Библията и нероденият живот



Дата10.04.2018
Размер21.25 Kb.
#65840

Библията и нероденият живот

Независимо, че думата аборт не се среща във Библията, все пак в нея има ясни и конкретни насоки, според които можем да определим каква е гледната точка на Бога относно аборта. Тъй като Библията категорично осъжда убийството, ако открием доказателства, че тя разглежда човешкия живот преди раждането като точно толкова ценен, колкото и след него, то тогава е сигурно, че абортът се осъжда от Библията като убийство.


Ето всъщност какво откриваме: В Писанията има много примери, при които се използва една и съща дума, когато се говори за бебета преди да са родени и след като са родени. В Битие 25:22 четем: „Децата се бореха вътре в нея”. Там се говори за близнаците в утробата на Ревека. Думата „деца” използвана тук е обикновената дума, която се е използвала за деца или синове, които са извън утробата. Лука 1:41 ни казва, че когато Елисавета чу поздрава на Мария, бебето заигра радостно в утробата й. Думата за младенец, бебе- „брефос”, е същата дума, използвана и в Лука 2:12, 16 отнасяща се за бебето Исус, както и в Лука 18:15 говореща за младенци. Но още по-съществено от употребата на думата е описанието на това, което нероденото дете правеше. Йоан Кръстител, който все още беше в утробата, подскочи от радост, разпознавайки присъствието на Христос, който също беше в утробата. Това беше вътреутробно пророчество за идването на Христос и това е изумителна реалност.
Библията също така съдържа свидетелството на някои от Библейските герои, описващи себе си в утробата като личности. В Псалом 51: 5 Давид говори за себе си в утробата с думите: „аз” и „мен”. Давид беше този, който беше в утробата на майка си, а не „то” или „нещо”. Исая говори по същия начин в Исая 49:1. Той казва: „Господ ме призова от утробата; от тялото на майка ми Той ми даде име.” Божият призив върху Исая дойде преди той да се роди. Когато пророкът беше в утробата на майка си, Бог го призова. Еремия 1: 5 казва: „Преди да те оформя в утробата, Аз те познавах., и преди да се родиш, те осветих. Поставих те пророк на народите.” Бог е познавал Еремия още преди той да се е оформил в утробата. Неговият призив дойде преди да се роди, а не след това. Лука 1: 15 казва, че Йоан Кръстител беше изпълнен със Святия Дух „докато още беше в майчината си утроба”. А никъде в Библията не се споменава за „не-личности”, които да са били изпълвани с Духа. И накрая, в Галатяни 1: 15 Павел казва, че Бог го „отдели още от утробата на майка му”. Божият призив идва преди раждането и това не е без значение в дебата относно аборта.
Можем да намерим още един поглед върху Библейския възглед за неродения живот в различни пасажи като Псалом 139: 13, където се говори за уникалното дело на Бога при оформянето на човека в утробата. В Йов 31: 13-15, Йов твърди, че именно Божието дело в утробата го принуждава да не се отнася зле към слугата си: „Оня, който образува мен в утробата, не образува ли и него? И не Същият ли ни образува в утробата?” Въпреки че Йов беше роден от свободна жена, а слугата му бе роден от слугиня, те и двамата са били оформени от Него в утробата и това е основната причина и двамата да имат своето достойнство и ценност. Абортът разрушава нещо, което Бог активно сътворява и както се казва в Йов 1: 21, само Бог има право да дава и да отнема живот.

В Библията неродените се считат като хора, на които се гледа с почит, така че за всеки непредубеден читател става пределно ясно какъв е възгледът на Бог за аборта.


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница