Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите



Дата24.06.2017
Размер39.26 Kb.
#24157

Д-р. Джордж Д. Ворис

РАЗРАБОТКА НА ПОСЛАНИЕТО КЪМ ЕВРЕИТЕ


ПЪРВО ИЗДАНИЕ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК 1987
Всички права запазени. Никаква част от тази публикация не може да бъде преиздадена и разпространявана по никакъв начин, включително електронен, механичен, фотокопирен, презаписен, без позволението на Българско Християнско Издателство.

Copyright© 1987


Pathway Press
Leveland, Tennessee 37311

Превод и компютърно оформление: Динко Д. Златаров


Редакция: Петя Б. Златарова

ВЪВЕДЕНИЕ


Заглавие 1

Дата на написване 1

Автор 1

Място в канона 2



Място на написване 2

До кого е било написано 2

Структура 3

Заглавие


Заглавието "Послание към Евреите", е поставено много по- късно, след написването на посланието от Библейски изследователи.
В оригинал посланието не е адресирано до никого.

Дата на написване


Написано е между 65 и 69 година след Р.Хр. и най- вероятно преди разрушението на Ерусалим през 70 г. сл.Хр.

Автор


Различните учени предполагат различни автори:

1.Ап. Павел.


Този аргумент е базиран върху:
а. Подобието на език и стил между "Послание към Евреите" и другите послания на ап.Павел.
б. Фокусиране върху личността на Христос.
в. Споменаването на Тимотей в това Послание.
Евр. 13:23 "Знайте, че нашият брат Тимотей е пуснат, с когото, ако дойде скоро,ще ви видя."
г. Поздравът, намиращ се в края на посланието.
Евр. 13:25 "Благодат да бъде с всички вас.Амин"
д. Аргументи от 2 Петр. 3:15. Ап.Петър казва: както Павел "ви е писал".
2 Петр. 3:15 "И считайте дълготърпението на нашия Господ като средство за спасение; както любезният ни брат Павел ви е писал, според дадената му мъдрост"
2. Аргументи против Павловото авторство на "Послание към Евреите".
а. Не е подписано от ап.Павел.
б. Ап.Павел не споменава името си в поздрава,както прави в останалите си послания.
в. Класическият стил на гръцкия език, с който е написано Посланието не е в стила на ап.Павел.
г. Евр. 2:3 ни показва, че авторът е получил Словото от други, нещо, което ап.Павел отрича (Гал. 1:1-12).
 Евр. 2:3 "То как ще избегнем ние, ако пренебрегнем едно толкова велико спасение, което отначало прогласено от Господа,се потвърди между нас от тия, които бяха го чули."
 Гал. 1:1-12 "Павел, апостол, не от човеци, нито чрез човек, но чрез Исуса Христа и Бога Отца, Който Го е възкресил от мъртвите. И всичките братя, които са с мене, към Галатийските Църкви. Благодат и мир да бъде на вас от Бога Отца и от нашия Господ Исус Христос, Който даде Себе Си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия нечист свят според волята на нашия Бог и Отец, Комуто да бъде славата до вечни векове. Амин. Чудя се как вие оставихте Онзи, Който ви призова чрез Христовата благодат, и така скоро преминавате към друго благовестие; което не е друго благовестие, но е дело на неколцината, които ви смущават и искат да изопачат Христовото благовестие. Но и ако сами ние, или ангел от небето ви проповядва друго благовестие освен онова, което приехте, нека бъде проклет. Защото на човеци ли искам да угоднича сега, или на Бога? Или искам да угаждам на човеци? Ако бях още угаждал на човеци, не щях да съм Христов слуга. Защото ви известявам, братя, че проповядваното от мене благовестие не е човешко; понеже аз нито от човек съм го приел, нито съм го научил от човек, но чрез откровение от Исуса Христа."
д. Във другите си послания ап.Павел цитира,както от еврейските писания ,така и от Септуагинта, докато авторът на “Посланието към Евреите” цитира само от Септуагинта.
3. Други предполагаеми автори:
а. Съработници на Павел - Лука, Варнава, Аполос. Това предположение се обляга на различия в стила на Павловите послания.

Място в канона


Между 70-95 година Клемент цитира "Посланието към Евреите", отдавайки му същата автентичност, както на всички останали канонични книги.
В своя превод Лутер отделя "Посланието към Евреите" ,като го поставя заедно със посланията на Яков и Юда преди "Откровението на Йоана". Последното той приема за не толкова-важно и автентично, колкото останалите книги в Писанието.
Проблемът с авторството на това послание рефлектира върху канонизирането му така, както и посланията на Яков и Юда.

Място на написване


Някои предлагат Италия за място на написване (Евр.13:24 ). Други посочват Рим, Македония или Коринт, но никакви сериозни доказателства не подкрепят тези теории.
Евр. 13:24 "Поздравете всичките ваши наставници и всичките светии. Поздравяват ви тия, които са от Италия.”

До кого е било написано


Относно това също има много спекулации. Някои считат, че е било адресирано до юдеи, разпръснати по различни места и юдеи- християни във Галатия - същите юдеи, до които е било адресирано Посланието на апостол Петър. Други предполагат, че е било адресирано до юдеи-християни в Испания, Рим, и Коринт или пък назаряни и ебионити, живеещи в някой отдалечен град в Юдея.
Бащите на вярата приемат, че то е било написано до една или няколко църкви с неизвестен произход, които говорят еврейски език.

Структура


"Посланието към Евреите" се състои 13 глави ,които могат да се систематизират в две подразделения: първото  - Инструкции (Евр. 1:1 - 10:18) и второто-Увещания (Евр. 10:19 - Евр. 13:25). Браун нарича подразделенията Доктринално и Практично.
Доктриналната част е подразделена по следния начин: Поставяне на Христос на по-високо място от ангелите (Евр. 1:4 до края на глава 2); сравнение на Христос с Моисей(Глави 3 - 4:13); сравнение на Христос с еврейския първосвещенник (4:14 - 10:18).
Практичната част е разделена на две части по следния начин:
1.Увещание за постоянство във вярата (Евр. 10:19 до края на Глава 12);
2.Няколко различни увещания (Цялата 13 глава с изключение на последните 6 стиха, които формират заключението на книгата).

ПЪРВО ИЗДАНИЕ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК 1987
Всички права запазени. Никаква част от тази публикация не може да бъде преиздадена и разпространявана по никакъв начин, включително електронен, механичен, фотокопирен, презаписен, без позволението на Българско Християнско Издателство.

Copyright© 1987


Pathway Press
Leveland, Tennessee 37311

Превод и компютърно оформление: Динко Д. Златаров


Редакция: Петя Б. Златарова

Каталог: bible -> library -> docs -> Hebrews
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Закон за тях.". Деян. 7: 53 "Вие, които приехте Закона чрез ангелско служение, и го не опазихте."
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите
Hebrews -> Д-р. Джордж Д. Ворис разработка на посланието към евреите


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница