Въпрос: Апостол Павел е написал, че жените трябва да покриват главите си в църквата (1Коринтяни11: 2-16). Защо ние не изискваме спазването на тази заповед?



Дата21.01.2018
Размер32.31 Kb.
#49670
http://biblicalresearch.gc.adventist.org/index.htm

http://biblicalresearch.gc.adventist.org/Biblequestions/Ancient%20Customs.htm


Древни обичаи, съвременни принципи

Анхел Мануел Родригес – директор на БИП=(Адвентният) Библейски институт за проучвания (изследвания)


Въпрос: Апостол Павел е написал, че жените трябва да покриват главите си в църквата (1Коринтяни11:2-16). Защо ние не изискваме спазването на тази заповед?
Пасажът на когото се позовавате е труден за тълкуване, най-вече защото ние не сме толкова добре запознати с въпросът, по който се говори, колкото читателите на писмото на апостол Павел са били. Учените са изписали много по този въпрос и по социално-историческата обстановка, но все още не достигат до съгласие по въпроса. Един внимателен анализ на стиховете изисква отделянето на много повече място, отколкото ми е предоставено тук. Така че информацията, която ще предоставя тук ще допринесе за един отговор и ще ви стимулира да направите ваше собствено проучване и анализ на текста.

Адвентистите традиционно приемат, това което Библията казва буквално, стига контекста да не предполага нещо друго. В някои случаи един Библейски пасаж може да се отнася за въпрос, който се прилага само за читателите, към които е отправено първоначално написаното. Такова например каквото е свалянето на сандалите когато се приближаваме до Бог (Изход3:5) като един израз на преклонение и почит. Има места в света, където вие трябва да свалите обувките си, преди да влезете в адвентна църква. Но в западният свят ние показваме преклонението си по различни начини. Ние тълкуваме съвета на апостол Павел за покриването на главите на жените като един обичай съответстващ на тогавашната култура.



1.Множество гледни точки в Библията: Това, че носенето на покривало е един въпрос на културни разбирания се предполага от факта, че в Библейски времена практиките са били различни. Във времето на патриарсите проститутките са покривали лицата си с покривало (Битие38:14,15). По един интересен начин, асирийските закони (12 век преди Христа) не са разрешавали на проститутките да носят покривало. Много по-късно намираме някои жени в Израел да носят дълго покривало по време на магически или гадателски ритуали (Езекил13:17-21). Булката е покривала своето лице преди сватбата като един израз на благоприличие. Някои библейски пасажи предполагат, че брачното покривало е било декоративно прозрачно покривало. (Песен на песните 4:1,3;6:7). Покривалото покриващо цялото лице – каквото можем да намерим днес в ислямския свят – най-вероятно е било непознато в Израел. По-обичайно е било поставянето на шал на главата, което в някои случаи е било израз на унижение, смирение и скръб, както подсказва изобразяването на жените на гравюрата на Сенахериб, които са носили шалове докато са напускали града Лакиш, след завладяването му. Давид също е покривал главата си в скръбта си (2Царе15:30). Нито един старозаветен закон не изисквал мъже или жени да носят покривало за главите си; обществената порядка е била приемана в зависимост от това дали е било подходящо.

2.Цел на културната практика: Павел не обсъжда покривало, което е покривало лицето на жената, но шал поставян на главата по време на поклонението. Покриването на главата на жената е било обичайно в Гръцките и римски общества. Направените проучвания за Римската практика по този въпрос разкрива, че на проститутките е било забранено да носят покривало и че и мъжете, и жените покривали главите си по време на религиозно поклонение като израз на преклонение и почит. В действителност шалът е бил част от гръцката роба, а не отделна част. Гръцката култура не изисквала от мъжете да покриват главите си при религиозно поклонение. Така било и при евреите. В римската култура покриването на главата на жените било символ на висок морал, съхранение на женствеността и посвещение на съпруга; покривайки се жената допринасяла за доброто име на съпруга си и семейството.

3.Причина за съвета на Павел: Апостол Павел насърчавал християните към практикуването на един обществен обичай, свързан с облеклото. Основните ценности представяни, чрез покриването на главата били съвместими с християнската вест и отхвърлянето на обичая можело да злепостави църквата. Мъдрият подход бил да се продължи да се практикува от жените християнки, това с което те се съобразявали преди да станат християнки, с цел да се покаже, че християнството подкрепя значимите обществени ценности, а не моралната поквара. Но не всички жени римлянки покривали главите си. Богатите жени били по някакъв начин социално привилегировани и е възможно, когато някои от тях приемали християнството да продължавали да не си покриват главите на богослужение. Павел сигурно се опитвал да поправи това поведение, за да запази целостта и единството на обществото от вярващи.

Фактът, че покриването на главата е било само един културен обичай не означава, че това което е написал апостол Павел не е от значение за нас. Ценностите, които той се опитвал да запечати в умовете на вярващите трябва да бъдат спазвани от нас и прилагани в действие по други начини. Етични стойности като скромност, допринасяне на добро име за семействата ни с начина, по който се обличаме и постъпваме и съхраняване на половите различия (специфики) в нашата външност и поведение не са просто културни въпроси, [но библейски принципи].
Каталог: old -> materials
materials -> Библейската позиция на църквата Увод: Позицията на църквата е против употребата на алкохол. Една оспорвана позиция на църквата
materials -> Увод: Истината за виното в Кана не е човешка Невероятната способност да изкривяваме и изопачаваме истината, както ни изнася
materials -> Кои библейски доказателства подкрепят учението, че Михаил е още едно от имената на исус?
materials -> Естеството на Христос
materials -> Пророчеството като минало и бъдеще?
materials -> Гневът на бог
materials -> Без баща, без майка, без родословие, нямащ нито начало на дни, нито край на живот
materials -> Невъзможно ли е да бъдеш изгубен?
materials -> Абв-то на теологията на д-р Дезмънд Форд от W. H. Johns
materials -> Наследството на Е. Г. Вайт – необичайни изявления: Сношаване на хора и животни


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница