Правила: Правила свързани с военната част на играта



Дата10.02.2018
Размер60.38 Kb.
#56427
ТипПравила
Аферата Асколт”-основни правила:
Печелите като:

1.Откриете под каква форма е укрит Асколт(знаете къде е-отвъд Дверите,но не знаете какво е).За целта тряба да разпитате Неигровите Персонажи.

2.Откриете как да отнесете укрития Асколт отвъд Дверите на Отвъдното. За целта тряба да поразпитате Неигровите Персонажи.

3.Не се радвайте предварително,очаква ви финална изненада.



Правила:

Правила свързани с военната част на играта

Изисквания
Всеки участник в ларп е задължен да пази човека с когото се сражава и да внимава да не го нарани.

Удари в главата, врата и слабините са напълно забранени, както и замахвания при които е цел някое от тези забранени места.


Зони на поражение и тяхната защита
Торс :
- участник облечен в дрехи без броня или протектори се счита за убит след първия удар
- участник облечен в кожена броня се счита за убит след втори удар
- участник облечен в метална броня се счита за убит след трети удар
Аналогични са и случаите на поражение на ръка или крак .
Не се признават увеличаване броя точки защита посредством пресмятане “метал - три + кожа - две = пет точки защита”.
Ефект на поражение
- при брой на пораженията на торс съотвестващ с нивото на защита, участника е задължен да падне мъртъв. Изисква се от всеки който умре в битка след смъртта си да легне на земята и да не мърдаУчастникът е задължен да легне независимо от състоянието на терена, не бива да разговаря с други загинали или да се повдига на лакти и да се оглежда наоколо.
- при брой поражения на ръка съответстващ с нивото на защита на крайника участника е задължен да изпусне оръжието което държи с ръката си и да не ползва този крайник.
- при брой поражения на крак съответстващ с нивото на защита на крайника участника е задължен да падне на коляно или да застане на един крак. Подскачането на един крак е забранено.


Класове оръжия
1. Мечове
- меч с дължина от 10 до 30см включително се води клас “нож”
- меч с дължина от 31 до 70см включително се води клас “къс меч”
- меч с дължина от 71 до 100см включително се води клас “среден меч”
- меч с дължина над 100см се води клас “дълъг меч”, нанася две точки поражение
Всеки един меч без тези които се включват в клас “дълъг меч” нанасят една точка поражение.
2. Други оръжия
- брадва за една ръка нанася една точка поражение
- брадва за две ръце нанася две точки поражение
- боен чук за една ръка нанася една точка поражение
- боен чук за две ръце нанася две точки на поражение
- копие за две ръце нанася две точка поражение
- боздуган нанася една точка поражение
- копие за една ръка нанася една точка поражение
- жезъл/бойна тояга нанася една точка поражение
Оръжие за две ръце може да се носи и с една, но когато се използва с две ръце нанася две точки поражение а когато с една ръка - една точка поражение. Например ако даден участник се бие с чук за две ръце нанася две точки поражение, отсичат му едната и започва да върти чука с една ръка и в такъв случай нанася една точка поражение.
На ларп участниците които се бият с два меча им е разрешено в едната ръка да носят оръжие клас “среден меч” а в другата не по дълго оръжие от клас “къс меч”.
Забележителности:

Храм на Дверите (мъртвилник) :
Преди да започне всеки ларп се определя местонахождението на мъртвилника. Мъртвилника е мястото където всички загинали в битка ларп участници трябва да отидат. По принцип това може да е определена шатра, палатка или просто поляна сред гората местоположението и предназначението на която трябва да знаят всички ларп участници.
Процедурата по смъртта и съживяването на ларп участниците е следната : два противникови отряда влизат в битка, по време на която загиват няколко човека, по-горе са описани правилатата осносно смъртта а именно това че всеки “умрял” участник трябва да легне на земята след като бъде убит и да лежи докато битката премине, едва тогава му е резрешено да се изправи и да тръгне към мъртвилника където след определен период от време да се съживи.

Хоремаг:

С определено,известно на всички местонахождение-неутрална територия.Място където се предоставят храна,питие и временно убежище.Могат да се водят преговори и да се подслушват преговори.



Дрогерия(може да е в Хоремага):

Място където Амбуланта предлага защитни амулети,пролкятия,също премахване на проклятия и лечение.



Крипта (може да е в Храма на Дверите) :

Убежище на Похитителя.Място където се провежда „Орис”-игра на зарове с трансцендентално значание.


Магия-заклинания-общи положения

Магията в Керулен,се практикува постедством заклинания записани върху пергаменти.на гърба на всеки пергамент има символ,който указва същността на заклинанието(пример-на гърба на заклинанието за персонална смърт,има нарисуван един череп,за масова смърт-три черепа).Всеки маг,започва играта с определен брой заклинания;нови може да получи от Първожреца,ако успее да плати исканата цена,или да изпълни задача.



  • Заклинанието трябва да се чете високо и ясно,за да бъде чувано от от всички които трябва да бъдат омагьосани.

  • След прочитане на заклинанието магът завършва с думите”Така да бъде”,вдига високо пергамента с една ръка,за да е виден знакът нарисуван на него.

  • Ако заклинанието е насочено(персонално),заклинателят е длъжен да доксне с ръка,жезъл,друго оръжие,човекът когото омагьосва. Само тогава заклинанието започва да действа.Ако е масово,това не е необходимо.

  • Магът отброявя необходимото време(десет секунди),след което сваля ръката си с пергамента.Действието на заклинанието е преминало и може да се прочете отново същото,или друго заклинание.

  • Всяко заклинание действа определен период от време,освен ако ако не е:

    1. смъртоносно

    2. лекуващо

    3. възкресително

    4. магически щит.

  • Защитата на материалните брони не предпазват от заклинание.

  • Универсалната защита срещу заклинания е заклинанието „Магически щит”,но само ако защитаващия маг успее да го задейства(вж. т. 1. и 2.) преди атакуващия.Това заклинание е масово.Дейтва.

  • Действието на заклинание може да бъде спрян,ако магът бъде убит.

  • Няма пречки магът да може да използва и обикновени оръжия.


Амулети и Проклятия

  • Амулетите са магически формули записани на специална цветна хартия , (в цвят различен от този на Проклятията),които закачени на врата или ръката,носят допълнителна защита на своя притежател.Числото с което защитата се увеличава трябва да е едро изписано на двете страни на амулета.

  • Проклятията са магически формули записани на специална цветна хартия (в цвят различен от този на Амулетите),които закачени на оръжие,увеличават неговата сила на поражение.Ако с обикновен меч,са ви необходими три удара,за да нанесете поражение на тежко брониран противник,то с Прокълнат меч,ударите могат да са два или даже един. Числото с което силата на поражение се увеличава,трябва да е едро изписано на двете страни на амулета.


Персонажи:

Игрови:

1.Войни

2.Магове(заклинатели)

Неигрови:

1.Първожрец:

  • Статичен персонаж-може да бъде открит само на определено място.

  • Разпределя измежду играчите,предметите които Драконите ще искат като отплата

  • Пазител на Дверите-всички убити персонажи отиват при него за престой от определен период от време.

  • Търгува със Заклинания-може да поиска в замяна монети,кристали,жертвоприношения(в зависимост от мощта на заклинанието)

  • Предоставя информация срещу отплата.

  • Арбитър по въпросите на играта.

2.Дракони-черен-Щорм,зелен-Брийз и червен-Лаваал:

  • Динамичен персонаж,може да се движи свободно из игровото поле.

  • Разговаря само с магове

  • Може да предоставя информация срещу отплата.

3.Похитител

  • Динамичен персонаж,може да се движи свободно из игровото поле.

  • Носи камбанка,чиито звук „замръзява” всички игрови персонажи в радиус на видимост.

  • Избира произволен играч -Похитен-който е длъжен да го следва до Криптата

  • Провежда „Орис”-игра на зарове,ако изгуби,Похитеният получава Печата наОрис,ако спечели-„златна” монета.

  • Може да предоставя информация срещу отплата,или свободно.

4.Ханджия/ханджийка

  • Предоставят храна,питие и временно убежище.

  • Може да предоставя информация срещу отплата,или свободно.

5.Амбулант

  • Продава защитни амулети и проклятия.

  • Може да предоставя информация срещу отплата,или свободно.

  • Може да лекува.

6.Шериф

  • Следи за коректността на играта и играчите.

  • Може да санкционира Играч или цял Дом по свое или усмотрение на Първожреца.Санкциите са забележка,предупреждение,”смърт” за определено време,извеждане от игра.

  • Може да предоставя информация срещу отплата,или свободно.

7.Херувим

  • Връзка между статичните Неигрови персонажи.

  • Може да предоставя информация срещу отплата,или свободно.


Забележка:Обща черта на Неигровите персонажи е че не могат да бъдат убити.


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница