Повърхнина на Peters-Reif За да работи приложението е необходимо на компютъра да е инсталиран



Дата25.06.2017
Размер26.45 Kb.
#24229
Повърхнина на Peters-Reif
За да работи приложението е необходимо на компютъра да е инсталиран Microsoft .NET Framework 3.5 SP1: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ab99342f-5d1a-413d-8319-81da479ab0d7&displaylang=en.

За работа с OpenGL е използвана библиотеката OpenTKhttp://www.opentk.com/.




User Guide
Управление на координатната система:
Xротация около X;

Shift + X – ротация по X в обратната посока;

Y – ротация по Y;

Shift + Y – ротация по Y в обратната посока;

Z – ротация по Z;

Shift + Z – ротация по Z в обратната посока;

D – транслация по X в положителна посока;

А – транслация по X в отрицателна посока;

W – транслация по Y в положителна посока;

S – транслация по Y в отрицателна посока.


Опциите за визуализация са следните:

• показване/скриване на координатната система,

• ротация и транслация по координатните оси, като след прилагане на ротация или транслация, може лесно да се върнем в началното състояние чрез натискане на клавиша 0,

solid (цветно) и wireframe,

• работи с четири от класическите пет платонови тела тетраедър (четиристен), хексаедър (куб), додекаедър (дванадесетостен) и икосаедър (двадесетостен), като има опция и за моделиране на произволна мрежа.

Ако при зареждане на модел не се види изображение или не се побира цялото, нужно е само да се намали скалата (кликнато е в кутийката и после със средния бутон на мишката се увеличава или намалява). При превключване



solid wireframe трябва да се задържи малко мишката върху бутона.

Програмата работи с един клас („Edge“), представляващ ръб. Една стена е списък от ръбове, а един многостен е списък от стени. Алгоритъмът за подразделяне има 2 етапа: създаване на нови стени от старите и създаване на стена около всеки от старите върхове.



  1. Обхожда се всяка стена, намират се средите на ръбовете ѝ, след което се образуват нови ръбове, от които се прави нова стена; в края на този етап са получени всички ръбове на новия многостен и остава от тези ръбове да се образуват стените около върховете;

  2. За всеки връх от стария многостен:

    1. намират се ръбовете, в които върхът участва;

    2. намират се средите на тези ръбове и се образуват нови ръбове;

за всеки от новообразуваните се проверява дали вече съществува в новия многостен и ако да, се използва за изграждането на стената около върха; ако не, значи е невалиден и се пропуска.

Начална мрежа: тетраедър Тетраедър след 1 стъпка




Тетраедър след 2 стъпки Тетраедър след 6 стъпки




В wireframe вариант:

Начална мрежа: тетраедър Тетраедър след 1 стъпка


Тетраедър след 2 стъпки Тетраедър след 7 стъпки



Начална мрежа: додекаедър Додекаедър след 1 стъпка




Додекаедър след 2 стъпки Додекаедър след 5 стъпки


В wireframe вариант:

Начална мрежа: додекаедър Додекаедър след 1 стъпка




Додекаедър след 2 стъпки Додекаедър след 4
Каталог: fmi -> companal -> krassivl
krassivl -> 3d-алгоритъм на Chaikin
fmi -> Конкурентно Програмиране
fmi -> Лекции по компютърни мрежи и комуникации
fmi -> Ще предпочетеш да наблюдаваш света отстрани или ще се присъединиш към най-голяма студентска организация?
fmi -> Лекции по обектно-ориентирано програмиране
krassivl -> Crossplot на крива на Bezier Аплетът има две основни състояния(modes) Insertion mode
krassivl -> 1. Oписание на алгоритъма Описание на реализация Описание на функционалност
krassivl -> Алгоритъм на Doo-Sabin Описание на алгоритъма
krassivl -> Алгоритъм за повишаване степента на криви на Безие


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница