Атанас'ън Иман Билдиргеси



Дата14.01.2017
Размер48.8 Kb.
#12621
АТАНАС'ън Иман Билдиргеси

(Атанас, Мъсър'даки Искендерийе (Александриа) касабасънън пастору иди ве 295-373 йълларъ арасънда яшадъ. 'АРЯНИЗМ' я да 'ТЕКЧИ ьоретиши' не каршъ дору ьоретиши савунду.)

Куртулмак истейен херкес, ен башта, бириджик Месих инанджъна сарълмалъ. Бу имана бютюн ве лекеленмемиш бичиминде, сарълмазса, хич шюпхесиз сонсузлуа кадар махв оладжактър.

Бириджик Месих инанджъ да шудур: тек бир Танръ'я Ючлюк ичинде ве Ючлюю Бирлик ичинде тапъйоруз. Не онларън кишиликлерини бирбирлерине каръштърйоруз, не де Танрънън ьозюню бьолюйоруз.

Чюнкю Баба денилен бир кишилик вар, Оул денилен башка бир кишилик вар ве Кутсал Рух денилен де башка бир кишилик вар. Факат хем Баба'нън, хем Оул'ун, хем де Кутсал Рух'ун Танрълъъ тек бир танрълъктър: шерефтен яна ешиттирлер, шанлълъкларъ хеп бирликте езелден ебеде кадар сюрюйор.

Баба насъл исе, Оул да ьойледир, Кутсал Рух да ьойледир:


  • Баба яратълмъш деилдир, Оул яратълмъш деилдир, Кутсал Рух да яратълмъш деилдир.

  • Баба акъл ермейеджек кадар йюксектир, Оул акъл ермейеджек кадар йюксектир, Кутсал Рух да акъл ермейеджек кадар йюксектир.

  • Баба сонсуз бир варлъктър, Оул сонсуз бир варлъктър, Кутсал Рух да сонсуз бир варлъктър. Ве гене де, юч айръ сонсуз варлък деил, ама тек бир сонсуз варлък вардър.

  • Ве айнъ онун гиби, юч яратълмамъш ве акъл ермейеджек кадар йюксек варлък йоктур, садедже бир яратълмамъш ве акъл ермейеджек кадар йюксек варлък вардър.

  • Буна бензер оларак, Баба кадирдир1, Оул кадирдир ве Кутсал Рух кадирдир. Ве гене де, юч кадир олан варлък деил, кадир олан садедже бир варлък вардър.

Демек, Баба Танръ'дър, Оул Танръ'дър ве Кутсал Рух Танръ'дър. Ама юч танръ деил, тек бир Танръ вардър.

Месих инанджънън хакикатъна даянарак, о кишиликлерин хер бирини кенди башъна хем Танръ, хем Раб оларак кабул етмек зорундайъз. Ама айнъ заманда Месих инанджъ бизе "Юч танръ ве юч Раб вардър" демейе ясак едийор.



  • Баба кимседен олушмадъ, не юретилди, не яратълдъ, не де тюретилди 2.

  • Оул, садедже Баба'дан олушту, не юретилди, не де яратълмадъ ама тюретилди.

  • Кутсал Рух исе, хем Баба'дан, хем де Оул'дан олушту - не юретилди, не яратълдъ, не де тюретилди, факат онлардан кайнакланъйор.

Демек, юч деил, тек бир Баба вардър; юч деил, тек бир Оул вардър; юч деил, тек бир Кутсал Рух вардър.

Бу Ючлюбирлик ичинде кимсе кимсенин ьонюне гечмийор, не де кимсе кимседен гери калмъйор. Кимсе башкасъндан бюйюктюр, не де кючюктюр. О юч кишилик сонсузлук ичинде бирликте ве ешиттирлер. Ве ьойлеликле хершейде, йукаръда сьойлендии гиби, Ючлюк ичинде вар олан Бирлик ве Бирлик ичинде вар олан Ючлюк тапълмалъдър.

Евет, куртулмак истейен херкес, Ючлюбирлик хаккънда бу шекилде дюшюнмелидир.

Айръджа, сонсуз куртулушу алмак ичин, айнъ заманда Раббимиз Иса Месих'ин 'тенлешмесине'3 съкъ инанмалъдър. Чюнкю дору иман шудур: Танръ'нън Олу олан Раббимиз Иса Месих, хем Танръдър, хем инсандър дийе инанъйоруз ве она шахитлик едийоруз.



  • Баба'нън табийетинден Танръдър - дюнялар вар олмадан биле тюренмиштир.

  • Анасънън табийетинден инсандър - доумуйла дюняя гелмиш олан.

Мюкеммел Танръ ве мюкеммел инсан, дюшюнен бир руха ве инсанън беденине сахип. Танрълъъна бакарсан, Баба иле ешиттир, ама инсанлъъна бакарсан, Баба'дан ашаъдър.

Хем Танръ, хем де инсан олдуу халде, гене ики деил, тек бир Месихтир: бирдир, деил Танръ деишерек инсана дьонюшсюн, ама Танръ инсан табийетини кенди ичине алдъ. Бюсбютюн бирдир, деил табийетлери бирбирлери иле каръшсън, факат бир кишинин ичинде бир арая гелдилер. Дюшюнен рух ве беден бир тек инсан олдукларъ гиби, айнъ онун гиби Танръ ве инсан Месих'те бирдирлер.

О, бизим куртулмамъз ичин аджъ чекти, ьолюлер девлетине инди, ючюнджю гюн йениден ьолюлерден дирилди. Гьоке йюкселди. Баба'нън, Кадир Танръ'нън са елинде отуруйор. Орадан дирилери ве ьолюлери даваламак ичин дьонеджек. Онун дьонюшюнде бютюн инсанлар кенди беденлери иле дириледжек ве яптъкларъндан хесап вереджеклер. Ийилик япмъш оланлар сонсуз яшама, кьотюлюк япмъш оланлар исе, сонсуз атеше гидеджеклер.

Иште, бириджик Месих инанджъ будур; киши она садикан ве съмсъкъ оларак инанмазса, куртуламаяджак.



ЮЧЛЮБИРЛИК

Кутсал Китап’а гьоре Танръ’нън съфатларъндан бири “теслис” я да “ючлюбирлик”тир. Бу терим тек Танръ’да Баба, Оул ве Кутсал Рух олмак юзере юч бенлиин мевджут олдууну ифаде етмектедир. Ючлюбирлик терими Кутсал Китап’та гечмийор ама бу теримле белиртилен герчее бютюн Кутсал Китап танъктър.

Танръ’нън ючлюбирлик съфатъ, мантъкла деил, вахий йолуйла билинмектедир. Гьорюнмез герчеклер араштърма сонуджу кешфедилмез, Танръ тарафъндан ачъкланър. Базъ инсанлар ючлю бирлиин мантъксъз олдууну сьойлерлер. Ама инсанъ мантъъ ашан хер шей “мантъксъз” деилдир. Инсанларън сънърлъ мантъъ тарафъндан хенюз анлашълмаян хер шейе мантъксъз демек билим адамларънджа хален ачъкланамаян бютюн олайлара “билиме айкъръ” демектир. Ойса Ючлюбирлик Танръ'нън бюйюк йюджелиини бизе хатърлатър.

Ючлюбирлик конусунда янлъш дюшюнджелере дюшмемек ичин диккатли олмалъйъз. Ючлюбирлик юч Танръ’я инандъъмъз анламъна гелмез. Танръ'нън теклии конусунда Кутсал Китап ачъктър. (Бкз. Чъкъш 20:3 ве 1. Тиметеос 2:5-6) Айнъ заманда ючлюбирлик тек Танръ'нън санки юч айръ маске такъп Баба, Оул ве Кутсал Рух оларак юч айръ шекилде Кендисини бизе гьостердии анламъна гелмез. Айръджа Месих’ин вея Рух’ун Танръ олмадъънъ ачъклама йолуна гидилирсе Кутсал Язълар чиненмиш олур.

Ючлюбирлиин дору анлашълмасъ недир о заман? Бу конудаки бютюн ачъкламаларъмъз йетерсиз каладжак ама кесинликле шуну сьойлейебилириз; тек герчек Танръ'нън чьозюлмез бирлии ичинде юч фарклъ бенлик вея шахсийет вардър. Баба Оул ве Кутсал Рух. Кутсал Китап’а гьоре Баба, Оул ве Кутсал Рух, Танръ оларак езелден бери берабер вар олмуш, тамимийле айнъ ьозе сахип ве айнъ съфатларъ ексиксиздже пайлашмактадър. Айнъ джевхерден олан Баба, Оул ве Кутсал Рух’ун бириси диерлеринден юстюн деилдир. Анджак Танръсал хикмет уяръджа Баба, Оул ве Кутсал Рух юч айръ гьореве сахип олурлар. Танръ'нън бютюн яптъкларънда Ючлюбирлиин мютхиш бир ишбирлиийле бу айръ гьоревлери сюрдюрюрлер. Куртулуш ьорнеини еле алърсак Баба, куртулуш йолуну планладъ, Оул чармъхта куртулушу саладъ, Кутсал Рух исе хер иман еденин хаятънда булунарак бу куртулушу яшатмактадър.

Ючлюбирлик бу дюняда калдъъмъз сюредже бизим ичин есраренгиз бир кону оларак каладжактър. Ама бу дерин герчек инанджъмъзън темелидир. Баба, Оул ве Кутсал Рух’а тек Танръ оларак тапънъръз. Илк Месих Иманлъларъндан бу яна Кутсал Язълара балъ калан херкес бу герчеи савунмуштур. Айръджа бизи севен Раббимиз хаккънда Инджил “Танръ Севгидир” (1.Йуханна 4:8) дийор. Бу бюйюк севги инсанларън ярадълъшъйла башламадъ. Ючлюбирлик герчеи адета езелин пердесини ачъп сонсузлуклар бойунджа бирбирлерини севен севги ичинде яшаян Баба, Оул ве Кутсал Рух’у гьозлеримиз ьонюне серер. Нитеким Иса Месих Баба’я дуа едип “дюнянън курулушундан ьондже сен бени севдин” (Йуханна 17:24) дийебилди.


хттп://www.туркхиристиянлар.джом/уджлубирлик.хтм

1 кадир = сонсуз бир гюдже сахип, хершейи япабилен

2 юретмек = вар олан метеряллери алъп бир шей мейдана гетирмек
яратмак = йоктан вар етмек

тюретмек = вар еден кишинин ичинден мейдана гетирмек

3 тенлешме = Танръ'нън бир беден алъп йерйюзюне инмеси




Каталог: ders
ders -> Само Мъжете ли могат да бъдат Лидери? / 25 Януари 2002 г. Insert paragraphs
ders -> Севгили евладъм
ders -> Канун ве Антлашма
ders -> Инджил ичин сьозлюк ве конкорданс Абба
ders -> Топлулук насъл саалам оладжак?
ders -> Ве биз хепимиз печесиз йюзле Раб’бин йюджелиини гьоререк йюджелик юстюне йюджеликле О’на бензер олмак юзере деиштирилийоруз. Бу да Рух олан Раб сайесинде олуйор кор. 3: 18)
ders -> Иса Месихин бензетмелери
ders -> Иса Месих насъл дирилди?
ders -> 2. кону: Топлумсал баскълар (груп баскъларъ)
ders -> 1. кону: Билгелик ве акълсъзлък


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница