12 КЛАС
ГОДИШНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ ПО БЕЛ-ЗИП
31 СЕДМИЦИ Х 2 ЧАСА = 62 ЧАСА ГОДИШНО
|
М
|
С
|
№
|
ТЕМА НА УРОКА
|
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ
|
ОСН. ПОНЯТИЯ
|
ЗАБЕЛЕЖКА
|
СЕПТЕМВРИ
| -
| -
|
НАСОКИ ЗА РАБОТА по ЗИП през учебната година:
- изисквания за изграждане на текст по поставена задача
- граматическа и правописна норма на българския книжовен език
|
• Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники.
|
• Теза
• Аргументи
• Доказателства
|
|
-
| ХРИСТО СМИРНЕНСКИ
Болката на „хиляди души разбити” в големия град (”Децата на града”, „Зимни вечери”)
|
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смиели на творбата, съотнесени към ограждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
• Да интерпретират с оглед на възприемателско-въздействените очаквания
|
• Социално - лично
• Конфликт в литературата
• Постсимволизъм
|
|
СЕПТЕМВРИ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Интерпретация на тема:
Изкачването на стълбата, която води надолу
(„На гости у дявола”, „Приказка за стълбата”)
| • Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники. |
• Теза
• Аргументи
• Доказателства
| |
-
| СВЕТОСЛАВ МИНКОВ
Модерният хуманист
Пародийното преодоляване на диаболизма
|
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на сюжета и фабулата;
- особеностите на използваните изразни средства;
• Задълбочат знанията си за жанровата система на българската литература.
|
• Биография
• Диаболизъм
• Пародия
|
|
ОКТОМВРИ
| -
| -
|
Наративни, дескриптивни и аргументативни техники за общуване
| • Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники |
• Наративни
• Дескриптивни
• Аргументативни техники
| |
-
| СВЕТОСЛАВ МИНКОВ
Игра на сенките
Пародийно преодоляване на диаболизма.
|
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на сюжета и фабулата;
- особеностите на използваните изразни средства;
• Задълбочат знанията си за жанровата система
|
• Диаболизъм
• Пародия
|
|
ОКТОМВРИ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Създаване на интерпретативно съчинение на тема: Оживяването на вещта и овеществяването на човека в „Сламеният фелдфебел”
| • Осмисляне на отношението между съдържателно-логическата и езиковата структура на текста и социокултурния контекст на пораждането му (комуникативно намерение, участници, условия). |
• Теза
• Аргументи
• Доказателства
| |
-
| СВЕТОСЛАВ МИНКОВ Образът на Америка, на науката и изгубената романтика. Светът в „рентгеновите очи” на сатиричната фантастика. |
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
• Да разберат, че при решаване на своите проблеми човешките общности често пъти възприемат ценностни ориентири, които не напълно хармонизират с универсалните.
|
• Сатира на технизацията
• Фантастично и реално
• Сатирична фантастика
| |
ОКТОМВРИ
| -
| -
|
Дескриптивни техники за общуване
|
• Осмисляне на отношението между съдържателно-логическата и езиковата структура на текста и социокултурния контекст на пораждането му.
|
• Дескриптивна техника
|
|
-
| СВЕТОСЛАВ МИНКОВ
Всекидневието и човекът.
(”Разкази в таралежова кожа”)
|
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
|
• Унификация
• Гротеска
|
|
ОКТОМВРИ
| -
| -
| ГЕО МИЛЕВ Литературнокритическото и публицистично наследство на Гео Милев в контекста на творческото му развитие (изготвяне на план-тезис върху статия на Гео Милев) |
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
|
• План-тезис
• Литературна критика
• Публицистика
| |
-
|
НОЕМВРИ
| -
| -
| ГЕО МИЛЕВ От лабиринта на модерната душа до деня на гнева (”Жестокият пръстен”, ”Иконите спят”, „Грозни прози”, „Експресионистично календарче за 1921 г.”) | • Умения за редактиране на собствен текст |
• Експресионизъм
• Национална културна идентичност
• Универсална хуманитарна ценност
| |
-
|
ГЕО МИЛЕВ
„Ад” – експресия на болката
|
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смиели на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване
|
• Експресионизъм
• Конфликт
|
|
НОЕМВРИ
| -
| -
| Аргументативна техника на общуване | |
• Аргументативна техника
| |
-
|
НИКОЛА ФУРНАДЖИЕВ
Певецът на пролетния вятър.
|
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
|
• Експресионизъм
|
|
НОЕМВРИ
| -
| -
| Функциониране на езика в дискурса.
Задължителност и свобода при употребата на езика
|
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Подбор и съчетаване на езиковите средства
• Кохезия
• Кохерентност
|
|
-
|
НИКОЛА ФУРНАДЖИЕВ
Стихосбирката „Пролетен вятър” - своеобразно проявление на естетическия прелом на 20-те години.
|
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на сюжета и фабулата;
- особеностите на използваните изразни средства;
- стихова организация.
|
• Експресионизъм
• Естетическа платформа
• Фантазно и реално
|
|
НОЕМВРИ
| -
| -
|
НИКОЛА ФУРНАДЖИЕВ
Смърт и живот, покруса и витална енергия в „Пролетен вятър” |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смисли на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
|
• Конфликт
- Естетика на ужаса
• Смъртта, покрусата
| |
-
|
АСЕН РАЗЦВЕТНИКОВ
Баладично-елегичният
Живот и творчество.
|
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране за двояката същност на доброто и правилното
|
• Биография
• Балада
|
|
ДЕКЕМВРИ
| -
| -
|
Роля на социокултурния контекст за определяне на смислите в дискурса
|
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Социокултурен контекст
• Смисли в дискурса
| |
-
|
АСЕН РАЗЦВЕТНИКОВ
„Жертвени клади” – болезненият стон на една съпричастна душа
|
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
|
• Експресионизъм
• Престъпление и наказание
|
|
ДЕКЕМВРИ
| -
| -
| КЛАСНА РАБОТА |
• Да развият уменията си за събиране на литературна информация
• Продължават да развиват уменията си за организиране на информацията по начин, най-подходящ за целта на работата.
|
• ЛИС
• Теза
• аргументи
• доказателства
|
|
-
|
ДЕКЕМВРИ
| -
| -
| Задължителност и свобода при употреба на езика – механизми за изграждане на дискурса (кохезия и кохерентност) |
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Кохезия
• Кохерентност
|
|
-
| Неспокойният и противоречив път на един неспокоен и противоречив творец. |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
|
• Биография
| |
ЯНУАРИ
| -
| -
|
Дискурсен анализ на текст – отношение между съдържателно-логическата и езиковата структура на текста и социокултурния контекст на пораждането му (комуникативно намерение, участници, условия )
|
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Дискурсен анализ
| |
-
| АНТОН СТРАШИМИРОВ „Вампир” – драма за засегнатото честолюбие на силни характери. |
• Да интерпретират с оглед на възприемателско-въздействените очаквания:
• Да тълкуват творбата с оглед на смисъла, постигнат от срещата между потенциала на творбата и контекста на възприемането.
|
• Фолклорно влияние
• Демонологизъм
| |
ЯНУАРИ
| -
| -
| Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники |
Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники
|
• Продуциране на текст по зададени параметри
|
|
-
| АНТОН СТРАШИМИРОВ
Романът „Хоро” – психограма на разпадащата се човешка идентичност.
|
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смисли на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
аспекти
|
• Разпадане на националната културна идентичност
|
|
ЯНУАРИ
| -
| -
| АНТОН СТРАШИМИРОВ Своеобразие на романовата поетика в „Хоро” |
• Да разберат, че при решаване на своите проблеми човешките общности често пъти възприемат ценностни ориентири, които не напълно хармонизират с универсалните:
- класовите сблъсъци и нарушените универсални ценности
|
• Романова поетика
| |
-
| АНТОН СТРАШИМИРОВ Страдание и разрушение в романа „Хоро” |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смиели на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
|
• Конфликт
| |
ЯНУАРИ
| -
| -
| АТАНАС ДАЛЧЕВ
Естетическият контекст на кръга „Стрелец”
|
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
• Да разберат, че при решаване на своите проблеми човешките общности често пъти възприемат ценностни ориентири, които не напълно хармонизират с универсалните ценности
|
• Предметна поезия
| |
-
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Различни речеви стратегии при публично изказване на тема:
Полифонията на живота в Далчевата поезия |
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Публично изказване
• Речеви стратегии
| |
ФЕВРУАРИ
| -
| -
| АТАНАС ДАЛЧЕВ Домът и Пътят на отчуждението в лириката на Далчев (”Коли”, „Стаята”, „Повест”, „Къщата”, „Есенно завръщане”, „Завръщане”) |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смиели на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване..
|
• Отсъствието на Дома и Пътя
| |
-
|
ФЕВРУАРИ
| -
| -
| АТАНАС ДАЛЧЕВ
Дискурсен анализ на текст – „Фрагменти”-те на Далчев – афористични прозрения за изкуството, света и човека
|
• Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники
|
• Дискурсен анализ
| |
-
|
ЕЛИСАВЕТА БАГРЯНА
Домът и Пътят в лириката на Багряна
|
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
|
• Домът и Пътят на човека
|
|
ФЕВРУАРИ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Различни речеви стратегии при публично изказване на тема:
Скитничеството и себепознанието. Светът и родината. (семинар)
|
• наративни техники
• дескриптивни техники
• аргументативни техники
|
• Публично изказване
• Речеви стратегии
| |
-
|
ЕЛИСАВЕТА БАГРЯНА
Човекът и урбанистичната цивилизациа в поезията на Багряна. (”Птицата с моторното сърце”, ”Сеизмограф на сърцето”) |
• Да разберат, че при решаване на своите проблеми човешките общности често пъти възприемат ценностни ориентири, които не напълно хармонизират с универсалните.
|
• Урбанистична цивилизация
| |
ФЕВРУАРИ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Различни аргументативни стратегии при създаване на есе на тема: Нравствената красота на мълчанието.
(”Ако можеха да говорят”)
|
• Дискурсен анализ на текст - отношение между съдържателно-логическата и зиковата структура на текста и социокултурния контекст на пораждането
|
• Есе
• Аргументативни стратегии
| |
-
| ЙОВКОВАТА ИНТЕРПРЕТАЦИЯ НА ВОЙНАТА в парадигмата на българската литература (”Белите рози”, ”Песента на Соловейг, ”Белият ескадрон”) |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смисли на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
|
• Престъпление и наказание
• Разум и морал
| |
МАРТ
| -
| -
|
Особености на текстостроенето и структурата на текста.
Мозаечна структура на сборника „Ако можеха да говорят”. Цикличност на художественото време.
|
• Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники
|
• Текстостроене
• Структура на текста
| |
-
| ГЕОРГИ КАРАСЛАВОВ Поглед към живота „под вежди”-живот и творчество |
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
|
• Биография
|
|
МАРТ
| -
| -
| КЛАСНА РАБОТА |
• Да развият уменията си за събиране на литературна информация
• Продължават да развиват уменията си за организиране на информацията по начин, най-подходящ за целта на работата.
|
• ЛИС
• Теза
• аргументи
• доказателства
| |
-
|
МАРТ
| -
| -
| ГЕОРГИ КАРАСЛАВОВ Своещината – изстраданата енергия и разум. (анализ на романа „Снаха”) |
• Да разберат, че сблъсъците между човешките общности имат мирогледна и ценностна основа.
• Да изградят разбиране, че доброто и правилното на всяка общност често пъти противоречи на представите на другата.
|
| |
-
| Диалогичността – основен аспект на ВАПЦАРОВАТА РЕТОРИЧНА СТРАТЕГИЯ |
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на сюжета и фабулата;
- стихова организация.
|
• Диалогичност
• Реторическа
| |
МАРТ
| -
| -
|
Особености на текстостроенето и структура на текста.
Циклична организация на поетическия светоглед в „МОТОРНИ ПЕСНИ”
|
• Средства от различни равнища с цел изразяване на определени смисли;
- роля на социалния контекст за определяне на смислите в дискурса;
- механизми за изграждане на дискурса.
|
• Текстостроене
• Структура на текста
| |
-
| НИКОЛА ВАПЦАРОВ Човекът и родината (”Песни за родината”) |
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения.
|
• Идеята за родината
| |
АПРИЛ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Различни речеви стратегии при създаване на публично изказване на тема:
Човекът и изкуството (”Доклад”, ”Кино”, ”Рибарски живот”, ”Горки”, ”Ботев”, „Не, сега не е за поезия”)
|
Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники
|
• Публично изказване
• Речеви стратегии
| |
-
| ДИМИТЪР ДИМОВ Тютюнът в романа „Тютюн” |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да съпоставят възможните смиели на творбата, съотнесени към пораждащия я контекст и към съвременното тълкуване.
|
• Метафора
• Алегория
• Символни полета
| |
АПРИЛ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Различни речеви стратегии при публичното изказване на тема:
Двете редакции на „Тютюн” – позицията на автора
|
Дискурсен анализ на текст - отношение между съдържателно-логическата и езиковата структура на текста и социокултурния контекст на пораждането му (комуникативно намерение, участници, условия).
|
• Публично изказване
• Речеви стратегии
| |
-
| ДИМИТЪР ДИМОВ „Осъдени души” – тематизиране на чуждото |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да интерпретират с оглед на възприемателско-въздействените очаквания.
|
• Тематизиране на чуждото
| |
АПРИЛ
| -
| -
|
УРОК ЗА ПРАКТИЧЕСКА РАБОТА
Публично изказване – дебат на тема: Типология на женските образи в романите на Димитър Димов (Елена Петрашева, Фани Хорн, Ирина)
|
Продуциране на текст по зададени параметри на социалния контекст чрез прилагане на различни дискурсни техники
|
• Публично изказване
• Дебат
• Типология
| |
-
| ДИМИТЪР ТАЛЕВ „Преспанските камбани” - развитие на романовата поетика. |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
• Да анализира текста от гледна точка на „вътрешния" строеж на мотивите.
|
• Романова поетика
| |
МАЙ
| -
| -
| ДИМИТЪР ТАЛЕВ
Дискусия на тема:
Бунтът в „Илинден”
|
• Дискурсен анализ на текст - отношение между съдържателно-логическата и езиковата структура на текста и социокултурния контекст
|
• Дискусия
| |
-
| ДИМИТЪР ТАЛЕВ „Гласовете ви чувам” - носталгичен спомен за съхранената духовност |
• Да интерпретират текста от гледна точка на основните художествени идеи на епохата и да коментират тяхното конкретно проявление в творбата.
|
• Национална и универсална ценност
| |
МАЙ
| -
| -
| СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРСКА ПОЕЗИЯ
(автор по избор)
|
• Задълбочат и систематизират знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на използваните изразни средства;
- стихова организация.
|
• Развой на литературния процес
|
|
-
| СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРСКА ПРОЗА
(автор по избор)
|
• Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения:
- особеностите на сюжета и фабулата;
- особеностите на използваните изразни средства;
• Задълбочат знанията си за жанровата система на българската литература.
• Задълбочат знанията си за типовете персонажи и ги прилагат в анализа на конкретна художествена творба.
|
• Развой на литературния процес
|
|
МАЙ
| -
| -
| СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРСКА ДРАМА
(автор по избор)
|
Задълбочат знанията си по проблемите на художествения език във връзка с анализа на изучаваните произведения
• Задълбочат знанията си за жанровата система на българската литература.
• Задълбочат знанията си за типовете персонажи и ги прилагат в анализа на конкретна художествена творба.
|
• Развой на литературния процес
|
|
-
| ГОДИШЕН ПРЕГОВОР | |
• Закономерности в литературното развитие
| |