Microsoft Word Събр съч. 103 Евантелието на Йоан 1



Pdf просмотр
страница1/13
Дата26.12.2022
Размер1.93 Mb.
#116041
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13
103
Свързани:
molitvenik


1 1
Събр.съч.103 Евантелието на Йоан 1
// Copyright издателство Даскалов



GA 103

РУДОЛФ ЩАЙНЕР







ЕВАНГЕЛИЕТО


НА


ЙОАН




изнесени
в Хамбург
от
18. 5. Дог
превод от
немски
д
-р ДИМИТЪР ДИМЧЕВ


2 2
Събр.съч.103 Евантелието на Йоан 1
// Copyright издателство Даскалов
С Ъ ДЪРЖАНИЕ
СТР.
1. Първа лекция, Хамбург, 18 май 1908……………...........................................6 Учението за Логоса.
Божествено-духовният характерна Йоановото Евангелие. Противоречия в Евангелията. Евангелието на Йоан и трите други Евангелия. Простият мъж от Назарет" на просветената теология. Нахлуването на материализма в религиозния живот. Учението за Логоса. Говорът като човешка способност. Човекът и другите природни същества Всичко, което се появява в пространството и времето, е съществувало преди това в Духа. Произходът на човека от Логоса и еволюцията му до същество, надарено със слово.
2. Втора лекция, 19 май 1908……………………................................................18 Християнският езотеризъм. Божественият прачовек. Човешкото физическо тяло и неговите метаморфози входа на мировото развитие. Едно физическо същество не може да съществува, ако не принадлежи към едно етерно тяло, астрално тяло и към един Аз. Учението на християнско- езотеричната школа от Атина. Смисълът от развитието входа на инкарнациите. Днес в астралното тяло имаме вече наченките на Духът-Себе, в етерното тяло - на Духът-Живот и във физическото тяло - на Човекът-Дух. Говорната способност се изгражда от човека входа на Земното развитие. Човешкото физическо тяло има своя първообраз в Логоса; на Старото Слънце" Логосът стана живот на Старата Луна" животът" стана светлина на Земята към тях се присъедини
Азът. Как да бъде разбиран прологът към Йоановото Евангелие.
3. Трета лекция, 20 май 1908…………………………........................................30 Мисията на Земята. Развитието на Азът, на пълното себесъзнание, развитието на Земята и на Земното човечество. Сумрачно-ясновиждащото съзнание през
Лемурийската епоха и нашето днешно будно съзнание. Земята е планетарното състояние, където може да се развие Любовта. Старата Луна, планетата на Мъдростта или Космоса на Мъдростта. Носител на Любовта може да бъде единствено самостоятелният Аз. Духовните сили на Любовта от шестте
Елохими на Слънцето и силите на Любовта, които Яхве влага в човека. Христос Исус като въплъщение на Логоса. Езотеричното християнство и първоначалния
Гнозис. Христос като родоначалник на свободното „Аз-съм" - съзнание.
4. Четвърта лекция, 22 май 1908……………………………………...................45 Възкресението на Лазар. За архитектониката на Йоановото Евангелие. Посвещението в древните Мистерии. Възкресението на Лазар посвещението на ученика, когото Господ обичаше, чрез самия Христос. За авторът на Йоановото Евангелие. Йоан Кръстител като предтеча на Христос. Прологът към Йоановото Евангелие (в преводна Рудолф
Щайнер). Индивидуалният Аз и откъсването му от груповия Аз. Единородният


3 3
Събр.съч.103 Евантелието на Йоан 1
// Copyright издателство Даскалов
Син. Любовта като свободен дар от Аза. За одухотворяването на любовта. В
Христовия Принцип е вложено преодоляването на закона. Сватбата в Кана Галилейска.
5. Пета лекция, 23 май 1908………………………………..........................61
Предхристиянското посвещение. Сватбата в Кана. Двете части на Йоановото Евангелие преди и след възкресението на Лазар. Седемте степени на предхристиянското посвещение. Разговорът с Натанаил. Сватбата в Кана. Мисията на Христос да вложи в човешката душа пълната
Азова самостоятелност. Дионисиевият култ и мисията на алкохола. Разговорът с
Никодим и разговорът със самарянката. Синът на царедвореца и неговото изцеление. Последното свидетелство на Йоан Кръстител за Исус.
6. Шеста лекция, 25 май 1908……………………… …....................76
"Аз-съм". Разговорът с Никодим. Човекът през Лемурийската и Атлантската епоха. Човекът беше роден от въздух" и "вода" занапред това ще става от Духа Сина Човешки" Мойсей като предизвестител на Бога, който е въплътеният "Аз- съм"."Мина",Манас или Духът-Себе и "хляба на живота, Буди или Духът-
Живот.
7. Седма лекция, 26 май 1908……………………… …....................88 Мистерията на Голгота. Мистерията на Голгота Съединението между Слънчевия Логос и Земята. Промените в аурата на Земята. Чрез Мистерията на Голгота, Земята поема в себе си силата, която ще и позволи отново да се свърже със Слънцето. Христос е Духът на Земята, а Земята е Неговото тяло. Изграждането на висшите съставни части Манас, Буди и Атма. Развитието на човека се осъществява чрез непрекъснатите облагородяващи въздействия на Азът върху астралното тяло, етерното тяло и Аза. Изцелението на сляпородения. Христос и законът на Кармата. Христос и прелюбодейката.
8. Осма лекция, 27 май 1908…………………………..................... ........98 Развитието на човека във връзка с Христовия Принцип. Появата на Христос Исус в следатлантската епоха. Преселението на атлантците от Западна Изток. Древно индийската, древноперсийската и египетско- халдейската културна епоха. Древноримската епоха. Съотношенията между египетската и съвременната културна епоха. Христос Исус слизана Земята в гръко-римската епоха самият Бог се въплъти в човешкото тяло.
9. Девета лекция, 29 май 1908…………………………..............................110 Древните пророчества и развитие на християнството. Съзнанието на атлантския човек. Промяна в съзнанието през първите три следатлантски културни епохи. Пророческото загатване за Аз-съм, Логоса и Христос. Древноеврейският принцип. Гръко-римската епоха човекът обективира своя Аз във външния свят. Египетските пирамиди, гръцкият храм и катедралите.


4 4
Събр.съч.103 Евантелието на Йоан 1
// Copyright издателство Даскалов
Христовото Събитие трябваше да стане през четвъртата следатлантска културна епоха. Майката на Исус" и Светият Дух.
10. Десета лекция, 30 май 1908…………………………………..................121
Христовият Импулси човечеството. Седемте раси" на Атлантската епоха и седемте културни епохи" на следатлантското време. През Атлантската епоха човекът трябваше да превърне своето физическо тяло в инструмент на Аза: през следатлантските културни епохи той прави носители" на Аза и другите съставни части на своето същество. Бъдещата култура - Манас и бъдещата култура - Буди. Трите епохи от историята на християнството
1. Епоха преди идването на Христос Исус
2. Максималното навлизане на човешкия Дух в материята и профаниране на християнството 3. Духовното разбиране на християнството с помощта на
Антропософията. Сватбата в Кана. Как Христовият Импулс действува в човечеството през трите мирови дни.
11. Единадесета лекция, 30 май 1908…………………..............................132 Християнското посвещение. Същността на Посвещението. Посветеният трябва да стане безотечествен човек, в пълния смисъл на думата обективен" човек той трябва да приеме в себе си зародишните кълнове на братската любов. Христос е Духът на Земята, а Земята е тялото на Христос. За възприятието на висшите светове. Медитация, концентрация, съзерцание. Трите метода на Посвещение. Седемте степени на християнското Посвещение
12. Дванадесета лекция, 31 май 1908………………….............................141 Същността на "Дева София" и на Светия Дух. Принципът на Посвещението. Катарзис" или пречистване облагородяване на астралното тяло чрез медитация и концентрация. Възпитание на мисленето чрез Философия на свободата. Отпечатване на астралното тяло в етерното тяло.
„фотизмос" или просветление. Дева София, пречистеното астрално тяло и Светият Дух космическият миров Аз води до просветлението. Даването на имена по времена евангелските събития. Християнският езотеризъм назовава майката на Исус с името Дева София. Исус от Назарет" и Христос Исус. При Кръщението в Йордан, Азът на Исус от Назарет напуска трите му тела и оттогава в него живее и говори Христовият Дух. След смъртта на Голгота, Христос се съедини с тялото на Земята и стана Духна Земята. В Евангелието на Йоан са вложени силите, необходими за постигането на Дева София. Мария
Магдалина и Възкръсналият. Появата на Възкръсналия край Генисаретското езеро. Неверният Тома. Новото
Христово идване в етерния свят.
Световноисторическото значение на антропософската Духовна Наука.


5 5
Събр.съч.103 Евантелието на Йоан 1
// Copyright издателство Даскалов


Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница