Как да имаме увереност за спасение от Райнхард Бонке



Дата06.02.2018
Размер92.5 Kb.
#55543

Как да имаме увереност за спасение

от Райнхард Бонке


Авторско право на Райнхард Бонке

1991г.
Превод от английски:

Стефка Стойчева

Отпечатана на брайл от Дейвид Ж. Лант,

Lightwing projects,

HMP Parkhurst,

Newport,

Isle of Wight, PO30 5NX,

United Kingdom

1992г.


Copyright page:

Преписана с любезното разрешение на CFAN - Международен главен център на мисията : Christus fur Nationen Postfach 600574 D - 60335, Franfurt am Main - Germany.
Christ for all Nations 250 Coombs Road Halesowen, West Midlands B62 8AA United Kingdom.

Всички права запазени. Нито една част от тази книга не може да бъде размножавана или предавана под никаква форма или начин, електронен или механичен, включително фотокопиране, записване или чрез каквито и да е системи за съхранение на информация, без предварително писмено разрешение на автора.


Цитатите в текста са извадени от Библия- издание1924г.

Dedication page:




Посвещение

Посвещавам тази книга на моите родители , пастор Херман и Мета Бонке , които са ме възпитавали в пътя Господен със слово и дело от първия ден на живота ми.

Author page:


За автора

Райнхард Бонке е основател и ръководител на евангелско служение наречено “Христос за всички народи” , основано в Франкфурт, Германия. Той стана известен по целия свят , когато през 1984г , започна да използва най- голямата в света палатка, побираща 34000 души. Но скоро тази палатка стана много малка за евангелизациите на Райнхард Бонке- 12 за година, само за Африка, с над 500 000 души.

Народите са разтърсени от силота на Бога и милиони приемат Исус Христос за свой личен Спасител. Чрез проповядване на евангелието се “ демонстрира силата на Святия Дух” и много хора преживяват изцерението от докосването на Исус.

How to have assurance of salvation

text:

Как да имаме увереност за спасение
Съвършенна увереност
Когато сме спасени, трябва да го знаем. Обаче , как можем да бъдем свидетели за Христос? Библията говори градивно, не запъва. Когато я четем получаваме увереност. Моят сънародник Мартин Лютер е казал:” Святият Дух не е скептик”. Той не ни води към съмнения. Божиите обещания са :” Да и Амин!”, а не “ Не и Може би.” Евангелската тръба не свири фалшиво. Когато земетресение разтърси затвора във Филипи, беше разтресен и тъмничаря и той извика:” Какво трябва да направя , за да се спася?” Павел не му каза:” Ами , какво да направиш? Имаш ли някаква идея?” Той потвърди факта , казвайки:”Повярвай в Господа Исуса Христа и ще се спасиш , ти и домът ти.”(Деяния 16; 31). Евангелието е Божие послание , а не християнско мнение. Геният,който направи първото електрическо динамо - Михаил Фарадей, беше най голям от всички учени, но също така и безрезервно вярващ християнин. Когато, умирайки през 1867г негови приатели го попитали какво мисли за бъдещето, той се изненадал:” Бъдещето, не знам, но имам една твърда увереност”. Любимият стих на Фарадей от Библията бил “…защото зная в Кого съм повярвал ,уверен, че Той е силен да опази до оня ден онова, което съм Му поверил”(2Тим.1; 12). Той няма съмнения в библеиската истина. Някои спорят че е презумция , да декларираме че сме спасени. Но това е лъжа , според много библейски доказателства. Когато Исус ни срещне и ни попита за нашата нужда, отговорът ни не трябва да бъде” Аз искам да ми отговориш на въпросите и да ми обясниш гледището си за спасението”. Ние трябва да се покаем и да повярваме! Да бъдеш спасен не е случайно преживяване, това е нещо , което ти трябва по особен начин да отбележиш. Когато се покаем ,повярваме и дойдем при Господа и Спосителя Исус Христос , Той ни приема и изчиства със скъпоценната си кръв! Нека видим тези две заявления на Исус Христос: “…който дойде при мен , никак няма да го изпъдя.”(Йоан 6 ; 37) , “ Понеже Човешкият Син дойде да потърси и спаси погиналото.”(Лука 19; 10).

Спасението е абсолютно и пълно ! Абсурдно е да мислим, че Исус ни е намерил и приел, но не иска ние да го знаем! Напротив, Той не го крие от нас - това се доказва в Римляни 8 ; 16 “ Така самият Дух , свидетелства заедно с нашия дух , че сме Божи чада.”


Нуждата на сатана от доказателства

Позволете ми да ви кажа още - има нещо още по велико:Ние сме оправдани по благодат”(Рим.3 ;24).

Фантастично ! Такова нещо не може да се случи в съда на закононарушител. Представете си! Съдебната зала и сериозно гледащи, официални лица : униформен полицай, прокурор и седящия съдия.

Обвиняемият е седнал на подсъдимата скамейка. Съдебните заседатели обявяват неговата присъда. Той трябва да изтърпи наказанието и да плати цената. Ако помоли да бъде оправдан, уважаемия съд ще избухне в неудържим смях.

Сега друга сцена. - Грешник стои пред върховния съдия. Обвинителя е там - сатана и ослепителните редици на безгрешните ангели. Грешникът знае своята вина. Съдията на цялата земя трябва да отсъди справедливо. Тогава се появява адвоката на грешника - Исус и предизвиква обвинителя: “ Къде са вашите доказателства?” Това причинява раздвижване . Обвинителят се затруднява - не може да даде никакво доказателство. Няма запазени никакви веществени доказателства. Нито едно останало доказателство ! В цялата вселена не може да бъде открит знак, за грешноста на този човек. Какво се е случило ?

Аз ще ви кажа: Доказателствата за нашата греховност са унищожени. Исус Христос ги понесе всичките върху себе си на Голгота. Там , Той пое всичко в Себе си и се предаде доброволно, в огъня на Божествения съд . След тези ужасни часове всичко записано в обвинението изчезна безследно. Колосяни2 13-14 го описва:” …като прости всичките ни престъпления и като изличи противния нам в постановленията му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста. “

“ Заличени “, не означава само отмахнати, но унищожени.

В Божия съд , Исус - Адвокатът представи своя сензационен довод:” Няма доказателства против този човек!” Тогава тронът на Справедливоста, стана трон на Благодатта. Сатана - обвинителят, изпадна в ярост. Съдията посочи към обвинения. В ръцете си държеше отворен документ , наречен “ Новият завет.” Там , Той видя червения печат от кръвта на Исус. Това е царското реабилитиране, деклариращо:” Съдът не намери доказателства. И така няма съдебен процес срещу теб.” “ Сега прочие няма никакво осъждение на тия, които са в Христа Исуса…”(Римляни8 ; 1). Съдията го подписа, казвайки:” И греховете им и беззаконията им няма да помня вече.”

(Евреи10 ; 17).

Затворникът е свободен - “Оправдан по благодат”. Целият съд стана и аплодира:” …има повече радост в небето за един грешник, който се кае…”(Лука15 ; 7). Никой не може да види, че ти си “оправдан по благодат”. Бог - Съдията, не би искал ти да гадаеш това. Тези ,които чакат деня на съда , за да разберат дали са осъдени, не разбират значението на спасението. Знаейки обещанието на Исус в Йоан 5 ; 24 че ние “няма да дойдем на съд”, разбираме , че това е част от пасението. Когато сме спасени , Той отмахва страха от нас.

Думата “съд” идва от гръцката дума Кризис, от която произлиза думата “криза”. Така можем да кажем ,че новородения вярващ няма никога да познае часа на кризата, стоейки в съда , очакващ да види дали е спасен или осъден. Върховният съдия вече го е решил.

Мярката

Колко е странно това, че дори някои членове на църквата изглеждат несигурни и не очакват да научат съдбата си , до денят на последния съд . Те използват думите “ може би” и “надявам се” . Бог има да каже много за това. 1Йоан 5; 10, 13 казва:”Който вярва в Божия син има това свидетелство в себе си…”, “Това писах на вас, които вярвате в името на Божия син, за да знаете че имате вечен живот(и да вярвате в името на Божия син).”



Забележете че, това слово не казва че ще имаш вечен живот, но казва - имаш го сега! Това е мощтно изявление , което апостол Йоан е получил от Святия Дух. То съдържа всички ключови елементи за увереност в спасение: писах, вярвате, знаете, имате, вечен живот, Божия син.

Библейският принцип е, че всеки случай трябва да се доказва от двама или трима свидетели. Увереноста е толкова важна, че Бог ни я дава потвърдена от двама безгрешни, божествени свидетели: Словото на Бога и Духът на Бога. Свидетел номер едно - Словото на Бога. Когато то идва да даде увереност, много хора искат да усетят тази увереност с чувствата си. Това е често срещана грешка, с нещастен резултат. Бог никога не е казал , че емоциите ни трябва да са теста за нашето спасение. Увереноста не зависи от нашата психика, а от Неговото вечно слово. Човешката душа най- важната част от създанието. Тя е създадена със способност, чрез която усещаме колебанията на нашите чувства- дали сме радостни или тъжни съгласно състоянието на нашия ум- Дори след като сме Спасени. Спасените хора нямат вечно усмихнати лица, като маски. Те са в Божия план за живота си и не е нужно да се съветват с чувствата си , за да измерят дали са спасени или не.

Така спасението е внедрено в канарата на вечното слово. Исус заяви: “ Небето и земята ще преминат, но моите думи няма да преминат!”(Матея24; 35).

Това е процепът в канарата , където трябва да избягаме, когато сатана ни атакува със съмнения. Аз съм спасен, защото Словото го казва. Това , което чувствувам и в което съм убеден е без значение.

Първите християни не бяха уверени. Ние четем в Писанието , че те бяха “пълни с надежда”, “имаха изобилна радост” и “изобилна благодат”. “Изобилието”, означава достатъчно и повече от достатъчно, като дванадесетте коша с остатъци, когато Исус нахрани хората. Увереноста в спасението не е свръх- увереност, а дълбоко установен мир, изпълващ душата ти , в моменти, когато дявола нашепва съмнения.

Павел описва християните от Колос, като имащи:” …в пълно богатство съвършенното проумяване, за да познаят Божията тайна, сиреч Христа…” (Кол.2; 2). Думата “богатство”, в гръцката библия е Плоутос. Тя е коренът на думата “плутократ” , която означава “ някой , който царува чрез богатството си”. Аз не искам да бъда духовен плутократ, но да бъда ботат с увереност в Бога. Посланието към евреите 6; 1 и 10 ;22 говори за пълна увереност. В Солун те имаха “голяма увереност”- буквално “голяма пълнота”. Истинската пълнота е да си богат с вяра в Бога.

Прогласяваща увереност

Целият нов завет е изпълнен с увереност. Петър беше уверен, когато проповядваше в Ерусалим:” И тъй, нека знае добре целият Израилев дом, че тогова Исуса, когото вие разпнахте, Него Бог е направил и Господ и Помазаник.”(Деяния 2 ; 36). Той донесе новината от Самария за повярвалите езичници и каза че:” И сърцеведецът Бог им засвидетелства , като даде и на тях Святия Дух, както и на нас”(Деяния 15; 8). Ефесяните получиха,”спечелиха” гаранцията за тяхното духовно наследство и бяха запечатани със Святия Дух. (Ефес. 1 ; 13,14 4 ; 30). Какъв контраст! Коринтяните казаха:” А ние получихме не духът на света, но Духът, който е от Бога, за да познаем това, което Бог е благоволил да ни подари.”(1 Кор.2; 12).

Всяка доктрина , която ви оставя да гадаете дали е спасена душата ви , е в противоречие с новия завет. Павел каза на скептиците атиняни:” …Бог е дал уверение, на всички като Го е възкресил( Исус) от мъртвите.”(Деяния17 ; 31).

Не е нужно да седиш на спасението си , като че ли то ще отлети ако не внимаваш. Ти не можеш да спасиш спасението си. Господ пази душата ти ! Ако искаш повече доказателства, чети писмата на Йоан. В едно кратко писмо, той използвува думата “знам” 30- пъти: “ Ние знаем че Го познаваме… по такъв начин ние знаем че сме в Него … и така сме познали Отец … и така знаем истината … ние знаем че сме преминали от смърт в живот … ние знаем че обитаваме в Него … ние знаем че сме от Бога…” и т. н.

Това не означава че християните знаят всичко и не зависи от нашите способности или изследванията ни на абстрактни области. Всъщност Исус се радва , защото може да каже но своя Небесен Отец :

“ Благодаря ти Отче, Господи на небето и на земята , за дето си утаил това от мъдрите и разумните, а си го открил на младенците”(Матея 11; 25).

За да бъдеш сигурен в едно нещо, не е нужно да си сигурен във всичко, но само в Бог , който го е казал:” Ако изповядваме греховете си,

Той е верен и праведен да ни прости и да ни очисти от всяка неправда.(1Йоан1 ; 9).

Позволете ми да направя една проста илюстрация. Аз съм Райнхард Бонке, дали го чувствам или не , дали спя и не мисля за това, аз съм все Райнхард Бонке. Дори ако страдам от изгубване на паметта , моята идентичност остава същата- аз съм аз. Има удостоверение за раждане, което установява , че аз съм който съм.

Така е и със словото на Бога. Ако си приел Господ Исус Христос , като свой собствен , личен Спасител, ти си роден в семейството на Бога- “роден отново”. Библията е твоето удостоверение за раждане. Не можеш ли да повярваш? Много е просто- прочети 1Йоан 3 ;2 :”Любезни, сега сме Божии чада и още не е станало явно какво ще бъдем, но знаем, че когато стане явно, ще бъдем подобни Нему, защото ще Го видим както е.”



Какви ще бъдем , ние още не можем да схванем, но знаем кои сме - ние сме деца на Бога ! Исус каза:” Истина, истина ви казвам, който слуша моето учение и вярва в Тогова , който ме е пратил, има вечен живот и няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота.”(Йоан5 ; 24).

Това мощно! То казва ,че ако си се покаял и си приел Исус , като свой собствен, личен Спасител , тогава ти имаш вечен живот и си преминал от смърт в живот.


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница