Здраве и изцеление чрез господната трапеза



страница1/3
Дата09.04.2018
Размер408.29 Kb.
#65399
  1   2   3
ЗДРАВЕ И ИЗЦЕЛЕНИЕ

ЧРЕЗ ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА

ДЖОУЗЕФ ПРИНС

ВЪВЕДЕНИЕ


Като млад християнин, израствайки в традиционна църква, онова, което най-много ме поразяваше по отношение на Господната трапеза, бе Божието осъждение. Аз вярвах, че ако не изповядам всичките си грехове, преди да участвам в Господна трапеза, щях да приема върху себе си проклятие.

В началото се опитвах да изповядам всеки един грях, за да бъда праведен пред Богa, преди да взема от хляба и виното, но след известно време реших, че беше по-лесно просто да не участвам в Господната трапеза.

Вярвам, че много християни все още изпитват същия този страх. Обикновеният християнин вероятно има много неотговорени въпроси и се притеснява да не приеме върху себе си осъждение. Това идва от погрешна интерпретация на ключови стихове по темата.

Някои християни се чудят дали да вземат от Господната трапеза, ако все още нямат водно кръщение, а други се колебаят дали не трябва да преминат някакво обучение, преди да вземат от хляба и виното.

Когато станах пастор и трябваше да отслужвам Господна вечеря, търсенето ми на отговори на тези въпроси ме доведе до това да видя Божието любящо сърце, изразено в Господната вечеря. Аз открих, че Бог заповяда Господната трапеза да бъде спазвана не като ритуал, а като начин на получаване на благословение - благословение на здраве и изцеление.

Когато държиш в ръка хляба, ти се докосваш до най-великия израз на Неговата любов. Тази любов Му даде сили да издържи жестоките удари по гърба и Го накара да предаде тялото Си да бъде бито, наранено и разчупено, за да бъдеш ти изцерен. Когато участваш в Господната трапеза, ти празнуваш Неговото дело и освобождаваш вярата си, за да получиш Неговото здраве и изцеление в замяна на твоите болести и немощи.

Когато пиеш виното, ти си припомняш, че кръвта на безгрешния Божи Син не само ти донесе прошка - тя те направи завинаги праведен, свят и без обвинение. Така че днес ти стоиш пред Отца в позиция на съвършено приемане и Той внимателно слуша и най-слабия ти стон.

Молитвата ми е тази книга да ви помогне да се освободите от всичките си страхове всеки път, когато се доближавате до Неговата трапеза, и да разпали вярата ви, за да получите благословенията на здраве и изцеление чрез Неговото тяло и кръв.





  1. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА - БОЖИЯТ КАНАЛ ЗА БОЖЕСТВЕНО ЗДРАВЕ

Глава първа


След спасението ни от ада и от вечна погибел, божественото здраве е най-великото благословение, което можем да имаме.

Някои хора могат да кажат: „Не, пастор Принс. Щеше да е страхотно, ако имах много пари. Тогава щях да мога да направя толкова много неща.” Да, аз познавам хора, които имат много пари. Те имат цял автопарк от коли, но не могат да карат нито една от тях, защото са болни, а някои и приковани на легло.

Ако някой е на смъртно легло, не мисля, че би казал: „Бих желал да спечеля още един милион”. Смятам, че той би си помислил: „Само ако можех да си върна здравето! Има толкова много неща, които мога да направя, толкова много хора, на които да кажа: „Обичам те”.”

Може също така да имате страхотно семейство с чудесни деца, но ако сте болен и не можете да тичате и да играете с децата си, това би било истинско нещастие.

Ето защо аз вярвам, че здравето е най-великото благословение, което можем да имаме, докато сме тук на земята. Без него няма начин да се радваме на благословенията от Бога.
В Божията същност е да изцелява
Ще откриете, че когато Исус ходеше по земята, повечето от Неговите чудеса бяха свързани с изцеление. Това е така, защото Неговото естество е да изцелява.

Библията казва, че Исус: „обикаляше да прави благодеяния и да изцелява всички угнетявани от дявола, защото Бог беше с Него” (Деяния на апостолите 10:38). Той не вървеше по вода през цялото време, не успокояваше бури постоянно, но изцеляваше непрекъснато.

Когато Бог изведе децата на Израел от Египет, за да ги доведе в Обещаната земя, Той искаше да бъде сигурен, че нито едно от тях не е болно.
Псалм 105:37

„И изведе людете Си със сребро и злато; и нямаше ни един между племената им, който се спъваше по пътя.”


Във филма на Сесил Де Мил „Десетте Божии заповеди” виждаме един сляп човек с бастун в ръка сред множеството, което излиза от Египет. Това показва как Холивуд драматизира Святото Слово. Но това е неправилно представяне на Словото.

Божието Слово казва, че нямаше нито един немощен, така че не е възможно да е имало стар прегърбен или сляп човек.

Богословите смятат, че около 2.5 милиона израелтяни напуснаха Египет изцелени, здрави и възстановени. Това бе и продължава да бъде Божията воля за Неговия народ днес - всички да сме изцелени, здрави и възстановени.
Вземането от Господното тяло ти носи изцеление
Ако в Божията същност е да изцелява, не сте ли си задавали въпроса защо много християни са болни? Нямам предвид незначителни проблеми като кашлица или простуда, а сериозни, живото-застрашаващи болести.

Не ме изненадва това, че хората в света боледуват. Те нямат Исус Христос за своя протекция, така че нищо чудно, че са болни.

Но когато вярващи са болни, аз искам да знам защо. И не искам да вадя заключенията си от човешки опит. Искам отговор от Божието Слово.

Може би ще се учудите, но Библията дава само една причина за това християните да са слаби и болни, и да умират преждевременно.

В 1 Коринтяни 11:29-30 апостол Павел казва: „Защото, който яде и пие, без да разпознае Господното тяло, той яде и пие осъждение на себе си. По тая причина мнозина между вас са слаби и болнави, а доста са и починали.” „Починали” тук означава смърт, а не телесна почивка.

Павел казва „По тая причина…” Той не казва „по тези причини”. Той ни посочва една особена причина християните да бъдат слаби и болни, и да умират преждевременно.

И каква е тази причина, която Павел ни изтъква? Той казва „без да разпознае Господното тяло. По тая причина...” Така че причината, поради която коринтяните бяха слаби и болни, бе това, че не успяват да разпознаят Господното тяло.

Това означава, че те не знаеха защо вземаха от тялото, когато отиваха до масата. Те нямаха представа защо ядяха хляба. И това беше причината, поради която не получаваха божествения живот на техния Спасител, а бяха слаби и болни, и умираха преждевременно.

И по аналогия можем да си направим извода, че ако разпознаваме Господното тяло, ще ходим в здраве и изцеление.

Това е логично. Дори и дъщеря ми ще ви го каже. Когато беше на четири години, тя се върна от училище един ден и каза: „Обратното на висок е нисък. Кое е обратното на малък?” Аз отвърнах: „Голям”. „Добре”, каза тя.

Следователно от думите на Павел „без да разпознае Господното тяло. По тази причина мнозина са слаби и болнави, а доста са и починали”, можем да си направим извода, че ако разпознаваме Господното тяло, ще бъдем силни и здрави, и ще живеем дълго.

Би трябвало това да е стихът, който християните изучават, за да ходят в божествено здраве. В крайна сметка Павел е посочил тази единствена причина за болестите и - като следствие от това - преждевременната смърт на много християни.

Въпреки това изглежда, че повечето хора в Христовото тяло се съсредоточават върху храната и упражненията като ключ към здравословен начин на живот. Всъщност, една от най-продаваните теми в християнските книжарници днес е темата за храната. Има най-различни видове книги за това какво трябва и какво не трябва да ядем.

Аз не отричам тези книги. Това, което казвам, е, че Бог не иска да се съсредоточаваме върху храната и спорта като ключ към божественото здраве. Той не иска да уповаваме на природните неща, за да запазим здравето си. 2 Коринтяни 10:4 казва: „Защото оръжията, с които воюваме, не са плътски…”

Някои хора мислят, че ще ходят в божествено здраве, ако са на средиземноморска диета, защото това е била диетата на Исус. Те никога не ядат свинско или скариди, или други храни с висок холестерол. Въпреки това те продължават да боледуват, защото природните решения на проблема могат да помогнат само до някъде.

Във всички случаи ви препоръчвам да се храните добре и да спортувате. Аз внимавам с какво се храня и мразя мазни храни. Също и спортувам. Но моето упование не е в слабите ми човешки усилия. Моето упование е в Бога - в това, че Той ще ме пази здрав. И Бог е определил Господната трапеза като ключов канал за здраве и изцеление на Неговия народ.

Ранната църква вярваше в това. Ето защо: „И те постоянстваха в поучението на апостолите, в общението, в преломяването на хляба и в молитвите” (Деяния на апостолите 2:42). Те обръщаха внимание на основоположните неща. Те считаха за важни онези неща, които Бог считаше за важни.

Те приеха Бога и Неговото Слово. Не е чудно, че преживяваха Божията сила. В Деяния на апостолите 2:43, 46 четем, че те разчупваха хляб от къща на къща и чрез апостолите се извършваха много знамения и чудеса.

Въпреки че тялото Христово днес разбира важността на поучението, общението и молитвата, малцина в Църквата истински разбират значението на разчупването на хляба (или Господната трапеза). Ето защо мнозина са слаби и болни, и умират преждевременно.

Историята ни показва, че мощни доктрини като доктрината за „оправданието чрез вяра” са били подложени на яростни атаки от страна на дявола. Това стана и с Господната вечеря. Дяволът е тласнал Църквата към две погрешни и крайни тълкувания на тази истина. От една страна са вярващите в пре-осъществяването (процес, чрез който хлябът и виното се превръщат в истинската плът и кръв на Исус Христос), а от друга страна са тези, които са смалили Господната вечеря до обикновен ритуал.


Преди да участвате в Господна трапеза, разпознайте Господното тяло
Вярвам, че Бог иска да върне истинското значение и силата на Господната вечеря на Църквата, за да може Неговият народ правилно да разпознава Тялото Му, когато идва до трапезата. Това ще донесе здраве и дълъг живот на людете Му.

Бог е промислил специално снабдяване за нашето здраве и можем да го открием в смъртта на Сина Му, Господ Исус Христос, когато идваме да участваме на Неговата трапеза.

Едно от най-силните желания в живота ми е да видя тялото Христово да получи всяко нещо, за което нашият Спасител пострада и умря, за да ни предостави. Знам, че когато Божиите люде имат правилното разбиране за изцелението, което се освобождава чрез Господната трапеза, в живота им ще потекат здраве и възстановяване. Това ще добави години на живота ни и живот на нашите години.

Когато издадохме на касета посланието „Здраве и изцеление чрез Господната трапеза”, получих много свидетелства за изцеление чрез Господна вечеря.

Моят приятел Барнабас Мам е пастор на пастори в Камбоджа. Бог го е спасявал от много живото-застрашаващи ситуации, когато Червените кхмери са извършвали кланета сред сънародниците си през 70-те години на 20 век.

Поради бедността в онзи период той развива хронично физическо състояние, включващо ниско ниво на захар и калций в кръвта, безсъние и ревматоиден артрит.

Жестока ирония е, че този Божи човек на вяра и сила, който е имал служение, свързано със знамения и чудеса, не е можел да заспива нощем. Трябвало е да взема приспивателни и успокоителни, но и те не винаги са действали.

Внуците му често е трябвало да масажират подутите му стави, които му причиняваха болка от артрита. Колената му причиняваха най-големи неприятности, особено след повече от два часа проповядване на крак.

Една сутрин, когато се е чувствал отчаян след още една безсънна нощ, жена му пуснала записа на „Здраве и изцеление чрез Господната трапеза”. Докато слушал посланието, в сърцето му се надигнала вяра. Веднага приготвил всичко и взел Господна вечеря. Тази нощ той спал като бебе!

На следващата сутрин, която била неделя, той се изправил в църквата и проповядвал за силата на Господното тяло, което ни носи здраве, когато идваме на Неговата трапеза. Макар и след часове на крак, той не се нуждаел от масажи, защото бил напълно изцелен от хроничния ревматоиден артрит.

И до днес жена му е възхитена от изцелението му. Казва, че е открила нов съпруг. Той има нова сила и може да спи нощем.

Две седмици след като проповядвал посланието в църквата, той бил спонсориран за пълни изследвания на тялото му в Малайзия. Там лекарите открили, че нивата на захар и калций в кръвта му са нормални. Скоро след това, той отишъл на други изследвания в Пном Пен и те също показали блестящи резултати.

Приблизително по същото време една жена от неговия екип била изцелена от мигрена, след като взела от Господната вечеря. Оттогава този мой приятел получава свидетелства за изцеление на хора, страдащи от всякакви видове немощи и неразположения, след като са вземали Господна вечеря.

Когато разпознаем, че Господната трапеза е Божият канал към здраве и изцеление за Неговия народ и учим Църквата правилно да разпознава Господното тяло, пристъпвайки към трапезата, Божият народ ще бъде здрав и силен, и ще живее дълго.




  1. КАК ДА РАЗПОЗНАЕМ ГОСПОДНОТО ТЯЛО

Глава втора


След като вече установихме, че Господната трапеза е Божият канал за здраве и изцеление на Неговия народ, време е да разберем как можем да преживеем божествения живот чрез разпознаване на Господното тяло.

Забележете, че Павел казва, че причината хората да са болни и да умират преждевременно е неразпознаването на тялото, а не неразпознаването на кръвта.


1 Коринтяни 11:29-30

„Защото, който яде и пие, без да разпознае Господното тяло, той яде и пие осъждение на себе си. По тая причина мнозина между вас са слаби и болнави, а доста са и починали.”


Израствайки като християнин, бях научен, че двата елемента трябва да се вземат заедно, затова вярвах, че и тялото, и кръвта бяха за прошка на греховете ми.

Но след това Бог ми показа, че тялото и кръвта не трябва да бъдат третирани като едно. Те са два елемента, защото Господната трапеза има двойно приложение. Виното, което е Неговата кръв, е за наше опрощение. А хлябът, който е Неговото тяло, е за наше изцеление.


Кръвта е за прошка
За коринтяните, както и за повечето християни днес, разпознаването на кръвта не бе проблем. Писанията на Павел ясно ни показват, че кръвта носи прошка за греховете ни.
Колосяни 1:14

„В Него имаме изкуплението си, прощението на греховете си.”


Ефесяни 1:7

„В Него имаме изкуплението си чрез кръвта му, прощението на прегрешенията ни, според богатството на Неговата благодат…”


Тъй като Божият Син плати наказанието за нашите грехове чрез святата Си кръв, когато се доверим на кръвта Му да ни спаси, ние сме свободни от наказание. Когато вземаш от виното, знай, че си опростен и оправдан. Кръвта на Исус ти дава право да застанеш пред Бога, за да можеш дързостно да влезеш в Неговото присъствие. И когато се молиш, можеш да си сигурен, че Той те чува.

Хлябът е за изцеление


По този начин разпознаваме кръвта и повечето християни разбират това. Но малцина знаят как да разпознаят Господното тяло.

За да разберем това, ние първо трябва да знаем какво представлява хлябът. Исус постанови, че хлябът, който е Неговото тяло, е за наше изцеление. Откъде знаем това? Когато Исус говори с жената от Сиро-финикия за изцелението на нейната дъщеря, Той нарече изцелението „хляба на децата”.


Марк 7:26-28

„Жената бе елинка, родом сиро-финикианка. И молеше Му се да изгони беса от дъщеря й. А Исус й рече: „Остави да се наситят първо децата; защото не е прилично да се вземе хляба на децата и да се хвърли на кученцата”. А тя в отговор му каза: „Така Господи; но и кученцата под трапезата ядат от трохите, паднали от децата.”


Забележете, че когато тя помоли Исус да изгони беса от дъщеря й, Той каза, че не е добре да се дава „хляба на децата” на малките кученца. Какво е значението на „хляба” тук? Той се отнася за изцелението, за което тя молеше. А кои са кучетата? Те са не-евреите или езичниците като нея.

Така Исус всъщност казваше, че изцелението е само за Божия заветен народ, а не за езичниците, които още не бяха включени в завета.

След като обясних какво Исус имаше предвид, трябва също да обясня защо смятам, че хлябът се отнася за изцеление, а не за освобождение. Това е така, защото Библията разглежда болестта и демоничното обладаване като едно и също нещо, защото и двете имат за източник дявола.

Деяния на апостолите 10:38 казва, че Исус „обикаляше да прави благодеяния и да изцелява всички угнетявани от дявола; защото Бог беше с Него”. Забележете, че болестта се дължи на угнетяване от дявола. Следователно, болестта и демоничното обладаване са резултат от угнетяването от дявола и ние се нуждаем от Божието изцеление за тези проблеми.

От всичко това следва, че Исус вижда изцелението като хляба за децата. Жената положи вярата си в малката троха и това освободи сила да изгони дявола вън от дъщеря й.

Така че хлябът, дори малката троха, която е Неговото тяло, е за наше изцеление, тъй като ние сме Негови деца и имаме пълното право на изцелителния хляб.

Какво означава да разпознаем тялото
Всъщност, аз вярвам, че когато Исус каза: „Вземете, яжте, това е Моето тяло” (Матей 26:26), учениците не се нуждаеха от никакво обяснение като това, което току-що дадох.

Те знаеха, че Той искаше те да „имат дял” в Неговия живот, здраве и изцеление. Тези мъже бяха с Него всеки ден и нито веднъж не Го бяха виждали болен. Нито веднъж не Го бяха виждали с простуда, температура или коремни болки. Никога не Му се налагаше да им казва: „Може ли някой да проповядва проповедта на планината вместо Мен? Нещо не ми е добре днес”. Господ никога не беше болен.

Нещо повече от това, Той беше енергичен, пълен с живот и пълен със здраве. Когато водеха при Него хора без ръце или без крака, те биваха изцелени и възстановени. Когато те се докоснеха до Него, телесните части, от които се нуждаеха, бяха допълнени от небето.

Неговото тяло беше така пълно с живот, че дори дрехите Му бяха напоени с Неговото здраве. Библията казва, че при Него дойде една жена с проблем на кръвотечение от 12 години, знаейки, че Той е единствената й надежда (Марк 5:25-34).

Тя бе похарчила всичките си пари и бе пострадала от намесата на много лекари. И какъв беше резултатът? Състоянието й не се бе подобрило, а напротив - беше се влошило! И въпреки това, само с едно докосване на Неговата дреха, тя бе незабавно изцелена от немощта си.

Ако крайчецът на дрехата Му беше пропит с Неговото здраве, можете ли да си представите Неговото тяло?

Не случайно Лука казва: „И целият народ се стараеше да се допре до Него, защото сила излизаше от Него и изцеляваше всичките” (Лука 6:19). Когато един лекар, а Лука беше лекар, казва това, можеш да си сигурен, че е вярно.

Нямаше нужда да обяснява на учениците Си, че когато казва: „Вземете, яжте, това е Моето тяло”, Той даваше Своя живот, здраве и изцеление на техните тела. Те знаеха по-добре от всеки друг, че да вземат от хляба, означава да поемат Неговото здраве в своите смъртни тела.


Мацата е нагледен урок за това какво символизира Исусовото тяло
Мацата (плосък безквасен хляб, който се яде по време на Пасхата) е добър нагледен урок за това какво символизира Исусовото тяло. Мишната или Еврейският устен закон дава инструкции как се приготвя този хляб. Тези инструкции биха представлявали огромен интерес за нас.

Според тях хлябът трябва да е 1) безквасен, 2) опечен, 3) на дупки и 4) на ивици. И до днес еврейските равини не знаят защо хлябът трябва да е приготвен по този начин. Но благословени са вашите очи, защото те виждат милостта на Бога.



  1. Не се използва никакъв квас, защото в Библията квасът представлява греха, а Исус е съвършеният, безгрешен Божи Син. Ето защо, Той е способен да поеме нашите грехове върху Себе Си.

  2. Неговото тяло изгоря, защото цялата ярост на Божия гняв срещу нашите грехове падна върху Него. Този огън трябваше да падне върху нас и нашите семейства, но вместо това падна върху Исус.

  3. Той бе прободен и

  4. носеше върху Себе Си белезите от безмилостните рани на бича, за да могат нашите тела да се изцелят.

Така че когато идвате на Господната трапеза, трябва да сте сигурни, че разпознавате Неговото тяло. Когато участвате, вярвайте, че Исус взе хляб и го разчупи, защото Неговото тяло щеше да бъде разчупено.

И като участвате в Неговото разчупено тяло, знайте, че Неговото тяло беше разчупено, за да бъде вашето цяло. Когато вземате от Господната трапеза в този дух на вяра, с вашето тяло нещо се случва. Вие ставате силен, здрав и ще живеете дълго.


Господната вечеря води до двойно изцеление
До сега трябва да е станало ясно, че кръвта и тялото имат две различни приложения. Това е в съответствие с няколко пасажа в Библията.

Пророк Исая казва: „Той наистина понесе печалта ни и със скърбите ни се натовари…” (Исая 53:4). Буквалният превод на Библията на Робърт Янг (1862 г.) дава по-точен превод на думите „печал” и „скърби”, казвайки: „Той наистина понесе нашите болести и с нашите болки се натовари…”

Също така в Евангелието на Матей, този стих е преведен като „Той взе на Себе Си нашите немощи и болестите ни понесе” (Матей 8:17).

На гръцки „немощи” или астения означава телесни слабости. Следователно можем да видим много ясно, че Исая казваше, че Месията ще понесе върху собственото Си тяло нашите телесни слабости, болести и болки. С други думи, Исус понесе не само нашите грехове, но също и нашите телесни слабости, болести и болки. Това е, което някои автори на химни наричат „двойно изцеление”.

Това двойно изцеление е очевидно в Пасхата. Господната вечеря бе чествана за пръв път в деня на Пасхата, защото тя е истинската Пасха.
Лука 22:15-20

„И рече им: Твърде много съм желал да ям тази пасха с вас, преди да пострадам; защото ви казвам, че няма вече да я ям, докле се не изпълни в Божието царство. И като прие чаша, благодари и рече: Вземете това и разделете го помежду си; защото ви казвам, че няма вече да пия от плода на лозата, докато не дойде Божието царство. И взе хляб, и, като благодари, разчупи го, даде им, и рече: Това е Моето тяло, което за вас се дава; това правете за Мое възпоменание. Така взе и чашата подир вечерята, и рече: Тази чаша е новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.”


Старият завет е сянката, Новият завет е истинската същност. Исус е истинското, съвършено, свято Божие Агне, в което нямаше недостатък. Така че Пасхата е прототип на Господната вечеря.

По време на първата Пасха, трябваше да бъде убито агне и с кръвта му да се напръска прага на вратата. Това накара погубителят да отмине еврейските семейства, защото Бог каза: „Като видя кръвта, ще ви отмина, и когато поразя Египетската земя, няма да нападне върху вас погубителна язва” (Изход 12:13).

Кръвта беше за опрощението на хората. Кръвта покриваше човешките грехове и удовлетворяваше праведните изисквания на Бога.

Но какво направиха хората вътре в къщата?


Изход 12:8

„През същата нощ нека ядат месото, печено на огън, с безквасен хляб и с горчиви треви да го ядат.”


Те ядоха печеното агне и безквасния хляб. Това трябваше да им даде сили за пътуването. Силата, която получаваха, не беше естествена. Това беше свръхестествена сила.

Ето защо сред тях нямаше „никой слаб” (Псалм 105:37). Необходимо бе свръхестествено Божие дело, за да могат всички два и половина милиона души да бъдат здрави.

Ние знаем, че това агне беше бледа сянка на истинската същност. Така че, ако тялото на „сянката на агнето” можеше да донесе такива свръхестествени резултати, колко повече тялото на истинската „същност на Агнето” - нашия Господ Исус Христос!

Тук отново действаше двойното изцеление - кръвта беше за прошка, а тялото и хлябът бяха за Божествена сила. Не случайно, когато напускаха Египет, сред тях нямаше никой слаб или болнав.

Давид описва двойното изцеление по този начин: „Благославяй, душе моя, Господа и не забравяй ни едно от всичките му благодеяния. Той е, който прощава всичките ти беззакония, изцелява всичките ти болести” (Псалм 103:2-3). Забележете, че Неговите благодеяния включваха прошка за нашите грехове, също както и изцеление на нашите болести.




Сподели с приятели:
  1   2   3




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница