Удивителните открития и пастор Уолтър Файт представят поредицата „Цялостно преобразяване”



страница1/3
Дата11.03.2018
Размер362.39 Kb.
#62127
  1   2   3
Ако искаме да отидем на небето, имаме нужда от цялостно преобразяване. Нуждаем се от него като отделни личности и като църква. Дошло е времето да говорим за тези неща. Казано ни е, че прямото свидетелство ще предизвика пресяване.
Удивителните открития
И
Пастор Уолтър Файт
представят поредицата
Цялостно преобразяване”
Ще трябва да постигнем цялостно преобразяване.
МОЙ СИ ТИ

Ще говорим по много въпроси и хората си задават въпроса: „Защо трябва да има още една поредица? Този човек не предизвика ли вече доста неприятности по света?” Отговорът е: „Не!” Имаме нужда от още една поредица. Тази поредица е плашеща. Сега вече се връщам у дома. Задавам въпроса: Скъпи адвентисти от седмия ден, къде сте вие в потока на времето? Къде сте били някога и къде сте сега? Какво възнамерявате да правите в бъдеще? Искам да изясня моята позиция. Аз съм християнин адвентист от седмия ден. Всъщност, аз съм пастор адвентист от седмия ден в Църквата на адвентистите от седмия ден. Не защото адвентистите са толкова велики, интелигентни и изпълнени с познания. Библията има какво да каже за нашата църква. Но защото те проповядват истината. Или най-малкото, имат истината, записана в техните доктрини. Аз подкрепям тази истина, подкрепям и тази църква. Станах адвентист от седмия ден, като първо ритах и пищях. Ще отида още по-далеч, понякога съм и много палав. Аз съм адвентист от седмия ден не заради адвентистите, а въпреки тях. Това палаво ли звучи? Да, така е. Срещнах най-прекрасните хора в тази църква. Сблъсках се и с най-страшната опозиция в тази църква. Смятам, че имам поне малка квалификация да говоря по тези въпроси, след като самият аз съм ги изпитал и преживял. След като самият аз изминах този път и все още стоя в църквата, въпреки всичко, което се е случило. За мен това е важно. Защо е толкова важно, че имам желание да направя поредица лекции и да поставя главата си на дръвника? Защо ми е да го правя? Да не би да ми харесва да ме наказват? Защо ми е да правя нещо подобно? Ще ви кажа защо. Не десетки или стотици, а хиляди хора ми казват: „Защо да се присъединявам към тази църква?” Това, което критикувате, не го ли намираме и във вашата църква? Защо да ставам адвентист от седмия ден? След като съм избягал от бъркотията на света, откъде да знам, че не влизам в още по-голяма бъркотия? Как да разбера? Понякога е много трудно, в светлината на събитията по света, да убедим хората, че това е правилното за тях. Защо да го правят? Опитвам се да им дам причина да го направят, въпреки всичко. Вижте бедната ни църква. Вижте нейното състояние. Колко хора са я напуснали и са образували малки групи тук и там по различни причини? Някои намират тази здрава църква полузаспала... Извинете, не полузаспала, а напълно заспала. Или я смятат за стоическа, или за скучна. Искат да я оживят и организират църкви на празнуването. Накрая излизат от нашите редици. Много църкви по света започват по този начин и се разпадат. Не е ли трагедия? Има и от другата крайност. Казват: Вижте всички тези нечестивци в църквата. Повдигат вежди и показват дълъг списък от всички грешки и заблуди. Отделят се и казват: Нуждаем се от реформиране. Наричат се с всякакви имена. Формират собствени групи и стават съвършени. Има и такива, не е ли така? Те са навсякъде, те са съвършени. И аз трябва да се занимавам с тях. Да, трябва да се занимавам с тях и да си поставя главата на дръвника. Ще започнем внимателно.

В първата тема ще се запитаме къде ни е мястото? Кой контролира всичко? Ще разгледаме нещо, което ще накара Библията да оживее пред нас. Тази прекрасна тема, наречена символизъм. Просто не разбирам как Бог е успял да го направи. Ще трябва да дискутирам този въпрос няколко хиляди години. Как е успял да напише одата на историята, спасителния план с всичките му проблеми и всички нюанси и сложни взаимовръзки? Как го е записал в живота на отделните личности, за да бъде представено чрез символи? Как е успял? Как е могъл да го напише не само в живота на отделни личности, но и в цялостната история на църквата във всеки етап от нейната история? Как е успял? И накрая, как е успял да отнесе целия този символизъм към църквата на последното време, без да изпусне нито йота? Това прави Библията и животът на хората и на църквите в Божието семейство божествено вдъхновени. Нещо свръхестествено, което никой ум не може да обхване. Никоя религиозна книга не може дори да си мечтае да го постигне. Това прави Библията живо Божие слово. След като го казва един бивш атеист, значи наистина е важно. Не можете да се отнесете към Библията като към сборник с разкази. Всяка история разказва история. И не само разказва история, но и преживява една история. Можете ли да си го представите? Представя нагледно дадена история. Представя нагледно и една по-висша реалност. Накрая просто казвате: Прекланям се пред Небесния Бог. Това надхвърля моя разум. Ако Бог може да направи това с живота на хората, ако може да го направи с църквата, ако може да го направи, без значение какви са историческите обстоятелства, може ли да го направи с мене и с тебе? Все пак, това е същината. Ако искаме да отидем на небето, ние се нуждаем от цялостно преобразяване. Нуждаем се от него като църква и като отделни личности. Дошло е времето да говорим за тези неща. Казано ни е, че прямото свидетелство ще предизвика пресяване. Нима искам да видя хората пресети? Не! Искам ли да видя враговете, които да бъдат отстранени от църквата? Не! Искам ги преобразени. В някои фази от живота на Давид любимият му текст е: „Как мразя със съвършена омраза тези, които Те мразят!” Не го ли е казал? Да, казал го е! Исус обаче идва и го обяснява. Благославяйте тези, които ви хулят, преследват. Обичайте хората, които правят тези неща. Веднъж един човек се изправи по време на лекция. Това се случи съвсем наскоро, може би преди седмици. Направо избухна. Случи в африканска страна. Беше член на група, която се е отделила от църквата, тъй като църквата очевидно е така паднала. Разказа ми за всички нередни неща. Направи го публично. Слушах го известно време. Той възкликна: „Обичам истината, а всички тези хора я потъпкват.” Отговорих му: Братко, лесно е да обичаш истината. Лесно е да обичаш и Исус. Това не е тестът за тебе. Опитай се да обичаш братята. Това е твоят тест. Точно това е много трудно. Попитайте всеки, когото са настъпили по мазола. Трудно е да обичаш, но точно това трябва да правим. Трябва да извършим цялостна промяна. С това въведение искам да ви попитам: На кого принадлежите? Нека използваме малко символизъм и да намерим някаква връзка като встъпление в този курс. Римл.12:2: „И недейте се съобразява с този век, но се преобразявайте чрез обновяването на ума си, за да познаете от опит какво е Божията воля - това, което е добро, благоугодно на Него и съвършено”. Не само външните, но самият аз. Това ще трябва да открием. Каква е Божията воля? Ако не постигна това преобразяване, няма да разбирам. Няма да мога да правя разлика между добро и зло. Следователно то е абсолютно необходимо.

Исая 43:1 „А сега така казва Господ, Творецът ти, Якове, и Създателят ти, Израилю:

Не бой се, защото Аз те изкупих. Призовах те по име; Мой си ти”.

На кого принадлежите? На Христос! Въз основа на какви критерии? Вие сте Негови по сътворение. „Аз те създадох.” Вие сте Негови и по изкупление. Той ви е изкупил, платил е цената. Вие сте двойно Негови, не сте свои си, купени сте с цена. Не мога да съм такъв, какъвто съм бил преди. Страхотно е да направите прехода. Бях атеист, сега съм вярващ. Чудесно. Вярвах в еволюцията, сега вярвам в сътворението. Страхотно. Не вярвах в Исус, мислех го за мит и за жалката история на някакъв Чичко Паричко. Сега вярвам в Исус, в спасителния план. Спасен ли съм чрез този преход? Да или не? Спасен ли съм чрез познанието си? Не! Лесно е да вярваш, че се спасяваш чрез познание. Така само променям някакви параметри в ума си. Вярвах в едно, сега вярвам в друго. Това не ме спасява. Важно е да вярвам в истината. Откъде да знам как да стигна някъде, ако нямам карта? Всички тези неща са важни, но те не ме спасяват. Ако имам лекарство и вярвам в него, но не го приема, то може ли да ми помогне? Очевидно не. Трябва да го приема. Аз съм Негов по сътворение и по изкупление. Това означава, че не принадлежа на себе си, а на Него. Това носи определена отговорност.

„В начало Бог...” (Битие 1:1).

Преди Него не е имало нищо. Един стих взривява цялата философия на съвременното човечество. Само един стих. Вярвам ли е него? Да, със сигурност вярвам. Какво е сътворил? Небето и земята.

Еф. 3:8,9: „На мене, най-нищожния от всички светии...” Ето нещо важно. Той се принизява. „... се даде тази благодат, да благовестя, между езичниците неизследимото Христово богатство. И да осветлявам ВСИЧКО в наредбата относно тайната, която от векове е била скрита у Бога, Създателя на всичко чрез Исус Христос.” Ако ползвате „приетия текст”, иначе може да става въпрос за всеки. Ефес.3:10-12: „... така че на небесните началства и власти да стане позната сега чрез църквата многообразната премъдрост на Бога, според предвечното намерение, което Той изработи в Христос Исус, нашия Господ, в Когото имаме своето дръзновение и достъп, с увереност чрез вяра в Него.” Това е християнството. Трябва да го вярвам. Трябва да вярвам от цялото си сърце. Да вярвам откъде идвам и, че съм Негов по сътворение; че Той не е някакво митично същество, а е жив и аз имам дръзновение и достъп до Него с увереност. Това е християнството – жив принцип, а не някаква мъглява вяра.

Ефес. 3:13 „... по която причина ви моля да не се обезсърчавате от моите скърби заради вас, тъй като те са за ваша слава.” Колко от вас са имали истински неволи, истински трудности? Колко от вас са били питани: „Какво си сгрешил?” И сега се обаждат по телефона и питат: „Какво си сгрешил”? Защо жена ти си счупи крака, защо ти се случи онова нещо? Сигурно нещо си сгрешил. Философията ми се е променила изцяло. Ако всичко върви зле, значи постъпвам правилно. Понякога не ви ли струва, че е така?

Ефес.3:15,16: „... от Когото носи името си всеки род на небесата и на земята, да ви даде, според богатството на славата Си, да се утвърдите здраво чрез Неговия Дух във вътрешния човек...” Ето къде трябва да стане промяната.

Ст.17,18 „... чрез вяра да се всели Христос във вашите сърца, така че вкоренени и основани в любовта, да бъдете силни да разберете заедно с всички светии какво е широчината и дължината, височината и дълбочината...” Но това е нещо невероятно. Ст.19 „... и да познаете Христовата любов, която никое знание не може да обгърне, за да се изпълните в цялата Божия пълнота.” Трябва да се случи нещо отвътре, за да отразявате правилно навън.

Ст.20,21 „А на Този, Който, според действащата в нас сила, може да направи несравнимо повече, отколкото искаме или мислим, на Него да бъде слава в църквата и в Христос Исус във всички родове отвека и довека. Амин.” Четем тези стихове и ги знаем наизуст, но дали ги възприемаме, знаем ли какво всъщност се казва в тях? Има един велик Бог, Който казва: „Искам да те променя отвътре, за да Ме представяш външно. Ако си мислиш, че можеш да го направиш със собствени усилия, помисли пак.” Всичко идва от Източника, нищо не идва от самия мене. Това казва Павел: „Вижте ме, аз съм най-окаян от всички.”

1 Тим.3:16: „И без противоречие – велика е тайната на благочестието...” Какво се казва там? „Бог се яви в плът”. Освен, ако нямате нов превод. Там е записано „той”, което е безсмислено, тъй като ние всички сме се явили в плът. „... потвърден чрез Духа, видях от ангели, проповядван между народите, повярван в света, възнесен в слава.” Бог! Представете си само! Това е нещо, за което можем да тръбим. „Днес говорих на Бог в плът” – това са казвали апостолите. Просто невероятно. Между другото, няма да се оправдавам в тази поредица. Ще цитирам от Духа на пророчеството. Ако вярваме, че е боговдъхновен източник, би трябвало да го използваме. Ще го цитирам. Ако хората не го харесват, просто минавайте на следващата страница. Макар че и там ще го намерите. „Никой не е идвал на този свят с такава мисия на благодат, безкрайно състрадание и неизговорима любов, като нашия Спасител; Никой не е получавал такива страдания от ръцете на падналия човек.” Трябва ли да очакваме нещо по-добро за нас?

„И вие не сте свои си, защото сте били купени с цена” (1Кор.6:19,20). „Ние сме Христови по сътворение и по изкупление. Той е единственото безгрешно Същество, Което е преживяло страдания, срамно унижение и отхвърляне заради нас.”

Харесва ми как всичко това е обобщено. „Тогава как трябва да се държат пред вселената тези, които стават нови създания в Христос Исус, спасени чрез Неговите заслуги?” Това е ключовият въпрос. Ако знам всичко това, какво става с мене? Дали променям познанието в ума си и изтръгвам старото познание? Или наистина се променям? „Трябва ли да се оплакват? Или да се обвиняват взаимно? Духът на смирение и покорство няма ли да е по-уместен?” „Вземете Моето иго върху себе си и научете се от Мен; защото съм кротък и смирен по сърце, и ще намерите покой на душите си. Защото Моето иго е благо и Моето бреме е леко”. Нещо трябва да се промени. Не мога да продължа да върша обичайните си дела.

„Всеки, който е минал от смърт в живот, може да потвърди с печата си, че Бог е истинен” (Йоан 3:33).

Ако имате опитност с Бога и живеете с Него, ще виждате чудесата. Съпругата ми пише книга. Това е история без край, не мисля, че някога ще я завърши. Може би ще я прочетем на небето. Нуждаех се от помощ и я намерих в Исус. Всяка нужда бе удовлетворена, гладът на душата бе задоволен. За мене сега Библията е откровение на Исус Христос. Питате ли защо вярвам в Исус? Разбирате защо правя тази поредица? Задавам някои сериозни въпроси. „Защото за мене Той е Божествен Спасител.” Не просто някой си. Защо вярвам в Библията? Защото открих, че е Божият глас за душата ми. Можем да имаме свидетелството в себе си, че Библията е истинна, че Христос е Божият Син. Знаем, че не следваме хитро измислени басни. Това е за всеки сериозен християнин. За всеки. Но все още не отговаря на деликатния въпрос.

Гал.4: 4-7: „А когато се изпълни времето...” Само една малка част от стих, а всички пророчески сценарии от Библията стигат до кулминация в този текст. „...Бог изпрати Сина Си, Който се роди от жена, роди се и под закона.” 90% от нехристиянския свят го отхвърля. „За да изкупи онези,които бяха под закона, за да получим осиновението. И понеже сте синове , Бог изпрати в сърцата ни Духа на Сина Си, Който вика: Авва, Отче! Затова не си вече роб, а син; и ако си син, то си Божий наследник чрез Христос.”



Това е огромна привилегия. Ревю енд Хералд, 23 април 1895 „Христос бе основа на цялата система на еврейското поклонение, което сочеше към една жива реалност – изявата на Бог в Христос. Днес има толкова много хора, които заявяват, че искат само една личност в Божеството. Дори и в адвентизма – създават си малки групи и не искат да използват името на Сина, говорят директно на Отец. Не казва ли Библията, че „никой не идва при Отец освен чрез Мене?” Чрез жертвената система хората можеха да видят личността на Христос и да очакват своя божествен Спасител. Затова учениците искат: „Покажи ни Отец... Ако сте видели Мене, видели сте Отец. От колко време съм с вас и все още не го разбирате.” Но когато Той застана пред тях, представяйки невидимия Бог - защото в Него обитава телесно всичката пълнота на Божеството, те не можаха да разпознаят божествения Му характер поради липсата си на духовност. Не бихте имали всички тези проблеми и учения, ако хората вярваха в простичките неща от Библията. Кой е Бог Отец? Той живее в непристъпна светлина и никой не може да отиде при Него, нали така? Как Този могъщ Бог, поддържащ вселената в ръцете Си, може да стане достъпен за Своето творение? Чрез Сина. Как го прави? Създава ги колкото се може по-близо да Себе Си. Каква по близка връзка би могло да има? Това е просто зашеметяващо. Ако аз бях бог, щях да създам насекоми и да им кажа: „Ехо, гледайте към мене! Можете ли да ме видите?” При Бог не е така. Когато създава насекоми, Той става насекомо. Това е нещо велико, нали? Наистина велико! Какъв е характерът на този Бог? Напълно несебелюбив. Той не идва с цел надмощие. Като атеист се питах как тези, които се покланят на Бога, трябва да паднат и да Му се поклонят. Та какъв е този бог, които иска всички да пазят пред него? Това е нелепо, аз няма да го направя. Прекалено съм горд. Той обаче не иска да пълзя пред Него. Аз коленича не защото Той го изисква, а защото Неговия характер ме убеждава и аз искам да го направя. Постъпвам така въпреки всичко, което Той поддържа. Наистина невероятно! Защо се покланям на Бога? Не защото Той го изисква или налага, а защото аз искам. Собствените им пророци Го бяха предсказали като Избавител. Исая заявява: „Защото ни се роди дете, Син ни се даде; и управлението ще бъде на рамото Му; и името Му ще бъде: Чудесен,Съветник, Бог могъщ, ОТЕЦ НА ВЕЧНОСТТА....” Значи, ако видите Него, виждате Отец. „... Княз на мира. Управлението Му и мирът непрестанно ще се увеличават на Давидовия престол и на неговото царство, за да го утвърди и поддържа чрез правосъдие и правда, отсега и до века.” Това е християнството, това е основата. Евр.1:1 – 8: „Бог, Който много пъти и по много начини е говорил в миналото на бащите ни чрез пророците...” Но сега ни говори директно чрез Сина, Когото постави наследник на всичко. После ни казва малко повече кой е Той. „... сияние на Неговата слава и отпечатък на Неговото лице...”. Можем ли стигнем по-близо от това? Величествено! „... и като държеше всичко чрез Своето могъщо слово, след като извърши чрез Себе Си очистване на греховете, седна отдясно на Величието във висините. А за Сина казва: „Твоят престол, О, БОЖЕ...” Нека поставим Исус в правилната перспектива. Творец, Изкупител, Преобразяващ, Цар... всички титли. „Макар, че Неговият характер и мисия са ясно очертани и Той дойде сред Своите Си, те не Го приеха. Понякога божественото проблясваше чрез човешкото, славата се излъчваше през човешкия образ и предизвикваше страхопочитание у учениците. Но едва когато Христос се възнесе при Своя Отец и Св. Дух се изля, учениците изцяло оцениха характера и мисията на Христос.” Не работи ли същият този Исус в църквата и днес? Защо не разбираме Неговия характер? Защото нямаме Неговия Дух. А защо нямаме Неговия Дух? Ще отговорим на този въпрос в цялата лекция. „След кръщението със Св. Дух те започнаха да разбират, че са били в присъствието на Господа на живота и славата.” Можем да кажем същото. Имали сме всички възможности – нима Бог не е дал на тази църква всички възможности? Какво правим с тях? Какво правим? „Когато Св. Дух им припомни Христовите слова, разумът им се отвори, за да разберат пророчествата и мощните Му чудеса. Чудесата в живота Му в цялата си святост, величие и слава минаха пред очите им и те бяха като хора, събудили се от сън.” Лаодикия спи и също трябва да се събуди от съня си. „Те осъзнаха, че Словото стана плът и пребиваваше между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, пълно с благодат и истина. След като се събудиха за факта, че Христос е бил сред тях, станаха по-незначителни в собствените си очи, отколкото преди да го осъзнаят.” Ние сме в същия етап от историята и ще трябва да се събудим за дадените ни привилегии. „Те не се умориха да повтарят всеки детайл, който бяха забелязали във връзка с Неговите думи и дела. Често се изпълваха със съжаление заради своята глупост, неверие и неразбиране, когато си спомниха уроците Му, които бяха разбрали съвсем смътно при изговарянето им в тяхно присъствие и които сега отново оживяваха като ново откровение. Писанието се превърна в нова книга за тях.” Нуждаем се от същото. Писанието трябва да стане нова книга за нас. Връзката ни с Христос трябва да стане нова. Трябва да осъзнаем, че всички онези дребни неща, които приемаме за шанс или случайност, са божествени срещи, но ние сме пропуснали възможностите. Ще разгледам този изкупителен план на Христос в светлината на живота на Авраам. Символизъм. Спомняте си, че изкупителния план се вижда в живота на различни хора. Удивително. Оставам поразен, когато го разглеждам. Искам Библията отново да стане жива за Божия народ, а не да четат така: Символите и сенките свидетелстват за изкупителния план. Те са представени в живота на патриарсите, жертвената система и отношенията на Бога с древния Израел. Не са разбирали символите и сенките. Представете си онзи първосвещеник с агнето, което избягва от ръцете му. Какво ли си е казал? Това глупаво агне избяга, донесете ми друго. Има земетресение, гръмотевици, тъмнина, Никодим заявява: Това беше Божият Син! Всички останали продължават с обичайната си работа. Авраам казва: Изкупителният план е показан нагледно чрез жертвата на Исак в Битие 22 гл. Знаете историята, тя е стара и всички са я чували. Трябва обаче да й придадем нов живот.

Битие 22:7:. „Тогава Исак проговори на баща си Авраам: Татко! А той отвърна: Ето ме, синко.” Бих искал и ние да сме такива. Бог говори и ние откликваме: Ето ме, какво искаш да направя? Човече, искам да убия сина ти. Ето ме, Господи, тръгвам. Можете ли да си го представите? Удивително!

Бит.22:7: „И Исак каза: Ето огъня и дървата, а къде е агнето за всеизгарянето?”

ст.8 „Авраам отговори: Синко, Бог ще промисли агнето за всеизгаряне. И двамата вървяха заедно.”

Та тук е целият спасителен план. Бъдете много внимателни как четете Библиите си. Това е според новия превод на Кинг Джеймс. Кое не е наред? Това също е приетият текст. Трябва да сме внимателни в този свят. „Авраам отговори: Синко, Бог ще промисли ЗА СЕБЕ СИ агнето за всеизгаряне. И двамата вървяха заедно.” Кое не е наред? Всичко! Спасителния план го няма. Бог ще промисли агнето, но то за кого е – за Него или за мен? Агнето е за мен. Прави го за мене. Бог не се нуждае от изкупление. Той не се е провалил и е същият вчера, днес и завинаги. Да, трябва да бъдем внимателни, не можем да приемаме всичко на доверие. Бог ще промисли агнето. Самият Той ще го направи и ще даде агнето.

Битие 22:1: „Подир тия събития Бог, изкушавайки Авраама, му рече… (Правосл. превод). Библията казва, че Бог не изкушава никого. Значи трябва да го разбираме в светлината на спасителния план. „... като му каза: Аврааме. А той отговори: Ето ме.” Ст.2 „Вземи сега ЕДИНОРОДНИЯ СИ СИН, когото обичаш, сина си Исаак...” Дали Исаак е единственият му син? Не! Как да го разбирам? ЕДИНСТВЕНИЯ СИ СИН. Той е обещаният син. Той е този, който идва чрез правилните родители. Той е единственият. Но нима Бог не благослови и другия потомък на Авраам? Да, наистина го благослови. Но ако вникнем в личния елемент, той е този, чрез когото се изпълнява обещанието. По този начин Бог гледа и на всеки от нас. Сякаш аз съм единственият.

„... когото обичаш, сина си Исаак, и иди в местността Мория...” Удивително! Води го до същото място, където изпълняващият символа Божи Агнец ще бъде пожертван. На същия хълм. Това е потресаващо. Ще стане още по-интересно. „... и го принеси там във всеизгаряне НА ЕДИН ОТ ХЪЛМОВЕТЕ, ЗА КОЙТО ЩЕ ТИ КАЖА.” Не кой да е хълм, а точно този. Точно този, където след време Исус ще бъде принесен. Днес отивате там и си казвате – хълмът Мория, тук е бил храмът, тук е куполът върху скалата, Исус не е бил принесен там. Напротив! Когато бях там, отидох на Голгота. Докато бях долу и разговарях с някои от хората край гроба на Исус, те ми обясниха: Виж тук. Голгота е била част от хълма Мория. Всичко е било един голям хълм. Храмът трябвало да бъде построен там и Соломон издълбал част от хълма, за да извади камъни за строежа на храма. Храмът, който е символ на какво? На вас и на мене. „Вие сте храм на живия Бог”, така твърди Павел. Ние сме отсечени от същата канара, където е била принесена жертвата. Така е бил построен храмът. Удивително! Точно там искам да пожертваш сина си. Какво се прави в символичен план? Авраам приема ролята на Бог Отец, а Исаак приема ролята на Бог Син. Предстои жертвата. Битие 22:3,4 „И така, на сутринта Авраам подрани и оседла осела си, и взе със себе си и двама от слугите си и сина си Исаак; и като нацепи дърва за всеигарянето, стана и отиде на мястото, за което Бог му беше казал. На третия ден Авраам видя мястото отдалеч.” Авраам върви към мястото. Умът му работи на бързи обороти.

Ст.5 „Тогава Авраам каза на слугите си: Вие останете тук с осела; а аз и момчето ще отидем дотам и като се поклоним ще се върнем при вас.” Той е разбрал, че след като Бог му заповядва да пожертва сина си, а в миналото му е обещал, че чрез Исаак потомството му ще е като морския пясък, ако го пожертвам, сигурно ще има специално възкресение.

Ст.6 „И Авраам взе дървата за всеизгарянето и ги натовари на сина си Исаак.” Това напомня ли ви нещо? Някой друг носил ли е дърво вместо нас? Кръстът? Наистина е така! „... а той взе със себе си огън и нож; и двамата отидоха заедно.”

Ст.7 „Тогава Исаак проговори на баща си Авраам: Татко! А той отвърна: Ето ме, синко.” Става въпрос за връзка, която личи от това единствено кратко изречение. „ И Исаак каза: Ето огъня и дървата, а къде е агнето за всеигаряне?”

ст.8 „Авраам отговори: Синко, Бог ще си промисли агнето за всеизгаряне.” Символизъм за бъдещето, спасителният план представен в живота на една личност, до най-малката подробност – носенето на дърва на раменете Всеки детайл присъства. „И двамата вървяха заедно.” Те са единни.

Ст.9 „А като стигнаха на мястото, за което Бог му беше казал, Авраам издигна там жертвеник...” Сигурно е взел 12-те камъка, символизиращи 12-те израилеви племена. Неиздялани камъни, тъй като камъкът представлява безупречния характер на Христос, който не бива да се дяла.

Ст.10 „И Авраам простря ръката си и взе ножа да заколи сина си.”

Ст.11 „Тогава ангел Господен му викна от небето и каза: Аврааме, Аврааме! И той отговори: ЕТО МЕ”. Виждате ли колко често се повтаря, пак виждаме връзка. Ние също се нуждаем от такава връзка. Ще ни е нужна в бедствия. Много скоро. Каквато и да е ситуацията, ще ни трябва такава връзка.

Ст.12 „Да не вдигнеш ръката си върху момчето, нито да му направиш нещо; защото сега зная, че ти се боиш от Бога, понеже не пожали за Мен и сина си, ЕДИНСТВЕНИЯ СИ СИН.”

Ст.13”Тогава Авраам повдигна очи и вида, че зад него има овен, вплетен с рогата си в един храст; и Авраам отиде, взе овена и го принесе всеизгаряне...” Символизмът е завършен. Ето я цената, смутът... но има и нещо много по-дълбоко.

Ст.14 „И Авраам нарече това място Йехова –ире; и така се казва и до днес: На хълма Господ ще промисли.”

Какво е значението? Хълмът Мория. Господ ще промисли, Той ще го извърши. Не аз. Той ще го извърши. Представяте ли си онази нощ, когато пристигат в подножието на хълма? На сутринта Авраам трябва да принесе сина си в жертва. Според вас какви мисли са минавали през ума му? Онази нощ стои там в смут. Учените са съгласни, че мястото, където Авраам принесъл Исаак, е мястото на храма, където днес се издига Куполът на скалата. Някога всичко това е било съединено. Питам ви: Не смятате ли, че Авраам е агонизирал на същото място, където Исус агонизирал за вас и аз мен? Дали не е лежал в Гетсимания и не е стигнал до там, че от него да пада кървава пот, като е молел: Ако е възможно, нека ме отмине тази чаша! Не мога да го направя, това е моят син. Исус е агонизирал предишната вечер и после като символизиращият Агнец се изкачва по хълма. Целият изкупителен план е записан в живота на един човек! Как е постигнато? Може да го направи единствено Бог. Изумително! Ето и този текст на същото място: „Отче Мой, ако е възможно, нека Ме отмине тази чаша; не обаче както Аз искам, а както Ти искаш.” Това е същността. Чия сянка е Авраам? Четем в „Живота на Исус”, стр. 578, 579.





Сподели с приятели:
  1   2   3




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница