Книги: “Мост към миналото” (втора книга върху влиянието на западно-европейския ренесансов мадригал върху някои съвременни мадригални композиции), Издателство “Анго Боянов”, София, България, 2000. “Хоровите традиции на Барока и стилът на изпълнение през седемнадесети век.” Монография, Издателство Art Vision, София, България, 1994 /прието в Конгресната Библиотека, Вашингтон, 1995/. “Светски хорови жанрове на Ренесанса” (A Capella), Част първа на колекция от две части, Издателство “Музика”, 1989, Част втора все още не е издадена. Статии:
“Светлината – усмивката на ангелите. В памет на проф. Димитър Русков.” Сп. “Музикални хоризонти”, бр.11, София, България, ноември 2010.
“Наследството на Орфей – легендата Васил Арнаудов”, включено в монографията, посветена на хоровия диригент Проф. Васил Арнаудов от Александър Абаджиев, юни 2008, София, България.
“Музика в двореца” (рецензия). Сп. “Музикални хоризонти”, бр.4, София, България, 2008.
“Някои паралели във вокално-хоровото ретроспективно творчество на 20-ти век. И. Пицети - Messa di Requiem и Х. Камински – Музика за църковна служба и цикъл от 6 мадригала”. Сп. “Музикални хоризонти”, бр.10, София, България, ноември 2003.
“Литургичната музика на 20-ти век”. Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 10, София, България, ноември 2003.
“Сакралната музика на 20-ти век. Основни принципи на жанра и техники на съвременната композиция.” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 9, София, България, ноември 2003.
“Музика и алхимия”. Сп. “Музикотропиес”, бр. 40-41, издание на Университетът “Аристотел”, Солун, Гърция, 2002.
“Сила и свобода на съвременния музикант (композитор и изпълнител) в един променлив свят”, публикация за Петата конференция на фондация “Фулбрайт”, София, България, 2002.
“Дванадесет мадригали-балети и създаването на нов синтетичен жанр от Дж. Карло Меноти, Журнал на свободните изкуства, Американски колеж в Солун, Гърция, 1998.
“Дирижирането от кинестетична перспектива”, Сп. “Музикални хоризонти”, София, България, юни 1998.
“Мадригалите на Хиндемит”, Журнал на Свободните Изкуства: АКС, Солун, Гърция, 1997.
“Хайнрих Шутц – Сакралност и духовност: някои проблеми на интерпретацията на немска литургична музика в епохата на ранния Барок.” Сп. “Continuo”, Ню Йорк, САЩ, 1995.
“Съвременни американски ретроспекции в областта на мадригалния жанр. Дванадесет мадригала-балети от Джан Карло Меноти.” Сп. “American Choral Review”, Ню Йорк, САЩ, прието 1996.
“Мотетът и мадригалът във вокално-хоровата музика през епохата на ранния и средния Барок в Италия и Германия.” Сп. “Музикални хоризонти”, бр.4, София, 1993.
“Изпълнителски проблеми на Ренесанса и Барока.” Брошура, София, България, 1988.
“Минало, настояще и след това…” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 8, София, 1988.
“Някои проблеми на изпълнението на вокално-хоровия стил на Дж. да Палестрина” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 8, София, 1988.
“Стилът на мадригална композиция и изпълнителските традиции на късния ренесанс и тяхното продължение в творбите на Клаудио Монтеверди, Алесандро Скарлати и Хайнрих Шутц”. Сп. “Музикални хоризонти”, 14, София, 1987.
“Изпълнителските хорови традиции и стилове през средата на европейския Ренесанс – XVI и ранния XVII век.” Практически проблеми на хоровото самодейно изкуство, София, 1986.
“Мост към миналото – ренесансовата мадригална музика и нейните отражения в българската хорова изпълнителска практика.” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 10, София, 1982.
“Някои композиционни методи и изпълнителски проблеми на съвременните ретроспекции на мадригалното изкуство.” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 10, София, 1982.
“Изпълнителски проблеми на интерпретацията на мадригалния стил през късния Ренесанс,” Сп. “Музикални хоризонти”, бр. 2, София, 1982.