Урок по информационни технологии и информатика 6 часа цели и очаквани резултати: По информационни технологии



Дата27.04.2017
Размер47.96 Kb.
ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ
ПЛАНИРАНЕ, ИЗПЪЛНЕНИЕ И ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ

Интегриран урок по информационни технологии и информатика – 6 ЧАСА
Цели и очаквани резултати:

По информационни технологии:

Да познава предназначението и функциите на изучаваните програмни продукти и възможностите да бъдат използвани при решаване на задачи от математика, информатика и други предметни области.



Да прилага основните дейности, които могат да се извършат с помощта на компютърна презентация.

Да разработва самостоятелен и групов проект, решаващ проблем с интегрирани дейности, като взимат самостоятелни решения при избора на програма
По информатика:

Да познава основни понятия на събитийното програмиране и умее да използва основни техники при конструиране на програмиране на алгоритми.

Да познава основните обекти на графическия потребителски интерфейс, техните атрибути, основите събития.
Вътрешнопредметни и междупредметни връзки: информационни технологии 5.-12.клас, информатика 9 клас, теми Събитийно програмиране в среда на ГПИ.
Дидактически средства: компютри; учебник по математика; учебник по информатика; софтуер – Microsoft Office 97 и последните версии. учебник по информационни технологии (уроци Планиране на проект, Изпълнение на проект и Представяне на проект. Интернет адрес.
Предварителна подготовка: учителят задава темата Лица на фигури и разделя учениците на групи;
Ход на урока:

  1. Поставяне на целите на урока от страна на учителя, съобщаване на темата мотивиране на учениците за работа.

  2. Актуализиране на знанията по информатика и информационни технологии:

  • Учениците обясняват структурата ГПИ, като избират един прозорец от приложна програма (Мs Word, Ms Excel, Ms Power Point).

  • Учениците изследват готов проект на събитийни модули.

  1. Запознаване на учениците с етапите за създаване на проект – планиране, изпълнение, представяне и дейностите свързани с тях според учебната програма по информационни технологии;

  2. Планиране на проекта.

Определяне на целите на проекта – да се използват придобитите знания и умения по програмиране, информационни технологии и математика за да се създаде пълна представа и математично обяснение на темата ”Лица на фигури”.

Събиране на информация от учебниците, таблици, учебни помагала и справочници и чертежи по математика1.

Обобщаване на събраните материали;

Избиране на подходящ софтуер и хардуер - Microsoft Power Point, Visual Basic или Microsoft Visual Studio.Net, Microsoft Equation;за целта са необходими компютърни системи с по-голяма от 32Mb RAM памет.

Създаване на основен документ в който ще се вмъкват обектите – document, book или presentation на Microsoft Office

Приготвяне и създаване на презентации от всички групи;

Представяне на работите на отделните групи пред класа и обсъждането им.


  1. Изпълнение на проекта. Всяка група е избрала математична фигура, която ще представя.

    1. Създава на работен файл в Microsoft Power Point.

    2. Създава на заглавен слайд.

    3. Създава на работен слайд в Microsoft Power Point, които

служи за основна форма на проекта, върху която се поставят

т

екстови кутии, бутони и етикети.






    1. Учениците използват лента Control Toolbox , за да вмъкнат

необходимите интерфейсни документи. Ако лентата не е

активирана се – поставя отметка на меню

View/ Toolbars/Control Toolbox .


    1. За програмната част може да се използва меню Tools / Macro /Visual Basic или Microsoft Script Editor.



    1. В работния слайд с въведен текст и избран дизайн ще се изчислява лицето на триъгълник. Необходими са две текстови кутии и бутон за изпълнение на събитието.








    1. Задават се свойствата на компонентите. На бутона Command Button1 може да се промени надписа с помощта на свойството Caption, например Изчисли





    1. В същият прозорец се променят свойствата и на останалите компоненти.




    1. С двойно щракване върху бутона бутона Command Button1, е възможно да се работи в програмна среда.




    1. Бутонът ще изчислява лицето на фигурата (кв) с програмен код написан в като щракнем два пъти върху обекта.




Private Sub CommandButton1_Click()

If Val(TextBox1.Text) < 0 Or Val(TextBox3.Text) < 0 Then MsgBox ("Въведи нова стойност!")

Else: TextBox2.Text = (Val(TextBox1.Text) * Val(TextBox3.Text)) / 2

End Sub


    1. Освобождаването на текстовите кутии от въведените данни може да извърши еднократно с програмния код и бутона






    1. Как ще се промени лицето на фигурата, ако промени височината, например в групата, която работи върху лице на триъгълник?




    1. Учениците създават своите презентации с помощта на Visual Basic, осигуряват баланс между съдържание на презентацията и илюстративен материал.




    1. Всяка група, може да завърши своята част с тестов слайд, който при посочване на етикета с мишката да визуализира чертеж на фигура с формула за лице например:



Програмният код за етикета lable1 e Image1.Visible = true, а процедурата може да бъде избрана в зависимост от събитието Click, DblClick, Mouse Down, Mouse Up или Mouse Move, което потребителя ще извърши.




  1. Представяне на проекта. Преминава в 2 части един път пред групите, а обобщения материал пред класа.


Забележка: На учениците, които не са изучавали събитийно програмиране учителят подготвя готов програмен код или обяснява същността и записа на променливите2.
Заключение на урока: Оценка на извършената работа по проектите, оформление на готовия продукт, степен на трудност, бързина и за изпълнение на операцията отпечатване. Оценка на екипната работа


1 На учениците с профилирана подготовка могат да бъдат поставени допълнителни задачи. .

2 Учениците могат да използват и учебния пакет - Code Rule на Microsoft Visual Studio.Net


База данных защищена авторским правом ©obuch.info 2016
отнасят до администрацията

    Начална страница