3D-Алгоритъм на Chaikin
Контролните точки на началния полигон се въвеждат чрез мишката, като многоъгълникът се самозатваря автоматично. Камерата може да се ротира, което позволява въвеждането на точки в триизмерното пространство. Точките могат да бъдат местени по екрана след въвеждането им, както и да бъдат изтривани. Камерата може да се заключва(да не се позволява ротация), полигонът може да се скрива чрез съответните контроли. А те са:
Space - Отключва/Заключа ротацията на камерата
R(reset) - нулира всички данни(изчиства екрана)
T – показва/скрива началния многоъгълник
Y – показва/скрива полигона, получен след изпълнение на алгоритъма на Чайкин
W – изпълнява една стъпка от алгоритъма на Чайкин
S – връща една стъпка от алгоритъма на Чайкин
Със стрелките изгледът може да се мести. Точките се поставят чрез левия бутон на мишката, изтриват се когато се кликне. Една точка може да бъде изтрита след повторен клик с левия бутон върху съответната точка. Местенето се осъществява чрез избиране на дадена точка с десния бутон на мишката и влачене (drag). Ротацията на камерата, когато е отключена, се осъществава чрез движението на мишката. Използва се вградения в glut antialiasing.
Алгоритъмът работи до 12 стъпки, със пропорция на разделяне – 1:2:1.
Сподели с приятели: |