Предварително се обмислят въпросите и се посочва точен отговор. Ако отговора е под формата на текст- в началото е необходимо спрайт, задаващ въпроси, да каже условията на играта( напр. пиши само с малки букви).
И зползват се блокове от раздел:
А) сетива: Б)контрол:
В) оператори: логически блокове
Ако искаме участникът да даде правилен отговор и тогава да премине напред в играта, ще използвам блокчето от раздел контрол:
Тогава нашият код ще изглежда така: Блок „питай докато..“ се поставя
за всеки въпрос по отделно. Декларира
се верният отговор, който трябва да
даде участникът.
Текстови отговори на въпросите В кода е необходимо да определим кои отговори са верните. Ако те се изписват с текст, можем да декларираме няколко възможности, като използваме логическите блокове от „оператори“
Създаване на лист с въпроси( по- труден метод). Управлява се с помощта на променлива.
Променливи – създаване на променлива „точки“
Променливи – създаване на списък с въпроси– име на списъка- добавяне на въпроси.
Променливи – създаване на списък с отговори – име на списъка – добавяне на отговори( съответстват на въпросите в същата последователност)
Добавяне на въпрос/ отговор към списъка: П ри натискане на бутон „+“ се появява поле, в което може да се пише. След натискане на бутон „enter“ или бутон „+“ се преминава на нов ред. Изтриване – чрез Х.
Въпросите се задават на случаен принцип.Блок „завинаги“ може да бъде заменен с блок „повтори…пъти“, като се посочи броят на въпросите ( например: 3)
За да бъде интересно на участниците, може да се добави в полето за грешен отговор блок „кажи за…сек“ и в него да се вгради блок от раздел „оператори“- „съедини“ + блок от раздел „променливи“ – „елемент …от списък…“. При грешен отговор на екрана ще се изпише: Верният отговор е…“.