Сюжет на играта “SAVE ANIMALS!”
При влизане в играта, детето се среща с директора на резервата. Последният му възлага задача: издирване на животно. Преди минути е получен електронен сигнал за животно напуснало своя район на живеене. Предполага се, че животното е отвлечено. А може и да е напуснало само своя район или разменило чипа си с някое друго. При този случай детето търси две животни. В резервата всяко едно животно е маркирано със специален чип, чрез който може да се следи неговото местоположение в района на живеене. При напускане на този район чипа сигнализира за това.
Задачата на детето е да проследи похитителите(животното) и съобщи за местоположението им, преди да са напуснали района на резервата. Времето, с което то разполага, е малко. На детето се дава: карта със структурата на резервата, на която е показано ориентировачно района, в който е живяло животното; паспорт на животното с негова снимка, наименование, условията на живот и запис на негов звук. То трябва да си избере екипировка и да започне търсенето. Ако детето се забави и не предприеме стъпка за определен интервал от време се получава съобщение, че животното е напуснало района на резервата и търсенето му се предава на националната полиция. Ако избере грешна екипировка след преминаването на няколко страници се случва нещастие и то напуска играта.
При всяко влизане в играта животното, което ще се търси се избира по случаен начин от определен брой - 7. Някой от животните ще се търсят през нощта.
Екипировката се избира по групи. Предоставени са за избор 5 групи, като в две от тях са групирани елементи по случаен начин, т.е. те са грешни екипировки.
Озовавйки се в местността, където е живяло животното, детето трябва да се услуша и в зависимост от посоката от която чува звук, да тръгне по следите му.
Записа на звука се прави на лява и дясна пътечка. По този начин може да се симулира звук отляво и звук отдясно.
Вървейки по следите на животното и неговите похитители детето на някой страници не чува звука на животното, тъй като то се е отдалечило. Тогава то може да види за кратко време електронна карта с посоките на света, на която със светлинна индикация е отбелязано местоположението на животното и това на детето.
При всяко навлизане в нова страница детето попада в местност, от която на пръв поглед няма изход. Тогава пред него се появява животно, което живее в тази местност с въпроса: Искаш ли да ти помогна?. Ако детето се съгласи (чрез избор на бутон), животното казва: Добре, но ще ми отговориш на един въпрос, и задава въпрос свързан с някой негови характеристики. (по случаен избор всеки път се задава различен въпрос от определен набор) Отговорите се отчитат с избор от няколко възможности. Ако детето се затруднява може да намери информация за животното в електронния си бележник и тогава да му отговори. В електронния бележник информацията за животното е: латинско наименование на животното, вид, звуков файл, видео файл, отпечатък на следи, средно тегло, височина, продължителност на живот, отличителни белези, потомство, храна, условия на живот, защитено и брой екземпляри в света. При правилен отговор животното разкрива правилната пътечка, с която може да се излезе от местността и да се последва животното. При грешен разкрива всички пътечки, които извеждат от местността и детето трябва да избере по коя да тръгне. Тук то трябва да се съобрази с това което е видяло в картата. Някой от грешните пътечки водят до незавършени страници, обитавани от палово духче. То казва на детето, че на тази страница историята не е завършена и то може да реши как да направи това. Ако детето желае паловото духче му обеснява как се сглобява страничка от играта и какви елементи се разполагат на нея.
Ако детето не желае животното да му помогне, то може да се върне назад и по друт път да потърси изход. Но при този вариант като преминава няколко страници то се връща в някоя от предишните и пак се среща с животно.
На някой страници детето чува въпрос на животното, но не го вижда. Тогава то трябва да извади лупата, за да разгледа буболечката или насекомото, което е срещнало.
При търсенето на всяко конкретно животно детето се среща с определен набор от животни. Възможно е някой от тях да се повтарят.
Една част от резервата е воден басейн със солена вода. В него търсенето на животни става само по карта, без участието на звук. Единственото нещо, което може да чуе на места са мехурчета от извори. Ориентирането става по посоките СЕВЕР, ИЗТОК, ЗАПАД, ЮГ и топли, студени течения.
При намиране на търсенето животно детето вика помощници за неговото спасяване от похитителите. Директорът на резервата му изказва благодарност и връчва почетна грамота “СПАСИТЕЛ НА ЖИВОТНИ” и му предлага да разшири резервата със нови животни и райони.
Списък на животните, които живеят в резервата:
Tropical animals
American alligator
Common boa constrictor
Chimpanzee
Tasmanian devil
Eastern gray kangaroo
Green iguana
Jaguar
Milky stork
Green and black poison arrow frog
Scarlet macaw
Slow loris
True two-toed sloth
Common wombat
Malayan tapir
Pygmy hippopotamus
Single-wattled cassowray
Queensland koala
Sumatran rhinoceros
Emu
Toucan
Insects
Ants
Spider
Beetle
Mosquito
Butterfly
Wasp
Cricket
Scorpion
Fly
Centipede
Hornet
Dragonfly
Honeybee
Praying mantis
Firefly or fire bug
Locust or grass hopper
Lady bird
Ladybug
Sea
Octopus
Lobster
Shrimp
Shark
Whale
Turbot
Crab
Dolphin
Starfish
Eel
Mackerel
Sea horse
Saw fish
Herring
Medusa or jelly fish
Logger head
Green turtle
Сподели с приятели: |