|
Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържание
|
Дата | 20.07.2018 | Размер | 210 Kb. | | #76740 |
| ........................................................................................................................................................................................................................................
(пълно наименование на училището)
Утвърждавам!
..........................................................
(име и фамилия, подпис, печат)
ПРИМЕРНО ГОДИШНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА УЧЕБНОТО СЪДЪРЖАНИЕ
по музика за 7. клас
Изготвил:
.........................................
(име и фамилия, подпис)
ПЪРВИ УЧЕБЕН СРОК – 18 СЕДМИЦИ
№ по ред
|
Учебна седмица по ред
|
Тема на урочната единица
|
Урочна единица
|
Компетентности като очаквани резултати от обучението
|
Нови понятия
|
Контекст и дейности за всяка урочна единица
|
Методи и форми на оценяване по теми и/или раздели
|
Забележка
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
1
|
1
|
Да преговорим…
|
Начален преговор
|
– Знае имената на поне трима съвременни български композитори и ги свързват с изучавано в клас произведение.
– Идентифицира визуално и слухово различни изпълнителски състави.
– Определя размери и изпълнява правилно изучавани равноделни и неравноделни метруми.
– Разпознава по тембър и на външен вид електронни/електрически.
|
|
„Непознати улици“ –
муз. и т. М. Мутафчиева, изп. „Мери Бойс Бенд“
„Пеперуда лятна пролетна“ – нар. песен
„Шест вариации за пиано върху тема от Петко Стайнов“ – Й. Гошев
„Приятели“ – муз. С. Диомов, текст Г. Белев
„Звездно съобщение от космическите сфери” – С. Лазаров
„Рози от юг” – Йохан Щраус-син
„От Карнобат до Тропикана” – Ж. Леви
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
2
|
|
Какво знаем в началото на седми на клас
|
Диагностика
|
– Проследява принципите на формообразуване и ги открива в подходяща музика.
– Коментира мястото на музикалните жанрове.
– Изпълнява теми от изучавани музикални произведения и ги свързва със съответната творба и автор.
– Разпознава по тембър и на външен вид музикални инструменти.
– Разпознава изучавани танци в творчеството на композиторите.
– Знае основните танцови движения на танц по избор.
|
|
„Що ми домилело, мамо“ – нар. песен
„Елено моме“ – нар. песен
„Изгряла е месечинка“ – нар. песен
„Снощи седенки кладохме” – нар. песен
„Теменужка и синчец“ – нар. песен (пеене по ноти)
„Менует” – Л. Бокерини
„Гавот” – Ж.-Б. Люли
|
тестово формиращо оценяване
|
|
|
3
|
2
|
Музиката в живота на хората
|
Нови знания
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Разпознава по тембър съвременни музикални инструменти.
– Идентифицира пет творби от различни композитори.
|
|
„Деца на България“ – муз. С. Лобошки, т. Д. Кацарева
Звуков пример № 1:
Рапсодия „Вардар“ – П. Владигеров (среден дял);
„Малка нощна музика“ – В. А. Моцарт (първа част);
„Срещен марш“ – Д. Христов;
„Танго за теб“ –
Й. Цанков;
„Тракийско право хоро“.
„Непознати улици“ – муз. и т. М. Мутафчиева, изп. „Мери Бойс Бенд“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
4
|
|
|
Упражнение
|
– Идентифицира пет творби от различни композитори
– Разпознава конфигурацията на изпълнителските състави в различни музикални практики.
|
|
„Деца на България“ – муз. С. Лобошки, т. Д. Кацарева
Рапсодия „Вардар”– П. Владигеров (среден дял);
„Малка нощна музика” – В. А. Моцарт (първа част);
„Срещен марш“ – Д. Христов;
„Танго за теб“ –
Й. Цанков;
„Тракийско право хоро“.
„Непознати улици“ – муз. и т. М. Мутафчиева, изп. „Мери Бойс Бенд“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
5
|
3
|
Фолклорната музика в модерната и глобалната епоха
|
Нови знания
|
– Пресъздава характера на песен при изпълнение.
– Открива многогласие по характерни белези.
|
|
„Задявка“ – по нар. песен, ар. В. Ангелска и В. Кушев, изп. ВГ „Децата на Севлиево“
„Петър плет плете” – изп. А. Николова – Печенката и Д. Тодорова – гъдулка
„Пустоно лудо и младо“ – изп. група „Булгара“
„Закаснила е Лалица“ – обр. Жул Леви“, изп. женски хор „Български гласове – Ангелите”
|
|
|
|
6
|
|
Фолклорната музика в модерната и глобалната епоха
|
Упражнение
|
– Посочва конкретни примери на влияние на „глобалното“ в съвременната музика.
– Предлага подходяща музика за различни медийни форми.
|
|
Задявка“ – по нар. песен, ар. В. Ангелска и В. Кушев, изп. ВГ „Децата на Севлиево“
„Петър плет плете” – изп. А. Николова – Печенката и Д. Тодорова – гъдулка
„Пустоно лудо и младо“ – изп. група „Булгара“
„Елай моме“ – изп. група „Оратница“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
7
|
4
|
Как звучи музиката
|
Нови знания
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Коментира ролята на изразните средства в слушана или изпълнявана музика.
– Разграничава по слух изучавани тонови трайности до осмина и ги свързва с графично изображение.
– Използва изразните средства като ориентир при разпознаването на инструментална творба.
|
диез
бемол
бекар
лад
|
„Песен без думи“ – П. Хаджиев (нотен текст)
„Тема с вариации върху френска песен“ за пиано – Волфганг Амадеус Моцарт
|
|
|
|
8
|
|
|
Упражнение
|
– Коментира ролята на изразните средства в слушана или изпълнявана музика.
– Разграничава по слух изучавани тонови трайности до осмина и ги свързва с графично изображение.
– Проследява изразните средства в подходящи музикални творби, коментира ролята им и ги използва като слухова опора при разпознаване.
|
|
„Песен без думи“ – П. Хаджиев (нотен текст)
„Тема с вариации върху френска песен“ за пиано – Волфганг Амадеус Моцарт
„Валс“ № 2 – Д. Шостакович (за духов оркестър)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
9
|
5
|
Многогласие
|
Нови знания
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Познава основните видове многогласие в музиката, свързва ги със слушано произведение и автор.
– Открива многогласието по характерни белези
|
медии полифоничен многоглас хомофонен многоглас
рок музика
популярна музика
хепънинг
риалити формат топлисти
хитове
караоке
|
|
полифоничен многоглас
хомофонен многоглас
канон
|
Я кажи ми, облаче ле бяло – популярна песен
„Канон“ – Е. Манолов
„Аве Мария“ – Ф. Шу-берт
|
|
|
|
10
|
|
|
Упражнение
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Познава основните видове многогласие в музиката, свързва ги със слушано произведение и автор.
– Открива многогласието по характерни белези.
– Разпознава по тембър и на външен вид старинни и класически инструменти.
– Определя принадлежност на музикални инструменти към установените в практиката видове и групи.
|
|
Я кажи ми, облаче ле бяло – популярна песен
„Канон“ – Е. Манолов
„Аве Мария“ – Ф. Шуберт
„Братко Жак“ – попул. френски канон (нотен текст)
„Канон“ – Й. Пахелбел (за стр. орк. и чембало)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
11
|
6
|
Оратория
|
Нови знания
|
– Определя размера на песента.
– Изпълнява по слух и по графичен запис изучаваните ритмични групи и тонови трайности.
– Разграничава по слух изучавани тонови трайности до осмина и ги свързва с графично изображение.
– Открива многогласието по характерни белези.
– Проследява изразните средства в подходящи музикални творби, коментира ролята им и ги използва като слухова опора при разпознаване.
|
оратория
|
„До утре“ – муз. и ар. С. Диомов, т. М. Белчев
Оратория „Сътворението на света“ – Й. Хайдн (финална част)
|
|
|
|
12
|
|
|
Упражнение
|
– Съотнася изучаваните нотни стойности с конкретни срички в текст на песен.
– Познава основните видове многогласие в музиката, свързва ги със слушано произведение и автор.
– Коментира ролята на изразните средства в слушана или изпълнявана музика.
|
|
|
|
До утре“ – муз. и ар. С. Диомов, т. М. Белчев
Оратория „Сътворението на света“ – Й. Хайдн (встъпителна и финална част)
„Алилуя“ из ораторията „Месия“ – Г. Ф. Хендел
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
13
|
7
|
Магията на органа
|
Нови знания
|
– Коментира ролята на изразните средства в слушана или изпълнявана музика.
– Умее да слуша музика с определени задачи.
– Разпознава по тембър и на външен вид класически музикални инструменти.
|
токата и фуга
|
„Малкият принц“ – муз. М. Колев – Момчил, т. Д. Векилов – Дони,
изп. „Б.Т.Р.“
„Токата и фуга“ за орган, фа мажор, BWV 540 – И. С. Бах
„Токата и фуга“, ре минор – И. С. Бах
|
|
|
|
14
|
|
Репетиция на хоров концерт
|
Наблюдение
|
– Идентифицира визуално и слухово различни изпълнителски състави.
– Знае особеностите на различни жанрове, изброява техни типични белези и коментира функцията им в миналото и днес.
– Открива многогласието по характерни белези.
|
|
Посещение на репетиция на хоров концерт, слушане на запис на хоров концерт в интернет и др.
|
самооценка
|
|
|
15
|
8
|
Принципи на формообразуване
|
Нови знания
|
– Синхронизира изпълнението си със съпровода и общата звучност и реагира на указанията и диригентските жестове на учите
– Знае особеностите на различни жанрове, изброява техни типични белези и коментира функцията им в миналото и днес.
– Отразява музикалните форми със свои графични символи.
|
сонатна форма
соната
|
„На ръба“ – муз. Е. Наумова и С. Георгиев – Siso, т. Е. Наумова, изп. Е. Наумова и С. Георгиев – Siso
Соната № 7, до мажор, К. 283 – В. А. Моцарт
|
|
|
|
16
|
|
|
Упражнение
|
– Коментира ролята на изразните средства в слушана или изпълнявана музика.
Знае действието на формообразуващите принципи в сонатната форма.
|
|
„На ръба“ – муз. Е. Наумова и С. Георгиев – Siso, т. Е. Наумова, изп. Е. Наумова и С. Георгиев – Siso
Соната № 7, до мажор, К. 283 – В. А. Моцарт (компилация от всички части)
Соната № 14 „Лунна“ – Л. ван Бетовен (първа част)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
17
|
9
|
Симфония и инструментален концерт
|
Нови знания
|
– Познава характерни белези на жанровете от сонатно-симфоничния цикъл.
– Разпознава по характерна мелодия откъс от репертоара за слушане
|
симфония
инструментален концерт
|
„Ново време“ – муз. и т. В. Ангелска, ар. В. Кушев, изп. ВГ „Децата на Севлиево“
Симфония № 40 – В. А. Моцарт (компилация от всички части)
Концерт за пиано и оркестър № 1, си бемол минор, оп. 23 – П. И. Чайковски (първа част)
|
|
|
|
18
|
|
Сонатна форма
|
Обобщение
|
– Разпознава по характерна мелодия откъси от репертоара за слушане
– Знае действието на формообразуващите принципи в сонатната форма.
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове.
|
|
„Ново време“ – муз. и т. В. Ангелска, ар. В. Кушев, изп. ВГ „Децата на Севлиево“
Концерт за пиано и оркестър № 1, си бемол минор, оп. 23 – П. И. Чайковски (първа част)
Симфония № 40 – В. А. Моцарт (първа част)
Соната № 7, до мажор, К. 283 – В. А. Моцарт (първа част)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
19
|
10
|
Разнообразие на музикално-изпълнителските състави
|
Нови знания
|
– Идентифицира визуално и слухово различни изпълнителски състави.
– Определя принадлежност на музикални инструменти към установените в практиката видове и групи.
– Разпознава конфигурацията на изпълнителските състави в различни практики.
|
|
„Дългият път към дома“ – муз. и т. М. Мутафчиева, изп. „Мери Бойс Бенд“
„Мари Марийко” –
изп. група „Оратница”
„Brass'n'Roll” – изп. Брас бенд „Vivo Montana“
„Баба лук посела“ – Стефан Драгостинов, транскр. за смесен хор В. Георгиева, изп. хор „Черноморски звуци“
|
|
|
|
20
|
|
Музиката в миналото и съвременността
|
Преговор
|
– Коментира мястото на музикалните жанрове.
– Изразява лични предпочитания и изпълнява по избор песни от училищния и/или извънучилищния репертоар.
– Умее да слуша музика с определени задачи.
|
|
„Деца на България“ – муз. С. Лобошки, т. Д. Кацарева
„Я кажи ми, облаче ле бяло“ – попул. песен, изп. Дони и Момчил
„Петър плет плете”– изп. А. Николова – Печенката и Д. Тодорова
„Brass'n'Roll” – изп. Брас бенд „Vivo Montana“
„Закаснила е Лалица“, обр. Жул Леви, изп. женски хор „Български гласове – Ангелите“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
21
|
11
|
Опера
|
Нови знания
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Изпълнява тема от изучавано музикално произведение и я свързва със съответната творба и автор
– Знае основни формообразуващи принципи в музиката и ги открива в изучавани музикални творби
|
опера
певчески гласове
|
Светът е за двама – муз. М. Нейкова, т. Д. Точев, изп. О. Горанов
Увертюра към оп. „Севилският бръснар“–
Росини
Ария на Фигаро из оп. „Сватбата на Фигаро“ – В. А. Моцарт
Дует на Дон Жуан и Церлина из оп. „Дон Жуан“ – В. А. Моцарт
|
|
|
|
22
|
|
|
Упражнение
|
– Проследява изразните средства в музикални творби, коментира ролята им и ги използва като слухова опора при разпознаване.
– Изпълнява по графичен запис изучаваните ритмични групи и тонови трайности.
– Познава характерни белези на музикално-сценичния жанр опера.
|
|
Светът е за двама – муз. М. Нейкова, т. Д. Точев, изп. Орлин Горанов
Увертюра към оп. „Сватбата на Фигаро“ – Моцарт
Ария на Фигаро из оп. „Сватбата на Фигаро“ – Моцарт
„Наздравица“ от първо действие на оп. „Травиата“ – Верди
Пeсен на Азучена из оп. Трубадур – Верди
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
23
|
12
|
Български изпълнители на световната сцена
|
Нови знания
|
– Познава основните видове многогласие в музиката.
– Разпознава по тембър и на външен вид класически инструменти.
|
|
„Без радио не мога“ – м. Г. Костов, т. М. Спасов, изп. ВГ „Пим-пам“
„Вито хоро“ – ар. Д. Христова изп. квартет на хор „Мистерия на българските гласове“: О. Борисова, Д. Дамянова, Д. Спасов, М. Иванов
Концерт за пиано и орк. № 1, ми минор, първа част – Ф. Шопен, изп. Л. Ангелов
Концерт за цигулка и орк. № 5, трета част – Н. Паганини, изп. М. Минчев
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
24
|
|
|
Упражнение
|
– Посочва поне три български музикални явления с международно признание.
– Възпроизвежда различни формати.
|
|
„Без радио не мога“ – м. Г. Костов, т. М. Спасов, изп. ВГ „Пим-пам“
Ария на Тоска из II д. на оп. „Тоска“ от Дж. Пучини, изп. Р. Кабаиванска
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
25
|
13
|
Красотата на танца
|
Нови знания
|
– Коментира ролята на изразните средства в музика от различни жанрове и стилове.
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Разпознава изучавани танци в творчеството на композиторите.
– Разпознава по тембър музикални инструменти, класически инструменти.
|
Балет
|
„Светът е сцена“ – муз. С. Лобошки, т. Б. Мирчев
Лебедова тема из балета „Лебедово езеро“ – П. И. Чайковски
„Испански танц“ из балета „Лебедово езеро“ – П. И. Чайковски
|
|
|
|
26
|
|
|
Упражнение
|
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове – балет.
– Разпознава по тембър музикални инструменти, класически инструменти.
|
|
„Светът е сцена – муз. С. Лобошки, т. Б. Мирчев
Танц на Китри и Базил из балета „Дон Кихот“ – Л. Минкус
Танц със саби из балета „Гаяне“ – А. Хачатурян
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
27
|
14
|
Малката сестра на операта
|
Нови знания
|
– Знае основни формообразуващи принципи в музиката и ги открива в изучавани музикални форми и творби от училищния репертоар.
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове – оперета.
|
оперета
|
Дует на Бони и Щаси
из оперетата „Царицата на чардаша“ – И. Калман
Канкан из оперетата „Орфей в ада“ – Ж. Офенах
Песен на Адела из оперетата „Прилепът“ – Й. Щраус-син
|
|
|
|
28
|
|
Опера, балет, оперета
|
Преговор
|
– Пресъздава характера на песента при изпълнение.
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове.
– Идентифицира творби от различни композитори.
|
|
Светът е за двама – муз. М. Нейкова, т. Д. Точев, изп. Орлин Горанов
Ария на Фигаро из оп. „Сватбата на Фигаро“ – Моцарт (тема)
Увертюра към оп. „Сватбата на Фигаро“ – Моцарт (начало)
Песен на Адела из оперетата „Прилепът“ – Й. Щраус-син (начало)
Лебедова тема из балета „Лебедово езеро“ – П. И. Чайковски (начало)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
29
|
15
|
Музикалната сцена
|
Обобщение
|
– Коментира ролята на изразните средства в музика от различни жанрове и стилове.
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове.
– Разпознава изучавани танци в творчеството на композиторите.
– Разпознава конфигурацията на изпълнителските състави в различни практики.
|
|
„Светът е сцена – муз. С. Лобошки, т. Б. Мирчев
„Испански танц“ из балета „Лебедово езеро“ – П. И. Чайковски
Канкан из оперетата „Орфей в ада“ – Ж. Офенбах
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
30
|
|
На спектакъл
|
Наблюдение
|
– Прави избор на програма за работа при възложена задача и аргументира избора си.
– Търси, събира, обработва на информация, в т.ч. и музикална, използвайки съвременните информационни технологии и интернет ресурси.
– Използва софтуер за запис и възпроизвеждане на музика
|
.
|
Посещение или гледане на опера или оперета, на балетна постановка и др.
|
самооценка
|
|
|
31
|
16
|
Поп и рок
|
Нови знания
|
– Разпознава по тембър и на външен вид съвременни – електронни/електрически музикални инструменти.
– Проследява принципите на формообразуване и ги открива в подходяща музика.
|
популярна музика
рокмузика
попмузика
|
„Моята сила“ – муз. и т. С. Николов, изп. „Б.Т.Р.“
Адел – „Hello“ (интернет)
„Скорпионс“ – „House of cards” (интернет)
|
|
|
|
|
32
|
|
|
Упражнение
|
– Умее да слуша музика с определени задачи.
– Разпознава конфигурацията на изпълнителските състави в различни практики.
|
|
„Моята сила“ – муз. и т. С. Николов, изп. „Б.Т.Р.“
„Queen“ – „The Show must Go On“ (интернет)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
33
|
17
|
Мюзикъл и рокопера
|
Нови знания
|
– Знае особеностите на различни жанрове, изброява техни типични белези и коментира функцията им в миналото и днес.
– Познава характерни белези на музикално-сценичните жанрове мюзикъл, рок-опера.
– Знае основни начини за търсене, събиране, съхранение, обработка и разпространение на музикална информация.
– Чете текстове на песни на чужд език.
|
мюзикъл
рок опера
|
„Нека влезе слънчевата светлина“ из мюзикъла „Коса“ – Дж. Рагни, Дж. Радо и Г. Макдермот
Пролог към „Уестсайдска история“ – Л. Бърнстейн (интернет)
Ария на Мария „Чувствам се хубава“ из „Уестсайдска история“ – Бърнстейн (интернет)
Hosanna из „Исус Христос суперзвезда“ – А. Л. Уебър (интернет)
|
|
|
|
34
|
|
Популярна музика
|
Обобщение
|
– Разпознава по тембър съвременни електронни/електрически музикални инструменти.
– Знае смисъла и ролята на музиката в съвременни форми на развлечение.
– Идентифицира творби от различни композитори.
– Предлага подходяща музика за различни медийни форми.
|
|
„Моята сила“ – муз. и т. С. Николов, изп. „Б.Т.Р.“
„Нека влезе слънчевата светлина“ из мюзикъла „Коса“ – Дж. Рагни, Дж. Радо и Г. Макдермот
Ария на Мария „Чувствам се хубава“ из „Уестсайдска история“ – Бърнстейн (интернет)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
35
|
18
|
Какво знаем в края на първи срок
|
Диагностика
|
– Използва изразните средства като ориентир при разпознаването на инструментална творба.
– Съотнася изучаваните нотни стойности с конкретни срички в текст на песен.
– Изпълнява тема от изучавано музикално произведение и го свързва със съответната творба и автор.
– Разпознава по характерна мелодия откъси от репертоара за слушане.
|
|
Соната № 7, до мажор, К. 283 , първа част – В. А. Моцарт, откъс от II тема (нотен текст)
„Тема с вариации върху френска песен“ за пиано – В. А. Моцарт
„Токата и фуга“ за орган, фа мажор – Й. С. Бах
Соната № 14 „Лунна“, първа част – Л. ван Бетовен
Дж. Росини – увертюра от оп. „Севилският бръснар“
„До утре“ – муз. и ар. С. Диомов, т. М. Белчев,
изп. ВГ „Петте сезона“
|
тестово оценяване
|
17
|
|
36
|
|
Певчески гласове
|
Упражнение
|
– Разпознава по характерна мелодия откъси от репертоара за слушане
– Проследява изразните средства в музикални творби, коментира ролята им и ги използва като слухова опора при разпознаване
– Изпълнява по слух и по графичен запис изучаваните ритмични групи и тонови трайности
|
|
Дует на Бони и Щаси
из оперетата „Царицата на чардаша“ – И. Калман
„Канкан“ из оперетата „Орфей в ада“ – Ж. Офенбах
Ария на Фигаро из оп. „Сватбата на Фигаро“ – В. А. Моцарт
Ария на Лепорело из оп. „Дон Жуан“ – В. А. Моцарт
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
|
ВТОРИ УЧЕБЕН СРОК – 18 седмици
№ по ред
|
Учебна седмица по ред
|
Тема на урочната единица
|
Урочна единица
|
Компетентности като очаквани резултати от обучението
|
Нови понятия
|
Контекст и дейности за всяка урочна единица
|
Методи и форми на оценяване по теми и/или раздели
|
Забележка
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
37
|
1
|
Български фолклорни празници и обреди
|
Нови знания
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в – България, включително от своя регион.
– и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Определя размери и изучавани равноделни и неравноделни метруми.
|
обред
обреден календар
|
„Великденска песен“ – муз. и ар. Александър Райчев, т. и изп. Б. Добрева
Г. Петков – „Коледна приказка“, изп. женски хор „Българските гласове – Ангелите“
„Невястице църноока“ – изп. „Сестри Бисерови“
|
|
|
38
|
2
|
Български фолклорни празници и обреди
|
Упражнение
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Открива в традиционната вокална музика на българите различни видове двуглас
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
– Разпознава изучаваните обреди в подходящи примери.
|
|
„Великденска песен“ – муз. и ар. Александър Райчев, т. и изп. Бинка Добрева
Г. Петков – „Коледна приказка“, изп. женски хор „Българските гласове – Ангелите“
„Пеперуда лятна, пролетна“ – нар. песен
„Невястице църноока“ – изп. „Сестри Бисерови“
„Нестинарско хоро“ из бал. „Нестинарка“ – М. Големинов
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
39
|
3
|
Сватба
|
Нови знания
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
|
сватба
|
„Ела се вие, превива“ – нар. песен
„Сватба“ – Х. Тодоров, изп. женски хор „Мистерия на българските гласове“
„Фолклорен танц“ из бал. „Змей и Яна“ – Х. Манолов
|
|
|
40
|
4
|
Сватба
|
Упражнение
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Разпознава изучавани танци в творчеството на композиторите.
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
|
|
„Ела се вие превива“ – нар. песен
„Сватба“ – Х. Тодоров, изп. женски хор „Мистерия на българските гласове“
„Фолклорен танц“ из бал. „Змей и Яна“ – Х. Манолов
„Танц на Змея“ из бал. „Змей и Яна“ – Х. Манолов
„Сватбено хоро“ – изп. ОНМ при БНР
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
41
|
5
|
Седянка и жътва
|
Нови знания
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Осъзнава липсата на метрична пулсация. Различава безмензурна мелодия от метрически организирана.
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
|
седянка
жътва
|
„Снощи се седенка кладеше“ – нар. песен, изп. К. Каменов
„Каля си жътва жънеше“ – нар. песен, изп. Г. Дурмушлийска
„Женала е дюлбер Яна“ – изп. Г. Хараламбиева и женски хор „Български гласове – Ангелите“
„Седянка“ – изп. ВГ „Децата на Севлиево“
|
|
|
42
|
6
|
Български фолклорни празници и обреди
|
Преговор
|
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Разпознава характерни метрични явления.
– Разпознава равноделни и неравноделни метруми, определя метруми в подходящи примери.
– Определя размери и изпълнява правилно изучавани равноделни и неравноделни метруми.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Разпознава по звучност и състав различни състави.
|
|
„Снощи се седенка кладеше“ – нар. песен, изп. К. Каменов
„Каля си жътва жънеше“ – нар. песен, изп. Г. Дурмушлийска
„Женала е дюлбер Яна“ – изп. Г. Хараламбиева и женски хор „Български гласове – Ангелите“
„Седянка“ – изп. ВГ „Децата на Севлиево““
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
43
|
7
|
От възрожденската музика до творчеството на съвременните български композитори
|
Нови знания
|
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
– Коментира ролята на изразните средства в музика от различни жанрове и стилове.
– Разпознава по звучност и състав различни оркестри, определя принадлежност на музикални инструменти към установените в практиката видове и групи.
|
|
„Хаджи Димитър“ – т. Х. Ботев, попул. песен
Българска рапсодия „Вардар“ – П. Владигеров
„Празнична увертюра“ – В. Стоянов
„Ръченица“ из симф. сюита „Тракийски танци“ – П. Стайнов
|
|
|
44
|
8
|
|
Упражнение
|
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
– Коментира ролята на изразните средства в музика от различни жанрове и стилове.
– Разпознава по звучност и състав различни оркестри, определя принадлежност на музикални инструменти към установените в практиката видове и групи.
– Изпълнява песни от училищния и извънучилищния репертоар.
|
|
„Хаджи Димитър“ – т. Христо Ботев, попул. песен
„Де е България?“ „Питат ли ме дей зората“) – орк. А. Ангелски (за духов оркестър)
Концерт за пиано и оркестър № 1, първа част – Дим. Христов, изп. М. Моллова
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
45
|
9
|
Българските композитори и фолклорът
|
Обобщение
|
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Разпознава музика и коментира обреди от различни фолклорни области в България, включително от своя регион.
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Знае имена на съвременни български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
– Знае значението на обработка, кавърверсия, интерпретация и ги употребява правилно.
|
|
„Снощи се седенка кладеше“ –
нар. песен, изп. К. Каменов
„Каля си жътва жънеше“ – нар. песен, изп. Г. Дурмушлийска
„Ела се вие превива“ – нар. песен
Х. Тодоров – „Сватба“, изп. женски хор „Мистерия на българските гласове“
„Женала е дюлбер Яна“ – нар. песен, изп. Г. Хараламбиева и женски хор „Български гласове – Ангелите“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
46
|
|
Сватбите по света
|
Проект
|
– Знае основни начини за търсене, събиране, съхранение, обработка и разпространение на музикална информация
– Познава музика на други народи и етноси, като открива сходства и различия във фолклорните им традиции
– Възпроизвежда различни формати
|
|
Музика, подбрана от учениците
|
самооценка
|
|
47
|
|
Музика и медии
|
Нови знания
|
– Знае значението на обработка, кавърверсия, интерпретация и ги употребява правилно.
– Знае механизми за обособяване на хитове и топлисти.
|
медии
риалити формат
топлисти
хитове
|
„Вярвам в теб“ – муз. С. Михалев и П. Василев, т. С. Михалев, изп. група „Киора“
Симфония № 40, първа част – В. А. Моцарт
Симфония № 40, първа част – В. А. Моцарт (кавърверсия)
„Impossible” – изп. Дж. Артър (интернет)
|
|
|
48
|
|
|
Упражнение
|
– Знае значението на обработка, кавърверсия, интерпретация и ги употребява правилно
– Коментира мястото на музиката в предавания по електронните медии.
– Предлага подходяща музика за различни медийни форми.
|
|
„Вярвам в теб“ – муз. С. Михалев и П. Василев, т. С. Михалев, изп. група „Киора“
Симфония № 40, първа част – В. А. Моцарт (кавърверсия)
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
49
|
13
|
Съвременно функциониране на музиката
|
Нови знания
|
– Познава и коментира практики, форми, популярни понятия и термини, свързани с традиционното и съвременното функциониране на музиката.
– Знае смисъла и ролята на музиката в съвременни форми на развлечение.
|
хепънинг
караоке
|
„Вярвам“ – муз. С. Лобошки, т. Х. Димова
„Екорок“ – муз. В. Кушев, т. Т. Балова
Песни по избор на учениците.
|
|
|
50В
|
14
|
Съвременна музикална култура
|
обобщение
|
– Проследява принципите на формообразуване и ги открива в подходяща музика
– Знае смисъла и ролята на съвременни форми на развлечение
– Знае механизми за обособяване на топлисти
|
|
„Вярвам в теб“ – муз. С. Михалев и П. Василев, т. С. Михалев, изп. група „Киора“
„Вярвам“ – муз. С. Лобошки, т. Х. Димова, изп. И. Алексиева
„Еко рок“ – м. В. Кушев, т. Т. Балова, изп. ВГ „Трикси“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
51
|
15
|
Музика и съвременни технологии
|
Нови знания
|
– Борави с програми за обработка на музика.
– Възпроизвежда различни формати.
– Прави избор на програма за работа при възложена задача и аргументира избора си.
|
|
„Лятна фиеста“ – муз. С. Лобошки, т. Б. Мирчев
„Орфееви гласове“ – муз. С. Лазаров
Queen – The Show Must Go On
(интернет)
|
|
|
52
|
16
|
Да си припомним…
|
Преговор
|
– Умее да слуша музика с определени задачи.
– Разпознава по тембър електронни/електрически музикални инструменти.
– Познава характерни белези на жанровете от сонатно-симфоничния цикъл.
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
– Знае основните танцови движения на два танца по избор.
|
|
„Вярвам в теб“ – муз. С. Михалев и П. Василев, т. С. Михалев, изп. група „Киора“
„Каля си жътва жънеше“ – изп. Г. Дурмушлийска
Българска рапсодия „Вардар“ – П. Владигеров (фрагмент)
Концерт за пиано и оркестър № 1 – Дим. Христов, изп. М. Моллова (първа част, експозиция)
„Женала е дюлбер Яна“ – нар. песен, изп. Г. Хараламбиева и женски хор „Български гласове – Ангелите“
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
53
|
17
|
Какво знаем в края на седми клас
|
Диагностика
|
– Коментира мястото на музиката в предавания по електронните медии.
– Идентифицира творби от различни композитори.
– Посочва поне три български музикални явления с международно признание
– Знае народни песни, свързани с изучаваните обреди.
|
|
„Хаджи Димитър“ – т. Христо Ботев, попул. песен
Българска рапсодия „Вардар“ – П. Владигеров
„Празнична увертюра“ – Стоянов
П. Стайнов – „Ръченица“ из „Тракийски танци“
„Невястице църноока“ , изп. сестри Бисерови
|
тестово формиращо оценяване
|
|
54
|
18
|
Довиждане училище, здравей лято
|
Упражнение
|
– Пее най-малко пет песни по избор от училищния репертоар и ги интерпретира според възможностите си.
– Изразява лични предпочитания и изпълнява по избор песен от училищния и/или извънучилищния репертоар.
– Знае имена на чуждестранни и български композитори и ги свързва с поне едно тяхно произведение.
– Изразява лични предпочитания и слуша по избор произведения от учения музикален материал.
– Знае основни начини за търсене, събиране, съхранение, обработка и разпространение на музикална информация.
|
|
„Лятна фиеста“ – муз. С. Лобошки, т. Б. Мирчев
Музика и песни, подбрани от учениците
|
текуща оценка от устно изпитване
|
|
Каталог: Razpredelenia-Bulvest -> 7kl2018bvRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържаниеRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържание7kl2018bv -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържаниеRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържаниеRazpredelenia-Bulvest -> Програма за разширена и допълнителна подготовка по български език и литература в избираеми учебни часовеRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържаниеRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържаниеRazpredelenia-Bulvest -> Утвърждавам! (име и фамилия, подпис, печат) примерно годишно разпределение на учебното съдържание
Сподели с приятели: |
|
|