Махаллемиздеки кишилере сордук; "Курбанлар неден кесилир?" Деğишик, деğишик джеваплар алдък



Дата13.01.2018
Размер168.47 Kb.
#45015






СОН КУРБАН

Махаллемиздеки кишилере сордук ; "Курбанлар неден кесилир?" Деğишик, деğишик джеваплар алдък :

- "Курбан, деделеримизден калма бир шейдир. Лазъм биз де туталъм."

- "Ех, о гюн гелди ми, лазъм херкес кессин курбанънъ."

- "Беним къзанъмдан ичин бир адаğъм вардър. Шимди коркуйорум; кесмедим ми, даха фена олур.

- "Рюямда бир 'Баба' бана гьорюндю. Деди ки, 'Кесмезсен, къзанънъ ьолдюреджеğим.'"

- "Курбан кесерсен чок бюйюк севап казанърсън."

- "О курбанлар бизи бир гюн Сърат Кьопрюсюнден гечиреджеклер."

- "Хз. Ибрахиме о коч верилмезсейди, лазъмдъ биз де бугюн кенди чоджукларъмъзъ курбан едеджектик."

Иште бу кадар ьонемли бир меселеде насъл олур да, бу кадар чок деğишик фикирлер вар? Курбанлар ве адаклар халкъмъз ичин ьойле ьонемли ки, сон стотинкайъ ьодерлер, борджа биле гирерлер; йетер ки, курбанъ я да адаğъ йерине гетирилсин. Гьордюğюмюз гиби, ен азънда юч айръ дюшюндже вар, курбанлар меселеси ичин:

· кимиси хич дюшюнмеден, 'адеттир' дийерек кесийор.

· кимиси джинлерин коркусундан кесийор.

· кимиси де 'Аллах ичин' курбан кесийор.

Курбан кесмек, Инсаноğлунун ен ески тапънма йолудур. Дюнянън ен ески касабасъ, Тюркийе'де булунан Чаталхьойюк касабасъдър. Орада 10.000 сене ьондже биле инсанлар отурурду. Аркеологлар бирчок евлерде курбан йерлери булмушлардър. Аллахън кутсал китабъ (Библиа) да бизе айнъсънъ ьоğретийор: Аллах инсанъ ен башта ьойле яраттъ ки, Аллах иле инсан арасънда гюзел бир бераберлик, татлъ бир мухаббет вардъ. Аллахън инсана вермиш олдуğу бахчесинде бир 'хаят аğаджъ' да вардъ. Инсан онун йемишлеринден йедикче хаятъ йениленийорду. Инсан, Аллахла олан бераберлиğини девам еттиğи сюредже, хич ьолмейеджекти. Ама инсан хаятъ деğил, ьолюмю сечти. Аллаха баш калдърдъ, джеза оларак да о бахчеден ковулду, хаят аğаджъндан йемеси де ясакландъ. Инсаноğлу артък Аллаха ябанджъ ве дюшман биле олду.

Инсанън йюреğинин чок деринлеринде шьойле бир анлайъш вар: Бен аслънда Аллаха ябанджъйъм, ондан айръйъм, онун ичин ьолюмлюйюм. Бир хайванъ кесип онун джанънъ алъркен де о хакикатъ хатърлъйоруз. Тамамен дуйгусуз олмамъш хер инсан, бир хайванън боğазънъ кесеркен, йюреğинде аз да олса бир рахатсъзлък фарк едер. Ичинден бир кимседен ьозюр дилемек гелийор. Деğил саде ьолен хайвана аджъсън; хайванън ьолюмюнде кенди ьолюмлюлюğюмюзю анъйоруз, анлъйоруз ки, Аллахън ьонюнде БЕН ьолюмю хак еттим. Хайван исе сучсуздур; онун йеринде лазъмдъ бен ьолейим.

Евет, курбанън асъл анламъ будур: сучсуз бири, сучлу бир кимсенин йеринде ьолюйор. Сонрадан инсанлар бактъ она башка бир анлам вермейе. Курбан етлери даğътълдъ мъ, севап олурмуш, курбан кесен адамън хесабъна язълърмъш. Ама Аллахън Сьозю бизе апачък дийор ки, "Хайванларън канъ инсанън гюнахънъ ортадан калдърамаз." (Инджил - Ибранилер 10:4). Ен бюйюк курбанларъ версек биле, курбанлар ичин милйонларджа пара харджарсак биле, о тек бир гюнахъмъзъ аффеттиремез: "Бинлердже кочлардан, он бинлердже яğ селлеринден Раб хошланър мъ? Гюнахъм ичин илк оğлуму, джанъмън сучу ичин беденимин семерисини ми верейим?" (Теврат - Мика 6:7).

Аллах ескиден инсанлара курбанларъ буйурдуğу вакит хич истемеди ки, инсан бу курбанлар веререк кенди кендини гюнахтан куртарсън, не де севап казансънлар. Хайър, инсан тарихинин та башъндан, илк инсанъ кенди хузурундан ковдуğундан бери, Аллахън акъл ермез кадар йюдже бир планъ вардъ. Деğил инсанлар она курбан версинлер, о кендиси инсанлара бир курбан вереджекти. Хем де ьойле бир курбан ки, тек бир гюнде, тек бир курбанън ьолюмю иле тюм инсанларън, тюм заманларън сучларънъ ортадан калдъраджактъ. Тек гечерли олан курбан о оладжактъ. О хакикат курбан гелене кадар Аллах истеди, инсанлар курбан кесеркен, кенди сучларънъ анарак, геледжектеки о бюйюк ве гечерли олан курбана хазърлансънлар. О курбан кесилдиктен сонра артък инсанън кеседжеğи хич бир курбан калмаяджактъ. Кючюк къзлар даха генджеджик къзан икен, евлеринде йюзлердже дефа дюğюн ойнар, гелинлик гийер, асъл дюğюн ичин прова япарлар. Факат сахи дюğюн хаятта бир дефа олур. Сахи дюğюнден сонра да артък бир даха ескиси гиби махсустан дюğюн ойнанмаз. Курбанлар да ьойле: хакикат курбан гелдиктен сонра артък бир даха койунлар кесилмесин, бир даха инсанлар санмасънлар ки, Аллаха бир шей веребиледжеклер.

Хер сене йерйюзюнде бир гюн ичинде милйонларджа койунлар ве башка хайванлар курбан оларак Хз. Ибрахим'ин анъсъна кесилийор. Хепимиз онун хаятъндаки о ьонемли курбан меселеси ичин биршейлер дуйдук. Ама хич отуруп бу меселенин дерин анламънъ ьоğренмейе чалъштък мъ? Аллахън Китабъна кулак верелим : "Аллах Ибрахим'и денейип она деди: Ей Ибрахим; ве о, Иште бен, деди. Ве деди: 'Шимди оğлуну, севдиğин бириджик оğлуну, Исхак'ъ,ал ве Мория дияръна гит, ве орада сана сьойлейеджеğим даğларън бири юзеринде ону якълан курбан оларак такдим ет... Ве Ибрахим якълан курбан одунларънъ алъп оğул Исхак'а йюклетти; ве атеши ве бъчаğъ кенди елинде ташъдъ. Ве онларън икиси бирликте гиттилер. Ве Исхак бабасъ Ибрахим'е сьойлейип деди: 'Ей Баба' ве деди: 'Иште бен, оğлум!' ве деди 'Иште атеш ве одун; факат якълан курбан ичин кузу нереде?' Ве Ибрахим деди, 'Оğлум, якълан курбан ичин кузуйу Аллах кендиси тедарик едер (= вереджектир)." (Теврат - Теквин 22:1-2, 6-8). Даха сонрасънъ билийоруз: Ибрахим кенди оğлуну курбан етмейе разъ гелийор, бъчаğънъ калдъръкен гьоктен бир сес она шьойле конушту: "Елини чоджуğа узатма ве она бир шей япма. Чюнкю шимди билдим ки, сен Аллахтан коркуйорсун ве кенди бириджик оğлуну бенден есиргемедин." (Теквин 22:12)

Бу коркунч меселейи бир даха дюшюнелим: Аллах кенди досту ве пейгамбери олан Ибрахим'е коркунч бир шей буйуруйор : Калк, кенди оğлуну кес. Буна ким разъ гелебилир? Сиз кендинизи Ибрахим'ин йерине койунуз: бир яндан севдиğиниз ве доğмасъна бунджа сене бекледиğиниз оğлунузу кайбетмек истемезсиниз. Ама даха коркунч бир сору даха вар: аджаба, бу насъл бир Танръ, хем 'Инсан ьолдюрме' кануну вермиш, хем де ен севдиğи достундан инсан курбанъ истийор? Аллах, севдиğи кишийи неден ясак олан бир шей иле денийор? Бир баба санки ьонджеден чоджуğуна чалмасънъ ясаклаъйор, сонра да чоджуğуну денемек ичин 'Гит, чал!'дийор; чоджуğу чалмая калкънджа да 'Аферин, оğлум, сен бени сеследин.' дийерек къзанънъ ьовюйор. Ьойле бир Танръ'я ким гювенебилир?

1987 сенесинде Тюркийе'нин Газиантеп касабасънда шьойле бир меселе олду: адамън бири рюясънда Аллахън сесини дуйуйор: 'Гит, оğлуну бана курбан оларак кес.' Ертеси сабах калкъп дьорт яшъндаки оğлуну кесиндже, полислер ону хемен якалайъп бир катил оларак тутуклуйорлар. Бютюн газетелер адама 'сапък' дамгасънъ япъштъръп бир ьоджю гиби гьостердилер. Анлайъшлъ бир киши шуну сораджак: Аджаба, бу адамън яптъкларъ иле Ибрахим'ин яптъкларънън арасънда не гиби бир фарк вар? Аслънда хич фарк йок, биз бугюн Ибрахим'ин яптъğънъ япмая калксак бизе, хаклъ оларак, дели дийеджеклер, бизе ьойле бир буйрук верен Танръ'я да гаддар ве аджъмасъз дийеджеклер. Евет, Аллах насъл олур да Ибрахим'е "Кенди оğлуну кес!" буйруğуну верди? Дюшюнен бир киши ичин бу чок ьонемли ве чьозюлмеси мюмкюн олмаян бир сору.

Ама Хз. Ибрахим'ин курбанънъ анлатан сьозлерини диккатлидже окурсак, бу сорунун джевабънъ да буладжаğъз. Йукаръда язълдъğъ гиби, Ибрахим чоджуğуна шьойле бир джевап верди: 'Курбан ичин кузуйу Аллах кендиси тедарик едер (= вереджектир).' Евет, Аллахън яптъğъ о. Деğил садедже Ибрахим'е бир коч версин, оğлунун йерине. Хайър Аллах инсанлара ьойле бир курбан кузусуну хазърладъ ки, онун еши йок, бензери де йок. Аллах, Ибрахим' ден ашаğъ йукаръ 2000 сене сонра дюняя илк ве сон кез оларак кенди оğлуну курбан оларак гьондереджекти. "Яхя ертеси гюн Иса'нън кендисине доğру гелдиğини гьорюндже шьойле деди: 'Иште, дюнянън гюнахънъ ортадан калдъран Танръ Кузусу !" (Инджил - Йуханна 1:29)

Даха ьондже хайванларън канъ Аллахън ьонюнде инсанларън гюнахларънъ ортадан калдърамаяджаğънъ гьордюк. Инсанън йеринде ьолмеси герекен, гене инсандър. Ялнъз, ким о кадар темиз, кусурсуз, гюнахсъз ки, сенин йеринде курбан оларак ьолебилсин? 'Хер койун кенди баджаğъндан асълър.' Херкесин ихтияджъ вар, башка бириси онун йеринде курбан оларак ьолсюн. Гелмиш, гечмиш бютюн заманларда курбан оладжак тек бир киши вар: 'Ама Месих, гюнахлар ичин сонсуза дек гечерли олан тек бир курбан сундуктан сонра Танръ'нън саğънда отурду.' (Инджил - Ибранилер 10:12). Иште, ТЕК КУРБАН ИСА МЕСИХ'тир. Бир тек Иса Месих гюнахсъз доğду, гюнахсъз яшадъ, гюнахсъз оларак хачта курбан оларак ьолдю.

Аллах, Ибрахим'ден кенди оğлуну кесмесини истедиğи вакът, кендисинден 2000 сене сонра кесиледжек олан Иса Месих'ин курбанънъ ьонджеден билдирийор. Буна диккатлидже бир бакалъм. Ибрахим'ин оğлунун башъна геленлер, айнъ Иса Месих'ин хаятънда олан меселелерине бензийор:

Ибрахим'ин Оğлу

Иса Месих

1. Анасъ ону муджизе иле алдъ (яшлъ икен)

Анасъ ону муджизе иле алдъ (бабасъз оларак)

2. Бабасънън бириджик оğлу

Танрънън бириджик оğлу

3. Бабасънън севгилиси

Танрънън севдиğи оğлу

4. Мория даğъна гитти (Йерушалим)

Голгота тепесинде ьолдю (Йерушалим)

5. Бабасъ одуну оğлуна ташъттъ

Кенди одунуну (хачъ) юстленди

6. Бабасъ кеседжекти, оğлу разъ гелди

Танръ курбан верди, Месих разъйдъ

7. Ючюнджю гюн вардълар

Ючюнджю гюн ьолюмден дирилди

8. Курбанъйла бютюн дюня берекет гелди

Курбанъйла бютюм дюняя куртулуш гелди

Бу ики кишинин арасъндаки бензерликлерини инджелерсек, шашъп каладжаğъз, Аллахън йюдже планъна хайрет едеджеğиз:

1) Ибрахим'ин оğлу, хем де Иса Месих икиси муджизе йолуйла дюняя гелдилер. Бьойлеси, Танръ'нън куртаръджъсъна якъшърдъ. Ибрахим 100 ве каръсъ Сарах 90 яшъндайкен, Аллах онлара сефте оларак бир чоджук хедийе етти. Иса Месих'ин аннеси де хич бир еркеğи танъмадан гебе калъп, куртаръджъ Иса Месих'и дюняя гетирди. Хер икисинде Аллах, даха бу чоджукларънън доğумларънда гьостермек истер ки, кенди куртулуш планънда ьонемли йерлер алъйорлар.

2) Хем Ибрахим, хем де Аллахън кендиси бириджик оğлуну феда еттилер. Сахи, Ибрахим'ин даха ьонджеден доğмуш бир чоджуğу олан Исмаил вардъ. Факат о кенди каръсъндан олмайъп джарийеси Хаджер'ден доğмушту. Онун мирасчъсъ деğилди. Ону затен, оğлуну Исхак'ъ курбан етмесинден биркач сене ьондже, ханесинден ковмушту. Иса Месих де Танрънън бириджик оğлудур. Иса, табии ки, бедендже 'Аллахън Оğлу' деğилдир. Факат Аллахън сонсуз Кутсал Руху Мерйем'ин юзерине гелди. Бьойледже Танръ инсанла бирлешти. Иса Месих'те хем там бир инсанъ, хем де Танрънън тюмюню гьорюйоруз. Аллах бу кутсал, пак ве лекесиз Оğлунун юзерине кенди ьофкесине биндирди. Бютюн дюнянън, бютюн заманларън, гелмиш гечмиш яшамъш олан бютюн инсанларън хаккеттиклери джезайъ бир дефада, оğлу Иса Месих'ин юзерине бошалттъ. Ибрахим кенди чоджуğуну кесмек ичин насъл бъчаğъ калдъръп, ону ьолюме теслим етмейе хазър идийсе, айнен ьойле Аллах да кенди оğлуну Иса Месих хачта ьолюркен боğазладъ.

3) Ибрахим, илк ьондже Аллахтан бир ваад алмъштъ: сенин бир оğлун оладжак. Онда бютюн дюня берекетленмиш оладжактър. Факат бунун юзеринде кърк сене гечти, анджак о заман Аллахън сьозю йерине гелди. Онун ичин онун оğлу кендисине чок къйметли иди. Танръ'нън Оğлу олан Иса Месих де Аллахън севгилисидир: Танръ ону севдиğи бирханги бир инсан гиби деğил, анджак кендисинин бир парчасъ оларак севийор. Аллахън сьозюнде Танръ, кенди оğлуна олан севгисини шьойле гьостерди: бир гюн янъна талебелеринден юч киши алъп бир даğа чъкмъштъ, Иса Месих. О даğън юзеринде бирденбире Иса'нън гьорюнюшю деğишти; бембеяз бир шафаклък олду. Иса'нън янънда ески пейгамберлерден икиси гьорюндю: Муса иле Иляс. Иса'нън талебелеринин бириси джошарак деди ки: 'Ефендимиз! Ийи ки, бурая гелдик. Муса'я, Иляс'а, хем де сана бирер чардак куралъм.' Буну сьойлеркен истерди гьостерсин, Иса ен бюйюк пейгамберлер кадар ьонемлидир. Факат там о анда гьоктен бир сес гелди, о талебенин фикирлерини дюрюстледи: 'Севгили Оğлум будур. Ондан хошнудум. Ону динлейин.' (Инджил - Матта 17:5). Аллах бунунла кенди Оğлу Иса Месих'ин бюйюклюğюню гьостерийор. О бютюн инсанлардан, бютюн пейгамберлерден де даха юстюндюр. Иса пейгамберлерле айнъ категорийе гирмийор. Пейгамберлер иши, Аллахън сьозюню алъп инсанлара улаштърмактър. Ама Иса Месих инсанлара Аллахън сьозю улаштърмъйор, чюнкю о, Аллахън сьозюнюн КЕНДИСИДИР. Аллах, кенди баğрънда олан севги сьозлерини дюнядаки инсанлара улаштърмак ичин онларъ бир китаба деğил бир инсан беденине дьоктю. Пейгамберлер Аллахън канунларънъ улаштърмърлар, ама Аллахън севгиси садедже Иса Месих'те белли олуйор.

4) Даха сонра гьордюк ки, Аллах Ибрахим'е демийор саде 'Гит, оğлуну кес.' Хайър, она там оларак нереде кесилмеси лазъм олдуğуну да сьойлюйор: Мория даğларънда, орадаки тепелерин бирисинин юзеринде. Ибрахим, Аллахтан бу буйрук алдъğъ вакит Беершева касабасънда иди. Аллах она шимди орадан калкъп 70 километрелик, юч гюнлюк бир йолджулук япсън дийе буйуруйор. Демек ки, курбан анджак орада кесилебилир, о йерин чок спесиял бир ьонеми вар, онда гене бюйюк бир дерс вар. Мория даğларъ, юзеринде Кудюс (Йерушалим) касабасънън курулмуш олдуğу йердир. Ибрахим'ин заманънда орада хенюз чок уфак бир касаба вардъ. Орасъ чок даха сонра, Давуд заманънда, Исраил'ин башкенти ве кутсал тапънаğън йери оладжактъ. Ибрахим'ден 2000 сене сонра, оğлунун кеседжеğи йерде тек гечерли ве сон курбан кесиледжекти: Иса Месих. Аллах даха Ибрахим'ин вактинде гьостерийор ки, 'Беним сечтиğим йерим бурасъдър. Бир гюн геледжек ки, севгили бириджик оğлуму (яни Иса Месих'и) бурада сизин сучларънъз ичин курбан едеджеğим. Аллахън бу планъна бакаркен шашъп калъйоруз. Бютюн инсанлъğън гьозлери ачълсън. Бурада Аллахън ишлеринин излерини гьорюйоруз. Ибрахим'е бакаркен, Аллах бизе тек гечерли курбанън нереде оладжаğънъ 2000 сене ьондже билдирди.

5) Бу курбан да насъл олду; она бир гьоз аталъм. Ибрахим'ин курбанъ ичин шьойле язъйор: 'Ве Ибрахим якълан курбан одунларънъ алъп оğлу Исхак'а йюклетти.' (Теврат - Теквин 22:6). Ибрахим'ин чоджуğу насъл юзеринде кендиси курбан едиледжеğи одунларъ та тепейе кадар ташъдъйса, айнен ьойле хакикат курбанъ Иса Месих де кенди одуну олан хачъ (кръстъ) алъп Голгота денилен тепейе ташъдъ. Орада дьорт бюйюк енсерле онун еллери ве аякларънъ делип ону о хача гердилер.

6) 'Ибрахим орада бир мезбах яптъ ве одунларъ дизди ве оğлу Исхак'ъ баğлайъп ону мезбах юзерине одунларън юстюне койду. Ве Ибрахим елини узаттъ ве оğлуну боğазламак ичин бъчаğънъ алдъ.' (Теврат - Теквин 22:9-10). Ибрахим насъл там карар веререк оğлуну кеседжекти, айнен ьойле Иса Месих де бир янлъшлък оларак ьолмеди, Бабасъ Танрънън караръ ве разълъğъ иле ьолдю. Бу хакикат инсанларън анлайъшъна капалъ каладжактър. Аллах насъл олуйор да, севгили бириджик оğлунун юзерине хачта ьолменин утанджъ ве аджъсънъ дьокебилир? Инджил де Аллахън о йюдже севгисини бизе шьойле ачъклъйор : 'Танръ бизе олан севгисини шунунла канътлъйор (гьостерийор): биз даха гюнахкаркен, Месих бизим ичин ьолдю.' (Инджил - Ромалълар 5:8)

7) Шимди де хем Ибрахим'ин оğлу, хем де Иса Месих'ин хаятъндаки курбанларъ ичин ен ьонемли бир меселейе гелдик: санъръм, еğер Ибрахим чоджуğуну сахиден кесип ьолдюрмюш олсайдъ, биз бугюне кадар онун курбанънъ анмаздък. Айнъ шекилде Иса Месих садедже хачта ьолюп мезарда калмъш олсайдъ, хем кендиси, хем де ьоğретишлери чоктан кайболуп унутулмуш оладжактъ. Факат хер икисинде шашъладжак бир куртулуш олайъ гьорюйоруз. Ибрахим ичин артък юмит калмамъштъ, кенди оğлуну артък ьолю сайдъ. Юч гюнлюк йолджулуğунда Ибрахим'ин кафасънда тек бу дюшюндже вардъ: 'Севгили оğлум ьоледжек, чоджуğуму кайбедеджеğим.' Оğлуну артък тамамен ьолюме теслим етмишти; ьойле олмазсайдъ затен чоджуğуну курбан етмейе разъ гелмейеджекти. Там бу юмитсизлик ичинде Аллах, Ибрахим'ин чоджуğуну санки ьолюлерден йениден диритирийор. 'Ибрахим ючюнджю гюнде гьозлерини калдъръп узактан о йери гьордю.' (Теврат - Теквин 22:4). Аркасънда бойнузларъйла сък чалълара такълан кочу гьорюндже, Ибрахим анладъ ки, Аллах онун оğлунун хаятънъ ьолюлерден куртардъ..

Иса Месих'ин хаятънда да бу дирилиши гьорюйоруз, ялнъз, даха джидди, даха гьозле гьорюнен бир шекилде: Иса!нън беденини хачтан индирдиктен сонра ону саргъ безлерле саръп каяларън ичине йени, йени ойулмуш кючюк бир маğарая бензейен бир мезара койдулар. Онун ьонюне тонларджа аğър, йуварлак бир таш йуварладълар. Бунунла йетмезмиш гиби мезарташънъ бир мюхюрле килитлейип, мезарън ьонюне бир такъм корума аскерлери койдулар. Факат хепси бошуна; ючюнджю гюнюн сабахънда Иса Месих бюйюк бир кувветле мезаръндан чъктъ. Не мезар, не саргъ безлери, не мюхюр, не мезарташъ, не аскерлер, не де халкън имансъзлъğъ ве кьотю лафларъ она енгел оламадъ Иса'йъ ьолюлерден дилидиктен сонра гьорен шахитлер вар; шахитликлерини де китаба яздълар, ьойле ки мерак еден бугюне кадар Иса'нън дирилиши хакикаттен олду дийе анлаябилсин.

7) Сон оларак диккат еделим, Аллах Ибрахим'ин оğлунун курбанъна насъл бир джевап верийор: 'Раб буйурур: мадем ки, бу шейи яптън, ве бириджик оğлуну есиргемедин, сени зиядесийле чоğалтаджаğъм... ве зюррийетинде йерин бютюн миллетлер мубарек кълънаджаклар. ' (Теврат - Теквин 22:16-17). Ибрахим Аллаха сеследиğи ичин, ондан гайет фазласъйла берекетленди. Бьойледже Ибрахим'ин ьоğрендиğи дерс хепимиз ичин гечерли олан бир дерстир: чоджуğу ону 'Баба, иште одун ве атеш. Ама адаклък курбан нереде' дийе сорунджа, Ибрахим'ин джевабъ онун бюйюк бир дерс ьоğрендиğини гьостерийор: 'Оğлум, якълан курбан ичин кузуйу Аллах кендиси тедарик едеджектир (=саğлаяджактър) (Теврат - Теквин 22:8). Евет, курбанъ верен Аллахън кендиси, биз она кесиниликле бирханги бир курбан веремейиз. Бизе дюшен гьорев, Аллахън бизе вермиш олдуğу тек ве сон курбанъ, кенди Оğлуну Иса Месих'и иманла кабул етмек, 'Евет, гюнахларъмдан ичин ьолюмю хак еттим, ама сен беним йеримде ьолдюн, джезамъ сен ташъдън' демек ве хаятъмъзън сонуна кадар артък онун ичин яшамак.

Текрар ве текрар хайванларъ курбан оларак кесерсек, онунла гьостереджеğиз ки, биз даха Аллахън курбанънъ хенюз анламадък, я да кабул етмек истемийоруз. Не санъйоруз аджаба: Аллах кенди оğлуну курбан оларак вердиктен сонра, бизим она вереджеğимиз бир шей мъ калъйор? Аллах артък не кесилен хайванларън канларъ ве яğларъна, не де хайванларъ кесенлерин севапларъна бакмаяджактър, онларъ кабул етмейеджектир. Аллах бу кадар бюйюк рухсал бир куртулушу саğладъктан сонра, ону кабул етмейип бир даха хайванлара мъ гювенеджеğиз? Онларън канъ, Иса Месих'ин канъндан даха мъ къйметли саяджаğъз? Ьолдюктен сонра, бизи ьолюмден хаята, сърат кьопрюсюнден гечиреджек олан коч кимдир, аджаба? Бизим кенди парамъзла сатън алдъğъмъз, кенди еллеримизле боğазладъğъмъз анлайъшсъз бир хайван мъ, йокса Аллахън кендиси бизим ичин хазирламъш олдуğу куртаръджъ Иса Месих ми? Ьолюмден дирилмиш олан Иса Месих'ин сьозлерине диккат еделим : 'Бабамън истеğи, Оğул'у гьорен ве О'на иман еден херкесин сонсуз яшама кавушмасъдър. Бен де бьойлелерини сон гюнде дирилтеджеğим... Бьойле бири яргъланмаз, ьолюмден яшама гечмиштир.' (Инджил - Йуханна 6:40 ве 5:24).

Биз бьойле бир куртулушу кабул еттик ми, коркаджаğъмъз бир шей калмъйор. Биз анладък мъ, тек курбан Иса Месих'ин хачтаки ьолюмюдюр, о заман джинлерин бизе коркутмая чалъштъкларъ заман, коркусузджа каршълък веребилириз: 'Дефолун, бен сизден коркмаяджаğъм. Бен артък Иса Месих'ин канъна гювенийорум. О сизден даха кувветлидир, сиз бана хич бир зарар веремезсиниз.' О вакит артък бизи рюяларъмъзда рахатсъз еден, бизи коркутмая чалъшъп бизден курбан кесмемиз истейен 'Бабалар' ве 'Мубареклер'е хизмет етмейеджеğиз, бизи севен дири Танръ'я хизмет едеджеğиз.

Аллах, Ибрахим'е демишти ки, 'Сенин зюррийетинде йерин бютюн миллетлери мубарек кълънаджактър.' Ама ачъкча гьорюйоруз, Ибрахим'ин оğлу Исхак'ла йерйюзюне бирханги бир берекет гелмеди. Ама Аллах бу сьозю Ибрахим'е сьойлеркен, ондан 2000 сене сонра яшаяджак олан Иса Месих'ин ьолюмю ве дирилишини ьонджеден гьорюп, онун бютюн дюняя куртулуш кайнаğъ оладжаğънъ ьонджеден билдирди. Иса Месих артък херкеси чаğъръйор: куртулуш саде онун курбанъндадър, кендисиндедир:

Ей бютюн йоргунлар ве йюклери аğър оланлар! Бана гелин, бен сизи рахатлатъръм. Бен йумушак хуйлу ве алчакгьонюллюйюм. Бойундуруğуму такънън ве бенден ьоğренин, бьойледже джанларънъз рахатлък булур. Бойундуруğум колай ташънър ве йюкюм хафифтир. (Инджил - Матт 11:28)

Беним вереджеğим судан ичен сонсуза дек сусамаз. Беним вереджеğим су, иченде сонсуз яшам ичин фъшкъран бир су кайнаğъ оладжак. (Инджил - Йуханна 4:14)

Хер ишитен 'Гел' десин. Сусамъш олан гелсин. Дилейен, яшам суйундан каршълъксъз алсън. (Инджил - Есинлеме 22:17)






Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница