ТЕМА 1. Програмиране
Програмирането е наука, която се занимава с методи и средства за създаване на компютърни програми. Компютърната програма представлява един алгоритъм, която компютърът може да разбере и изпълни. Алгоритъмът пописва сложно действие чрез редица от достатъчно прости скоба елементарни скоба действия, чрез редица които изпълняващият може да извърши в последователни стъпки и без допълнителни обяснения. Синоними на алгоритъм са: разпоредба, предписание, план, рецепта. Инструкциите на алгоритъма могат да бъдат разбрани От централния процесор на компютъра, ако са написани на Машинен език. Той обаче е сложен за човека, защото командите му се записват в двоичен код. Затова са създадени езици за програмиране, които използват команди предимно на английски език. Специална програма, наречена транслатор превежда тези команди на Машинен език и така те могат да бъдат разбрани и изпълнени от компютъра.
Компютърната програма представлява подробен план за възстановяване на проблем с помощта на компютър. За да я съставим, трябва да се създаде подходящ модел на информацията, като подберем необходимите структури от данни и съставим алгоритъм, който да обработва тези данни. След това трябва да кодираме алгоритъма на езика C Sharp като използваме средствата за програмиране.
Среда за програмиране
средата за програмиране(IDE - Integrated Development Environment) е удобно средство за създаване и тестване на програма. Основни елементи на тази среда са:
текстов редактор
транслатор
дебъгер
Транслаторът, освен че превежда програма на машинен език, открива и посочва местоположението на синтактичните грешки в нея. Когато всички грешки от този тип се отстранят, остава да се провери дали няма грешки от логически характер. Тестването Стъпка по стъпка посредством дебъгера за позволява да се открият и такъв тип проблеми.
Програмата в съвременните езици за програмиране съвместно от библиотечните модули, всеки от които съдържа определени структури от данни и реализира определени подалгоритми. Тази съвкупност обикновено в съвременните среди за програмиране се нарича проект() Или решение(). Модулите могат да бъдат стандартни(реализирани от производителя на средата за програмиране) и потребителски(реализирани от клиент - програмисти).
Сподели с приятели: |