Урок 10 4-то тримесечие гневът на елиу пастор Георги Кертиков Стихове за размисъл



Дата12.06.2017
Размер27.97 Kb.
#23420
ТипУрок
Урок 10 4-то тримесечие
ГНЕВЪТ НА ЕЛИУ

пастор Георги Кертиков

Стихове за размисъл:

Гневните думи, които изричаме, често поставят голяма преграда,


в тези моменти на други приличаме. Дали ни разкрива тази рокада? 

За миг разрушаваме всичко което, градили сме с дни, дори със години.


Защо пропиляваме времето дето, да върнем е ясно, че сме безсилни.

 Едно е което трябва да помним, когато ядосани търсим си жертва,


първо да мислим и после говорим, лесно е някой да се пожертва.
I. Отчаяни утешители

1. От къде да получа вдъхновение с утешителни, думи когато трябва да представя важните въпроси на живота.

  1. Как да утеша когато фактите казват едно, а душата иска мир?

  2. Кои са отличителните белези, че като говорим от името на Бога го правим с дух на смирение?


II Появата на Елиу

1. В този случай коректна ли е сентенцията „Повторението Майка на знанието”?

  • Когато е за да научиш нещо важно, повторението е добро.

  • Когато е за да докажа че „съм прав”, е нежелано зацикляне.


2. След като Елиу твърди че е „Един който е усъвършенстван в знание” /Йов 36:4/, защо не може да прозре дълбоката истина за Великат борба?

3. Всички страдания ли са предизвикани от Сатана?

    • Той е в основата на страданията, но често и ние сме оставени да понесем своя избор.


III. Защитата на Бога от страната на Елиу
1. Нужно ли е красноречие за да защитиш Бога?

2. Когато аргументите не помагат да се гневим ли?

3. Как се чувствам, когато останалите не са на моето мнение?
IV Ирационалността злото

1. След като живеем в свят изтакан от грях – защо не можем да го обясним?

2. Трябва ли да се съгласим, че мъдростта и красотата не са в съгласие с мира и хармонията в небето?
3. Защо красивия и интелигентен херувим- Люцифер, стана бащата на враждата?

    • Защото започна да търгува със своите качества;

    • Защото пожела Божият трон, а не неговото управление;

    • Защото пожела Божията власт, а не неговата любов;



V. Предизвикателството на вярата

1. Защо мъдростта на утешителите не може да обясни появата на злото в живота на Йов?

  • Може би защото са ограничени в познанието за невидимия свят;

  • Може би защото са „тесногръди”, за да видят и чуят нуждата;

  • Или пък духовната им гордост не им позволи да видят нуждата от съпричастност;

2.  Защо никой от тях не споменава съществуването на Дявола?

  • Защото са приписвали всичко на Бога- и доброто и злото.

3. Как да обясним присъствието на страданието пред непосветени хора, особено когато то спохожда на добрите или посветените хора?
ОБОБЩЕНИЕ

Нашите ограничени познания върху същността на Бога не ни дават никакво право, да се отнасяме към децата на Бога като „окаяни утешители”. Независимо, че имаме широк кръг от познание върху важните въпроси като живот посветен на Бога, произхода на злото, справедливостта и т.н., ние все пак сме като чайка която кръжи над океана, спусни се грабне нещо и полети. Само истинското посвещене ще разкрие пълнотата на Божеството.



…”Всекидневният искрен стремеж да се опознае Бога и Исус Христос, Когото Той е изпратил, ще вдъхне сила на душата и ще - даде по-големи възможности. Познанието, придобито чрез старателно изследване на Свещеното писание, ще блесне като светкавица в паметта точно когато е необходимо. Но ако някои хора са пренебрегнали изучаването на Христовото слово, ако никога не са опитвали силата на Неговата благодат по време на изпитание, те не могат да очакват Светият Дух да им припомни Своите думи. Трябвало е ежедневно да служат на Бога с безпределна обич и да се уповават на Него”.

Page of



Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница