Изследване и реализация на движенията на Trochilidae (Колибри)



страница1/7
Дата25.07.2016
Размер0.58 Mb.
#5100
ТипПрограма
  1   2   3   4   5   6   7


НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ
МАГИСТЪРСКИ ФАКУЛТЕТ

ДЕПАРТАМЕНТ „Информатика”

Програма “Мултимедия, компютърна графика и анимация”


ДИПЛОМНА РАБОТА


ТЕМА: Изследване и реализация на движенията на Trochilidae (Колибри)

Дипломант: Станимира Василева Стоянова

ФАК. № 19700
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ:

………………….


/гл.ас. В. Георгиев/

София 2007 г.


Съдържание


Съдържание 3

Списък на използваните фигури: 5

УВОД 7

Раздел І: Клас Птици 9



1. Обща информация 9

2. Устройство на птица - физически характеристики 10

2.1. Пера 12

2.1.1. Структура на контурно перо 12

2.1.2. Видове контурни пера 14

2.1.3. Други видове пера 15

2.1.4. Растеж на перата 16

2.1.5. Цвят на перата 16

2.2. Анатомично устройство на птиците 17

2.2.1. Опорно-двигателен апарат 17

2.3. Функциониране на различните видове крила 22

2.4. Аеродинамика на полета 26

2.4.1. Издигане 27

2.4.2. Придвижване напред 27

2.4.3. Излитане 28

2.4.4. Кацане 29

3: Видове полети 29

3.1. Планиране 30

3.2. Реене на сухоземните птици 31

3.3. Реене на морските птици 32

3.4. Гребно летене 34

3.4.1. Гребен цикъл при летене 36

3.5. Пърхащ полет 43

3.6. “Полетът” на нелетящите птици 44

3.7. Групов полет 44

Раздел ІІ: Концепции на анимацията с 3ds Max 46

1. Метод на възловите кадри 46

1.1. Създаване на ключови кадри 47

2. Управление на времето 48

3. Метод на реализация на анимация със система от кости 49

3.1. Създаване на система от кости 49

3.2. Анимиране на костите с права (FK) или обратна кинематика (IK) 51

3.2.1. Обратна кинематика (IK – Inverse Kinematics) 51

3.2.2. Права кинематика (FK – Forward Kinematics) 51

3.3. Прилагане на модификатор Skin 52

Раздел ІІІ: Специфика на анатомията и поведението на Trochilidae (Колибри) 54

1. Анатомични особености 54

2. Аеродинамика на полета на колибрито 57

Раздел ІV: Анимация на движенията на колибри с помощта на кости 61

1. Създаване на система от кости 61

1.1. Създаване на горната част на гръбначния стълб с FK 61

1.2. Създаване на костите на крилото с FK 62

1.3. Създаване на долната част на гръбначния стълб и опашката с FK 64

1.4. Създаване на костите на крака с IK и костите напръстите на крака с FK 65

1.5. Създаване на контролери 67

1.6. Прилагане на модификатор Skin и оразмеряване на обвивките 70

2. Анимация на костите 71

2.1. Анимация на тялото 72

2.2. Анимация на крилата 73

2.3. Анимация на врата и човката 74

2.4. Анимация на опашката 75

2.5. Анимация на краката 78

3. Ефекти за допълнителна реалистичност на сцената 78

3.1. Размазване на движението при бързото махане на крила на колибрито 78

3.2. Други възможности, с които може да се постигне ефекта на размазване: 80

3.2.1. Използване на Image motion blur 80

3.2.2. Използване на няколко чифта крила, с различна степен на прозрачност. 81

ЗАКЛЮЧЕНИЕ 82

Използвана Литература 83

Списък на използваните фигури:


Фиг. 1. Анатомия на типична птица [5] 11

Фиг. 2. Структура контурно перо [6] 13

Фиг. 3. Разклонения на контурно перо отблизо [6] 13

Фиг. 4. Видове махови пера [6] 14

Фиг. 5. Видове пера [7] 16

Фиг. 6. Скелет на гълъб [ 8, 2 стр.23.] 19

Фиг. 7. Различни видове стъпала при птиците [9] 22

Фиг. 8. Крило на Северен Присмехулник [10] 23

Фиг. 9. Крило на турски лешояд [10] 24

Фиг. 10. Крило на малка чайкоподобна птица [10] 24

Фиг. 11. Крило на зелена чапла [10] 25

Фиг. 12. Крило на буревестник [10] 25

Фиг. 13. Крило на колибри [10] 26

Фиг. 14. Движение на въздушния поток достигнал крилото на птица [11] 27

Фиг. 15. Вертикална позиция на перата при мах надолу [11] 28

Фиг. 16. Планиране [12] 31

Фиг. 17. Реене на сухоземните птици [12] 32

Фиг. 18. Реене на морските птици [12] 34

Фиг. 19. Гребно летене [12] 35

Фиг. 20. Фази на мах надолу на гълъб [13] 37

Фиг. 21. Фази на мах нагоре на гълъб [13] 39

Фиг. 22 Движение на скелета по време на бавен гребен цикъл[13] 40

Фиг. 23. Движение на скелета по време на бърз гребен цикъл [17] 42

Фиг. 24. Пърхащ полет на колибри [12] 44

Фиг. 25. Ключовите са кадри1,2,3 [14] 47

Фиг. 26. Кадри 1 и 2 са ключови [14] 47

Фиг. 27. Система от кости подредени йерархично 50

Фиг. 28. Перки на кости [14] 50

Фиг. 29. Обекта яке е деформиран с помощта на система от кости и модификатор Skin [14] 52

Фиг. 30. Анатомия на колибри [15 ] 55

Фиг. 31. Костна система на Колибри [15 ] 55

Фиг. 32. Долен крайник на Колибри [15] 56

Фиг. 33. Сравнение между костите на крило на колибри и на пеликан [16] 57

Фиг. 34. Позиция на крилата на колибри, гледано отгоре. [16] 59

Фиг. 35. Позиция на крилата на колибри, гледано отстрани. [16] 60

Фиг. 36. Стъпки за създавене на кост. 61

Фиг. 37. Създавене на система от кости за горната част на тялото. 62

Фиг. 38. Създавене на система от кости за горната част на тялото 63

Фиг. 39. Създавене на система от кости за горната част на тялото 65

Фиг. 40. Създаване на кост верига от кости с обратна Кинематика 65

Фиг. 41. Създаване на пръстите на краката с права кинематика 67

Фиг. 42. Стъпки за създаване на контролер 67

Фиг. 43. Стъпки за добавяне на HI Solver 68

Фиг. 44. Йерархична система от кости за управление на колибри 68

Фиг. 45. Нагласяване на обвивките на костите 70

Фиг. 46. Траектория на движението на колибри 73

Фиг. 47. Позиция на крилата в два съседни ключови кадъра 74

Фиг. 48. Ключови кадри за врата и за човката 75

Фиг.49. Параметри на Контролер Позиция Регистър 76

Фиг. 50. Параметри на контролер пружина 78

Фиг. 51. Първа стъпка при настройване на Object motion blur 79

Фиг. 52. Задаване на стойности в Scanline рендъра 79

Фиг. 53. Image motion blur [14] 80

Фиг. 54. Метод на използване на няколко чифта крила с различна степен на прозрачност. 81




Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6   7




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница