Да си припомним: какво са класовете и обектите?



страница1/84
Дата03.01.2022
Размер0.54 Mb.
#112941
ТипПрограма
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   84
Класове
Свързани:
Изпитна тема1, Изпитна тема2

Целта на всяка една програма, която създаваме, е да реши даден проблем или да реализира някаква идея. За да измислим решението, ние първо създа­ваме опростен модел на реалността, който не отразява всички факти от нея, а се фокусира само върху тези, които имат значение за намира­нето на решение на нашата задача. След това, използвайки модела, намираме решение (т.е. създаваме алгоритъма) на нашия проблем и това решение го описваме чрез средствата на даден език за програми­ране.

В днешно време най-често използваният тип езици за програмиране са обектно-ориенти­раните. И тъй като обектно-ориентираното програмиране (ООП) е близко до начина на мислене на човека, то ни дава възмож­ността с лекота да описваме модели на заобикалящата ни среда. Една от причините за това е, че ООП ни предоставя средство, за описание на съвкупността от понятия, които описват обектите във всеки модел. Това средство се нарича клас (class). Понятието клас и дефинирането на собствени класове, различни от системните, е вградена възможност на езика C# и целта на настоящата глава е да се запознаем с него.

Да си припомним: какво са класовете и обектите?



Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   84




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница