За оценяване



Дата24.05.2017
Размер385.61 Kb.
#21972



БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ АКРОБАТИЧЕН РОКЕНДРОЛ



1040 София, бул.В.Левски №75, e-mail: barrf@abv.bg, phone: 0888 138 208




СИСТЕМА ЗА ОЦЕНЯВАНЕ

Оценяване на ТАНЦА (3 издание)
Основен ход (максимално 20 точки)

Технически точки: стартират от максимума.

Мъжат и дамата се оценяват отделно. Базирано на техническите очаквания и правилниците, то ще е по-скоро обективно.
Танцови фигури (макс. 25 точки)

Артистични точки. Това включва прецизността и естетиката на изпълнението на танцовите фигури.


Хореография (макс. 20 точки)

Артистични точки, НО също така е от съществено значение да се взема в предвид до каква степ хореографията отговаря на техническите очаквания и правилници.


ОСНОВЕН ХОД в рокендрола (РРОХ) – започва от 10+10 точки (мъж + дама)

Грешки в танца

КРАКА

Редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

Възможни грешки

x

x

x

x

 

 

Видовете грешки при движенията на каракта биха могли да бъдат:

1. неправилен баунс

2. неправилни линии на караката

3. недостатъчна височина на кика,

динамика, шпиц или гъвкавост






 

5%

10%

25%

50%

75%

100%

1. неправилен баунс

 

 

 

 

 

 

неравномерен баунс (кик и/ил КВС)

Х

 

Х

 

 

 

неравномерна амплитуда на баунса (кик и/или КВС)

Х

 

Х

 

 

 

2. неправилни линии на караката

 

 

 

 

 

 

неправилна посока на киковете

Х

 

Х

 

 

 

МК при кика не е прав

Х

Х

 

 

 

 

ОК не прав

Х

Х

 

 

 

 

3. недостатъчна височина на кика

 

МК при кика е на по-малко от 90о

Х

 

 

 

 

 

МК при кика е на по-малко от 79о

 

Х

 

 

 

 

МК при кика е на по-малко от 67о

 

 

Х

 

 

 

МК при кика е 45о или по-ниско

 

 

 

Х

 

 

коляното при „и-то” преди/след кика е по-малко от 67о

 

Х

 

 

 

 

„и-то” преди/след кика липсва

 

 

 

Х

 

 

3. липсва шпиц при кика

Х

 

 

 

 

 

Контрашпиц

 

 

Х

 

 

 

РИТЪМ

Редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

Възможни грешки

x

x

x

x

x

 

Ритмическите грешки биха могли да бъдат:

1. неправилен баунс

2. тнацуване извън музика

3. забавяне

редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

2. тнацуване извън музика

 

 

 

 

 

 

Неправилен ритъм (танцуване между тактовете)

Х

Х

Х

Х

Х

Х

кикът е „размит” - няма акцент върху кика

 

Х

 

 

 

 

акцентът е на „и-то” преди кика

 

Х

Х

 

 

 

акцентът е на „и-то” след кика

 

Х

Х

 

 

 


ТЯЛО

Редуциране на оценката

Възможни грешки

Греки в позицията на тялото биха могли да бъдат:

редуциране на оценката

1. неправилна позиция на тялото или ханша;

лек/явен наклон назад или напред

движение на ханша напред назад

скованост в стойката

2. загуба на баланс;

лека (не оказва влияние върху изпълнението)

с леко нарушаване ритъма на изпълнението

водещо до нарушаване на ритъма на изпълнение

водещо до прекъсване на ритъма ( без да води до „танцуване извън музика” или спиране)

3. Липса на естетика.

РЪЦЕ

Редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

Възможни грешки

x

x

x

 

 

 

Видове грешки при движенията на ръцете биха могли да бъдат:

1. Липса на хармония с основния ход;

2. Неконтролирани движения;

3. Неправилна позиция на ръцете;

4. Липса на изправяне, динамика, естетика.

редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

1. Липса на хармония с основния ход;

Х

 

Х

 

 

 

2. Неконтролирани движения (напр. свободно висене )

Х

 

Х

 

 

 

3. Неправилна позиция на ръцете

 

 

 

 

 

 

неправилна позиция

Х

 

Х

 

 

 

вдигане на раменте при движения с ръцете

Х

 

Х

 

 

 

4. Липса на изправяне, динамика, естетика

 

 

 

 

 

 

липса на изправяне

Х

 

Х

 

 

 

липса на динамика

Х

 

Х

 

 

 

липса на естетика

Х

 

 

 

 

 


ЛИНИИ

Редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

Възможни грешки

x

x

x

 

 

 

Грешки в линиите биха могли да бъдат:

  1. Неправилна посока на киковете, краката

или ханша

2. Тяло, рамене, линии спрямо парньора




редуциране на оценката

5%

10%

25%

50%

75%

100%

1. Ханшът не е в првилна посока

Х

 

Х

 

 

 

2. линиите на раменете на са успоредни

Х

 

Х

 

 

 



Кумулативни грешки





5%


10%


25%


50%


75%

Намалениe на оценката




1













5%




2













10%




3 и >













25%







1










10%

Кумулативни грешки




2










25%

при основния ход




3 и >










50%










1







25%










2







50%










3 и >







75%













1




50%













2




75%













3 и >




100%
















1

75%





Стойка




Фигура 1

Правилната позиция на тялото, когато мускулите се използват правилно


Правилната стойка не е важна само от естетическа гледна точка, но и заради здравето на танцьора. Тъй като в Рокендрола основният ход и акробатиките са изградени върху определено баунс движение, е от съществено значение да се предпазват гърба и ставите. Лошата стойка и неправилната постановка на краката могат да предизвикат хронични здравословни проблеми и травми, така че когато инструктираме танцьори и съдии на състезания ние не можем да допуснем грешка относно изтъкването на неправилна техника.


Танцовата стойка се различава значително от безхаберната ежедневна стойка. При правилната стойка надлъжната ос на тялото е абсолютно вертикална. При правилната стойка се изисква да стоим на цяло стъпало →

Достигаща до земята между средата на двете стъпала.

Може мног лесно да проверим дали стойката ни е правилна като застанем с гръб до една стена и я докосваме с тила, лопадките, седалищните мускули, прасците и петите (вратът и долната извика на гърба са съвсем леко отдалечени от стената). Възможно е да испънем (изправим) гърба както следва: Вратната извивка може да бъде изпъната чрез повдигане на тила (без кимане), Лубалната извивка на гръбнака (долната извика) може да се изправи чрез свиане/стягане на коремната мускулатура и на седалищния мускул и чрез избутване на кръстната кост (sacrum) надолу. Всичко това не трябва да води до скована стойка, която няма нищо общо с отпуснатата (би трябвало да се разбира релаксираната) и елегантна танцова стойка.

Всичко това трябва да се баласнира с правилна техника на дишане. Съзнателното и интензивно вдишване и издишване интезифицира periodic flex и отпуска джижението на мускулите, елиминира напрежението в мускулите, премахва стегнатото и напрегнато усещане на тялото и помага да се освободим от вътрешното усещане за напрежение.


Фигура 2. показва неправилната стойка и дава съвет как да я корегираме. Стрелките помагат да се подчертае кои мускули да се използват правилно и в кои посоки за да се постигне правилната стойка. Тя също така показва как положението на ханша оказва влияние върху извиките на гръбнака.

Ф


a. ханшът в нормална позиция





b. ханшът е обърнат напред



c. ханшът е обърнат назад
игура 2: Позицията на ханша

Вие можете да видите правилната позиция на ханша по време на киковете във Фигура 3.а. Най-типичната грешна позиция на ханша е показана във Фигура 3.b. Вдигайки кракът напред и кикът е в единствената посиция, при която височината на крака (повдигането на крака) не е ограничена от някакви анатомични фактори, но за да се изпълни това движение са необходими силни бедрени мускули както и силни коремни и гръбни мускули за да се задържи тялото в спокойно положение.


Фигура 3: Позицията на ханша по време на кика




a.правилно



b. неправилно

Основния ход в акробатичния рокендрол се основава на паралелна позиция на стъпалата, което означава че стъпалата са едно до друго в парарелна позиция. Колената селдват посоката на стъпалаото във всички случаи.





Фигура 4: Парарелна позиция на стъпалата
Основният ход
П

ървоначално Рокендролът е вдъхновен от Свинга и стана това което е днес базирайки се на тази много стара дисциплина. Беше типичният свинг-ритъм, който създаде нашата базова техника (основен ход).

Основната техника изпълнена с правилен ритъм и техника може да се танцув на практика на всяка



музика дори тя да не произхожда от свинга. Ритъмът характеризира основния ход и то не защото иначе нямаше да отговаря на музиката, но защото той определя правилните стъпки и дава смисъл на същността на техниката.




броим

център на

мъж

докосва пода (мъж/дама)

дама

тежестта

мъж

дама

„и”



LF коляно се вдига (HOP)

 

 

RF коляно се вдига (HOP)

 



RF докосва пода

R

L

LF докосва пода

1



LF кик напред

 

 

RF кик напред

 



LF изтегля се назад прав

 

 

RF изтегля се назад прав

 

 

RF коляно се вдига (HOP)

 

 

LF коляно се вдига (HOP)

„и”



Скок на LF

L

R

Скок на RF

2



RF стъпва на място

R

L

LF стъпва на място

„и”



LF коляно се вдига (HOP)

R

L

RF коляно се вдига (HOP)

 



RF докосва пода

 

 

LF докосва пода

3



LF кик напред

 

 

RF кик напред

 



LF коляно се издърпва назад (HOP)

 

 

RF коляно се издърпва назад (HOP)

„и”



RF докосва пода

R

L

LF докосва пода

4



LF стъпва на място

L

R

RF стъпва на място

„и”



RF коляно се вдига (HOP)

 

 

LF коляно се вдига (HOP)

 



LF докосва пода

L

R

RF докосва пода

5



RF кик напред

 

 

LF кик напред

 



RF коляно се издърпва назад (HOP)

 

 

LF коляно се издърпва назад (HOP)

„и”



LF докосва пода

L

R

RF докосва пода

6



RF стъпва на място

R

L

LF стъпва на място

R, RF – десен крак; L, LF- ляв крак

тези точки К.Кис каза, че са преводна грешка иобеща да бъдат променени?!? А дано, ама надали!

... – без коментар



Двамата – мъжът и дамата – кикват перпендикулярно към ханша си като мъжът избягва крака на дамата с движение леко навън. Това е много важно заради огледалния кик в едно и също време.

При изпълнението на kick-ball-change трябва да се обърне внимание на факта, че той трябва да е сходен с стила на кик.

Всички тези движения се изпълняват така, че крака се изстрелва енергично до права позиция, тъй като по този начин танцьорът трябва да използва мускулите си само за да вдигне коляното и да започне изправянето. Всички останали движения ще се изпвършат почти само с импус (енергия) без ненужно използване на мускулите.
Основни принципи – възможности за намаляване на оценката:


  • Стъпалото трябва да изпънато надолу (да сочи надолу) от една стран по естетически причини от друга - за да се избегнат травми: изпълнявайки това движение с отпуснат глезен може да доведе навяхването му.

  • Изпълнението на кика и връщането на крака/стъпалото назад трябва да бъде по една и съща тректория.

  • Стойката трябва да е контолирана, танцьорът не трябва да ляга назад при изпълненито на кика (изглежда досадно и грозно и още повече е вредно за гърба).

  • Обърнете внимание на константното подскачане, акцентът надолу трябва да се запази.

  • Отношението / височината на баунса / hop-овете трябва да бъдат еднакви при всяко движение.

  • Височината на кика трябва да бъде точно хоризинтална

  • Коляното на опорния крак никога не е напълно изправено, но величината сгъването на коляното зависи от танцьора.

  • Ханшът не трябва да се движе като следствие от кика.



Движения на ръцете – лини на ръцете

Няма определени дефинрани линии на ръцете в правилата на рокендрола. Когато се танцува основния ход на рокендрол (РРОХ) ръцете трябва да изпълняват контролирани движения. Движенията на ръцете, техния ритъм, динамика, естетика и акценти трябва да са свързани с основния ход. Ръката, с която се осъществява хвата също трябва да е естетична.

Позициите на ръцете, които се изпозват в рокендрола са еквиваленти на „allongé” and „arabesque”, които са добре познати от балета (както и в джаза и спортните танци). Паралелните позици на ръцете са взети от гимнастиката.


Фигура 5: Позиции на ръцете в балета


Фигура 6: Позиции на ръцете в джаза
Движения на ръцете

В рокендрола движенията на ръцете се изпълняват подобно на гимнастиката с напълно оптегнати, изпънати стави на китката – различно от джаза – тъй като мощта и динамиката на основния ход може да бъде подчертан с това. Освен това, по време на цялата хореография могат да бъдат използвани движения на ръцете и позиции взети от джаза или балета – разбира се с правилното използване на собствената им техника и изисквания! (В този случай е очевадно, че липсата на пълно оптегнати и изпънати стави на китката не е грешка!)

Някои основни правила трябва да се спазват, когато се изпълняват различните видове движения на ръцете:


  • Нагоре (HP), в страни (LJA), диагонална посока (VAP) ръцете никога не се намират зад равнината на тялото! Още повече опънатите ръце трябва да са на една ръка разстояние пред равнината на тялото. (ако не е така, лопатките ще премстят и правилната позиция на тялото не може да се задържи!) – Очевдно по време на хореографията, когато се изпълнява специална фигура това не е грешка!

  • По време на движения с ръцете (и по всяко време, когато се танцува!) раменете трябва да се държат във възможно най-ниската позиция!

  • Когато ръцете се държат в страни (LJA) или пред гърдите (RRCES) ръцете не трябва да се намират по-високо от линията на раменете, още повече те трябва да се намират пониско от тази линия (също заради лопатките). Държеийки ръцете пред гърдите на височината на раменете или дори по-високо не е естетично и е с непрваилна техника, разтварянето в страни , започвайки от изискваната позиция не може да приключи по-високо от началната позиция.

Съкращения:

Позиция на ръката: AP

Позиция пред гърдите (CES) – длани обърнати към гърдите

Rock’n’Roll позиция пред гърдите (RRCES) – длани обърнати надолу

Успоредни ръце (HP) – успоредни ръце вдигнати високо

Джазова посиция – дълги ръце (LJA) – позиция на ръцете в страни (дланите обърнати надолу)

Джазова позиция обърнати дълги ръце (ILJA) – изпънати ръце в страни обърнати нагоре

Диагонални ръце (DIAG A)

V позиция на ръцете: (VAP)

- V посиция на ръцете над глава (VAPO)

- V посиция на ръцете напред (VAPF)

- V позиця на ръцете надолу (VAPD)

Hist най-вроятно става дума за wrist - китка (FI)

Ръка (от китката нататък) (HND)

Джазова ръка (JHND) – отворена длан, опъната, отворени пръсти.


Танцови фигури – макс. 25 точки

Танцовата фигура е самостоятелно, планирано движение по време на танца.

За да се получи висока оценка, фигурите трябва да включват следните точки (да отговарят на следните изисквания):

трудност, прецизност, разнообразие, синхронност и естетика на изпълнението на танцовите фигури.



Трудност:

  • Различни въртения с многократно едновременно сменяне на танцовата позиция (каквото и да значи това)

  • Въртения и други танцови фигури, смени с рокендрол основен ход (с кик, а не с вдигане на коляно)

  • Движения изискващи високо ниво на координация и изолазиция (контракции, освобождаване / отпускане / релаксиране, ronds-de-jambes, и т.н.)

  • Движения на основата на гъвкавост (grand battement jeté, split, и т.н)

  • ....

Прецизност:



  • Сихрон по време на фигурата между двойката и движението.

  • Да бъде очевадно кога танцовата фигура започва и кога завършва.

  • ....

Разнообразие:



  • Спинове, въртене на място, пивоти,

  • Spinnings (Wickelfiguren) – плетения

  • Джазови фигури, Хип-хоп фигури, и др. движения

  • Действия на високо и ниско ниво (скокове, елементи на пода)

  • Отворени фигури без контакт

  • Разнообразие на лините

  • Фигури с различна динамика

  • ....

Хореография – макс. 20 точки

Една хореография не добра само защото всяко движение и акцент е поставен правилно в съответсвие с акцентите и стоповете на музиката. Съответно основният ход не трябва да бъде променян за да съответства на броенето на 8 което е най-разпространено при 4/4 ритъм.

Това което прави една хореография наистина вълнуваща е, че най-важните части могат да получат свите акценти и по този начин да се изгради кулминацията. От горе на всичко, ако поставим няколко танцови фигури с основен ход една след друга, може лесно да се върнем към предпочитания стил на 80-те и по този начин да подсилим рокендрол усещането в хореография.
При оценяването на хореографията трябва да се вземе в предвид, че комбинирането на различни танцови фигури трябва да е логично, хармонично и естетично.
Танцьорите трябва да са на разтояние един от друг когато са в хват, равно на напълно изпънатите им ръце.
Когато се оценява хореографията, вкусат на съдията е един важен фактор, но и колко многоцветна (разнообразна) е една хореография би трябвало също така да играе важна роля. За да може да се фаворизират двойките, които използват движения в поширок мащаб (по-разнообразни) трябва да има начин това да се отрази в системата за оценяване.
Ние прилагаме четири групи от наличните възможности, когато съставяме хореографията:


Групи

 

Продължи-телност

количество

знак

1.

Танцов елемент в дойка с РРОХ (основен ход, смяна на места/ swifts, и др.)

1,5 такта

мин. 6 x
ЗАДЪЛЖИТЛЕНО




2.

Tипични рокендрол вариации (kicks, kick-ball-change, повдигане на коляното изпълнени във всички посоки, и т.н.)

4 такта

препоръчително



мин. 2 x




3.

Елементи без хват без РРОХ (танцови фигури изпълнени изключително и само в двойка)

2 такта

мин. 2 x препоръчително




4.

Други (въртения, фигури от други таци (танцови стилове), танцуване в линия, сихронизирани движения, и т.н.)

-

-




От тези възможност, всички танцьори използват най-малко две групи: повечето хореографии са съставени от групите 1.+4. или 3.+4.

Естествено, когато са използвани елементи от всичките групи, точките за хореогарфията ще започват от една по-висока стойност. Това ще даде възмоцност да се възнаградят танцьорите, които изпълняват танца си на по-високо ниво като използват елементи от всичките четири групи пред двойките, които изпълняват променливи и многоцветни хореографии но на по-ниско ниво – точно както се възнаграждават акробатичните групи.

Използвайки тези знаци съдиите, които отговарят за техническите точки ще могат по лесно да проверяват дали конкретната двойка е използвала групите на елементите по правилен начин за да получи по-високи оценки.

Използвайки тази техника (единствено при макс. 2 двойки едновременно на сцената) тя би богла да ни даде възможност да избегнем ситуацията, при която преценяването и оценяването на хореографията зависи само от вкуса на съдията. Още повече, това би помогнало на двойките в подготовката, тъй като естествено ще бъде по-лесно да се прецени какво трябва да съдържа хореографията и какво съдиите биха искали да видят.

1. Група

В дойка/двойка (хват) танцови елементи изпълнени с пълен рокендрол основен ход

Смяна на местата, основени ходове

Задължителна бройка: минимум 6 пълни основни хода (във финал, танцова хореогра 4 пълни основни хода (за класовете В и А)



Двойката трябва да представи гупа 1, в противен случай ще получи жълта или червена картон.

Така двойката трябва винаги да изпълнява група 1 с 6 основни хода.


Основният ход е KВС+Кick+Кick (само в тази последователност)

Класическата смяна на местата се изпълнява с РРОХ. Хореографията не трябва да напуска своето оригинално място. (заради акробатичните елементи, би била доста опасно, ако двойките се приближат прекалено много една към друга). Преместването на различно място е възможно само като се използва смяна на местата.



Когато се изпълнява фигура смяна на местата, следните принципи трябва да се съблюдават:

  • Движението се изпълнява с КВС, кик, кик.

  • Смяната на посоката трябва да се изпълнява виндаги на „и”-то преди или след кика и с повдигане на коляното заменящо кика.

  • Киковете и вдигането на коляното се изпълняват винаги перпендикулярно спрямо ханша. Смяната на посока се извършва с ханша и опорния крак – раменете могат да сочат друга посока независимо.

  • Когато кикът възпрепятсва сериозно смяната на посоката, то той може да бъде заменен с повдигане на коляното или петета – НО В ТОЗИ СЛУЧАЙ НЕ СЕ БРОИ КАТО ОСНОВЕН ХОД!

  • Членовете на двойката трябва да изпълняват киковете в една и съща равнина.

  • Качеството на основния ход не трябва да бъде влошено заради сложността на танцовата фигура.

  • Ясно аранжирани (подредени) фигури са по-практични.

  • Танцьорите трябва да обърнат специално внимание на „спазването на линиите на тацуване”: в рокендролът основно се танцува в „+”схема (на кръст) и танцьорите трябва да направят всичко възможно да не излизат от тази „+”схема (напр.: ако танцуват един до друг никой от тях не може изречението не е завършено)

  • В случай, че се изпълнява симетрична смяна на местата танцьорите трябва да полагат усилия на спазват синхрона с партньора си (формата на танцовото движение, ритъма му, диманиката, ....)

  • Физиката и структурата на танцьорите трябва да се взема в предвид при изготвянето на хореогарията (за да се получи естетичен резултат).

За всяка смяна на местата трябва да бъде уточнено:

  • В коя част от движението ще бъде извършена смяната на посоките

  • От къде тръгва спина (от горе или от долу)

  • Каква е динамиката на спина (постоянна, ускорителна, забавяща се ...)


2. Група

Типични рокендрол вариации изпълнени без пълен основен ход.

Quantity: 4 bars (recommended) – minimum 2 times

Отворени рокендрол вариации.

Типични рокендрол фигури са синхронни кикове с хват за раменете или ръцете. Те могат да бъдат изпълнени един до друг или един пред друг.

Възможни движения:

Kick-ball-change

kicks

kicks изпълнени диагонално или в страни



snipping up (повдигане) коляно или пета

подскоци


Основни принципи:

  • Кикът и повдигането на коляното се изпълняват перпендикулярно на ханша, смяната на посоките се изпълняват сус завъртане на ханша и опорния крак – раменете могат да сочат в друга ппосока (независимо).

  • Танцьорите трябва да полагат усилия да запазват синхрона с танцовия партньор (формата на движението, ритъма му, динамиката, ...)

  • Членовете на двойката трябва да изпълняват киковете в една и съща равнина или огледално.

  • „спазвай линиите”

3. Група

Танцови фигури с хват изпълнени без РРОХ, смяна на места

Recommended quantity: 2 bars – 2 times

Танцови фигури изпълнени с контакт с партньора (хват може би), при които се изисква помощта на партньора. Изпълнени самостоятелно движенията стават безмислени, контактът се запазва до края на танцовата фигура или се променя в друга форма на контакт.


4. Група

Други танцови фигури

Всички танцови движения, които не се отнасят към предишните 3 групи.

Напр.: единичен спин (самостоятелен), танцови фигури взаимствани от други танцови ситлове (джаз, хип-хоп, и т.н.), които могат да се изпълнят самостоятелно или синхронно с партньора.
Често използвани танцови движения и съкращения:

Bounce (BOU) – springing

Flex (FLX) – bending – primarily at the ankle (предимно в областта на глезена)

Hop (HOP) –hopping (подскачане)

Jump (J) – отскачане от два крака и приземяване на два крака

Leap –отскок от единя крак на другия

Knee Dip (KNDR) – kneeling, getting on the knee (коленичене)

Knee Drop (KN DR) –fall on the knee (падане на колене)

Knee Raise (KN RA) –lifting the knee (повдигане на коляното)

Lunge (LU) – accidental step outside balanced position, intended step outside balanced position

(случайна стъпка извън баланс, предамерена стъпка извън баланс)

Passe Position (PSP) – повдигане на коляното до хоризонтална позиция, петата до коляното на

другия крак

Release (REL): Hed, Rib cage, Pelvis –lengthen, release

Rib Cage (RC) – chest (гръден кош)

Rib Cage Contraction (RC CON) – shortening of chest (гръдният кош навътре)

Rib Cage Release (RC REL) –opposite of contraction, lifting the chest (гръдният кош навън)

Rib Cage Side (RC SI) –chest sideward (гръдният кош в страни)

Shake (SHK) – shake the body or a part of it (разклаштане на тялото или част от него)

Shoulder (SHL) рамене

Shoulder Circle (SHLCIR) кръг с раменете

Shoulder Shake (SHL SHK) разклаштане на рамене (както в цигански танц)

Skip (SK) –step with a jump (стъпка с подскок)

Snake Hips (SNHIP) – movement with the hip similar to the movement of snakes (движение с ханша

приличашто на движение на змия)

Свързаване на танцови и акробатични елементи

Интегрирането на акробатиката в танца и исключително важно, тъй като в противен случай няма да се получи едно единно цяло. Частите на това са: входът в акробатиката и изхода от акробатиката.

Може да зависи от акробатичния елемент каква танцова стъпка ще се използва за вход в акробатиката, но най-често използваната (въпреки, че това не е правило) е да се танцува кик-боул-чайч (КВС) преди акробатиката. Мъжът и дамата могат да го изпълнят синхронно, но преди сложни акробатики мъжът може да изпусне КВС-а и да се подготви за хвърлянето или лифта на партньора (обичайно с поижаване на центъра на тежестта).
Възможни грешки


  • Грешна техника или естетика на изпълнението (ОХ, движения на ръцете, посиция на тялото)

  • Грешен ритъм или скорост (неправилен, по-бързо, по-бавно)

  • Липса на синхрон

  • Прекалено голямо или малко разстояние между партньорите

  • Ненужни движения между пристигането от акробатиката и първото танцова фигура

Често преди акробатика се танцува един основен ход, който също влошава стойността на хореографията, тъй като прави началото на акробатиката (входа в акробатиката) по-малко виртуозно.

Изходът от акробатиката може да е всеки танцов елемент, но най-често използваният е кик след акробатиката. Кикът е лесно да се изпълни в синхрон с музиката, но е едно елегантно решение въпреки всичко.



Статична поза изпълнена след акробатиката може да прекъсне свуинга на елемента и двойката може да изглежда, че й е неоходим допълнително време за концентрация за да се включи отново в музиката (особено, когато този прийом се използва често след акробатика). Изключение от това правило е случят, когато мусиката изисква акценитаран стоп в хореографията.

Оригинален документ, от който е направен превода: “scoring the dance”, който е поверителен и всички права принадлежат на WRRC ©изготвено от K.Kis

Всички въпроси да се адресират до Спортния Директор на WRRC Denis Lilih denis.lilih@gmail.com
Картини:

Georgette Bordier: Anatomie appliqué á la dance(Éditions Amphora S.A., 1987)-Picture 5, 6

Geneviéve Guillot-Germaine Prudhommeau: Gramaire de la Danse Classique (Libraire Hachette, 1969) –4 G.Bordier illustrations–Picture 1, 2, 3


~ ~

Каталог: wp-content -> uploads -> 2008
2008 -> Що е наркотик?
2008 -> Решения на задачите за подготовка за състезание
2008 -> Съюз на математиците в българия – секция бургас състезание по математика „СВ. Николай чудотворец” – 02. 12. 2006Г. Тема за пети клас
2008 -> Природоматематическа гимназия “акад. Н. Обрешков” – бургас със съдействието на училищното настоятелство на пмг
2008 -> З а д а ч и за домашна работа математика зип VІ клас
2008 -> Регионален инспекторат по образованието – бургас съюз на математиците в българия – секция бургас десето състезание по математика
2008 -> Регламент: Всяка задача от 1 до 9 има само един верен отговор. „ Друг отговор се приема за верен само при отбелязан резултат. Задачите от 1 до 3 се оценяват с по 3 точки, а от 4 до 6 с по 5 точки
2008 -> Въпросник по дисциплината “Управление на иновациите и инвестициите”, за студентите от II курс, специалност „Бизнес администрация”
2008 -> Удостоверение за регистрация №03585


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница