Решението е твое 21 Стой твърдо 22 Поддържайте чувството на неотложност 22 Не губете надежда 23



страница1/4
Дата24.07.2016
Размер427.26 Kb.
  1   2   3   4



Гари Ка




НОВАТА СВЕТОВНА РЕЛИГИЯ




Бестселър



autoshape 623 autoshape 624

Съдържание


Съдържание 2

Прекрачване на прага 2

Спечелване на евангелските среди 3

Доктринални различия 5

Римокатолицизъм 7

Глобални стремежи 7

Цитати на папа Йоан Павел II 8

Политически връзки 9

Йезуитският орден 11

Новата световна религия 12

Историческо обобщение 13

Заключение 18

Божията невероятна любов 20

Решението е твое 21

Стой твърдо 22

Поддържайте чувството на неотложност 22

Не губете надежда 23



Прекрачване на прага


Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде, докато първо не дойде отстъплението и не се яви човекът на греха, синът на погибелта.

2 Солунци 2:3


Всичко това ще се изпълни, когато ще са свършили да смажат силата на святите люде.

Данаил 12:7б


РЕШАВАЙКИ да изградят своя собствена утопия, религиозните лидери на ню ейдж са избрали да отхвърлят Божия план на изкупление в полза на базирания на окултизма мироглед. Тяхната философия обаче - включително и плановете за глобално обединяване - не могат да бъдат реализирани, докато определени групи се противопоставят на техните усилия. Тъй като интерфейт стратезите гледат на християните, вярващи в Библията, като на своя главна опозиция, трябва да се очаква, че те ще използват различни тактики, за да ги неутрализират - и, ако е възможно, да ги спечелят на своя страна.

Като резултат от кампаниите, които вече се провеждат, расте броят на християните, които са били съблазнени, показвайки готовност да пожертват някои от своите библейски убеждения в очакване на световния мир и единство. Тази тенденция на заменяне на Божията истина с едно празно обещание отваря вратата на всякакъв вид фалшиви доктрини и окултни практики да влязат в църквите. Нараства броят на фалшивите учения и лицемерни чудеса, които се вършат в името на Христос. Исус предупреди, че подобна заблуда ще се появи в последните дни: “Защото ще се появят лъжехристи и лъжепророци, които да покажат големи знамения и чудеса, така че да заблудят, ако е възможно, и избраните. Ето предсказах ви” (Матей 24:24-25).

Знаейки, че господарят на измамата и неговите демони понякога действат в Неговото име, Исус ни предупреждава да бъдем прозорливи в различаването на това, което наистина е от Него, и това, което е от Сатана. Той предупреждава: “Пазете се от лъжливите пророци, които дохождат при вас с овчи дрехи, а отвътре са вълци грабители. От плодовете им ще ги познаете” (Матей 7:15-16а). И Йоан, който беше най-близкият ученик на Исус, ни заповядва: “Възлюбени, не вярвайте на всеки дух, но изпитвайте духовете дали са от Бога” (1 Йоан 4:1а). За съжаление много малко хора днес вземат тези предупреждения насериозно.

Неотдавна аз и съпругата ми гледахме документален филм за будистки мистици в Малайзия, които довеждат хора до окултен транс само като положат ръце на тях. Участниците падат назад на земята, в някои случаи се тресат бурно, докато “духът” (демонът) влиза в телата им. Други, докато са под хипноза, се държат и издават звуци като животни и са способни да понасят различни форми на телесни изтезания, включително пробиване на кожата, без да потече кръв. Хората, който са включени в това, открито признават, че са въвлечени в окултни практики, чиято цел е била да угодят на духовете, за да получат повече сила.

Подобни практики са били наблюдавани в църквите по целия свят, където се проповядва фалшив Исус и фалшиво евангелие. Пастори и евангелизатори/ мисионери, които водят своите паства в подобни дейности, често го правят с добри намерения, без дори да осъзнават, че се въвличат в окултни практики. Те са убедени, че служат на Бога, поради начина, по който тези свръхестествени проявления най-напред са им били обяснени от “духовните” лидери, на които те се доверяват. Други умишлено заблуждават своите паства. Въпреки техните мотиви това, което те вършат, е грешно и един ден ще бъдат строго съдени от Бога. Изобличавайки действията на фалшивите пророци, Исус заявява:

Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи!, ще влезе в небесното царство, а който върши волята на Моя Отец, Който е на небесата. В онзи ден мнозина ще Ми кажат: Господи! Господи! Не пророкувахме ли в Твоето име, не изгонвахме ли в Твоето име зли духове и не направихме ли в Твоето име много чудеса? Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мен, вие, които вършите беззаконие (Матей 7:21-23).

Успоредно с разгръщането на новото хилядолетие ню ейдж измамата на Сатана ще продължи да се засилва, като нейните проявления на всеки следващ етап ще стават все по-съблазнителни и крайни. Наред с повечето прояви за нов религиозен ред, интерфейт стратезите ще се прицелват в християните както никога преди. Като част от тази нарастваща измама за 2000 година се организира едно безпрецедентно тържество.



Спечелване на евангелските среди

През цялата 2000 година ще се проведе серия от интерфейт събития, като се твърди, че целта е празнуването на две хилядния рожден ден на Исус. Всичко това изглежда добре на външен вид. Но ако го разгледате по-отблизо, ще откриете, че някои от главните организатори не са християни и че лидери от други религии също ще участват. Истината е, че това “празненство”, траещо цяла година, ще бъде един интерфейт спектакъл, възнамеряващ да събере заедно религиите. И тъй като това се случва в името на Христос - предполага се Той да бъде почетен - се очаква християните да се присъединят, без да задават въпроси. Някои обаче ще разберат, че това празненство е подготовка на сцената за един фалшив Христос, а не за Исус Христос.

Преди близо две десетилетия Робърт Мюлер призова за такова празненство. Очаквайки новото хилядолетие и предусещайки златната възможност да придвижи своя план за единен свят, той пише:

Нека доброто божествено провидение ни помогне да започнем една нова история и подготви идването на една нова епоха, един нов свят, една нова философия и нови човешки взаимоотношения с доближаването до второто хилядолетие...

Списъкът на съдържанието на новата световна енциклопедия е готов. Планът за следващата глава на човечеството е близо. Но това е времето, когато започва истинският период на Тейар... По случай Деня на Земята аз предлагам през 2000 г. човечеството да празнува едно второ световно хилядолетно празненство на живота.

Като главна връзка на Мюлер с евангелската християнска общност по този проект служи неговият приятел Джей Гари. Живеейки в Колорадо, Гари има добре установени връзки сред евангелските групи. Джей Гари е бил изпълнителният редактор на списание “World Christian” (Световно християнство); той е работил като регионален координатор на “Марш за Исус”; действал е като консултант за “Нов живот 2000” - световната стратегия на “Кампус Крусейд”; и е участвал в написването на проекта “Младежи с мисия”. Той е автор също така на няколко книги, включително “Звездата на 2000 година”, в която излага своето виждане за следващото хилядолетие, включвайки неговия план за предстоящото празненство. В своята книга Гари цитира благосклонно Робърт Мюлер, говори благоприятно за Обединените нации и подкрепя Световния съвет на църквите.

Гари е най-известен с установяването на Двехилядолетна глобална мрежа на взаимодействие, споменавана също като “НАЧАЛО” (BEGIN - Bimillennial Global Interaction Network). Разкривайки своите икуменически и интерфейт намерения, той описва “НАЧАЛО” като “съединяване със световната мрежа от групи и личности, които работят, за да гарантират, че 2000 година ще бъде празнувана като юбилей на планетата от цялото човешко семейство” (курсиваът е добавен). За да ръководи своето начинание, Гари основава организация, наречена “Празненство 2000”.

Гари редовно рекламира интерфейт лидерите, сред които Ханс Кюнг и папата. В отговор на това той е бил популяризиран от ню ейдж групите като тази на Алис Бейли “Световна добра воля”. Колкото и да е тревожен фактът за неговата ню ейдж подкрепа, много по-обезпокоително е това, че той е подкрепян и от много християнски лидери. Гари и неговото предложение за празненство се радват на одобрението на групи, който са в евангелското движение за единство. Такъв пример са “Пазители на обещанието” (Promise Keepers), които рекламират неговата книга (“Звездата на 2000 година”) в своето официално списание “Нов човек”.

Като най-голямото в историята икуменическо движение за мъже, “Пазители на обещанието” ни подготвя за бъдещето, като поставя мост между различията на протестантските деноминации и римокатолицизма. Някои лидери на организацията са направили грешката да дадат по-голям приоритет на единството, отколкото на здравата библейска доктрина. Въпреки това аз приемам, че там има много чудесни християни, които принадлежат на “Пазители на обещанието” (ПО) и не подкрепят небиблейските учения. Някои от тях са мои близки приятели. Аз самият се бях присъединил към ПО още в началото, но имах някои преки възражения поради силното наблягане върху единството. Аз станах още по-загрижен, когато забелязах, че някои от говорителите и авторите на “Пазители на обещанието” подкрепят подписаната икуменическа декларация “Евангелисти и католици заедно”.

Този документ, познат още като ЕКЗ (ЕСТ ... Evangelicals and Catholics Together), беше проектиран още по времето на Чък Колсън и римския католически свещеник Ричард Нюхаус. Както се подразбира и от самото име ЕКЗ/ЕСТ призовава за духовно единство между протестанти и католици. Въпреки че Исус се молеше за любов и хармония между християнските вярващи, копнеейки те да бъдат като един (Йоан 17:11-23), Той никога не е имал предвид това единство да стане за сметка на доктриналната чистота. Документът ЕКЗ/ЕСТ, заедно с организации като “Пазители на обещанието”, пренебрегва доктриналните граници, които Бог е установил.

Вместо да събаря доктриналните стени, Бог ни призовава да ги изградим, за да опазим Неговата истина. Все пак има остатък, който иска да направи това. Днешното духовно състояние напомня поразително състоянието на Израел по времето на Езекил. Бог скърбеше: “И като потърсих между тях мъж, който би издигнал оградата и би застанал в пролома пред Мен заради страната, за да не я разоря, не намерих” (Езекил 22:30).

Стените, които се събарят днес, павират пътя за утрешното световно празненство и приемане на фалшивия Христос.


* * * * *
Доктринални различия

Няма нищо лошо в единството, когато то е центрирано върху Божията истина. Проблемът с единството, към което се стремят католически и протестантски лидери, е, че то замества Божията истина с направен по човешки теологичен хибрид, основан на католически поучения и традиции. Както показва схематичното изложение по-долу, римокатолическите доктрини не са в унисон с Божието Слово. Следващите осем точки са от “Катехизиса на католическата църква”, официално публикуван през април 1995 г. Коментарите, освен ако не е изрично отбелязано, са на пастор Фил Армс от Хюстън, Тексас.



1. Кръщение: Катехизисът казва: “Чрез кръщението ние се освобождаваме от нашия грях и се възраждаме като Божии синове” (стр. 342). “Самият Господ заявява, че кръщението е необходимо за спасението” (стр. 352).

Водата никога никого не е спасила. [Въпреки че Писанието заповядва християните да се кръщават, ние се спасяваме от греха, като приемаме Христовото изкупление на кръста.



2. Традиция: Католическата църква не извлича своята увереност относно всички разкрити размишления само от Святите Писания. Катехизисът заявява, че и Писанията, и традицията трябва да се приемат и уважават с еднакво отношение на посвещение и почит (стр. 31). Тези предания могат да бъдат подкрепяни, променяни или дори отричани според водителството на църковното ръководство (стр. 32).

2 Тимотей 3:16 казва: “Всичкото писание е боговдъхновено и полезно за поука, за изобличение, за поправление, за наставление в правдата.” Ние не използваме предания или светии за своята доктрина, това трябва да бъде Библията.



3. Преосвещаване: Това означава, че Христос присъства буквално, физически и Господната вечеря се превръща в Негово тяло. Катехизисът учи, че най-благословеното тайнство на причастието са тялото и кръвта, заедно с душата и божествеността на нашия Господ Исус Христос, и затова целият Христос наистина, действително и реално се съдържа в тях (стр. 838).

Евреи 10:10-12 казва: “С тая воля ние сме осветени чрез принасянето на Исус Христовото тяло веднъж завинаги.” Католическите “хляб и вино” не се превръщат загадъчно в Исус, след като веднъж си ги поел. Това е богохулство!



4. Изповед пред свещеник: Катехизисът учи: “Изповедта пред свещеник е най-важната част от тайнството на покаянието” (стр. 405).

Ефесяни 2:18 “Защото чрез Него и едните, и другите имаме своя достъп при Отца в един Дух.” Нямаме нужда от свещеник, за да се изповядаме пред Бога и да обновим ума си. Отново, това е отстъпване от вярата. [1 Тимотей 2:5 казва, че Исус Христос е единственият посредник между Бога и човеците.]



5. Посвещение и молитви към Мария: Катехизисът учи, че както любимият ученик ние приветстваме майката на Исус в нашите домове, така че тя да стане майка на всички живи. Ние можем да се молим със и на нея. Молитвата на църквата се подкрепя от молитвата на Мария и я обединява с надежда (стр. 706). Катехизисът също така силно набляга на безгрешността на Мария, на нейната доживотна девственост и нейното телесно възкачване на небето.

Римляни 3:23 “Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога.” Всички означава ВСИЧКИ, включително и Мария.



6. Чистилище: Катехизисът учи, че чистилището е крайното очистване на избраните. Църквата излага своята доктрина за чистилището на съвещанията във Флоренция и Трент. Това учение е базирано също така на практикуваната молитва за мъртвите (стр. 291).

Евреи 9:27 “И тъй като е определено на човеците веднъж да умрат, а след това настава съд.” След смъртта няма втори шанс за небето.



7. Литургията: Катехизисът поучава едно непрекъснато подновяване на Голгота и жертвата на Христос. Причастието е такава жертва, защото то представя отново (прави настояща) жертвата на Кръста.

Католиците учат, че спасението е чрез дела. Спасението е безплатен дар и ти не можеш да го заслужиш или задържиш чрез дела (Римляни 6:23).

8. Идолопоклонство: Катехизисът извинява образите на Мария и светците. Има възхвала на “съзерцаването на свещените икони” и насърчаване на църквите да изложат “святите образи” на нашия Господ, Мария, ангели и светиите (стр. 329).

Също така се насърчава поставянето на статуи и образи в нашите домове. Това е поклонение на идоли. Ти не можеш да освещаваш идоли. 1 Солунци 1:9 “... и как сте се обърнали от идолите към Бога”. Поклонението на идоли се осъжда навсякъде в Божието Слово.

Някои от моите приятели са римокатолици. Ние работим заедно един до друг, разкривайки движението ню ейдж. Тези отделни приятели са новородени и не вярват в чистилището, не се молят на Мария или “светците покровители” и не вярват в непогрешимостта на папата. Те приемат Исус Христос като единствения път за спасение, прегръщайки Библията, без да прибавят към нея преданията и ритуалите на католическата църква.

Осъзнавайки доктриналната заблуда на католицизма, те избират да останат в техните местни енории за времето, когато ще могат да донесат положителни промени. Въпреки че оценявам това, което те правят, за нещастие те няма да успеят в промяната на структурата и дълго държаните доктринални позиции на римокатолическата църква. Ватикана демонстрира една историческа непоколебимост в отстояване на своята структура, ритуали и вярвания.

* * * * *

Римокатолицизъм

От Ватикана II насам, където за първи път се зароди идеята за световно празнуване на хилядолетието, папската цел е била постигане на пълно единство между протестанти и католици до 2000 година. Предстоящото събитие на хилядолетието се предвиждаше да бъде някакво си победоносно парти, празнуващо обединяването на протестантството под Римската църква. Осъзнавайки, че това единство може би няма да бъде напълно постигнато в началото на новия век, Ватикана е съгласна поне да види това празненство като съществена стъпка в тази посока.

Във Ватикана това празнуване официално е известно като “Великият юбилей на 2000 година” и е планирано да започне в края на 1999. Това е повече от просто Рождествен празник за Исус, този юбилей изразява една по-голяма концепция. В старозаветните времена всяка петдесета година беше определяна като Юбилейна година, през което време всеки неизплатен дълг се анулираше, като по този начин се предоставяше ново финансово начало. (Виж Левит 25.)

Ватикана се опитва да възкреси тази идея като част от своя план. Папа Йоан Павел II предлага: “Юбилеят да бъде подходящото време да се позамислим между другото за намаляване на съществените, а дори и пълното анулиране на международните дългове, които сериозно заплашват бъдещето на много народи”. Въпреки че тази идея е привлекателна за мнозина, Юбилеят може да бъде използван с цел установяване на нова световна монетарна система. Това може да се види особено в свят, който е в състояние на икономическа рецесия. Заедно с отменянето на дълга властите могат да предложат заеми с ниски или без никакви лихви - но на каква цена? Може ли цената да бъде нашата свобода?
Глобални стремежи

Освен да постави протестантите под свое владение, Ватикана има огромната мисия да обедини всички световни религии. Тази заповед е отразена в няколко от посланията на папата. Споделяйки част от своето Юбилейно интерфейт видение, папа Йоан Павел II заявява:

Навечерието на 2000 година ще предостави велика възможност за междурелигиозен диалог, особено предвид събитията от последните десетилетия...

По отношение на това е било отделено внимание на намирането на пътища за подготовка на исторически събирания на места от изключително значение като Витлеем, Ерусалим и планината Синай, като средство за по-нататъшен диалог с евреи и последователи на исляма и за организирането на подобни срещи другаде с лидери на големите световни религии.

Ватикана е установила Ерусалим и Рим като центрове за своите световни Юбилеи. Като част от това празненство Йоан Павел II е планирал лично поклонение в Святата земя. Неговото посещение е с намерение да съдейства на мирния процес и се очаква да затвърди влиянието на Ватикана в региона. Упълномощените делегати на папата вече се срещнаха с водещи израелски и палестински длъжностни лица относно неговото пътуване.

Това предстоящо пътуване ще има специално значение. Растящ брой религиозни лидери вярват, че папа Йоан Павел II най-накрая ще донесе мир в Средния Изток и света. Един такъв лидер е Джордж Хънтстън Уилямс, бивш професор в Богословското училище в Харвард. В неговата класическа биография “Духът на Йоан Павел II” Уилямс прави едно предизвикателно изявление относно потенциалната роля на папата като световен спасител. Говорейки за сърцераздирателна случка от младините на папата, той отбелязва:

Неговото държание в напрегнатата ситуация в неговия роден Краков преди четиридесет години може да бъде пророческо за това, как в някои напрегнати ситуации на нашия планетарен град в идващите двадесет години той би могъл с подобна сдържаност на нервите да представи един сигурен свят за цялото човечество.

Професор Уилямс завършва своята книга с подобна бележка, представяща силен, задълбочен сценарий:

Човек може да си представи някой рисков момент в еволюцията на човечеството, винаги в постоянна опасност от пълно унищожение, когато настоящия слуга на слугите на Господа може с лично благородство и морална значимост, бързо и веднага чрез езиците на нашата планета да посредничи чрез Божията благодат между човечеството и страшната сила на предстоящият Холокост, може би в критичната точка. На него му е даден мандат отгоре и чрез духовен магнетизъм той спечели авторитета да говори и да действа от името на цялото човечество.

Дали това ще стане чрез усилията на сегашния или бъдещия папа, изявления като това предполагат, че папският престол е предназначен да изиграе главна роля не само в “донасянето на мир”, но в представянето на новия политически и религиозен ред.



  1   2   3   4


База данных защищена авторским правом ©obuch.info 2016
отнасят до администрацията

    Начална страница