и да подобряваме най-лошото така, като че ли то може да стане съвършено.

  • Човек, оглупял от суеверия, е най-презрян сред хората.

материално,физично , а душата е безсмъртна , нематериална / метафизична/ .Двете са съединени само временно в индивидуалния живот.Платон ,също приема един вечен живот на самостойната разумна душа , както преди, така и след това временно съединение ; той е защитник на „ преселението на душите” –душите съществуват като” вечни идеи „ при други вторични условия още преди да влязат в човешкото тяло.Платон подържа „превъплъщението „ на човешката душа. Съвършения метафизичен дуализъм на Платон е възприет по-късно от официалната Християнска църква ; той съставя един влиятелен основен догмат за вярата.Преселението на душите , някои черковници днес не приемат , защото не обичат да разсъждават по-дълбоко върху мъдрата Божествена наредба на света.
Според учението на древните египтяни /1500г.до Р.Хр./съставът на човека е следния :а/ Харт-физ.тяло ;б/Ка-двойник ;Ху-разумна субстанция ; в/Ба - Бай -светлинна същност./ сравни книгата „Les Egyptes” от Мариус Фонтан
Според Заратустра'>Зороастър , съставът на човешкото същество е следния :

Зороастър, също Заратустра (Zarathustra) е ирански религиозен реформатор, основоположник на зороастризма, националната религия на Персия от времето на Ахеменидите до края на Сасанидската епоха. Името Ζωροάστρης е гръцка транслитерация на авестийското Заратустра.
а/ Тяло физическо ; б/ Нефеш - формиращо начало , изображение, Руах - Душа ; в/ Нешма - чист Дух .
Според Овидий, един от древните посветени,съставът на човека е следния : а/ Тяло преминаващо в земята ; б/Призрак въртящ се около гроба,и сянка-отиваща в Ада ; в/ Дух –отиващ на Небето


- „ Докато дишам се надявамПублий Овидий Назон, (лат. Publius Ovidius Naso, 43 г.пр.н.е.-17 г. от н.е.) е древноримски поет, един от тримата най-големи заедно с Вергилий и Хораци. Познат е най-вече с творбата си "Метаморфози".

Според Парацелз , един от средновековните посветени съставът на човека е следния : а/ Плът-материална част ; б/Евеструм-астралния човек с Архей или Мумия животна душа ; в/ Душа духовна /Вж.кн.”Състояние на мъртвите”-изд.Пс.О.стр1-26/

Филип Ауреол Теофраст Бомбаст фон Хохенхайм (Philippus Aureolus Teophrastus Bombastus von Hohenheim), по-известен като Парацелз (латински: Paracelsus), е швейцарски лекар, учен, алхимик, астролог и философ.-от малкото истински посветени Негова е сентенцията: "Не трови отровата, а дозата". Той е казал: "Всички вещества са отровни. Няма такива, които не са. Само дозата разграничава отровата От лекарството".
Физическото тяло поддържа всички елементи , съставящи човешкото същество на земята.То включва в себе си скелета , мускулите , органите на храносмилането и всичко що влиза в състава им . Физическо тяло , което се ръководи по начин в своите функции , предявява изискванията си към съзнанието със своите физически нужди.

Астралното тяло е това , което оживява всички елементи, съставящи човешкото същество. Астралното тяло е точен двойник / образец/ на физическото.Това астралното тяло е органична реалност,макар за обикновено око невидима , владее физическите органи , техните дейни центрове и локализации . Органи на физическото тяло , които са отредени за астрално действие и връзка са: дихателни и кръвообращателни/циркулационни/ с принадлежащите им други-спомагателни.

Съсредоточие на астрала са гърдите , а неговите функции поддържат влиянието на атмосферния въздух , преработван от дихателния апарат в жизнена сила , съсредоточена в кръвната топчица /oхyhemfgloline/.Още в XVI в. Роберт Флудд е рекъл : „Чувствената




Роберт Флудд (1574 год, Берстедruen, Кент — 8 септември1637 год., Лондон) — английски лекар, философ-мистик, астролог.
Душа или елементарната /първичната/ е в кръвта и се явява носител на усета, храненето, възпроизвеждането и с една дума на всички органични функции”.

Астралното тяло е „тънка плът” ,както я нарича Питагор .То се управлява от чувствата и се проявява в съзнанието чрез страстите.

Психичното същество привежда в движение съставните части на човешкия организъм . Психичното същество е в същината си висш и съсредоточен център на астралното тяло. То има свои психични органи за действане и циркулация.

Ганглиозните възловати нервни агенти са психични органи ; малкия мозък , главния симпатичен нерв , задната част на мозъка /антената на духовния радиоапарат/ влизат в състава им.

Маймонидес още в XIIв. Определя два вида разум : а/материален ,неотделим от материята ;б/ разум опитен,общителен, независим от организма и изхождащ от Всемирния Разум .

Моше бен Маймон (на арабски: موسى ابن ميمون‎), известен още като Рамба̀м (на иврит: רמב"ם, съкр. от רבי משה בן מיימון) или Моисей Маймонид, е известен еврейски философ, лекар, равин, изследовател на Петокнижието и законотворец. Прекарва по-голямата част от живота си в Мароко и Египет. Заедно със своя съвременник Авероес популяризира и развива философската традиция на Аристотел, с което оказва силно влияние върху развитието на философията в Западния свят. В частност, неговите трудове са изучавани от Албертус Магнус и Тома Аквински.

Психичното същество в своите органични отправи се поддържа от влиянието на животната сила , която се пренася чрез кръвта и от работата на малкия мозък се превръща нервна сила . В XVI в. Агрипа „ Хайнрих Корнелий Агрипа фон Нетесхайм (на немски: Heinrich (Henricus) Cornelius Agrippa von Nettesheim) е немски философ, теолог, херметист, кабалист, астролог и алхимик. Един от най-известните и значими окултисти на Ренесанса. Най-значимото и известно произведение на Агрипа е неговата "Окултна философия" ("De occulta philosophia"), в три книги. Написана в първия си вариант още през 1510 г., първата книга е издадена през 1531 г. в Париж, а всички три книги през 1533 г. в Кьолн. Съчинението на Агрипа представлява сборник по окултизъм, който съдържа компилирано знание за древната философия и магия, метафизиката, теологията, астрологията, алхимията, Кабала, нумерологията, медицината, окултните свойства на металите, минералите, растенията, животните, човешките тяло, душа и дух, ангелите и боговете, природата на веществата, стихиите и числата, същността и връзката между човека, света и Бог.

по тоя повод пише :”Чувствата на обобщението и въображението имат своите органи в главата.Там те заемат първо място,първо седалище,обитавайки в клетъчния мозък.Размисълът или способността да се размишлява заема място посред върха на главата ,а паметта се намира в задната част на главата.Впечатленията от минал живот се пазят в гръбначния мозък .

Най сетне съзнанието,което ръководи изцяло човешкото същество , се проявява в съзнателната нервна система и нейните прибавки .Център на съзнанието е главата ,която приема и предава радиалните вълни.Физическото тяло доставя на съзнанието материални вещества за съзнателната нервна система ; астралното тяло му доставя животна/жизнена/ сила и въодушевява това вещество ; психичната разумност му доставя нервен лъчист ток.*/Човешкия организъм можем да сравним с предавателя или приемателя на радиални електромагнитни вълни, а мозъкът и нервите крият в себе си елементи,които са сходни с частите на един радиоапарат.нервите играят ролята на кондензатори, а фибрилите играят ролята на бубини.Тъй се образува един махов кръг ; задните мозъчни центрове ще приемем за антена,а усилвателя,това са Ганглиозните клетки на сърдечните нерви. Из опити на инж.Бернард кашински в Москва/


Хермес в неговия „Пимандър” още в II в. е писал :”Човек е смъртен по отношение на тялото , той е безсмъртен по отношение на Духа ,който съставя същината на човека . Като безсмъртен той има


власт над всичко , но по отношение към материалната и смъртната част , той сам е подчинен на съдбата”.

§4


Ернест РенанГюстав ФлоберОскар Уайлд
„От време на време , през вековете се появява някой велик учен като Китс ; тънък критичен ум като Ернест Ренан ; бележит художник като Флобер – хора способни да се издигнат над тълпата , да заемат такова положение , че да не ги достигнат кресливите посегателства на другите и застанали ” под Щита на Стената” като Платон , да усъвършенстват ценното у тях и да пренесат неизмерима и на себе си и на целия свят”./душа на човека”-Оскар Уайлд 1910г./

Такива водачи на човечеството са изключение от общата маса,такива люде стоят на чело.Те са избранници , които нямат еднакви души с обикновените хора, с тълпата.Те не пият вода заедно със сганта , защото „гдето пие сганта”-казва Фр. Ницше – там всички извори са отровени”.

От къде идват тия мъже , нарушаващи равенството в умствено и нравствено отношение ?Те търсят себе си един други по високите върхове .Те се знаят , макар да са далеч през гори и планини .Там истината се открива по-лесно и много по-ясно за тях историята по-рано е писала и пак ще пише.Пътят им предварително изглежда разчистен .

*/Учението на Моро дьо Тур ,че гениалността и лудостта са братя, не е вярно.Пр.Д.Михалчев последовател на Ремке, намира че гениалността и лудостта са втори братовчеди.Докато геният е едно увеличително стъкло, то лудият може да бъде само едно счупено огледало.:нещата в него се оглеждат ,но няма правилно съчетание на образа.без да обяснява как пр.Михалчев заключава за гения така:”Всичко свидетелства ,че в мозъка, своеобразието на нервно-мозъчната организация лежи основата на човешката гениалност.”Ако това мнение не е ремкеанско,то е наздраво материалистчно!/


Такива избраници са по-стари духове,стари братя на човеците.Те изглежда в миналото/преди детската им люлка/,да са се трудили повече.Те се явяват на бял свят богати с духовен капитал.Защо Бог е допуснал тая привилегия за тия духове?.................

§5

Фигурата наречена печат на Соломон/ Давидовата звезда  /изобразява вселената в два триъгълника /тернера/ , представящи Бога и природата-изображение на Големия Свят/Макрокосмоса/.Стази фигура обясняват



Давидовата звезда е средновековен символ на филосемитизма и най-познатия и срещан религиозен символ на юдаизма ведно с менората. Легендата за този знак гласи, че той идва още от цар Давид

Думите на Хермес в „Изумрудения скрижал” : „Той се въззема от земята към небето и отново се спуска към земята, запазвайки в себе си зародиша на всички неща , както висши ,така и низши”.

Тази фигура още представя и тия свойства : царство , сила и слава ,които действат в производителните цикли или еони ; окултно-мистичната редакция на молитвата „Отче наш „ според св.Йоан Богослов ,както вярно се чете от православните свещеници ; това е също съвършенството на Вселената в мистичното шесто дневно творчество при което се определя изток ,запад , север , юг , горе и долу.

Калностро /Калиостро/ си е служил с три букви при следното положение :


Р . . .

. . .


L . . D .
Ако при буквата L означим свобода /фр. liberte /, добродетел , която се печели по еволюционен път, положението на другите елементи ще се улесни . Кое е свързано със свободата?- Длъжността,която трябва да действува от горе на долу , буква D/фр.devoir/ Положението на третия елемент става още по-ясен , намирането му се улеснява : когато действа L над D ,свободата над длъжността , получава се Р/ pouvoir / - власт, която духовно уравновесява,успокоява .

Ако в случая с третирания от нас въпрос за прераждане и превъплъщение , искаме да определим пътя на стремящия се нагоре дух , ние ще имаме ; а/ духът , който е облякъл физична плът на земята и се стеснява при своя тежък живот , желае да е свободен ; б/ духът ще трябва да изпълни своите длъжности на земята /да се съединят L и D чрез права отсечка / ; в/духът ще трябва да достигне мощ ,съвършенство и в такъв случай L и D ще трябва да се съединят с Р , та да образуват триъгълник с върха на горе . Това е вече тернера на еволюцията , възходът на духа . Триъгълник с върха на долу – това е тернера на инволюцията , слизането в плът – превъплъщение .





Каталог: phpf -> images -> files
files -> Ти, лечителят Хосе Силва & Роберт Б. Стоун
files -> Българската идея и демосферата – д-р Светлозар Попов
files -> Небето, Господарят на земята се побеждава само с молитва” Маскарон
files -> История на съхранение на Св. Коран
files -> Лесли уаткинс от телевизионния документален филм на дейвид амброуз и кристофър майлс космическата
files -> Н е н а м е р е н и Х р о н и к и г е о р г и а н г е л о в н е н а м е р е н и
files -> Разговори на ученици с мъдреци ю лу


Сподели с приятели:
  1   2   3   4




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница