Трети член от символа на вярата който заради нас, човеците, и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплати от Дух Светий и Дева Мария, и стана човек



Дата25.01.2017
Размер30.01 Kb.
#13508
ТРЕТИ ЧЛЕН ОТ СИМВОЛА НА ВЯРАТА
Който заради нас, човеците, и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплати от Дух Светий и Дева Мария, и стана човек;

          В трети член от Символа на вярата се говори за човешката природа на Иисус Христос.


          В текста - "Заради нас човеците и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Светия Дух и Дева Мария и стана човек", се съдържа обяснението за непорочното зачатие, осъществено по свръхестествен начин. Разкрива се истината, че той е и истински човек.
          Христос е Син Божий, но и син на Дева Мария. Роден е на небето от Отца без намесата на жена. Роден е на земята от Майка, без намесата на мъж, без баща. За това, че Иисус Христос е истински Бог, второто лице на Светата Троица се говори във втория член от Символа на вярата.
          В Господ Иисус Христос има две естества - божествено и човешко. Църквата учи, че у Него те са неслети и неразделни. Съответно Той има и две воли - божествена и човешка. Той е истински човек, защото има и тяло, и душа като всички човеци. Това определя и начина, по който Го наричаме - Син Божий и Син Човечески.
          Но тези две естества в Него образуват едно единствено лице - Богочовекът Христос. Това велико чудо се напомня при всяко утренно богослужение, когато в псалма се пее - "Бог е Господ и се яви нам!"
          Това са трудни за разбиране неща от обикновения човешки ум. Казано е, че тайните Божии са недостъпни за нас. Всичко в света е чудо. То е непрекъснато пред нас - от покълването на зрънцето до раждането на дете. Как възприемаме света, зависи от нас самите.
          Още след грехопадението Бог благоволил да открие на първите човеци, че семето на жената ще смаже главата на змията (Битие 3:15). Това означава, че Спасителят, роден от Дева - това е семето на жената, ще победи дявола и ще спаси човешкия род от злото, проклятието и смъртта.
          Когато архангел Гавриил възвестил на Дева Мария благата вест, тя се учудила как ще стане, защото тя е дала обет да остане девица. Тогава архангелът й отговорил, че Синът й ще се роди по свръхестествен начин от Дух Свети (Лука 1:26 - 38). И това се изпълнило. Дева Мария родила от Светия Дух и затова се нарича от Светата Православна църква Богородица. Тя остава завинаги просто Дева. Тя била Дева до рождението, останала Дева при рождението и пребъдвала като Дева и след раждането до края на живота си. В знак на това на православните икони тя се изобразява с три звезди - две на раменете и една на главата. Те символизират девството й преди, във и след рождението.
          Майката на нашия Господ Бог - Света Богородица, по благодат превъзхожда всички Божии угодници и дори херувимите и серафимите. Тя стои най - близо до Бога и всичко, каквото поиска от Него, го получава. Тя се застъпва най - много измежду всички светци за християнския род. Затова в Православната църква много молитви се отправят към нея.
          Православният християнин задължително трябва да знае молитвата:
          "Богородица Дево, радвай се благодатна Марийо, Господ е с тебе. Благословена си ти между жените и благословен е плодът на твоята утроба, защото си родила Спасителя на нашите души."
          Тези слова се повтарят често през деня.
          С раждането на Спасителя завършва Старият завет и започва Новият завет.
          Заради нас човеците и заради нашето спасение Иисус Христос се е и въплътил, и проповядвал, и чудотворил, и умрял, и възкръснал. Главната цел на идването Му сред нас е спасението на грешниците. Това е и главното съдържание на учението му. Затова то се нарича Евангелие, което от гръцки се превежда благовестие.
          Иисус Христос ни е спасил от греха, проклятието и смъртта. Грях е всяко престъпване на закона Божий. Затова се казва в Библията, че грехът е беззаконие.
          Проклятието е злото, произлязло от греха, и което, според праведния Божий съд, само наказва хората, които вършат грехове. От грехопадението на първите човеци последвала и смъртта. Тя е двояка - телесна, която се състои от лишаване на тялото от душата, и душевна - лишаване на душата от Божията благодат и от Светия Дух, Който е живот и дихание на нашата душа. Телесната и душевната смърт не са еднакви. Когато тялото умира, то се разрушава. Когато душата умира заради греховете си, не престава да съществува, а се лишава от духовната си светлина, от радостта и блаженството, като остава в мрак, скърби и страдае.
          Ние сами никога не бихме могли да се избавим от тези злини. Това е извършил заради нас Иисус Христос.
          Всичко е станало възможно само благодарение вчеловечаването на Сина Божий. Той заради нас човеците и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Свети Дух и Дева Мария и стана човек.

        



www.pravoslavieto.org

© Използването на материали от тази страница е разрешено при коректно посочване на първоизточника

Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница