Основни понятия: програмиране, език за програмиране, алгоритъм, среда за разработка (ide), компилация и интерпретация



Дата03.01.2022
Размер19.28 Kb.
#112942
Изпитна тема1
Свързани:
Класове, Изпитна тема2

Изпитна тема № 1: Увод в програмирането
Основни понятия: програмиране, език за програмиране, алгоритъм, среда за разработка (IDE), компилация и интерпретация.

Пресмятания, аритметични и логически оператори, изрази. Условни конструкции. Логически изрази и оператори за сравнение. Вложени условни оператори. Оператор за многовариантен избор. Цикли. Видове цикли. Вложени цикли. Подпрограми (функции/методи), параметри, връщана стойност.

Програмирането е наука, която се занимава с методи и средства за създаване на компютърни програми. Компютърната програма представлява един алгоритъм, която компютърът може да разбере и изпълни. Алгоритъмът пописва сложно действие чрез редица от достатъчно прости скоба елементарни скоба действия, чрез редица които изпълняващият може да извърши в последователни стъпки и без допълнителни обяснения. Синоними на алгоритъм са: разпоредба, предписание, план, рецепта. Инструкциите на алгоритъма могат да бъдат разбрани От централния процесор на компютъра, ако са написани на Машинен език. Той обаче е сложен за човека, защото командите му се записват в двоичен код. Затова са създадени езици за програмиране, които използват команди предимно на английски език. Специална програма, наречена транслатор превежда тези команди на Машинен език и така те могат да бъдат разбрани и изпълнени от компютъра.

Компютърната програма представлява подробен план за възстановяване на проблем с помощта на компютър. За да я съставим, трябва да се създаде подходящ модел на информацията, като подберем необходимите структури от данни и съставим алгоритъм, който да обработва тези данни. След това трябва да кодираме алгоритъма на езика C Sharp като използваме средствата за програмиране.

Среда за програмиране

средата за програмиране(IDE - Integrated Development Environment)  е удобно средство за създаване и тестване на програма. Основни елементи на тази среда са:

Транслаторът, освен че превежда програма на машинен език, открива и посочва местоположението на синтактичните грешки в нея. Когато всички грешки от този тип се отстранят, остава да се провери дали няма грешки от логически характер. Тестването Стъпка по стъпка посредством дебъгера за позволява да се открият и такъв тип проблеми.

Програмата в съвременните езици за програмиране съвместно от библиотечните модули, всеки от които съдържа определени структури от данни и реализира определени подалгоритми. Тази съвкупност обикновено в съвременните среди за програмиране се нарича проект()  Или решение(). Модулите могат да бъдат стандартни(реализирани от производителя на средата за програмиране) и потребителски(реализирани от клиент - програмисти).

Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница