Пророчеството като минало и бъдеще?



Дата01.06.2017
Размер26.27 Kb.
#22593
Пророчеството като минало и бъдеще?

Angel Manuel Rodríguez



Въпрос: Някои адвентисти тълкуват времевите периоди споменати в Данаил 12:5-13 буквално, като бъдещи събития. Каква е вашата реакция?

Някои адвентисти наистина прилагат Данаил 12:5-13 към бъдещи събития, които ще се случат след повдигането на Михаил (стих 1). Според тях, пророческите периоди споменати в главата (1260, 1290 и 1335 дни) са възприемани като буквални дни, които предстоят в бъдещето. Използвайки историческия метод на тълкуване, адвентистите традиционно възприемат времевите периоди от дни тук за символи на години. Всеки опит да се смесят футуризмът (футуристичния метод на тълкуване) и историческият метод, чрез представяне на едно двойно изпълнение на апокалиптичните пророчества ще подкопае нашата система на пророческо тълкуване. Тези нови предложения не могат да бъдат подкрепени от контекста или от книгата на Данаил. Ето защо:

1.Структурата на видението. Видението представено в Данаил 10 глава обхваща Данаил 11:1-12:4 и завършва със заключение в Данаил 12:5-13. Въведението се състои от един разговор между Данаил и две небесни същества. Заключението на видението описва същия разговор между Данаил и двете небесни същества. Това е една единна обособена литературна част.

2.Разположението на времевите периоди. Времевите периоди в Данаиловите пророчества са разположени в края на виденията. В Данаил 7 глава видението е описано в стихове 1-14; времевият период е даден в стих 25. Видението от Данаил 8:1-12 е последвано от времевия период в стих 14. Това предполага, че времевите периоди в Данаил 12:5-13 са директно свързани с видението в Данаил 11 глава.

3.Данаил 7 глава и 1260 дни. Трите и половина времена/1260 дни пророчески период е представен за първи път в Данаил 7:25 в един контекст, който е напълно символичен. Няма причина да тълкуваме същия пророчески период буквално в глава 12:7. Такъв един подход прави невалиден принципа ден=година, защото е липса на последователност в своето приложение. Освен това, в Данаил 12:7 времевият период, през който Божиите врагове преследват “светиите” идеално съответства на Данаил 7 глава.

4.Лингвистична (езикова) връзка между Данаил 11 и 12 глави. Изразът “края на удивителните неща/тия чудеса” (Данаил 12:6) ни насочва обратно към Данаил 11:36, където същия еврейски корен, pala, е използван, за да опише думите на врага, изговорени срещу Бог (ср. Данаил 8:24). И двата пасажа посочват, че тази зла сила ще успява за един период от време. Данаил 11 се занимава с конкретното време през което това изключително явление се случва и посочва, че то ще свърши след като злата сила пречупи, смаже силата на “светиите” (Данаил 12:7). Това същото събитие е описано в Данаил 7:25 и 8:24, където същата терминология посочва Божиите служители. Други връзки обхващат споменаването на “нечестивите” (Данаил 11:32; 12:10), глаголите “разберат” (Данаил 11:33; 12:10), “чистя”, “избелвам” и “очиствам” (Данаил 11:35; 12:10).

В Данаил 11:31 и 12:11 думата “ежедневна” (“всегдашна”) е използвана с глагола “да премахна.” И при двата случая се използва фразата “мерзостта, която докарва запустение” във връзка с глагола “поставям, установявам.” Няма основание да се спори, че двата пасажа се занимават с различни събития. Чрез използването на една и съща терминология писателят ни казва, че става въпрос за същото събитие. Затова, времевите периоди споменати в Данаил 12:11, 12 (1290 дни и 1335 дни) трябва да бъдат приложени за събитията описани в Данаил 11:31. Данаил 12:7 описва времето на преследването споменато в глава 11:32-35.

Определянето на историческото изпълнение на 1290 дни и 1335 дни не е трудно. Първо, 1290 дни са свързани с работата на Божия враг, споменат на друго място. Данаил 7 глава показва, че контролът упражняван от религиозно/политическата сила над Божия народ приключва през 1798 г. Тази година определя края на 1290 години; началната й точка ще бъде тогава 508 г. след Хр., когато франките разбиват арианите вестготи. Второ, 1335 дни са едно продължение на 1290 дни, така показвайки, че те започват по същото време. Това означава, че 1335 години свършват 1843/1844.



За едно по-подробно изследване на пророческото тълкуване, предлагам да изучавате коментара на Уилиам Шии, Данаил 1-7 и Данаил 7-12 (Boise, Idaho: Pacific Press Pub. Assn., 1996)[Има ги и на български].
Каталог: old -> materials
materials -> Библейската позиция на църквата Увод: Позицията на църквата е против употребата на алкохол. Една оспорвана позиция на църквата
materials -> Увод: Истината за виното в Кана не е човешка Невероятната способност да изкривяваме и изопачаваме истината, както ни изнася
materials -> Кои библейски доказателства подкрепят учението, че Михаил е още едно от имената на исус?
materials -> Естеството на Христос
materials -> Гневът на бог
materials -> Без баща, без майка, без родословие, нямащ нито начало на дни, нито край на живот
materials -> Невъзможно ли е да бъдеш изгубен?
materials -> Абв-то на теологията на д-р Дезмънд Форд от W. H. Johns
materials -> Наследството на Е. Г. Вайт – необичайни изявления: Сношаване на хора и животни
materials -> Алилуя, Алилуя


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница