Лекция: Част от тайната на Ватан



Дата11.06.2018
Размер67.98 Kb.
#73790
ТипЛекция
13.11.1996.
ІИР:ИСТИНАТА.

Лекция:Част от тайната на Ватан.

ІІИР:Дух и интуиция.
ИСТИНАТА
Енергията за разбиране на истината трябва да е много тънка и одухотворена, много фина, защото истината е явление на тайната. Когато ученикът навлиза дълбоко в себе си, в своята съкровена същност, само тогава той оплодява тайната в себе си.

Истината е тази способност, която дава разбиране за духовната същност на живота, а умът дава измислицата. Светът на истината е Божествено одухотворен и затова тук няма условия за проява на злото. Тайната Божия има много имена, например кръст, лавров венец, пентаграма или слънце, строгост или милост. Богомилите казват, че милостта се ражда от утробата на чистото и девствено Начало и е оплодена от любовта. Хермес казва:Когато страданието и радостта еднакво те водят към твоята цел, това е признак на истината. Вярата е само един елемент на истината, защото чрез вярата се преминава свободно през смъртта. Според богомилите, с вяра ученикът се преселва без да види смърт, защото чрез вярата си той е в друго съзнание.

Истината е великото излъчване на Древния. Това първо излъчване е създало невидимите сфери. Истината не е полюсна, полярна. Това означава, че ако нямаме скръб в радостта си и радост в скръбта си, ние не можем да надрастнем полярността.

Истината, това е духът, а духът е без образ. Понеже духът е без образ, той се наблюдава с разбиране. Ако не виждате Бог в това, което ви се случва и в което изпълнявате, и ако не го разбирате отвън и не го проявявате отвътре, никога не може да се доближите до целта на своя живот. Ако не можеш да познаеш Бог като време, ти никога не можеш да влезеш във вечността. Ако не познаеш Бога в ограниченията, никога не можеш да влезеш в свободата.

Който има уши да слуша, това е обръщение към ухото, защото според окултната наука ухото е врата към изключителни светове, символ на разбирането. Това означава да съумееш да чуеш гласа на живота.

ЧАСТ ОТ ТАЙНАТА НА ВАТАН


Най-стария език в света е ватанският. Учителят казва: Най-древният език, който слиза на земята, е Ватан. В последствие той се е скрил, защото е свързан с тайната на вътрешното мълчание на духа. Това мълчание, което ни разкрива, че животът е неизговорим. Когато музикантът постигне истината, той ще разбере, че музиката вече не е необходима. Когато молитвата достигне до краен предел на съвършенство и тя не е необходима, защото се превръща в постоянна будност.

Вотан, това означава ватански, това е синът на тайната, а сам той остава тайна неразгадана. Ватан е един от най-древните и велики учители, свързан с древните легенди за слънцето. От него е произлязъл и ватанския език.

Ватанският език се състои от 61 букви-духове. Това са букви-пентакли, букви-ключове на свещеното начало. Само тези букви-ключове могат да проникват и да изяснят тайната на небето и земята. Ватан, от една висока позиция на Христос е идвал в България много често, в Преслав. За достойните се е явявал Вотан и ги е дарявал с посвещението на буквите. Във ватанския език има букви, с които се минава от един свят в друг чрез самата духовна идея на буквите. Има други букви, чрез които се четат идеите на собственото вътрешно поле. Има букви, които пробуждат мистичния устрем, тези букви разкриват идеите на думите. Например: Що е искане? Отговор: Устрем за сливане. Има поредица от такива думи.

Има букви, чрез които се прониква във вътрешния ред на духа. Има букви във Ватан, които дават способности за апостолство и проповядване. Има букви, чрез които се поставя власт над скритата змия, която е във вътрешността на човека. Името на човека е съставено от букви. Това означава, че името на човека е пътя, по който човекът трябва да върви. Всяко име има своя скрита, специфична, вътрешна идея. Тя е скрита първо в буквите, второ в техните съчетания и трето, в духовните сили, произтичащи из между буквите.

Окултната наука казва: Ако човек прозре скритата идея в името си, той ще прозре и Божествения замисъл в себе си. Според Вотан, когато буквите станат съкровената същност на човека, те се превръщат в съкровено проникване в Древния. Свещените букви на духа имат свои езотерични комбинации. Чрез тях буквите се сливат с определени идеи в безкрайността.

Знае се, че Вотан е живял в Сирия, идвал е няколко пъти в България, в подзмемията на Преслав. Вотан е бил учител на Боян Мага и учениците му. Богомилите са издали много книги по Кабала, магия и т.н., почти всички книги са запазени. Вотан е главен организатор на богомилите. Връзката на Боян Мага и Вотан е стара. От миналото са били заедно и лично Боян е учил Йоан на Кабала и как да се пише Откровението. Кабала е точно тази наука, която е дала мистичното съдържание на откровението.

Що се отнася до името, човек трябва да е предан на идеята, скрита в името, защото тя определя висше служене на Бога, осъзнато. Когато Вотан е посетил тайния храм на Преслав и е присъствал на клетвата на богомилите, Вотан е дал на богомилите първообраза на Йоановото евангелие и Откровение. Било е свързано с клетва, защото за богомилите тайната на мълчанието е била първа и най-важна просветена добродетел.

Книгите на богомилите са били горени от църквите. Един от най-преданите и ревностни пазители на словото е бил Симеон Антипа, който е спомогнал книгите да се прехвърлят в една държава на съхранение. Според кабалистичните книги на богомилите, който може да извърви пътя на седемте печата, той може да извърви пътя на звездите и да проникне в тяхната вътрешност.

Ватанският език се е състоял от 61 букви-аркани. Те дават най-дълбока възможност да се тълкуват думите. Например, понятието небесна жена е с много дълбок смисъл. Част от идеята е: Очистване на духа чрез самооплодяване. За Вотан и посветените евреи се е смятало, че буквите са символи на сияещи същества. Единствено любовта е силата, даваща право да се проникне в тези букви. В древния език думата любов е символизирала виделината, не светлината, т.е. това, което вижда вътре в светлината. Затова се казва, че любовта вижда само себе си или Бог познава само Себе Си. Това е свързано и с древната, ранната реч. От нея са произлезли легендите за първите неща. Днес това се превежда по друг начин. Свързано е с незабележимата святост. Според Боян, в тайното учение на богомилите това е наречено “по стъпките на възторга и обожанието”.

Вотан казва:Древният е дал на хората най-финото от Себе Си и това е изразено така:И даде им искра. В тази искра е силата, която овладява равновесието на мистичната змия. Това е бялата змия, символ на огнения свят. Ватанският език е свързан с диханието на първичните творчески форми. Според този древен и първичен език се смята, че любовта е лицето на вечността, а будността е окото на възраждането към тази вечност. Пред богомилите Ватан често е казвал:Ела и виж мистерията на думите, но пряко не е говорил за нея, за думата, защото е знаел, че е много дълъг пътят, който е въведение в света на буквите. Той е знаел, че думата е запечатана тайна и може да се разкрие само от мистичния език на духа.

Във ватанския език има специална буква, която въвежда ученика в обожание на самотата, защото там се изгражда Божественото тяло, няма нищо общо с отчаянието. Други букви разкриват крилата на мълчанието, но всичко това е скрито в хранилището на любовта. Смята се, че буквите на ватански са направени от най-специално, невидимо, духовно вещество. И за да проникне ученикът в тях, той трябва да събуди вечността в себе си. Тогава той ще види живота и в камъка, защото тогава камъкът не е камък, а има вътрешен духовен образ. Името Петър погрешно се тълкува като камък, името означава скалата на силата и скалата на духа или означава:Роденият от мистерията на духа. В древната Кабала това се наричало извиращата скала.
ДУХ И ИНТУИЦИЯ
Просветлението се движи с голяма бързина, с голяма скорост, затова ученикът трябва да е много духовен. Той трябва да разбира като Син посланията на своя Отец. Просветленията, които слизат в интуицията ни разкриват величието на човешкия дух, но и го забулват. Просветлението е само загатване. Това е така, защото в интуицията не може да се прояви целта на духа, защото духът е ослепителен. Всичко това означава, че Божествените неща не са за разбиране, човешките са за разбиране. Божествените се разбират чрез извисяване, те са неизговорими.

Когато искрата дава просветление в интуицията на човека, тя губи вече част от своята светлина и много бързо се връща в духа. Това е така, защото слизайки надолу, световете за нея са много груби, бавни и неорганизирани. Това се отнася и за душата. Понеже духът е ослепителен, от него се излъчва само една частица, само една искра и тя храни интуицията и окултното разбиране на живота. Ние благодарим на тази искра, защото тя е чисто, светлинно излъчване, тя е посещение на велико и мъдро небе.

Щом интуицията е бедна и едва загатва за този ослепителен свят, какво може да обясни интелектът? Ето защо учениците на Бялото братство се обличат със смирение. С това се предпазват от въображаеми светове на ума, това са световете извън живата вода. В най-древния език живата вода символизира бързата кръв или точният огън, това е и според богомилите. В последствие се е стигнало до израза третото око, което също е бедно понятие. На древния език това означава специфично съчетание на дух и кръв. Кръв, означава светлина.

Любовта, която е жива вода, е майка на будността, т.е. на третото око. Тя е тази, която го ражда. В древната, ранната реч, в третото око, т.е. в живата вода, змията е погълната и разтопена. Това означава, че да възлюбиш врага си, змията, значи да я погълнеш с огън, т.е. да я разложиш в собствената си кръв, или да разложиш елементите на злото, скрити в кръвта на човека.

Богомилите казват:Убий змията, което означава направи си от змията стълба към храма на слънцето. Огънят на третото око не допуска никога заблуждения, т.е. не допуска никога змията да размътва живата вода. Според богомилите, да се явиш чист, с брачна дреха пред Бога означава да се явиш с чист устрем. И ако не се явиш с тази дреха, ще бъдеш хвърлен във външната тъмнина. Пак според богомилите, който вижда когато трябва, той не вижда света, а само Бог. Така страданията не пречат на виждането. В тайната богомилска книга “Енигма за чашата” се казва:Който не разбере тайната на чашата, т.е на страданието, той винаги ще умира от жажда. Този, който струва пясък, е умът. Който струва канара, е духът. А бурята, която помита построеното на пясък, е изпитанието.

За богомилите пътят на страданията е пътят на подземията, на битието. По този път са се преминавали три етапа, три степени на мистериите:

1.Ученик-богомил. Занимава се сериозно и има постоянни вътрешни прозрения, не външни просветления.

2.Проникване в смъртта.

3.След смъртта – раждане в мистичния устрем.

На езика на съвършените богомили, които са в четвърта степен, истината, това е разбираната и изживяна тайна. Тайната не е разбрана и позната. Оттук се почва началото на ватанския език, който е 61 тайни, т.е. толкова загадки трябва да реши душата в своя славен и вътрешен път.


ОМЪ
Каталог: 01-Bulgarian -> 15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska
15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska -> Учителят Беинса Дуно Георги Томалевски бележки за читателя
15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska -> Соланита ♦ всемирният култ на боговете и човеците
15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska -> За родословието на учителя петър дънов александър Периклиев Георгиев
15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska -> Тайните на злото
15.Knigi,%20statii,%20video%20-%20Besedi%20i%20ezoterika%20bulgarska -> Мисията на Българите Елементи част II петър Дънов – Учителя


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница