Robot commando



страница1/31
Дата21.03.2017
Размер1.32 Mb.
#17437
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   31




ROBOT COMMANDO

Concept copyright O Steve Jackson and Ian Livingstone 1986

Text copyright © Steve Jackson, 1986

Illustrations copyright O Gary Mayes, 1986

Cover illustration copyright © David Martin, 1986



Превод: Божидар Илиев

IS8N 954-8371-40-5


Печат “Светлина“ ЕАД Ямбол

СЪДЪРЖАНИЕ
Въведение

5
Съвети към играчите

12
Лист на приключенията

14
Как започва тази история

16


КОМАНДИР

НА РОБОТИ


Книги-игри от поредицата БИТКИ БЕЗБРОЙ ™:


1. ЗВЕЗДОЛЕТЪТ-СКИТНИК

2. ГОРАТА НА ОБРЕЧЕНИТЕ

3. МАГЬОСНИКЪТ ОТ ОГНЕНАТА ПЛАНИНА

4. ЛЕГОВИЩЕТО НА СНЕЖНАТА ВЕЩИЦА

5. ГРАДЪТ НА КРАДЦИТЕ

6. МЕЧЪТ НА САМУРАЯ

7. ХРАМЪТ НА УЖАСИТЕ

8. БОЕЦ НА КОЛЕЛА

9. ДЕМОНИ ОТ ДЪЛБИНИТЕ

10. КОМАНДИР НА РОБОТИ






Въведение

За да играеш тази игра, необходими са ти само молив, гумичка и две обикновени зарчета. Ще ти трябва още и Лист на Приключението, който се намира на страници 14-15. Записвай точките си в Листа на Приключението с молив или пък си направи фотокопия на страницата, които да използваш в следващите си приключения.


Умение, Издръжливост и Късмет

Преди да се впуснеш в приключението, първо трябва да определиш собствените си възможности и слаби места. С помощта на зарчетата ще определиш Първоначалните си точки за УМЕНИЕ, ИЗДРЪЖЛИВОСТ и КЪСМЕТ. В Листа на Приключението ще намериш специални места, в които да запишеш тези три резултата.

Хвърли един зар. Прибави 6 към полученото число и впиши, този резултат в графата за УМЕНИЕ на Листа на Приключението.

Хвърли и двете зарчета. Прибави 12 към сумата от тях и впиши резултата в графата за ИЗДРЪЖЛИВОСТ.

Хвърли един зар. Прибави 6 към полученото число и впиши резултата в графата за КЪСМЕТ.

По причини, които ще бъдат обяснени по-долу, точките за УМЕНИЕ, ИЗДРЪЖЛИВОСТ и КЪСМЕТ ще се променят постоянно по време на приключението. Трябва да водиш точен запис на тези точки, като за целта би било добре да пишеш със ситни цифри в графите, или да имаш под ръка гумичка. Никога обаче не изтривай Първоначалните си точки. Въпреки че можеш да получиш допълнителни точки за УМЕНИЕ, ИЗДРЪЖЛИВОСТ и КЪСМЕТ, общият сбор никога не трябва да надвишава Първо началните ти стойности, освен ако не възникне нещо специално, което да промени Първоначалните ти точки.

Точките ти за УМЕНИЕ отразяват общото ти бойно майсторство — както когато боравиш с твоите оръжия, така и когато пилотираш робот. Точките ти за ИЗДРЪЖЛИВОСТ отразяват общото ти състояние, волята ти за оцеляване, решителността ти и общото ти физическо състояние. Точките ти за КЪСМЕТ показват доколко си късметлия по природа. Колкото повече са те, толкова по-добре!
Роботи

Ако си запознат с поредицата „БИТКИ БЕЗБРОЙ“, знаеш повечето от правилата. Роботите обаче ще са новост за теб.

Има различни видове роботи и ти ще имаш възможност да пилотираш всичките. Можеш да използваш всеки робот, на когото попаднеш. Ала не можеш да притежаваш повече от един робот по едно и също време! Способностите на всеки робот се определят от няколко показателя:

БРОНЯТА определя здравината на робота и способността му да издържа на нараняване. Тази негова характеристика е подобна на твоята ИЗДРЪЖЛИВОСТ. Така че вместо точки за ИЗДРЪЖЛИВОСТ гой ще получава точки за здравина на БРОНЯТА.

СКОРОСТТА му показва бързината, с която роботът се придвижва. В битки това носи определено преимущество. Един по-бърз робот получава бонификация + 1 точка към своето УМЕНИЕ, когато насреща му е по-бавен противник. Роботите могат да бъдат БАВНИ, СРЕДНОБЪРЗИ, БЪРЗИ или (ако са летящи) СВЕТКАВИЧНИ. Ако твоят робот е по-бавен от противника, с когото се биеш, може въобще да не успееш да Избягаш, дори ако в дадения епизод ти е предоставена такава възможност.

БОНИФИКАЦИЯ В БОЯ: Когато използваш робот, ти ще се биеш, използвайки точките от твоето УМЕНИЕ. Някои роботи обаче са направени специално за битки и когато ги използваш в бой, ти получаваш БОНИФИКАЦИЯ. Други роботи пък са крайно неподходящи за такава цел и тогава ще трябва да изваждаш точки от твоето УМЕНИЕ!

СПЕЦИАЛНИ СПОСОБНОСТИ: Те са различни за всеки робот. Когато попаднеш на робот с особено полезни специални умения, трябва или да го отбележиш, или де си запишеш номера на епизода, който дава описание на този робот, така че, ако е необходимо, да можеш да направиш двойна проверка.
Принадлежности

В началото на приключението единствените ти Принадлежности са твоят меч и пет медкомплекта, с които да лекуваш раните си. В хода на приключението ще губиш или изразходиш някои от твоите Принадлежности, а също така ще се сдобиваш и с нови. Всичките ти вещи трябва да се вписват в съответната графа от Листа на Приключението. Можеш де взимаш със себе си всякакви предмети, когато си тръгваш отдаден робот, освен ако не е изрично упоменато в описанието на съответния предмет, че той трябва де остане монтиран на робота, на когото си го намерил.

Когато си вземеш някой интересен предмет, трябва де си запишеш къде си го намерил в случай, че по-късно се наложи да провериш какво точно е предназначението му. Запомни също, че името и номерът ма модела на някои предмети може да съдържат указания. Винаги си записвай пълното име и номера на всяка вещ които взимаш със себе си, включително и на роботите.
Индивидуални битки

Често ще попадаш на страници в книгата, където ще получаваш указания де се биеш с някакъв противник. Може де ти е предоставена възможност да избягаш, но ако ли не — или пък ти все пак предпочетеш да нападнеш своя враг — ще трябва да провеждаш битките по описания по-долу начин. Тази процедура ще използваш само когато водиш ръкопашен бой. (За случаите, когато се биеш, докато пилотираш робот, виж по-долу в раздела „Битки с роботи“). Системата тук е същата, която се използва и в другите книжки от „Битки безброй“; можеш да прескочиш тази част, ако вече си запознат с правилата.

Първо запиши точките за УМЕНИЕ и ИЗДРЪЖЛИВОСТ на твоя враг в първата празна графа за Срещи с Чудовищата в Лис -та на Приключението. Точките на всеки твой противник са дадени в книгата всеки път, когато ти предстои битка.

Последователността на боя е следната:

1. Хвърли двата зара веднъж за съществото. Добави точките му за УМЕНИЕ. Общият сбор е неговата Сила на Нападение.

2. Хвърли веднъж двата зара и за себе си. Прибави получената сума към точките си за УМЕНИЕ в момента. Полученият сбор е твоята Сила на Нападение.

3. Ако твоята Сила на Нападение е по-голяма от тази на врага ти, ти си го ранил. Преминаваш към стъпка 4. Ако Силата на

Нападение на твоя враг е по-голяма от твоята, том те е ранил. Преминаваш към стъпка 5. Ако Силите ви на Нападение са равни, взаимно сте отбягнали ударите си и започвате следващия Боен Тур от стъпка 1.

4. Ти си ранил своя враг, затова изваждаш 2 от неговите точки за ИЗДРЪЖЛИВОСТ. Тук можеш да използваш и КЪСМЕТА си, за да му причиниш допълнителни поражения (виж нататък).

5. Той е ранил теб, така че изваждаш 2 от своите точки за ИЗДРЪЖЛИВОСТ. И на този етап можеш да прибегнеш към КЪСМЕТА си (виж нататък).

6. Правиш необходимите поправки в твоите или на врага ти точки за ИЗДРЪЖЛИВОСТ (и в точките ти за КЪСМЕТ, ако си го използвал — виж нататък).

7. Започни следващия Боен Тур, като се върнеш на точка 1. Тази последователност продължава, докато или твоите точки за ИЗДРЪЖЛИВОСТ, или точките за ИЗДРЪЖЛИВОСТ на противника, с когото се биеш, стигнат до нула (смърт), или докато не Избягаш.


Битки с Роботи

Следват правилата за бой с динозаври и роботи-чудовища. Винаги когато водиш боя от своя робот — и когато врагът ти има характеристиките УМЕНИЕ, БРОНЯ и СКОРОСТ вместо обичайните УМЕНИЕ и ИЗДРЪЖЛИВОСТ — трябва да използваш правилата за битки с роботи. Те са много близки до правилата за обикновен бой, а именно:

1. Хвърли двата зара веднъж за твои враг. Добави към полученото число точките му за УМЕНИЕ. Прибави 1 точка, ако врагът ти е по-бърз от твоя робот и така получаваш Силата му на Нападение.

2. Хвърли веднъж двата зара за себе си. Към полученото число прибави точките си за УМЕНИЕ в момента. Прибави и упоменатата БОНИФИКАЦИЯ, която се дава за робота, когото пилотираш. Добави и 1 точка, ако роботът ти е по-бърз врага ти и така получаваш твоята Сила на Нападение.

3. Ако Силата ти на Нападение е по-голяма от тази на твоя враг, то ти си го ранил. Преминаваш към стъпка 4. Ако Силата на Нападение на твоя враг е по-голяма от твоята, той те е ранил. Премини към стъпка 5. Ако Силите ви на Нападение са равни, взаимно сте отбягнали ударите си. Започни следващия Боен Тур от стъпка 1.

4. Ти си ранил врага си, затова вадиш 2 точки за БРОНЯТА му. Тук можеш да използваш КЪСМЕТА си, за да му нанесеш допълнителни поражения (виж по-нататък).

5. Врагът е ранил теб, затова вадиш 2 от точките за БРОНЯ на твоя робот. И на този етап можеш да използваш КЪСМЕТА си (виж по-нататък).

6. Правиш необходимите поправки в точките за БРОНЯ на врага или на твоя робот (и в точките ти за КЪСМЕТ, ако си го използвал — виж по-нататък).

7. Започни следващия Боен Тур, като се върнеш на точка 1. Тази последователност продължава, докато или твоите точки за БРОНЯ, или тези на врага ти намалеят до нула (виж по-долу) — или пък Избягаш.

8. Ако точките за БРОНЯ на твоя враг стигнат до нула, ти печелиш. Ако точките за БРОНЯ на твоя робот стигнат до нула, той бива унищожен, но това не значи, че ти непременно си мъртъв или дори ранен. Ти не губиш точки от твоята ИЗДРЪЖЛИВОСТ, освен в случаите, когато инструкциите го указват специално. Може да имаш шанса да оцелееш и да продължиш приключението си с друг робот.


Бягство

На някои страници може да ти е дадена възможността да избягаш от битката, ако нещата не вървят добре за теб. Ако побегнеш обаче, врагът ти автоматично те ранява, докато се измъкваш (вадиш 2 от точките за ИЗДРЪЖЛИВОСТ или БРОНЯ). Такава е цената на малодушието. Запомни, че можеш да използваш КЪСМЕТА си при това нараняване по нормалния начин (виж по-нататък). Можеш да Избягаш само ако тази възможност е специално упомената на съответната страница и ако твоят робот е по-бърз от врага ти.


Битки с повече от един враг

Ако в една и съща битка срещнеш повече от един враг, инструкциите на съответната страница ще ти посочат как да проведеш битката. Понякога ще трябва да ги приемаш като един противник, друг път ще се биеш с тях поотделно.


Късмет

В различни моменти по време на твоето приключение, в битки или в случаи, в които може да имаш или да нямаш КЪСМЕТ, ще имаш възможността да се обърнеш към КЪСМЕТА си, за да повлияеш благоприятно на изхода от боя. Но внимавай! Да се използва КЪСМЕТ не е безопасно и ако се окаже, че в даден случай нямаш КЪСМЕТ, резултатите могат да се окажат катастрофални.

Процедурата за използване на КЪСМЕТ е следната: хвърли двата зара. Ако полученото число е равно или по-малко от точките ти за КЪСМЕТ в момента, ти си имал КЪСМЕТ и резултатът ще се обърне в твоя полза. Ако получената сума е по-голяма от точките ти за КЪСМЕТ в момента, ти си нямал КЪСМЕТ и ще бъдеш наказан.

Тази процедура се нарича Изпитване на Късмета. Всеки път, когато Изпитваш Късмета си, трябва да изваждаш по 1 от точките си за КЪСМЕТ в момента. По този начин скоро ще разбереш, че колкото повече се осланяш на КЪСМЕТА си, толкова по-рисковано ще става това.


Използване на КЪСМЕТ в битките

На някои страници в книгата ще намериш указания да Изпиташ Късмета си, като ще бъдеш уведомен за последствията от това дали имаш или нямаш Късмет. В битките обаче винаги ще имаш възможност да използваш Късмета си, както за да нанесеш на врага, когото току-що си ранил, по-сериозно нараняване, така и за да намалиш до минимум ефекта от раната, която той току-що ти е нанесъл.

Ако току-що си ранил врага си, можеш да Изпиташ Късмета си по описания по-горе начин. Ако имаш Късмет, ти си му нанесъл много сериозно нараняване и можеш да извадиш още 2 от точките за ИЗДРЪЖЛИВОСТ или БРОНЯ на твоя противник. Ако обаче нямаш Късмет, раната се оказва просто драскотина и ти ще трябва да възстановиш 1 точка за ИЗДРЪЖЛИВОСТТА или БРОНЯТА на твоя враг (т.е. вместо да му отнемеш 2 точки, както обикновено правиш при нараняване, ти му отнемаш само 1).

Ако врагът ти току-що те е ранил, можеш да Изпиташ Късмета си, за да се опиташ да намалиш до минимум последиците от раната. Ако имаш Късмет, успяваш да избегнеш пълната загуба от удара и си възстановяваш 1 точка за ИЗДРЪЖЛИВОСТ или БРОНЯ (т.е. вместо нормалните 2 точки при нараняване губиш само 1). Ако нямаш Късмет, получаваш още по-тежък удар и си изваждаш още 1 точка за ИЗДРЪЖЛИВОСТ или БРОНЯ.

Не забравяй, че всеки път, когато Изпитваш Късмета си, трябва да вадиш по 1 точка от Късмета си.
Възстановяване на Умението, Издръжливостта и Късмета

Умение

Точките ти за УМЕНИЕ няма да се променят особено по време на приключението. Понякога на някоя страница може да получаваш указания да увеличиш или намалиш точките си за УМЕНИЕ. Увеличаването на точките ти за УМЕНИЕ може да , бъде общо и да влияе на всичките ти битки, но може да повлияе само на един тип битки, а на други — не. Точките ти за УМЕНИЕ никога не /могат да надвишават Първоначалното си равнище. Бонификациите обаче (от някои предмети или роботи, носещи БОНИФИКАЦИЯ в боя) могат да бъдат добавяни към твоето УМЕНИЕ, без значение колко е високо то.

В началото на играта УМЕНИЕТО ти ще е еднакво за всички ситуации. Някои предмети обаче могат да го повишат за един вид битка, но не и за друг. Например някой много хубав меч може да повиши УМЕНИЕТО ти при ръкопашен бои, но не и в бой с роботи — мечът няма да ти е нужен, когато пилотираш робот!
Издръжливост

По време на приключението точките ти за ИЗДРЪЖЛИВОСТ ще претърпят множество промени, тъй като ще се биеш с най-различни врагове и ще се нагърбваш с трудни задачи. С приближаването до целта нивото на твоята ИЗДРЪЖЛИВОСТ може да стане опасно ниско и битките да се окажат извънредно рисковани, така че внимавай!

Когато започнеш приключението си, ще разполагаш с пет „медкомплекта“. Всеки един от тях може да се използва, за да възвръща по 1 загубена точка от твоята ИЗДРЪЖЛИВОСТ. След като използваш някои от тези медкомплекти, заличавай го от Листа на Приключението. По принцип ти винаги ги носиш със себе си, но не може да ги използваш по време на битка, а само след това! Помни също, че точките ти за ИЗДРЪЖЛИВОСТ не може никога да надвишават Първоначалните си стойности.
Късмет

Добавки към точките ти за КЪСМЕТ се полагат, когато ти е провървяло изключително много или когато си сторил нещо, заслужаващо КЪСМЕТ. Подробности ще намериш на съответните страници в книгата. Не забравяй, че както точките ти за УМЕНИЕ и ИЗДРЪЖЛИВОСТ, лака и тези за КЪСМЕТ никога не могат да надвишават Първоначалните си стойности.


СЪВЕТИ КЪМ ИГРАЧИТЕ

В тази книга ти ще си един самотен боец, който ще се изправи срещу цяла армия от нашественици. Има три напълно различни начина да се справиш с нашествениците. Единият е съвсем ясен, другите два — не толкова. Всеки начин си има свой определен път, свои уреди и предмети, различни от другите, и изисква различни решения.

Няма да е зле да си водиш точни бележки за местата, които посещаваш и нещата, които научаваш — това може да спаси живота ти в даден момент. В някое приключение понякога ще имаш възможността да се връщаш на места, които вече си посетил през същото това приключение. Във всеки случай бележките ти ще са ти от полза за бъдещи приключения и ще ти дадат възможност бързо да се отправиш към неизследвани райони.

Ако искаш, можеш също да си направиш карта на местностите, през които минаваш. Тя ще ти помогне най-вече да се ориентираш за местоположението на градовете, които посещаваш.

Не всички места, през които ще минаваш, са безопасни за теб, някои ще са пълни само с капани и врагове, с които, без съмнение, ти ще се сблъскаш. Възможни са и много грешни ходове и пътища... а дори и да стигнеш крайната си цел, може да не притежаваш всичко, което ще ти е нужно, за да успееш.

Ще разбереш, че епизодите нямат смисъл, ако се четат по ред на номерата. Важно е да четеш само тези епизоди, за които си получил указания, като започнеш с „Как започва тази история“ и епизод номер едно и продължиш оттам нататък.

Единственият и най-верен път към победата може да не е най-очевидният, но затова пък е свързан с минимум риск. Всеки играч, независимо колко слабо се е представил при хвърлянето на зарчетата за определяне Първоначалните си стойности, би трябвало, щом веднъж открие най-верния път, да може да използва всяка от трите тактики сравнително лесно.

Успех!








Как започва тази история

Ти си фермер е земите на Талос. Твоят народ (а също и поите врагове — свирепите каросианци) са създали огромни роботи за най-различни нужди. Когато на контролния пулт стои опитен оператор, един робот може да замени стотици мъже в добива на руда, в строежа на сгради, в пренасянето натовари или в каквато и да е друга работа.

Роботите са и вашата най-добра защита срещу злите динозаври на Талос. Преди много години големите гущери причинявали огромни щети. Но човечеството вече се е научило да опитомява тези животни и много от талианците — като теб — отглеждат динозаври във фермите си. За надзираването на динозаврите фермерите използват многофункционални роботи от типа 5А, познати още като „каубои“. Но тези диви животни все още са твърде опасни и всички роботи са снабдени с оръжия, за да се защищават от тях.

Рано една сутрин, когато тъкмо довършваш закуската си, в кухнята, залитайки, влиза един от твоите помощници. — Страшно ми се спи — казва той. Сетне сяда на масата, полага глава върху ръцете си и заспива. Ти го разтърсваш, но не успяваш да го събудиш. Разтревожен, отиваш да търсиш помощ, но всички хора, които виждаш навън, също спят.

Втурваш се обратно в кухнята и пускаш радиото, но долавяш само откъслечни фрази: „Всички заспиват... нашествие на каросианците... не мога да остана буден...“ Скоро вече нищо не се чува. Отново излизаш навън и заливаш със студена вода неколцина от приятелите си, но те само изръмжават и продължават да хъркат.

Само че точно над теб се разнася силен грохот, като гръм от ясно небе. Вдигаш поглед и виждаш как над главата ти като светкавица прелита каросиански рободжет, чието туловище не може да бъде сбъркано.

Изведнъж разбираш какво се е случило. По някакъв начин каросианците са успели да приспят всички хора на Талос... всички, с изключение на теб. По неизвестни причини ти си останал незасегнат.

През следващите няколко часа чуваш съобщенията, които врагът си разменя по ефира и успяваш да сглобиш цялата история. В миналото каросианците не са припарвали до Талос, който тогава е разполагал със смели воини и много роботи и затова е било доста рисковано да бъде нападнат. Но техният водач Минос изнамерил много хитър план. Шпионите му разпръснали капсули със силно действащо вещество, причиняващо сънна болест, и не след дълго цял Талос потънал в сън.




Скоро засичаш радиосъобщение от самия Минос, в което той се обръща към своите войници. Талос е нападнат от елитна армия, наброяваща хиляди воини плюс стотици роботи. Ала това е само началото. Минос планира да ограби страната ти, използвайки безпомощността на населението. Вашите богатства и роботи ще станат негови, а хората — продадени като роби! И само ти можеш да предотвратиш това.



Знаеш какво трябва да сториш. Влизаш обратно в къщата си и препасваш на кръста стария меч на баща си. Храната няма да е проблем — знаеш, че лесно ще намериш припаси, но взимаш със себе си пет медкомплекта. После поемаш към паркинга за роботи. Ти сам трябва да отблъснеш каросианскитс нашественици и да освободиш родината си!
А СЕГА ОБЪРНИ НА СЛЕДВАЩАТА СТРАНИЦА!






Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   31




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница