Календар
|
Тема
|
Вид на урока
|
Дейности
|
Ме-
сец
|
Сед-
мица
|
IX
| -
|
Правила за работа в компютърен кабинет. Устройства и програми
(Начален преговор)
|
комбиниран
|
Разпознаване, назоваване на компютърните устройства и затвърдяване на знанията за предназначението им.
Актуализиране на правилата за работа в компютърния кабинет.
Игра „Познай ме!”
|
IX
| -
|
Тест - входно ниво
|
за проверка и оценка на знанията
|
|
X
| -
|
Светът около мен е пълен с информация
|
НЗ
|
Актуализиране на правилата за работа в компютърния кабинет.
Определяне на видовете информация според източника й.
Запознаване и назоваване на различни носители на информация, капацитет.
Игра „Музикални инструменти”
|
X
| -
|
Прозорец на програма. Управление на прозорец
|
НЗ
|
Запознаване с различни начини за стартиране на компютърна програма.
Запознаване с елементите на прозорец на програма.
Усвояване на знания и умения за управление на прозорец на програма.
Актуализиране на знанията за работа с клавиатурата - въвеждане на думи и изречения.
Актуализиране на действията щракване и влачене с мишката.
Игра „Да играем боулинг”
|
X
| -
|
Графична програма. Работа с готови графични елементи
|
НЗ
|
Запознаване с възможностите на графичните редактори.
Разпознаване на графично изображение.
Посочване на готови графични елементи.
Създаване на графично изображение с готови графични форми.
Игра „На пчелина”
|
X
| -
|
Програма Paint – прозорец, инструменти „Четки” и „Гума”
|
НЗ
|
Представяне на програма Paint, стартиране по различни начини.
Усвояване на алгоритъм за работа с инструментите „Четки”и „Гума”.
Усвояване на практически умения за избор на различен размер на следата от четката и различна големина на гумата.
Игра „Какво знаеш за домашните животни”
|
XI
| -
|
Инструмент „Кофа”. Основен и допълнителен цвят
|
НЗ
|
Затвърждаване на знанията за програма Paint и начините за стартирането й.
Запознаване с инструмент „Кофа” и усвояване на алгоритъм за работа.
Усвояване на практически умения за избор на основен и допълнителен цвят от палитрата.
Игра „Любими играчки”
|
XI
| -
|
Инструменти „Права линия” и „Молив”. Дебелина на линията
|
НЗ
|
Запознаване с инструментите „Молив”и „Права линия”
Усвояване на алгоритъм за работа с инструментите „Молив”и „Права линия”.
Усвояване на практически умения за избор на различна дебелина на линията.
Игра „Познаваш ли часовника”
|
XI
| -
|
Инструменти „Правоъгълник” и „Овал”
|
НЗ
|
Запознаване с инструментите „Правоъгълник” и „Овал” и усвояване на алгоритъм за работа с тях.
Усвояване на практически умения за избор на различен цвят и дебелина на линията.
Усвояване на практически умения за изчертаване на геометрични фигури без и със запълване.
Игра „Геометрични фигури”
|
XI
| -
|
Допълнителен и собствен цвят. Инструмент „Пипета”
|
НЗ
|
Приложение на усвоените знания за инструмент „Пипета”.
Използване на допълнителната палитра и създаване на собствен цвят.
Игра „Живеем заедно”
|
XII
| -
|
Инструмент „Текст”. Прозрачен и непрозрачен фон на текста
|
НЗ
|
Приложение на усвоените знания и умения за работа с инструмент „Текст”.
Въвеждане на текст в текстова кутия.
Избор на прозрачен и непрозрачен фона на текста.
Игра „Зимни празници”
|
XII
| -
|
Инструменти „Триъгълник” и „Многоъгълник”
|
НЗ
|
Актуализиране на действията щракване и влачене с мишката.
Приложение на усвоените знания и умения за работа с инструментите „Триъгълник” и „Многоъгълник”.
Изчертаване на геометрични фигури без и със запълване.
Игра „На ски пистата“
|
XII
| -
|
Съхраняване на графично изображение. Отваряне на файл
|
НЗ
|
Приложение на алгоритми за съхраняване на файл
и за отваряне на файл.
Редактиране на файл и запазване на направените промени.
Използване на командите Save, Save as, Open.
Игра „Любими учебни предмети”
|
I
| -
|
Програма Paint
(Обобщение)
|
обобщаване и систематизи-ране на знанията
|
Приложение на придобитите знания и умения за създаване на графично изображение с програма Paint.
Избор на подходящ инструмент при изпълнение на поставена практическа задача и използване различни характеристики на изучените инструменти.
Игра „За кого е подаръкът?”
|
I
| -
|
Текущ тест - програма Paint
|
за проверка и оценка на знанията
|
|
I
| -
|
Работа с текстова информация. Стар-
тиране на програма WordPad
|
НЗ
|
Представяне на програмата WordPad.
Стартиране по различни начини.
Приложение на умения за работа със символния блок на клавиатурата, както и със служебните клавиши „Shift” и „Caps Lock”.
Игра „На куклен театър”
|
I
| -
|
Въвеждане на текст от клавиатурата
|
НЗ
|
Писане на текст в приложна текстобработваща програма.
Използване на клавишите за подреждане и редактиране на тест.
Приложение на умения за работа със служебните клавиши „Delete”, „Backspace”, „Enter” и „Space”.
Игра „Да спортуваме”
|
II
| -
|
Задаване на цвят и размер на текста
|
НЗ
|
Позициониране на текстовия курсор на определено място в текстовия документ.
Използване на клавишите „стрелки” и въвеждане на текст от клавиатурата.
Използване на инструментите Font, Font Size и Font Color в текстообработващи програми.
Игра „ Празникът на свободата ”
|
II
| -
|
Правила при въвеждане на текстова информация
|
НЗ
|
Въвеждане и редактиране на текстова информация.
Използване на клавишите „Tab” и „Space”.
Игра „ Приготви се за празник ”
|
II
| -
|
Превключване на клавиатурата от латиница на кирилица и обратно
|
НЗ
|
Превключване на клавиатурата от работен режим на латиница - на кирилица и обратно.
Позициониране на текстовия курсор и въвеждане на текстова информация - букви на латиница и кирилица, цифри. Местене с помощта на мишката на обекти върху работния екран.
Игра „Да изпратим писмо”
|
II
| -
|
Запазване и зареждане на текстов документ
|
НЗ
|
Отваряне и съхраняване на нови и вече съществуващи документи.
Използване и на двете команди за отваряне и съхраняване на документи.
Използване на командите New; Open; Save as; Save.
Игра „ Клубове по интереси ”
|
III
| -
|
Разпечатване на документ. Вмъкване на картинка
|
НЗ
|
Преглед на документа преди печат, вертикално и хоризонтално ориентиране на страниците.
Отпечатване на документ.
Използване на командите Print; Page setup; Print Preview.
Вмъкване на картинка или рисунка в документ и съхраняване на документ.
Игра „Пролетен карнавал”
|
III
| -
|
Звукова информация – съхранение и възпроизвеждане
|
НЗ
|
Възпроизвеждане на звук от компютъра, управление на звука - спиране, пускане, увеличаване, намаляване, връщане или превъртане на звука.
Приложение на знанията за външните носители на информация.
Работа със звуков плеър.
Игра „ Видове информация”
|
III
| -
|
Управление възпроизвеждането на звук от компютъра
|
НЗ
|
Пускане и управляване на звукова информация и тяхното съвместно използване за пускане и регулиране на видео информация.
Приложение на знанията за устройствата, чрез които се възпроизвежда от компютърната система звукова информация.
Игра „Стигни до приказката”
|
III
| -
|
Компютърна анимация. Понятие за кадър
|
НЗ
|
Приложение на знанията за компютърна анимация, кадър, анимиран образ.
Създаване на графични изображения с малки различия /кадри/ и подреждане на кадри. Съхраняване на файл.
Игра „Подреди кадрите”
|
IV
| -
|
Комбиниран компютърен документ
|
НЗ
|
Приложение на знанията за комбиниране на графични изображения и текст.
Съхраняване на файл.
Усвояване на умения за създаване на анимиран образ и серия от кадри.
Игра „Обичам сезоните”
|
IV
| -
|
Комбиниране на информация - графика, анимация и звук
|
НЗ
|
Актуализиране на знанията за понятието комбиниран компютърен документ.
Комбиниране на графично изображение, анимация и звук.
Създаване на проект за комбиниран документ.
Актуализиране на знанията за компютърнитепрограми Paint и WordPad.
Игра „Да поиграем с Пипи”
|
IV
| -
|
Създаване на собствен компютърен проект по дадена тема
|
комбиниран
|
Комбиниране на графично изображение и текст.
Актуализиране на знанията за комбиниран компютърен документ.
Създаване на графично изображение по текст.
Въвеждане на текст от клавиатурата.
Игра: „Да отидем на цирк”
|
IV-V
| -
|
Какво научих във втори клас (Годишен преговор)
|
обобщение и систематизира-не на знанията
|
Приложение на усвоените знания и умения за работа с изучените програми.
Обосноваване избора на подходящ инструмент.
Актуализиране на знания и умения за използване различни характеристики на изучените инструменти.
Игра: „В страната на знанието”
|
V
| -
|
Тест – изходно ниво
|
за проверка и оценка на знанията
|
|
V
| -
|
Час на разположение на учителя
|
|
|
V
| -
|
Час на разположение на учителя
|
|
|