Тема „Интернет – това не е просто игра, това е моят живот”



Дата02.08.2017
Размер49.95 Kb.
#27075
Тема „Интернет – това не е просто игра, това е моят живот”

Цели: Повишаване на чувствителността на младите хора към техния виртуален живот и дейности онлайн и възможните отражения и последствия в реалния им живот.

Осигуряване на атмосфера на искреност и доверие в класа, подобряване на груповото взаимодействие.



Материали: 2 флипчарт листа или бели листи А4, маркери, хартиено тиксо

Време

Дейност

2 минути

Представяне на темата: през този час ще размишляваме върху нашия виртуален живот – хубавите неща, които ни се случват във и чрез интернет, както и рисковете, които поемаме докато сме онлайн и възможните последствия върху реалния ни живот.


5-6 минути



Упражнение „Никнейм”

При 5 – 6 клас водещият пита всички ли знаят думата „никнейм” и кратко я пояснява.

При 7-12 клас водещият моли учениците да кажат какво е „никнейм”.

Водещият дава на всички хартиено тиксо/ стикерна хартия, на която те да запишат своя никнейм за часа и да го залепят на себе си. Важно е да се обясни на групата, че те трябва да си измислят никнейм само за часа или за деня и това не е нужно да е техен истински никнейм, с който са потребители в интернет.

После всеки участник се представя - „Днес моят никнейм е…” .
Никнейм или ник (от английски nickname - прякор) - в компютърния жаргон думата се използва за името, което един потребител използва в Интернет и което се вижда от всички останали потребители. Никнеймът в Интернет може да съвпада с истинското име на човека, но по-често e измислено име. Практика за интернет потребителите е да имат повече от един ник поради различни причини – за да са анонимни, за да избегнат объркване и неяснота или просто за да е по-кратко името за писане и по-удобно.


20 минути
3 минути

7 минути


7 минути

3 минути


Дискусия „Интернет – това не е просто игра, това е моят живот”
Водещият казва на децата няколко факта за размишление:

  • Близо 30 % от 9-10 годишните деца в Европа са онлайн всеки ден

  • Децата започват да използват интернет на все по-ранна възраст – за Европа средната е 7 години

  • Все повече деца между 7 и 14 години имат профили в социални мрежи

  • Геймърите прекарват средно по 8 часа седмично в игра онлайн.

  • Младите хора спят 2 до 3 часа по-малко на нощ в сравнение с връстниците им от преди 10 години.

  • През януари 2010 г. са регистрирани 18 млн. потребители във виртуалния святSecond Life.

  • Фейсбук съобщава за повече от 500 млн. активни потребители.

  • Потребителите прекарват 700 милиарда минути във Фейсбук месечно.

  • 13 млн. играчи в World of Warcraft, най-голямата в света мрежова онлайн игра за голям брой играчи.

  • Мрежовите онлайн игриса получили $1.5 милиарда приходи от абонаменти по света през 2008 г., прогнозите са приходите да достигнат $2.5 милиарда до 2012 г.

  • До 250 000 играчи играят едновременно в WoW.

  • Транзакциите и продажбите на виртуални стоки във виртуални светове през 2009 г. са изчислени на $18 милиарда.



Работа в групи - дискусия

Класът се разделя на 2 групи на случаен принцип. Групите си избират говорител. Всяка група получава по един лист с фактите за размишление (които им служат за насоки) и по един бял флипчарт лист (бели листи А4) и маркер.

Едната група трябва да обсъди твърдението „Какви са ползите в моя живот от виртуалното пространство и какво може да ми даде Интернет” и да напише различни ползи и хубави неща в интернет

Другата група обсъжда „Как може да ми навреди виртуалното пространство и какво ми отнема Интернет” и пише различни вреди и рискове

Всяка група трябва да помисли и запише колкото се може повече неща. Групите имат по 5 минути за работа.

Представяне на работата по групи – всяка група представя написаните ползи или вреди и ги обосновава кратко. Водещият ги записва на видно място.
Обобщение – на базата на казаното от класа водещият прави обобщение за ползите и вредите от виртуалния живот, както и за възможните рискове в Интернет

Младите хора днес прекарват голяма част от живота си виртуално - в дейности, вариращи от онлайн игри до общуване в сайтове - социални мрежи. При това те се сблъскват с множество предизвикателства, свързани с поверителността на личната информация, тяхната сигурност онлайн и със здравето им.

Водещият записва адреса www.safenet.bg и приканва учениците да посетят сайта и в следващия час да споделят какво им е направило впечатление. (Може да се зададе и като домашна работа – със сигурност ще е една от най-приятните!)


2 минути

Обратна връзка – Упражнение „Сенаторско гласуване”

Водещият предлага всеки ученик да изрази отношението си към часа чрез "Сенаторско гласуване":

• Палците на двете ръце нагоре - “отлично”;

• Палецът на едната ръка нагоре - “по-скоро добре”;

• Скръстени на гърдите ръце - “нито добре, нито зле”;

• Палецът на едната ръка надолу - “по-скоро зле”;

• Палците на двете ръце надолу - “много зле”.

* Темата е разработена за 30 минутен час. При 40 - 45 минутен час дискусията може да се разшири.



Информация към темата
Никнейм или ник (от английски nickname - прякор) - в компютърния жаргон думата се използва за името, което един потребител използва в Интернет и което се вижда от всички останали потребители. Никнейма в Интернет може да съвпада с истинското име на човека, но по-често e измислено име. Практика за интернет потребителите е да имат повече от един ник поради различни причини – за да са анонимни, за да избегнат объркване и неяснота или просто за да е по-кратко името за писане и по-удобно.
Геймър (от английски gamer - играч) – човек, който играе на компютърни игри. Терминът е по-често използван, за да отличи по-добрите или по-запалените играчи. Общото между почти всички геймъри е, че повечето от тях предпочитат имагинерния свят пред реалността. Техните очи са обречени на минимум два диоптъра късогледство. Деветдесет и пет процента от съзнанието на геймърите е заето с планиране на стратегии за поредната игра.
Аватар (от санскрит – въплъщение) – в компютърния жаргон думата се използва за картинката, която един потребител слага на профила си и която се вижда от всички останали потребители.
Информация относно дейността на Центъра за безопасен интернет, възможните рискове за деца онлайн и отговорното поведение в мрежата може да се намери на www.safenet.bg
Каталог: Documents
Documents -> Български футболен съюз п р а в и л н и к за статута на футболистите
Documents -> Изготвяне на Технически инвестиционен проект и извършване на строително-ремонтни работи /инженеринг/ на стадион “Плевен”
Documents -> П р а в и л а за организиране и провеждане на ученическите игри през учебната 2013/2014 година софия, 2013 г
Documents -> К о н с п е к т по дисциплината “Обща и неорганична химия” за студентите от І–ви курс специалност “Фармация” Обща химия
Documents -> Издадени решения за преценяване на необходимостта от овос в риосв гр. Шумен през 2007 г
Documents -> За сведение на родителите, които ще заплащат таксите по банков път цдг” Червената шапчица”
Documents -> Стъпки за проверка в регистър гаранции 2016г. Начална страница на сайта на ауер електронни услуги
Documents -> Общи въпроси и отговори, свързани с държавните/минималните помощи Какво е „държавна помощ”


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница