Високи Ниски Дисканти



Дата21.11.2017
Размер33.09 Kb.
#35088
4.Певчески гласове

Високи

Ниски

Дискантидетски гласове

Алти – женски и детски

Женски - сопрани

Баритон - мъжки

Мъжки - тенори

Баси - мъжки

Женски

Сопрани

Алти

Колоратурен (c1-f3)

Мецосопран (a-b3)

Лирико-колоратурен (c1-f3)

Алт (e-f2)

Лиричен (c1-d3)

Контраалт (H,B,A – a1)

Спинтов (c1-c3)




Драматичен (c1-c3)




Мъжки

Тенори

Баси

Тенор – алтино (d-f2)

Баритон (лиричен и драматичен) (А-as1)

Лиричен (c-c2)

Бас-баритон (C-es1)

Лирико-драматичен (c-c1)

Октавист (1A – c1)

Драматичен (c-b1)




Детски гласове

Високи (h,b – g2 , a2)

Ниски (e,f – e2,f2)

Певчески звук – главов (озвучава се в главови резонатори)



Мутация – периода на съзряване на гласа

Момчета – малката октава става център на гласа

Момичета – уплътняване на гласа
Колоратурен сопран – подвижен, лек, техничен. Във високия регистър е бляскъв и силен. Изпълнява с лекота гамовидни пасажи. Арии за колоратурен сопран:

Царицата на нощта – Вълшебната флейта – Моцарт

Лучия – Лучия ди ламермур – Доницети

Джилда – Риголето



Лирико–колоратурен сопран – гъвкав, по–плътен и по–звучен във високия регистър

Арии за лирико–колоратурен сопран: Норма от Белини



Лиричен сопран – красива звучност, напевност, повече идявен в средния регистър, височините са посочни

Арии за лиричен сопран: Виолета от Трравиата, Мими от Бохеми, Зорница от Луд Гидия



Лирико–драматичен (спинтов) сопран – най–ценния глас с най–богати възможности. Красив във всички регистри, галявм обем, техничен, големи възможности за разнообразен репертоар.

Арии: Неда от Палячи, Леонора от Трубадур, Дездемона от Отело, Чо чо Сан от Мадам Бътерфлай



Драматичен сопран – много плътен и силен с красиви ниски тонове и изразителни височини. Арии: Аида от операта Аида, Леонора от Фиделио, Сантуца от Селска чест.

Мецосопран – много плътен звук, красив нисък регистър и по–напрегнат във високия регистър. Арии: Азучена от Трубазур,

Алт – още по–плътен с гръдно озвучен нисък регистър.

Контраалт – най–ниския женски глас. Звучи в гръдния регистър. Използва се предимно в хоровото пеене.

Тенор алтино – рядко срещан, по звучност е сходен със звученето на алта, гъвкав и подвижен

Лиричен тенор – нежен, гъвкав мека звучност. Арии: Надир от Ловци на бисери, Рудолф от Бохеми, Ленски от Евгени Онегин

Лирико–драматичен тенор – има големи изпълнителски възможности, красив висок регистър, много богат репертоар. Арии: Каварадоси от Тоска, Канио от Палячи

Драматичен тенор – изразителен с красива звучност и плътни височини. Арии: Жтело и Радамес от Аида, Дон Хосе от Кармен

Баритон – по–лек и подвижен от баса. Арии: Фигаро от Кевилския бръснар, Жермон от Травиата,

Басбаритон – красив нисък регистър и плотна звучност

Централен бас – много фенен и темблист в ниския регистър.Арии: Дон Базилио от Севилския бръснар, Крал Филип от Дон Карлос Княз игор от Бородин

Бас профундо (отавист) – най–низкия човешки глас, използва се най–вече в хоровете.



Каталог: tadmin -> upload -> storage
storage -> Литература на факта. Аналитизъм. Интерпретативни стратегии. Въпроси и задачи
storage -> Лекция №2 Същност на цифровите изображения Въпрос. Основни положения от теория на сигналите
storage -> Лекция 5 система за вторична радиолокация
storage -> Толерантност и етничност в медийния дискурс
storage -> Ethnicity and tolerance in media discourse revisited Desislava St. Cheshmedzhieva-Stoycheva abstract
storage -> Тест №1 Отбележете невярното твърдение за подчертаните думи
storage -> Лекции по Въведение в статистиката
storage -> Търсене на живот във вселената увод
storage -> Еп. Константинови четения – 2010 г някои аспекти на концептуализация на богатството в руски и турски език


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница