Великата борба в музиката на богослужението 11



Дата20.08.2018
Размер116.93 Kb.
#81406
ВЕЛИКАТА БОРБА В МУЗИКАТА НА БОГОСЛУЖЕНИЕТО - 11

Татко наш, Благодарни сме Ти, че можем да се съберем тук в Твоя свят ден и въпреки, че времето не е такова, каквото ни се иска да бъде, въпреки това сме радостни, защото чувстваме Твоето присъствие с нас. И сега когато продължаваме да изследваме Твоето Слово, ние молим Светият Дух да ни вдъхновява, ръководи и направлява. Молим Те в името на Исус. Амин!

Ще започнем с библейска тематика, с изследване на Библията на темата използването на конете и колесниците. Ще изследваме това в контекста на Евангелизма и методите за растежа на църквата. Когато всяка вечер стоях и слушах опитностите на здравните мисионери, то това което ще говоря се отнася и за тази работа, като метод за евангелизъм. За да не забравя, искам да ви благодаря, че сте ме поканили, защото ми е много приятно да бъда тук. Аз мисля, че от всички хора, които могат да говорят на тема за музиката, вие сте избрали мен и това е голямо предимство за мен. Предимството не е в това, че аз мога да разкажа нещо, но предимството е в това, което съм получил. И се изпълняват думите на Исус „по блажено е да даваш, отколкото да получаваш“, защото когато даваш, ти получаваш много повече. Затова аз съм благодарен, че сте ми дали това.

Когато е възможно, аз провеждам такива семинари заедно със семейството си. Обикновено взимам духовната част, а те вземат музикалната част. Това са моята жена (зад пианото) и дъщеря ми. Този запис е направен в студиото на „Трите ангела“. Те обикновено идват да правят много записи, по 5-6 часа, записват по 20 песни и след това ги използват за детски програми. Тази песен се казва „Достоен за хваление“. Той е Алфа и Омега. Той е СтарияТ по дни. Той е достоен за хваление.

Днес ние няма да се докосваме до гръцката философия. Някои от вас ще кажат: „Най-накрая“.

Божието Слово е толкова дълбоко, защото първите две заповеди описват всичко, което говорехме. Нека да отворим книгата Изход 20-а глава. Не сте ли се замисляли каква е разликата между първите две заповеди? В третия стих се казва: „Да нямаш други богове пред лицето Ми“. Това е забрана за поклонение на лъжливи богове. Нито на Ваал, нито на Астарта или на други богове, които могат да съществуват. И така, първата заповед забранява поклонението на други богове. Нека да прочетем втората заповед. „Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята;“. Тези изображения касаят не само материалните обекти. В книгата Битие 11:4 стих е казано, че когато си строили Вавилонската кула, те казали: „да си придобием име.“ Можем ли да си направим име с помощта на някакъв материален обект? В същност това име означава философията на Вавилон. Това е създаване от човека на религия, основана на човешки разбирания. Защо Бог не иска да Му правим изображения от материалния свят? Защото петият стих казва: „да не им се кланяш нито да им служиш“. В Библията има принцип, според който ние се променяме в подобие на това на което гледаме. И ако нашата представа за Бога толкова е свързана с материалния свят и творението, то в края на краищата ще започнем да служим на такъв Бог „..защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят, а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди“. Аз съм на 14,15 и Исус ми казва: „Ако Ме обичате ще пазите Моите заповеди“. Практически Той цитира втората заповед. Затова, ако ние представяме някакво изображение на Бога, отличаващо се от това, както Свещеното Писание го изобразява, то в края на краищата това разбиране за Бога ще повлияе на нашето поклонение на Бога, как се покланяме.



И така, в какво е разликата между първите две заповеди? Първата забранява поклонението на лъжливи богове, а втората забранява поклонението на истинския Бог в лъжливи форми. По този начин Бог ограничава нашето въображение за тези заповеди и ние видяхме пример за това, когато изучавахме златното теле, защото тяхната представа за Бога изхождала от корените на Египетската религиозна култура. И в края на краищата то довело до това, че богослужението станало в развлекателна форма и много емоционално. Можем да го илюстрираме по друг начин. Ако изберем Москва за краен пункт за дестинация, разбирате, че Москва е на север от тук, ако аз карам кола мога ли по някакъв път в някаква посока да отида до Москва? Ако аз тръгна на юг, а аз трябва да вървя на север, може би ще наруша някакво правило и ДАИ ще ме спре и ще ме попита: „Ти въобще къде отиваш?“, аз ще му кажа: „Отивам в Москва“. Той ще каже: „Но Москва е на север.“ Ще му кажа: „Офицер, няма нищо страшно, аз съм искрен човек, все едно ще пристигна.“ Навярно за такъв отговор ще ме глобят. Ако ти избереш дестинация, то според този избор решаваш по кой път ще вървиш. Ако искаме да се приближим при Бога, то няма да се получи да се приближим към Него по хиляди пътища. Доколкото аз разбирам тези заповеди, те обясняват тази тема.

Нека да отидем на 1 Летописи 19:6, 7 и ще четем за колесници и коне. Контекстът тук е такъв, че цар Наас умрял и Давид изпратил посланици и те трябвало да поднесат съболезнования и т.н., но им се подиграли. Обръснали им половината брада, срязали им дрехите и ги изпратили за вкъщи, ставайки за посмешище сред амаличаните. Разбира се, че ако към посланиците има такова отношение, то какво ще последва, защото думата на посланика е дума на царя. Амаличаните разбрали, че вероятно ще започне война. И в 6-и стих е казано следното: „А като видяха амонците, че бяха станали омразни на Давида, Анун и амонците пратиха хиляда таланта сребро за да си наемат колесници и конници от Месопотамия, от Сириямаах и от Сова“. И в 7 стих е казано, че са си наели 32 хил. колесници. Давид добре е изучавал Библията, но също така добре е изучавал и история. Във Второзаконие 17:14-16 той прочел това, което е записано, че „царят не трябва да умножава конете и колесниците“. Той помнел как Бог разделил водите на Червеното море и Неговият народ преминал по дъното. След това събитие Мойсей е записал следните думи. Изход15:1 „Тогава запяха Мойсей и израилтяните тая песен Господу, като говориха с тия думи: - Ще пея Господу, защото славно възтържествува; Коня и ездача му хвърли в морето.“ 4-и стих „Колесниците Фараонови и войската му хвърли в морето;.“ И затова в тази битка Давид не се уповавал на колесници и ездачи. И той удържал със своята армия удивителна победа. И когато победили, мога да си представя как Давид е пял следното Псалом 20:7, 8 „Едни споменават колесници, а други коне; Но ние ще споменем името на Господа нашия Бог.“ Исая 31:1-4 също се казва, че израилтяните са били изкушени да отидат в Египет и от там да привлекат колесници и ездачи за предстоящата битка. Те забравили урока от историята, как Господ наказал тогава египетските колесници и ездачи, а сега те отиват там, за да направят същото. Урокът от тази извадка от Свещеното Писание е много ясен. Ако ние се доверяваме на египетските колесници и ездачи, то ние пренебрегваме Божията помощ. Нека да отворим Исус Навин 11-та глава. Още една голяма битка се е случила. В 4-и стих се говори за вражеските сили. „И те, и всичките им войнства с тях, люде много, по множество както е пясъкът, който е покрай морето, излязоха с твърде много коне и колесници.“ Вижте, те са като „пясъка на брега на морето“ и конете и колесниците им били толкова много, че в Библията не е казано колко са много. И те излезли против Израил. 6-и стих „Тогава Господ каза на Исуса: Да се не убоиш от тях; защото утре, около тоя час, Аз ще ги предам всички избити пред Израиля; и ще прережеш жилите на конете им, и ще изгориш с огън колесниците им.“ И 9-и стих ни открива крайния резултат от тази битка. „Исус им стори, според както Господ му заповяда: преряза жилите на конете им, и изгори с огън колесниците им.“ В книгата „Патриарси и пророци“ стр. 510 има много проникновен коментар. „Колесниците и конете, които били гордост на ханаанците, не трябвало да се използват от Израил. По Божия заповед колесниците били изгорени, а на конете прерязали жилите. Т.е. те станали куци и по този начин негодни за сражение. Почти цитирайки Псалом 20:7 тя казва следното: „Израилтяните не трябвало да се облягат на колесници и коне, но на името на своя Бог.“

Какво представляват днес колесниците и конете? Може да се каже, че това е военна техника, която основно се използвала от враговете на Божия народ. Те са я използвали, за да завоюват нови територии и били много успешни. Всявали страх в сърцата на много хора. А сирийската армия била голяма военна машина и колесниците и ездачите били най-страшната част от тази армията. Когато скачали техния тътен всявал страх в сърцата на много хора. В книгата Второзаконие 20:1 Бог е подбудил Своя народ да не се страхува „Когато излезеш на бой против неприятелите си, и видиш коне, колесници и люде повече от тебе, да се не убоиш от тях; защото с тебе е Господ твоят Бог, Който те е извел из Египетската земя.“ Не вярвам, че това е бил първоначалният Божий план, израилтяните да воюват сами. Ако прочетете Исус Навин 23-а и 24-а глави, Бог планирал да изпрати някакви насекоми или нещо друго, за да изгони тези народи.

Но ако днес говорим за църквата, тя не взема участие във физическа война, а в духовна. В Ефесяни 6:10-17 стих се говори за това. Там се говори за християнското всеоръжие. Помните „вземете шлема на спасението“ или „за броня правдата, щита на вярата, а нозете ви обути в готовност за благовестието на света.“ И единственото оръжие, за атака е „мечът на Духа, Който е Божието Слово.“ Павел говорел на Тимотей, че е преодолявал трудностите като добър войник. Разбира се, той е имал предвид християнската война.

Църквата днес трябва да завоюва територии за проповядване на евангелието. В книгата Откровение 6:2 църквата е представена като бял кон, а конника – с лък и „Той излязъл побеждаващ и да победи.“ И този ездач представлява ранната църква. Бялото не само символизира вяра, чистота и вероучение, но също и чистотата на тяхната християнска опитност. В Колосяни 1:23 апостол Павел можеше да каже следното. Той казва, че „евангелието е проповядвано на всяка твар под небето“. А Исус в своята велика заповед казва: „Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги в името на Отца и Сина и Светия Дух, като ги учите да пазят всичко що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас завинаги.“

Божият план за Израил бил да завоюва целия свят, но те не можели да изберат формата, с помощта на която да извършат тези завоевания, т.е. с какви методи да го завоюват. Например: превземането на Ерихон или битката на Гедеон, струва ти се, че Бог благославя най-неуспешния метод за война. Спомнете си ситуацията с Гедеон. Той свирел с тръбите и излезли 32 хиляди. Господ погледнал и казал, че са твърде много и ще предпишат славата на себе си. И след това те провъзгласявали, както винаги, когато отивали на война. Може би някой си е посадил лозе. Върнете се, докато не опитате своето грозде, няма да ходите на война, да не би да умре без да го е опитал. Някой може би го е страх. Върнете се вкъщи, за да не се предаде вашия страх на другите. След това 22 хиляди го напуснали. Останали 10 хиляди. Бог погледнал и казал: „Твърде много“ и предложил прост тест, за да види накъде са обърнати сърцата на хората. Може ли напълно да им се вярва. Затова Той ги довел до водата и тези, които застанали на четири крака и полочили водата, както куче би полочило, Той ги изпратил, а тези, които гребнали с ръка, 300 души, Той ги отделил специално. Тези, които застанали на четири крака, мислили само за себе си и за Аз-а си и затова Бог можел да използва само 300 души. А знаете ли срещу колко амаличани са излезли? Съгласно това, което чета в Исус Навин, впрочем Съдии - 135 хиляди. И Бог казал: „Сега силите са равни.“ Това е един израилтянин на 450 амаличани. Затова колкото и силен да е човек и даже, ако в едната ръка имате меч, а в другата копие и вие постоянно замахвате с тях, даже най-силния и най - якият ще се умори и в края на краищата ще ги убият. Но Бог искал всички да разберат, че Той ще победи в това сражение.

Понякога може да сме изкушени да мислим, че нашите усилия няма да донесат голям успех. Ние се борим с всички сили срещу тъмнината и използваме глупостта на проповядването или няколко санаториума и здравно-мисионски училища на тази огромна територия и можем да се изкушим да мислим: „Как всичко това ще проработи?“ Ако ние вярваме в Божиите обещания и в Божия метод, Той ще благослови това, което ни се струва най-безперспективния метод. Бог не искал да използват коне и колесници по две основни причини.

Първо: те все повече и повече ще се надяват на човешка сила, а не на Божествена сила. И можем да отворим 4Царе 23:11. Тук се открива втората причина. Контекстът тук е следният. Осия намерил книгата на закона, а вие знаете, че Божието Слово дава или допринася за пробуждане и реформа, и това, което започнало да се случва в резултат на четенето на Божието Слово е казано в стих 11 „И отминаха конете, които Юдовите царе бяха посветили на слънцето във входа на Господния дом, при жилището на скопеца Натанмелех, което бе в храмовите предели, и изгори с огън колесниците на слънцето“. Т.е. и колесниците и конете били посветени на слънцето, но всичко, което се посвещава на слънцето, води до поклонение на слънцето. Затова тези коне и колесници не можели да бъдат кръстени и да ги приемат в Израилевата армия, защото това много силно би навредило на мисията и вестта на Божия народ. Тъй като сега ние говорим за символичното значение на тези колесници и коне, с какво можем да ги сравним за нас?

Помнете - първоначално са ги използвали Божиите врагове. Бог не е искал Неговия народ да се възползва от тях и Той им обяснил защо. Тук може да приемем много прост принцип за тълкуване, в който съм уверен, че сте запознати. Можем да размишляваме за образа и праобраза. Библията казва, че Исус е Божият Агнец, Който взема на Себе Си греховете на света. И затова образът на Агнето е праобраз на Исус. Ако враговете на Божия народ са използвали колесници и коне, ние не можем да очакваме, че днес Божия народ може да ги използва. Враговете на Божия народ са използвали колесници и коне, за да увеличат своята територия, своите владения. Днес за църквата съществува такова изкушение: да използва методи и принципи, които не са в съгласие с Библията, нито с Духа на пророчеството, за да увеличи своите владения, своите църковни територии. Понякога ние мислим: „Но ако това подхожда в света, ако това им носи успех, защо да не работи и за нас?“ Конете и колесниците днес символизират методите на евангелизъм, които не са санкционирани от Бога, но които се използват от враговете на Божия народ и ги използват, за да привличат хората в Божията църква. Аз не зная как е при вас, но при нас в Америка, уверен съм, че и в други страни, някои пропагандират такива идеи:, за да завоюват нови територии, т.е. да се кръстят нови хора, особено младежи, които излизат от църквата, е необходимо ние да извикаме клоуни, различни вълшебници, барабани, музика в театрален стил, групи за прослава на Бога, които свирят рок музика. Това са вавилонски методи и за нас съществува изкушението да се възползваме от тях. Но кога Исус е използвал тези методи?

Исус е живял в гръцко-римска култура, а гърците били хора на изкуството, били философи, писатели, поети, съчинявали музика, поезия, театър, танци. Всичко това било популярно в тази култура. Но Исус не използвал тези методи. Той проповядвал, Той учел, Той лекувал. Виждате ли как това е свързано с тази работа, която вие извършвате. Но врагът се е опитал да скрие тази истина, която даже аз научавам тук. И той започва да пропагандира някакви други чужди методи на евангелизъм, които се твърди, че работят в други църкви, а методите които Библията и Духа на пророчеството откриват не се използват. Започнаха да се наблюдават интересни събития, които се развиват в църквите пазещи съботата. Когато такива коне и колесници започнаха да се използват в адвентните църкви, особено една наша църква в гр. Колтан, Калифорния се наименувала „Прослава на Колтан“. Някой написал дисертация за феномена на тази църква и аз съм чел тази дисертация. Главният пастор на църквата имал проблем в разбирането на две основни адвентни доктрини. Първата е Изследователния съд, а втората - Духа на пророчеството. И разбира се, тези негови вътрешни убеждения се изразявали в стила на богослужението. В своя пик тя наброявала 1000 челна. Накрая конференцията трябвала да плаща дълговете й, за да се заплати имуществото й.

Има още една отрезвяваща статистика от Австралия. Според последния отчет пет нови, както ги наричат съвременни църкви, които били организирани в Южната Тихоокеанска дивизия от 1985-1997г преживели същите трагедии, каквито са преживели и църквите за прослава в Североамериканската дивизия, с които се сравнявали. Много членове от тези църкви били изгубени, а често и пастори си отивали с тях. Само една от тези пет църкви все още се намира в църковното братство на Адвентистите от седмия ден. И затова вместо нещо да купим, ние сме загубили. Една от водещите Мега църкви, която се намира в предградията на Чикаго, Мега църква е там, където в неделя се събират по 10-15 хиляди души. Философията на тези църкви е: „Елате при нас. Както желаете, така ще направим.“ И те започнали да изследват работата си за изминалите 20 години. Своите членове те наричали ново обърнати. След 20 години в тях нямало никакъв ръст в духовното развитие, т.е. какъвто бил, такъв си останал. Нямало никакъв растеж в благодатта. В познаване на Библията също нямало никакво развитие. В живота им не се виждали плодовете на Духа. И те дошли до извода: „Видно е, че това, което правим, не работи.“ Можем да цитираме още много подобни документи, но за да спестим време, няма да го направим. То не се получило така и в древния Израил, и не се получава и при нас. Не можем да използваме всякакви методи, за да расте църквата. Трябва да се молим за ръководителите, които заемат отговорни постове, за да имат и те, а и ние, убеждението, че те стоят за Божието Слово и няма да направят такава грешка, каквато направил Аарон, когато направил златното теле, когато се подал на желанието на хората, вместо принципно да устоява това, което е говорил Господ. Длъжни сме да избягваме грешката на Еровоам, когато Библията казва, че той се „посъветвал“. Видно е, че когато се е съветвал не е изучавал Библията. Той просто гледал как другите народи се покланят на Бога, какви са успешните методи при тях и затова той коренно променил формата на поклонение в Израил. И след 200 години десет северни племена попаднали под асирийско робство. И Бог казал, че причината за това е това, което е направил Еровоам. И всеки последваш цар, който се появявал, за него Бог казвал, че той е следвал греха на Еровоам.



Ако тези колесници са били посветени на слънцето, то те непременно ще доведат до поклонение на слънцето. Искам да споделя този цитат от Духа на пророчеството, който четох вчера. „Това, което вие ми писахте за случилото се в Индиана, Господ ми показа, че ще се изпълни малко преди завършване на изпитанията. Всичко лошо ще излезе наяве. Хората ще викат, ще бият барабани, ще танцуват. Чувствата на разумните хора ще са толкова объркани, че те не трябва да им се доверяват, за да вземат правилни решения и това ще се нарича действие на Святия Дух. Не трябва да се допускат такива форми на богослужения. Това, което е било в миналото, ще се повтори в бъдещето. Сатана ще направи музиката капан благодарение на това как се изпълнява.“

Така Бог ни е открил принципите в Своето Слово. Ние можем да ги приемем на богослужението. Тези принципи можем да приеме и при евангелизация, когато проповядваме евангелието и се стремим да разширим църквата. Затова не позволявайте на някой да ви убеждава, че тези методи, които използвате днес, не са действащи, защото от това което съм видял, виждам, че те действат. Това е Божият план, а Сатана се опитва да изврати всичко това. Затова нека да останем верни на това, което Господ ни е открил. Нека да направим почивка и след десет минути ще продължим.


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница