Земеделска професионална гимназия "Кл. Тимирязев" -гр. Сандански е партньор в тристранен европайски проект по програма "Учене през целия живот",Секторна програма "Коменски"

Дата26.07.2017
Размер28.65 Kb.
#26588
ИНФОРМАЦИЯ

Земеделска професионална гимназия “Кл.Тимирязев” -гр.Сандански е партньор в тристранен европайски проект по програма “Учене през целия живот”,Секторна програма “Коменски”.В проекта участват Земеделска професионална техническа гимназия в гр. Семиор-Шатийон,регион Бургундия-Франция,като координатор и Професионален център за селскостопанско обучение”Фризия” в гр.Леуварден-Холандия-партньор като нас.

На 14.04.2009г. посрещнахме нашите гости от Франция и Холандия. На летището в гр.София ги очакваха Невена,Златина и Розалия от ХІ-а клас и г-жа Терзиева-учител по английски език в ЗПГ.Пътуването до гр.Сандански се осъществи с новия училищен автобус.След обичайните задръствания в София,автобусът пристигна благополучно в нашия град около 21 часа.

В училищния стол бе организирана тържествена вечеря с участието на формация “Леб и вино”,в която участват наши ученици.Гостите се докоснаха до българския фолклор и за първи път танцуваха български хора. Създаде се прекрасна атмосфера.

На 15.04.2009г. на летища София пристигнаха г-н Ханс Аартсен-директор на АОС Friesland и г-н Ейбърт ван Енгелен – директор по международните проекти на АОС Friesland . Те бяха посрещнати от г-н Емил Терзийски-директор на Земеделска професионална гимназия гр.Сандански.На работната вечеря, директорите на двете училища споделиха идеи за съвместни проекти и бъдещи партньорства. Холанските ни партньори са позитивно настроени към идеите на

г-н Терзийски и изявиха желание да продължат сътрудничеството си в областта на цветарството и механизация на селското стопанство.

На 15.04.2009г. в 9 часа цялата групи от учители и ученици от Франция и Холандия потеглихме за Рилския манастир.Около 10.30 часа пристигнахме в светата обител.Гостите бяха силно впечатлени от величествената природа и с голямо внимания изслушаха беседата за на-големия манастир на Балканите.Времето беше прекрасно и всички единодушно решихме да обядваме на открито в двора на манастира.

В 13.00 часа се отправихме към месността”Шилигарника”и холандските ученици запяха от възторг и емоции.След около час и половина се появи снежния пейзаж на величествената планина и възхитени от клематичните промени учениците започнаха своеборазна “снежна война”.

След това посетихме гр.Банско,видяхме стария град,поговорихме за нравите и обичаите на местното население.Симбиозата между старата и новата архитектура на града впечатли силно нашите гости.Късно през деня се прибрахме благополучно в Сандански.

На 16.04.2009г. нашите гости присъстваха на училищно тържество “От Цветница до Великден”.Ученици от ЗПГ представиха драматизация на сцени от Светото писание,което показват зараждането на тези празници и религиозната символика.След тържеството гостите отпътуваха за Роженския манастир и обядваха в механа “Рожен”.В гр.Мелник посетихме Кордопуловата къща,построена от богат търговец през 1754 година,в чиято изба опитахме виното,съхраняващо се огромни бъчви и сладко от зелени смокини.

След Мелник, групата посети месността Рупите.Там те разгледаха църквата “Света Петка Българска” и видяха гроба на пророчицата баба Ванга.Нашите ученици им разказаха за обаянието и мистерията на тази месност и защо баба Ванга е решила да дочака края на земния си път на това място.На поляната,приятно уморени и дълбоко впечатлени, нашите партньори споделиха впечатления от чутото и видяното.

Когато се върнахме в Сандански,гостите имаха два часа лично време преди вечерята в тяхна чест в “Аджев хан” към Интерхотел Сандански.Това беше една незабравима вечер-три националности се сляха в едно-българи,холанци и французи играха заедно нашенско хоро.Директорът на холандското училище сподели,че за първи път чува някои от учениците си да говорят английски език и че е изумен от факта, как някои стеснителни ученици в Холандия могат да бъдат толкова общителни и комуникативни в България.

На 17.04.2009г. се посети Арт галерията в с.Илинденци-композиция от скулптури,направени от естествени и речни камъни от различни автори от Япония,Мексико и др.Обедът беше в с.Илиндинци,а след обяд гостите пазаруваха в Сандански подаръци за своите близки.

На 18.04.2009г. в 7.00ч.холандската група се отправи за летище София.В 10 часа разгледахме храма” Александър Невски”,руската църква “СВ.Николай”,посетихме и криптата на архиепископ Серафим.Успяхме да видим и смяната на караула пред президенството.Почерпихме се и в великденски козунаци и популярното българско кисело мляко.

В 13 часа бяхме на летището.Трогателна раздяла и искренни уверения,че ще останем добри приятели завинаги.