Страници от дневника, воден от петър панайотов по време на третата национална експедиция

Дата13.01.2018
Размер17.79 Kb.
#45012
СТРАНИЦИ ОТ ДНЕВНИКА,

ВОДЕН ОТ ПЕТЪР ПАНАЙОТОВ ПО ВРЕМЕ

НА ТРЕТАТА НАЦИОНАЛНА ЕКСПЕДИЦИЯ

ЗА ИЗКАЧВАНЕ НА ВРЪХ АНАПУРНА – СЕВЕР /8091 М/ - ХИМАЛАИ,

СЕПТЕМВРИ – НОЕМВРИ 1989 г.

28 октомври /събота/ 1989 г. Изкачване на връх АНАПУРНА

Около 2.00 часа излизам от палатката да си сложа котките. Дълго време не успявам. Другите и те се мотат вътре със същата работа. Най-после около 3.00 часа тръгваме обвързани към върха – Огнян, Милен, аз и Люси. Милен е отпред с челник. Траверсираме наляво към кулоара. Траверсирането е неприятно. След около 40 минути Милен се връща – мръзнат му краката. Ние продължаваме наляво и след това нагоре. Вървя отпред. Кулоарът е „бетон“. Отвреме–навреме вървя със затворени очи. Много е студено. Не след дълго започват да ми мръзнат краката.

Около 7.00 часа пред нас е финалният гребен, огрян от слънцето. Но ние сме на сянка. Струва ми се, че бързо ще стигнем, но в подножието му сме чак около 9.00 часа. Отдавна не си чувствам ходилата. Целият ме тресе. Изчаквам Огнян и той ми дава един аспирин и чаша шоколад, който е много гаден. Аз съм го правил още на лагер 3.

Тръгвам нагоре по снежния склон. Люси излиза наляво на ръба да постави барелеф на Людмил Янков. Ние с Огнян продължаваме нагоре и надясно по ръба. Около 11.00 часа сме на

8 091 м – АНАПУРНА. Времето е слънчево. Гледката е незабравима, а и вятърът сякаш поутихва заради нас. Правим снимки на всички страни. На ръба намирам следи от котки, които излизат от Южната стена. Снимам и нея в профил – един внушителен слънчев жълт ръб.

Най-накрая, може би близо след час, решаваме да слизаме. Долу при багажа за последен път говоря с Огнян. Нагоре носи раницата с трите термоса и надолу я носи и с въжето. Тръгвам надолу. След малко срещам Милен, който е тръгнал за върха. Часът е 13.30. Пита ме колко има до върха, казвам му – 3 часа и половина. След няколко думи се разделяме - завинаги.

Продължавам надолу, след това траверсирам наляво и когато трябва да съм в лагер 4, се оказва, че него го няма. Загубил съм се. Почвам да се лутам. Страх ме е. Без малко да потъна в една цепнатина. Изведнъж откривам следи от котки и тръгвам по тях. Не след дълго виждам палатка и човек. Оказва се, че това е лагер 4 и Люси. Продължаваме надолу заедно.

В лагер 3 Коци, Динко и Пламен ни дават топла вода. Продължаваме надолу по парапетите. Долу на платото ме посрещат Тотко и Господин и след малко Бай Стамен с компот. Тошо и Господин търсят нещо в кулоара вляво от Холандското ребро.

В лагер 2 ме посрещат Радо и Бачо Емо. Влизам вътре и си събувам обущата да си видя пръстите – сини са и ледени, нечувствителни. Емо говори нещо вънка по станцията. Идва при мен и научавам, че Тошо и Господин са намерили обувка, гета, котка на Милен. Сигурно са паднали. Скъсано въже.

Цяла нощ Емо и Бай Стамен се грижат за мен и Люси. Размразяват ни краката с химически грейки. Адски боли. Топят ни течности. През нощта – отново клаустрофобия.
Каталог: DOC -> 2009
2009 -> Наредба № / година
2009 -> Класиране на всички състезатели по дисциплини: ак”Трапезица 1957”Велико Търново – 9 състезатели класиране
2009 -> С л а д к а б а н и ц а с л о к у м продукти
2009 -> Дата Състезание Място 03. март Купа „ Трети март”
2009 -> Т о р т а „д о б у ш” Продукти
2009 -> Приложение №6
2009 -> Конкурс на Туристическо дружество „Трапезица-1902" за домашно произведени напитки и кулинарни изделия На 10 януари 2009 г в ресторант „Момина крепост"
2009 -> Семинар 05 11 април 2009 година Велико Търново Участват: 24 ученика, 3 преподаватели
2009 -> Доклад за дейността на туристическо дружество "трапезица-1902" велико търново през 2008 година