3d-алгоритъм на Chaikin



Дата25.07.2016
Размер9.8 Kb.
#5139
3D-Алгоритъм на Chaikin

Контролните точки на началния полигон се въвеждат чрез мишката, като многоъгълникът се самозатваря автоматично. Камерата може да се ротира, което позволява въвеждането на точки в триизмерното пространство. Точките могат да бъдат местени по екрана след въвеждането им, както и да бъдат изтривани. Камерата може да се заключва(да не се позволява ротация), полигонът може да се скрива чрез съответните контроли. А те са:

Space - Отключва/Заключа ротацията на камерата

R(reset) - нулира всички данни(изчиства екрана)

T – показва/скрива началния многоъгълник

Y – показва/скрива полигона, получен след изпълнение на алгоритъма на Чайкин

W – изпълнява една стъпка от алгоритъма на Чайкин

S – връща една стъпка от алгоритъма на Чайкин



Със стрелките изгледът може да се мести. Точките се поставят чрез левия бутон на мишката, изтриват се когато се кликне. Една точка може да бъде изтрита след повторен клик с левия бутон върху съответната точка. Местенето се осъществява чрез избиране на дадена точка с десния бутон на мишката и влачене (drag). Ротацията на камерата, когато е отключена, се осъществава чрез движението на мишката. Използва се вградения в glut antialiasing.

Алгоритъмът работи до 12 стъпки, със пропорция на разделяне – 1:2:1.
Каталог: fmi -> companal -> krassivl -> Chaikin3D
fmi -> Лекции по компютърни мрежи и комуникации
fmi -> Ще предпочетеш да наблюдаваш света отстрани или ще се присъединиш към най-голяма студентска организация?
fmi -> Лекции по обектно-ориентирано програмиране
fmi -> Лекции по структури от данни и програмиране
krassivl -> 1. Oписание на алгоритъма Описание на реализация Описание на функционалност
krassivl -> Алгоритъм на Doo-Sabin Описание на алгоритъма
krassivl -> Повърхнина на Peters-Reif За да работи приложението е необходимо на компютъра да е инсталиран
krassivl -> Алгоритъм за повишаване степента на криви на Безие


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница